Gå till innehåll

SUPERTEQUILA Spewtastic


Supertequila

Recommended Posts

Rätt så standard fold här va? Fi är en fisk som betalar av bra när jag träffar. Men när han går aggro så sitter han vanligen med nåt bra.

 

 

* Game ID 1807429895 starting - 2008-01-09 19:15:01

** Silvanus [Hold 'em] (4.00|8.00 No Limit - Cash Game) Real Money

 

- tinaogkaj sitting in seat 1 with $1576.70

- Wyern sitting in seat 2 with $1914.96

- Nadja sitting in seat 3 with $800.00 [sitting out]

- NastySurpriz sitting in seat 4 with $1002.16

- Supertequila sitting in seat 5 with $1686.07

- SayYoureSry sitting in seat 6 with $1098.00 [Dealer]

 

tinaogkaj posted the small blind - $4.00

Wyern posted the big blind - $8.00

 

** Dealing card to Supertequila: Queen of Clubs, Queen of Diamonds

NastySurpriz folded

Supertequila raised - $32.00

SayYoureSry folded

tinaogkaj called - $32.00

Wyern raised - $128.00

Supertequila called - $128.00

tinaogkaj folded

 

** Dealing the flop: Jack of Hearts, Ace of Clubs, 8 of Clubs

Wyern bet - $220.00

Supertequila called - $220.00

 

** Dealing the turn: 7 of Clubs

Wyern checked

Supertequila checked

 

** Dealing the river: 3 of Diamonds

Wyern bet - $724.00

Supertequila folded

Wyern mucks:

Wyern wins $1449.00 from the main pot

 

End of game 1807429895

 

Är Wyern en fisk?

 

Vad har han för stats?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är Wyern en fisk?

 

Vad har han för stats?

 

Använder inte nån mjukvara just nu. Men han check-synar mkt med marginella händer och synar ner för mkt. En riktig station mao.

 

Jag måste dock reservera mig att hans beteende kan möjligen vara så specifict mot mig med tanke på att folk tror att jag alltid är tom när jag bettar och pushar.

 

Men om du ser på de andra HH som jag satt upp idag ser du att Wyern betalar av rätt bra mot mig. Särskilt handen där jag har K8 och 877 flopp där han checksynar alla tre gator måste han haft en sämre 8a lr liknande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Va sjukt, jag var 100 på att jag dragit ut dig flera ggr vid 50/50 borden på CC. Du måste ha en look´a`like i Götet.

 

Du får glida ner och testa, slaska lite 20/20, dricka Brahma och tokhöja varje pott, rätt kul faktiskt.

 

Hahaha... va sjukt. Vet du att det är fler som sagt till mig att de träffat en exakt kopia av mig ute på stan? Så det kanske är han som springar runt o reppar mig ;)

 

Får se om det med CC händer. Jag har hört att spelen där är jävligt softa och finns väldigt mycket värde. Får styra upp mina fiskpolare o dra dit dem nån dag. Du får komma o hälsa om du ser mig o inte tror att det är min look a like som härjar igen :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hur tänker du med flopsynen i QQ-handen? Tänker du bluffa? För den floppen känns ju ganska träffbar för hans HD om han inte är aplös?

 

Han lär ju CBa med allt i sin HD så han behöver inte ha träffat Esset lr JJJ.

 

Med tanke på att jag ofta rejsar light, och Fi efter mig bara synar kan ju Wyern rerejsa väldigt light som squeeze. Även om han inte är tricky har han nog squeeze i sin repertoar, särskilt mot mig.

 

Så här kan han som jag ser det ha 77-TT som jag leder mot. Dessutom har jag Q i klöver för backdoorflushen.

 

Dessutom tänkte jag att han vid syn, och klöver på turn, förmodligen kommer o slå av takten och checka, o därefter fanns goda chanser att det även skulle checkas ner på river och jag få billig showdown med mina QQ.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad tycker ni om linjen och rivern? Känns om jag bettar flop gör jag handen till bluff.

