Gå till innehåll

Lås


gEeWhiZm8

Recommended Posts

Sexförbrytare av hans slag får i regel sitta av sitt fängelsestraff på speciella avdelningar för att undvika att olika typer av våldsamheter ska uppstå.

 

För att dribbla in lite på det där OT-snacket igen.

 

Är det inte ett tydligt bevis på svensk rättssäkerhet när man läser sig till att denne Eklund tidigare blivit dömd tre (eller fyra - minns ej) ggr för sexrelaterade brott.. Gubbjäveln har först två våldtäktsförsök på nacken, varav han avtjänade två fängelsestraff på 1,5 år samt 8 månader eller något liknande.

Några år senare har han åkt fast för ett "sexuellt ofredande" men nej då blev det böter - hur funkar systemet här?

Märker man inget mönster liksom?

Hade vi haft något som liknande USAs "third strike"-system så hade han suttit ett långt fängelsestraff för sitt tredje sexrelaterade brott och förhoppningsvis/troligtvis så hade lilltjejen och kvinnan från Sandviken inte varit döda idag.

 

Sexbrottslingar får mig att må så jävla illa, men det svenska rättssystemet är tamejfan det enda som jag mår sämre av..

 

Hemskt ledsen för lång och grov OT i din dagbok, men har gått och funderat på detta i flera dagar så ja kunde inte hålla tillbaka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 772
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Sexbrottslingar får mig att må så jävla illa, men det svenska rättssystemet är tamejfan det enda som jag mår sämre av..

 

De som inte gillar det svenska rättsystemet är de som inte förstår det/är inte insatta i det.

Välj om du är dum eller obildad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De som inte gillar det svenska rättsystemet är de som inte förstår det/är inte insatta i det.

Välj om du är dum eller obildad.

 

Det är jättebra att kläcka något sådant utan att argumentera i fallet i sig.

 

 

Du tycker att systemet funkat som det ska när en multipelt dömd sexbrottsling (som i många andra sexbrottslingars fall) tar nästa steg och börjar sexmörda/bara mörda tjejer, tycker du att systemet har slagit larm då?

 

Du tycker inte att han borde ha fått någon slags vård eller något liknande?

 

Känns inte som att man behöver vara bildad för fem öre för att fatta att det inte har gått rätt till i detta fall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har inte varit så mkt snack poker mässigt den senaste tiden fast jag har spelat en del, spelar just nu mest på Betfair, började knackigt på party men nu sen bytet har jag plussat endel och ligger plus kanske 15k den här månaden med bara 19h spelade :-) vill klättra i nivå, spelar just nu nl200 och krossar, börjat känna lite på nl500 men inget seriöst ännu, igår tror jag det var, när jag hade en finfin session, 2tabla en motståndare hu på nl200, började med att han sög ut mig gång efter gång, låg väl 1k back, sen vände jag och vann det och lite till innan han drog, då satt jag med $1.9k och $1.6k på borden =) plus typ $1.8k den dagen iaf. blir inge mer spel idag tror jag dock.

Någon som har sett filmen 21 ? ska kanske se den på bio till helgen, tycker den verkar phett grym =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ligger plus kanske 15k den här månaden med bara 19h spelade :-) vill klättra i nivå, spelar just nu nl200 och krossar, börjat känna lite på nl500 men inget seriöst ännu,

 

Fan vad fint!

 

2 snabba:

 

1. Vart har du störst edge någonstans: 5/6-manna eller HU?

2. Vilken är din största styrka som pokerspelare?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fan vad fint!

 

2 snabba:

 

1. Vart har du störst edge någonstans: 5/6-manna eller HU?

2. Vilken är din största styrka som pokerspelare?

 

 

Heads Up känns det som, har stöst PTBB/100 där iaf och jag känner mig mest säker där + det är roligast för det e så snabbt ;-)

Men 5manna är också sjukt kul när man spelar mot folk på Svenska Spel, t.e.x forumiter osv, då blir man mer taggad och vill visa att man kan

 

Min största styrka är jag inte säker på men innan December, alltså innan jag blev medlem på CR var jag bara svagt vinnande i CG, sen efter att jag börjat plöja CG filmer så lärde jag mig om hur viktigt det är att 3beta preflop med mediokra händer ibland, vilket jag inte gjorde tidigare.

 

Men det känns som att jag är sjukt mycket bättre nu på att sniffa ut bluffar.

Att titta på bräd-strukturen och tänker på vad det har varit för action preflop och postflop, och om inte allt går ihop och motståndaren betar hårt men hans spel på gatorna går inte ihop så är det ofta en bluff.

 

Och så har jag börjat lära mig att value beta mkt tunnare än tidigare, ibland äger man dock sig själv men det är inte allt för ofta.

