Gå till innehåll

SUPERTEQUILA Spewtastic


Supertequila

Recommended Posts

Ugh, han är inne med nästan halva effektiva stacken och lär inte släppa något förutom total luft.

 

Yepp :)... Men han hade spelat ut mig så totalt så min tiltade hjärnhalvan sa till den andra halvan: Du har skitmycket fold equity här.

 

Sedan förstod jag väl att jag i princip hade noll FE och i bästa fall kunde hoppas på typ 40%.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lycka till.

Tycker du spelar rätt sjukt i många av dom händerna du postar skulle vara kul om du postade några när du synar ner med bottenpar och träffar på stål eller när du jagar gutshoots och inte träffar.

Vi möttes lite när jag spelade på prima och du hade ett helvetes flyt vill jag minas bustade mina kk med 66 allin preflop etc.

 

Kommer o dyka upp såna händer. Kanske inte så många gutshots som jagas dock. Men majoriteten av stora pottar som förloras är nog händer där jag pushar o blir synad.

 

Sorry för suckouten, men det är sant. Det händer att jag fyrbettar med 66.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

** Game ID 1806490749 starting - 2008-01-09 01:08:57

** Slip Up [Hold 'em] (5.00|10.00 No Limit - Cash Game) Real Money

 

- Stone_Snake sitting in seat 1 with $1348.00

- Wyern sitting in seat 2 with $1302.00

- arctarus sitting in seat 3 with $205.00

- christofferr sitting in seat 4 with $1319.00

- elaineb sitting in seat 5 with $957.00 [Dealer]

- Supertequila sitting in seat 6 with $1347.34

 

Supertequila posted the small blind - $5.00

Stone_Snake posted the big blind - $10.00

 

** Dealing card to Supertequila: King of Hearts, Jack of Diamonds

Wyern folded

arctarus folded

christofferr folded

elaineb folded

Supertequila raised - $50.00

Stone_Snake called - $50.00

 

** Dealing the flop: 10 of Diamonds, 4 of Clubs, King of Spades

Supertequila bet - $70.00

Stone_Snake called - $70.00

 

** Dealing the turn: 8 of Spades

Supertequila bet - $150.00

Stone_Snake raised - $398.00

Supertequila went all-in - $1082.34

Stone_Snake folded

Supertequila mucks:

Supertequila wins $1867.34 from the main pot

 

End of game 1806490749

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett gäng luckor uppenbarar sig i dina HH's iaf. Lär dock vara en underhållande spelstil så länge det håller =)

 

Härliga bilder!

 

Ey... jag skriver den här DB.n för att få kännedom om luckorna o ta till mig konstruktiv kritik, så om du har tid o lust så uppskattar jag dina åsikter.

 

På en del av de HH.n jag har postat är jag själv medveten om att det har spelats fel, men saker som tiltfaktor osv har varit påverkande. Men jag försöker få med HHn från hela spektrat... både det asdåliga o det mindre dåliga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vad vill du ge tillbaks till forumet med denna db?

 

Ja, ett forum lever av att medlemmarna är aktiva och delaktiga. Det här är väl mitt strå till stacken.

 

Med att "ge tillbaks till forumet" menade jag inte att Db.n skulle vara utbildande lr hålla hög spelmässigt kvalitet osv, utan bara en beskrivning av mitt spel o mitt liv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Go west, life is peaceful there.

 

Bredbandet i Rio fungerade helt utan problem eller störningar. Kan inte fatta grinders som åker till Thailand när Rio är tusen gånger bättre. Ok, det är en aning dyrare, men va fan.

 

Fler bilder:

 

paolaibilof5.th.jpg

Paola

 

02122aze4.th.jpg

Solstolarna varierade i pris mellan 20 o 40 kr beroende på storlek. Stolarna i bild här kostade 40 kr.