 

** Game ID 1807889896 starting - 2008-01-09 22:58:30

** Bitter Sweet [Hold 'em] (5.00|10.00 No Limit - Cash Game) Real Money

 

- -badevil- sitting in seat 1 with $1209.00

- ilpadrino82 sitting in seat 2 with $222.00

- LitenFisk sitting in seat 3 with $1514.75

- Supertequila sitting in seat 4 with $1351.25

- donkeyride sitting in seat 5 with $3651.28 [Dealer]

- trazom sitting in seat 6 with $990.00

 

trazom posted the small blind - $5.00

-badevil- posted the big blind - $10.00

 

** Dealing card to Supertequila: Queen of Diamonds, Queen of Hearts

ilpadrino82 folded

LitenFisk folded

Supertequila raised - $40.00

donkeyride folded

trazom called - $40.00

-badevil- folded

 

** Dealing the flop: 5 of Spades, King of Spades, 3 of Clubs

trazom checked

Supertequila checked

 

** Dealing the turn: 9 of Spades

trazom bet - $90.00

Supertequila called - $90.00

 

** Dealing the river: Jack of Diamonds

trazom bet - $270.00

Supertequila folded

trazom mucks:

trazom wins $537.00 from the main pot

 

End of game 1807889896

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fi spelar sina drag väldigt aggressivt och bluffar mycket.

Sitt stål check synar han hela vägen. Ganska lättläst m a o.

 

** Game ID 1807896749 starting - 2008-01-09 23:01:24

** Bitter Sweet [Hold 'em] (5.00|10.00 No Limit - Cash Game) Real Money

 

- -badevil- sitting in seat 1 with $1204.00

- ilpadrino82 sitting in seat 2 with $492.00 [Dealer]

- LitenFisk sitting in seat 3 with $1499.75

- Supertequila sitting in seat 4 with $1171.25

- donkeyride sitting in seat 5 with $3625.03

- trazom sitting in seat 6 with $942.00 [sitting out]

 

LitenFisk posted the small blind - $5.00

Supertequila posted the big blind - $10.00

 

** Dealing card to Supertequila: Ace of Hearts, King of Clubs

donkeyride folded

-badevil- folded

ilpadrino82 folded

LitenFisk raised - $35.00

Supertequila called - $35.00

 

** Dealing the flop: 6 of Hearts, King of Diamonds, 9 of Clubs

LitenFisk bet - $70.00

Supertequila called - $70.00

 

** Dealing the turn: 6 of Clubs

LitenFisk bet - $210.00

Supertequila called - $210.00

 

** Dealing the river: 5 of Hearts

LitenFisk went all-in - $1189.75

Supertequila went all-in - $866.25

LitenFisk shows: 2 of Diamonds, 2 of Clubs

Supertequila shows: Ace of Hearts, King of Clubs

Supertequila wins $2359.50 from the main pot

 

End of game 1807896749

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han lär ju CBa med allt i sin HD så han behöver inte ha träffat Esset lr JJJ.

 

Med tanke på att jag ofta rejsar light, och Fi efter mig bara synar kan ju Wyern rerejsa väldigt light som squeeze. Även om han inte är tricky har han nog squeeze i sin repertoar, särskilt mot mig.

 

Så här kan han som jag ser det ha 77-TT som jag leder mot. Dessutom har jag Q i klöver för backdoorflushen.

 

Dessutom tänkte jag att han vid syn, och klöver på turn, förmodligen kommer o slå av takten och checka, o därefter fanns goda chanser att det även skulle checkas ner på river och jag få billig showdown med mina QQ.

 

Men vi kan väl vara ganska överens om att det finns minst lika många händer som slår dig på floppen som du leder mot? 77, 99, TT slår du. 88, JJ, KK, AA, AK, AQ ligger du efter. Så jag förstår inte riktigt hur kan du syna för värde här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite OT men du sa att brudarna gillade gringos fick du med dig mycket booty hem? Blir riktigt sugen på att åka när man ser bilderna därifrån.

 

BTW forsätt med DB

 

Jag träffade ju Catia, som du ser på bild i tidigare inlägg, så vi hängde med varann. Men en polare drog hem 5 brudar på 7 aktiva nätter (han var sjuk de andra 3 nätterna).

 

En stor andel var dock working girls.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

32/28/8? Och synar "för mkt" det låter lite lätt absurt; förövrigt är din AF åt helvete för hög om nu statsen stämmer (och preflop spewigt, men det verkliga utropstecknet är din AF).

 

Hur ser dina tankar ut i KJ-handen när du får omslag på turn?

Tycker spelet är lite motsägelsefullt jämfört med hur du spelat liknande händer, t. ex. KQ mot en 60bb stack där du potcontrollar men med 135bbs smäller du på och stackar av.

 

GL i fortsättningen :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men vi kan väl vara ganska överens om att det finns minst lika många händer som slår dig på floppen som du leder mot? 77, 99, TT slår du. 88, JJ, KK, AA, AK, AQ ligger du efter. Så jag förstår inte riktigt hur kan du syna för värde här.