 

Och jag har slutat med t.e.x att syna en onödigt stor raise OOP med ett jätte lågt PP som jag redan innan tänker slänga om jag missar floppen. Nu tänker jag istället, "jag sitter ju nu i SB men han höjde ju från knappen så han är förmodligen inte för stark så om jag 3betar min 33 pre så tar jag förmodligen den och om han synar kan jag ju ändå beta ut på flopen och ta den där."

 

Svårt att som säga ens exakta styrka men jag drog igenom det mesta där som jag förbättrat mest sen i December =) kanske inte förklara allt så jätte bra men om du funderar över nåt så fråga :-)

 

har hört från kompisar att 21 är sevärd. Blir nog så att jag också ser den nästa vecka,

 

Okej ;-) kommer dock bli jävligt sugen på att spela poker efter att jag har sett den tror jag. vilket jag inte kommer kunna för att jag är i piteå hos tjejen.. :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har inte varit så mkt snack poker mässigt den senaste tiden fast jag har spelat en del, spelar just nu mest på Betfair, började knackigt på party men nu sen bytet har jag plussat endel och ligger plus kanske 15k den här månaden med bara 19h spelade :-) vill klättra i nivå, spelar just nu nl200 och krossar, börjat känna lite på nl500 men inget seriöst ännu, igår tror jag det var, när jag hade en finfin session, 2tabla en motståndare hu på nl200, började med att han sög ut mig gång efter gång, låg väl 1k back, sen vände jag och vann det och lite till innan han drog, då satt jag med $1.9k och $1.6k på borden =) plus typ $1.8k den dagen iaf. blir inge mer spel idag tror jag dock.

Någon som har sett filmen 21 ? ska kanske se den på bio till helgen, tycker den verkar phett grym =)

 

riktigt sevärd film! Tyckte själv att den var väldigt bra!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker att det är jävligt coolt att du verkar så fokuserad på själva spelet istället för av pengarna. Likaså att du söker dig till och tycker det är kul med svåra situationer som HU-spel och kompetenta medspelare. Skönt personlighetsdrag.

 

Vart hittar du CG-filmerna? Är det på Cardrunner eller DC eller var?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker att det är jävligt coolt att du verkar så fokuserad på själva spelet istället för av pengarna. Likaså att du söker dig till och tycker det är kul med svåra situationer som HU-spel och kompetenta medspelare. Skönt personlighetsdrag.

 

Vart hittar du CG-filmerna? Är det på Cardrunner eller DC eller var?

 

Jag försöker som bli så bra som jag kan bli, vill vinna kontinuerligt på så hög nivå som möjligt. En svaghet jag har dock är nog att jag hatar att förlora, är för rädd ibland att gå upp i nivå, fast det kanske ändå är bra, så jag verkligen har rulle före jag kliver upp.

 

Mitt mål just nu är att ta mig till nl$500 på Betfair. Fast jag vet inte vid vilken gräns jag ska verkligen kliva upp dit, om det är t.e.x när jag har $12k, $15k eller $20k där på sidan. Har ju självklart endel på SvS också men jag räknar inte in det till dollar-rullen av någon anledning, känns bara helt annorlunda. Störd som jag är.

 

HU-spel är simplare på det sättet att man bara behöver bry sig om en motståndare, det är så många mer olika faktorer man måste räkna med när man spelar 5-6manna. Dock ställer HU en i riktigt svåra postflop situationer riktigt ofta vilket är kul. Det är då man verkligen måste tänka på gameflow, preflop och postflop action & timing tells.

 

Det är från CardRunners, har inte hunnit plöja igenom allt för mycket filmer ännu men när jag gått ut skolan(6-7veckor) så kommer jag kunna studera mera ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

rofl, mina 2 senaste HU matcher varade i 1 hand/match. Första matchen så höjde jag från knappen med KT, floppa triss och han försökte dra nån crazy bluff med 93off och där vann jag ~$150 :D

 

Andra matchen kommer här

 

***** Betfair Poker Hand History for Game 344892806 *****

NL $1/$2 Texas Hold'em - Monday, April 21, 18:21:37 GMT 2008

Table Madrid 06 2-max (Real Money)

Seat 1 is the button

Total number of active players : 2

Seat 1: gEeWhIZm8 ( $201 )

Seat 2: xlegio ( $150.52 )

gEeWhIZm8 posts small blind [$1]

xlegio posts big blind [$2]

** Dealing down cards **

Dealt to gEeWhIZm8 [ Ah, Ad ]

gEeWhIZm8 raises to [$6]

xlegio raises to [$12]

gEeWhIZm8 calls [$6]

** Dealing Flop ** [ 3c, 9h, 9c ]

xlegio checks

gEeWhIZm8 bets [$10]

xlegio raises to [$32]

gEeWhIZm8 calls [$22]

** Dealing Turn ** [ As ]

xlegio goes all-in

xlegio bets [$106.52]

gEeWhIZm8 calls [$106.52]