 

01314asm5.th.jpg

Walter är strandnissen man ska gå till när man är på Copacabana. Han är argentinare o har bott i Rio i tio år. På frågan om Pele eller Maradona var världens genom tiderna bästa fotbollsspelare sa han: Pele ofcourse, but Maradona is Jesus :)

 

00200act2.th.jpg

Pamela är sambadrottning i en av skolorna som tävlar i elitklass. Hon kommer ner o hälsar på oss i februari. Världens goaste tjej.

 

cimg2681nw0.th.jpg

Utsikt från Corcovado, 750 m högt berg på vilket Jesusstatyn står.

 

cimg2643tx6.th.jpg

Pamela tog med oss till en gigantisk sambafest. Den här snubben gick omkring o alla hälsade på honom med respekt. Han rökte en fet cigarr. Jag blev röksugen och eftersom han verkade känna till stället, gick jag fram o frågade honom på engelska om han visste var de säljer cigaretter på stället. Märkte plötsligt att det blev väldigt oroligt kring honom. Pamela dök upp från ingenstans jätteblek i ansiktet o översatte till portugisiska.

Snubben börjar flabba och ger mig en av sina cigarrer i present. Omgivningen börjar plötsligt flabba också o allt blir avslappnat igen. Jag bjöd honom på en jävla massa capirinhas sen som tack.

 

Sen blev vi polare. Pamela tog med oss därifrån sen fort som fan. Det visade sig att killen är typ nån sorts maffiachef och när jag bara går fram till honom så var det livsfarligt för hans livvakter som diskret fanns med i publiken kunde ha knäppt mig. Jag var ju en totalt främmande person. Sen när både jag och han var fulla o kramades så tyckte Pamela att jag utmanade ödet o tyckte det var dags o dra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

RESULTAT

 

Brukar ha längre nattsessioner än så här men känner mig väldigt trött. Så jag avbryter här trots att jag känner att jag har medgång.

 

Har inga intressanta händer o posta förutom KJ handen som jag postade tidigare. De flesta pottarna var små pottar som jag snodde på floppen, eller trebettade hem pre. De stora pottarna som jag vann var rätt många no-brainers där jag hade topptvå eller bättre. Jag får soms sagt rätt bra betalt för mitt stål.

 

De stora pottarna som jag förlorade var en där jag hade topptvå och rerejsade Fi.s flopbet potsize. Han synar och träffar flush på turn som blir check check. River bettar han pott o jag synar.

 

Den andra handen som jag betalade av höjde jag med QQ, två synade. Floppen kommer Ess högt med tre klöver. Rundcheck. Turn blankt. UTG checkar. Jag checkar. Fi2 bettar smått. Fi UTG synar. Jag synar. River Q, jag träffar triss. UTG bettar pott. Jag synar. Fi2 foldar. UTG visar AQ klöver för floppat nötflush.

 

Brukar vanligen spela ett bord och kolla på en film i bakgrunden. Idag körde jag två bord och det funkade bra.

 

Min väldigt aggressiva stil gör det svårt för mig att försöka mig på fler bord, samtidigt som jag blir väldigt uttråkad om jag inte har nåt annat på gång vid sidan om, som surfa, kolla på film, osv.

 

Ok, fram till idag låg jag runt 10K dollar plus för månaden. Har inte exakta siffror så vi säger 10 jämt. Har dock inte spelat så mycket den här månaden.

 

1-7 Jan + 10 000 $

8 Jan + 3586 $

TOTALT + 13586 $

 

FILMTIPS:

The Brave One, som jag kikade på igår med Jodie Foster. Helt ok film.

Rise of the footsoldier. Måste ses. En orgie i våld.

Atonement. Helt ok.

Gone Baby Gone. Fin film med en intressant moralisk fråga i slutet.

I am legend. Normal actionrulle med massa CGI.

 

Nu ska jag titta på en psykologisk thriller med en psycho-unge. Filmen heter Joshua.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vart har du dina rötter någonstans? Hur är dom i Rio, lätt att få med sig flikkor från krogen? Din spelstil är väldigt intressant, förmodligen med en hel del luckor som inte skulle göra dig vinnande på NL2000+.

 

Verkar kunna bli en rätt okej dagbok detta.

GL hur som helst!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

×
×
  • Skapa nytt...