 

Mmm.. hade nog vart lika bra o släppa floppen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

32/28/8? Och synar "för mkt" det låter lite lätt absurt; förövrigt är din AF åt helvete för hög om nu statsen stämmer (och preflop spewigt, men det verkliga utropstecknet är din AF).

 

Hur ser dina tankar ut i KJ-handen när du får omslag på turn?

Tycker spelet är lite motsägelsefullt jämfört med hur du spelat liknande händer, t. ex. KQ mot en 60bb stack där du potcontrollar men med 135bbs smäller du på och stackar av.

 

GL i fortsättningen :)

 

Preflop stämmer nog. AF är jag inte helt hundra på för det var länge sen jag använde det. Men jag kommer ihåg att det var mkt högt.

 

De flesta online idag är ju nötgrinders så det är lätt gjort att preflop är högt för de släpper så jävla mkt pre. Hamnar jag på ett löst bord så spelar jag mkt tajtare, men som sagt, det är inte ofta jag behöver slå av takten pre.

 

I KJ handen var det blind vs blind. BB hade i flera tidigare SB vs BB-lägen mot mig spelat sin BB väldigt aggro post så jag fick känslan att han ofta var ganska tom i sådana lägen. På turn när han höjer känner jag att jag inte kan bara syna. Dels fanns en hel del scare cards som kunde komma på river och som BB kunde utnyttja för att ge mig ett svårt beslut, dels för att jag vid syn hade stoppat in så mkt pengar i potten att jag förmodligen hade känt mig ganska comited.

 

Så för mig var frågan push lr fold. Och jag tänkte inte släppa en såpass bra hand i ett blind vs blind-läge mot en FI som agerat väldigt lösaggro i liknandes sits tidigare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fler bilder på brassebooty.

 

01920atz9.th.jpg

Valdes enhälligt till med rösterna 4 mot 0 av oss killar till Copacabanas finaste rumpa. Det är samma rumpa som i tidigare bild där en svart tjej står böjd ner o klappar henne på ryggen. Hon hade dock tandställning så vi lät henne vara.

 

01516aza6.th.jpg

Pamela kan inte bara dansa. Hon kan sola också.

 

01916amn7.th.jpg

Min polare Flower. Innan vi åkte så mådde han dåligt. Så han gick till akuten natten innan och idioterna där sa till honom att han med stor sannolikhet hade MS. Så morgonen därefter vill Flower ställa in hela resan. Vi övertalade honom att följa med genom de vänliga orden: Om du ändå ska dö, så kan du lika gärna dö där bland brasserumpor. Han följde med men var jättedeppig hela resan. Dessutom är han hypokondriker vilket inte gjorde saken bättre.

På den här bilden ser man exakt hur deprimerad han är över sin snart förestående död. Lägg märke till hur strategiskt höger hand är placerad.

Självklart var det inget fel på honom vilket alla tester visade när han kommit hem.

 

paolacaenat7.th.jpg

Paola. 1,80 lång. 12 cm höga klackar. En vandrande dröm.

 

cimg2734gu1.th.jpg

Catia och Sheila älskar SuperTequila :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är Wyern en fisk?

 

Vad har han för stats?

 

20/16/4.3 på 7k händer. Han ligger plus på lägre och högre nivåer men minus på NL1k. Jag har spelat lite mot honom på NL600-NL800 och hittade inget fiskigt med honom, kanske får värdebeta bättre i fortsättningen då:-)

 

Beta flop med QQ-handen imo. Du gör bara handen till en bluff om du sätter fi på K, vilket är lite svårt att göra utan info:-P Jag hade nog foldat rivern.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

RESULTAT

 

Hade en rätt dålig session. Låg 2K back sen tidigare o nu ökade det med 3K till.

 

Samtliga var coinflips som jag förlorade, 4 i rad. Två med AK mot pocket AI pre där pocketen träffade triss EFTER att jag träffat mitt Ess, lite surt.

 

En var med AJ mot TT i 3mannaspel där vi hamnade AI pre och jag träffar Ess o han träffar triss på river så klart.

 

Den fjärde pushade jag med mellan PP och Fi synar med AK o träffar Ess.

 

1-7 Jan + 10 000 $

8 Jan + 3586 $

9 Jan - 5000 $

TOTALT + 8586 $

 

Nu ska jag snart röra på mig o käka lunch med mitt ex, om det nu är en så jävla bra idé. :twisted:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

×
×
  • Skapa nytt...