** Showdown **

gEeWhIZm8 shows [ Ah, Ad ]

xlegio shows [ Qs, Kd ]

** Dealing River ** [ 8d ]

** Hand Conclusion **

gEeWhIZm8 wins $300.04 from main pot with full house, Aces full of Nines

************ Game 344892806 ends ************

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fan vad lite jag har spelat, bara 9 speldagar under hela april :-( ca 27h spelade. Har bara kollat en CR film också, hm hm. Måste ta tag i detta. Men resultatet har varit bra trots så lite spel, +~19k kr på mestadels nl$200 HU. Jag vill och jag vill så gärna nöta 6manna också men jag vinner så mycket mer på HU. Är bara rädd att när jag börjar grinda nl$500 så kommer jag tycka swingsen är för stora osv på HU, så då är de bra med 6manna och därför känns de dumt att jag spelar det så lite.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

***** Betfair Poker Hand History for Game 345856510 *****

NL $2.50/$5 Texas Hold'em - Wednesday, April 23, 17:48:23 GMT 2008

Table Nitrogen 12 6-max (Real Money)

Seat 2 is the button

Total number of active players : 6

Seat 1: ankka ( $696 )

Seat 2: RedElef ( $427.05 )

Seat 3: gEeWhIZm8 ( $491.50 )

Seat 4: johoooo ( $147.38 )

Seat 5: wanabe ( $499.50 )

Seat 6: stokerus ( $490.65 )

gEeWhIZm8 posts small blind [$2.50]

johoooo posts big blind [$5]

** Dealing down cards **

Dealt to gEeWhIZm8 [ Ad, Td ]

wanabe folds

stokerus folds

ankka raises to [$17.50]

RedElef folds

gEeWhIZm8 raises to [$65]

johoooo calls [$60]

ankka folds

** Dealing Flop ** [ 4s, 2c, Jh ]

gEeWhIZm8 bets [$426]

johoooo calls [$82.38]

johoooo goes all-in

Returning uncalled bet [$343.62] to gEeWhIZm8

** Showdown **

gEeWhIZm8 shows [ Ad, Td ]

johoooo shows [ 8c, 6c ]

** Dealing Turn ** [ 8s ]

** Dealing River ** [ 3d ]

** Hand Conclusion **

johoooo wins $309.26 from main pot with a pair of Eights

************ Game 345856510 ends ************

 

Så bra spelar dem :-):-(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fan vad Betfair älskar mig,

 

***** Betfair Poker Hand History for Game 346020973 *****

NL $1/$2 Texas Hold'em - Wednesday, April 23, 22:45:52 GMT 2008

Table Madrid 2-max (Real Money)

Seat 1 is the button

Total number of active players : 2

Seat 1: gEeWhIZm8 ( $293.20 )

Seat 2: xlegio ( $176.70 )

gEeWhIZm8 posts small blind [$1]

xlegio posts big blind [$2]

** Dealing down cards **

Dealt to gEeWhIZm8 [ Jh, Qh ]

gEeWhIZm8 raises to [$8]

xlegio calls [$6]

** Dealing Flop ** [ 9h, Th, Jc ]

xlegio checks

gEeWhIZm8 bets [$12]

xlegio calls [$12]

** Dealing Turn ** [ 2h ]

xlegio checks

gEeWhIZm8 bets [$34]

xlegio calls [$34]

** Dealing River ** [ 9d ]

xlegio checks

gEeWhIZm8 bets [$80]

xlegio goes all-in

xlegio raises to [$122.70]

gEeWhIZm8 calls [$42.70]

** Showdown **

gEeWhIZm8 shows [ Jh, Qh ] a Flush

xlegio shows [ 2c, 9c ] full house, Nines full of Deuces

** Hand Conclusion **

xlegio wins $352.40 from main pot with full house, Nines full of Deuces

************ Game 346020973 ends ************

 

Störda jävla italienare

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Igår gick de lite tyngre $ mässigt, back $1.2k, mest från dåligt spel men översettad när man har kungar svider på nl500 när man är 200bb djup ;x Efter det tog jag igen några kkr på SvS och ligger plus kanske 16kkr den här månaden men jag har ännu inte fått in många h.

 

..Men!

 

Har tänkt testa ett projekt idag, ska spela poker i 16h i sträck(med kisspauser). Mitt spel kommer förmodligen inte hålla A-klass hela tiden men jag ska försöka så gott jag kan. Jag kommer spela på Svenska Spel & Betfair, stakesen kommer schifta mest mellan 5/10kr & 10/20kr, $nl200, $nl500.

Kommer förmodligen spela 2 bord i taget(som jag normalt spelar asså), ibland kanske mer och ibland mindre. Det jag spelar är 5/6manna & HU.

 

Förhoppningsvis kommer mamma & pappa komma med mat till mig under spelets gång 8-)

Säg till om någon vill haka på mig! Kommer börja 13 00 =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...