Gå till innehåll

SUPERTEQUILA Spewtastic


Supertequila

Recommended Posts

FI spelade ut mig stundtals heads up och jag hade ingen tur heller.

 

Den här handen spelade jag otroligt dåligt. Fyyyyyy....

 

 

** Game ID 1805101788 starting - 2008-01-08 05:55:44

** Silvanus [Hold 'em] (4.00|8.00 No Limit - Cash Game) Real Money

 

- Sir_Call sitting in seat 3 with $1698.60 [Dealer]

- Supertequila sitting in seat 4 with $1199.20

 

Sir_Call posted the small blind - $4.00

Supertequila posted the big blind - $8.00

 

** Dealing card to Supertequila: 6 of Clubs, Ace of Clubs

Sir_Call raised - $28.00

Supertequila called - $28.00

 

** Dealing the flop: 8 of Clubs, 9 of Clubs, Queen of Diamonds

Supertequila checked

Sir_Call bet - $45.00

Supertequila raised - $200.00

Sir_Call raised - $656.00

Supertequila went all-in - $979.20

Sir_Call called - $1179.20

 

** Dealing the turn: 3 of Diamonds

 

** Dealing the river: Ace of Diamonds

Supertequila shows: 6 of Clubs, Ace of Clubs

Sir_Call shows: Queen of Spades, 9 of Spades

Sir_Call wins $2413.40 from the main pot

 

End of game 1805101788

 

 

Hoppas du (eller någon annan) vill bidra med lite utbildning - hur bör du spela denna?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag fattar inte riktigt alla som direkt efter typ 10 HH:s går in och totalsågar någons spel. Dessa HH:s behöver ju inte vara (och är förmodligen inte) representativa för hans spel. Han skriver ju också själv ibland att han spelar dåligt och är tiltad. Jag tror de flesta (alla?) som plussar på poker lätt kan plocka ut ett antal händer som de spelat riktigt dåligt. Övriga är bara att gratulera...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag fattar inte riktigt alla som direkt efter typ 10 HH:s går in och totalsågar någons spel. Dessa HH:s behöver ju inte vara (och är förmodligen inte) representativa för hans spel. Han skriver ju också själv ibland att han spelar dåligt och är tiltad. Jag tror de flesta (alla?) som plussar på poker lätt kan plocka ut ett antal händer som de spelat riktigt dåligt. Övriga är bara att gratulera...

Glöm inte resten av hans ordbajsande på forumet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag fattar inte riktigt alla som direkt efter typ 10 HH:s går in och totalsågar någons spel. Dessa HH:s behöver ju inte vara (och är förmodligen inte) representativa för hans spel. Han skriver ju också själv ibland att han spelar dåligt och är tiltad. Jag tror de flesta (alla?) som plussar på poker lätt kan plocka ut ett antal händer som de spelat riktigt dåligt. Övriga är bara att gratulera...

 

Dessutom är det många som bara postar bra spelade händer, tycker att man har guts om man vågar posta "alternativa spel"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Usch, det luktar något jävulskt här. Kan inte sätta fingret på exakt vad det luktar, men står ivf inte ut med stanken. Får väl passa på och önska GL med liret då jag inte lär titta in här igen.

 

 

Jag fattar inte riktigt alla som direkt efter typ 10 HH:s går in och totalsågar någons spel. Dessa HH:s behöver ju inte vara (och är förmodligen inte) representativa för hans spel. Han skriver ju också själv ibland att han spelar dåligt och är tiltad. Jag tror de flesta (alla?) som plussar på poker lätt kan plocka ut ett antal händer som de spelat riktigt dåligt. Övriga är bara att gratulera...

 

Glöm inte resten av hans ordbajsande på forumet.

 

 

...så du kunde inte hålla dig borta trots lukten ;)

 

Jag har inte läst så mycket av det han skrivit tidigare, så det kan jag inte uttala mig om. Jag uppfattade det som att det var utifrån dagbokens HH:s han blev sågad. Hittills ser det lovande ut tycker jag (intressant db alltså).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dessutom är det många som bara postar bra spelade händer, tycker att man har guts om man vågar posta "alternativa spel"

 

Dito. Bara det finns en kommentar till varför man spelar på ett visst sätt, och är medveten om (eller undrar) ifall det är ett bra/dåligt spel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Glöm inte resten av hans ordbajsande på forumet.

 

Man måste dock ge cred till ST för att ha skärpt till sig och verkligen visat vilja att lära sig. I början var han ju mer än lovligt tomtig i sina poster och åkte på ett antal rejäla smällar av bl.a Nebbis. Dock så verkar han ha lärt sig av misstagen och spelar på en högst respektabel nivå nuförtiden. Dock så spelar han väl långt ifrån perfekt vilket det iofs inte är särskilt många som gör...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

...så du kunde inte hålla dig borta trots lukten ;)

 

Jag har inte läst så mycket av det han skrivit tidigare, så det kan jag inte uttala mig om. Jag uppfattade det som att det var utifrån dagbokens HH:s han blev sågad. Hittills ser det lovande ut tycker jag (intressant db alltså).

Jo jag kom på att forumet har en ignorefunktion. =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ställer mig alltid jävligt kritiskt till vad ST har att säga och jag har mina anledningar, men denna dagbok kan faktiskt bli jäkligt skoj imo!

 

Tar mig friheten och sågar ett par HH's:

 

Inlägg 11:

Linjen du tar får aldrig credit. Är nog bättre att dyka upp med AA-TT här. Fast å andra sidan försöker nog fi ta hem potten på turn om han nu sitter på lågt PP.

Jag hade hellre shoveat turn eller gett upp, som du faktiskt gjorde men ångrade dig.

 

Inlägg 12:

Känns bara så kamikaze. Alltså du riskerar mycket för att vinna lite och jag kan tänka mig att du ofta springer in i händer som piskar dig i lägen som detta, eller? Ett par av dina händer känns som du bara sätter upp ett sikte att "nu ska jag fan i mig vinna". Ful vana som kan bli kostsamt i längden.

 

14:

Urfilthy är nötgrinder om jag inte missminner mig. Känns lite kallt att syna hans UTG raise med QJo.

 

16:

Helt standard. Känns lite som en CDS hand "aa här går degen in med straightflush vs royal, kunde ha vikt mig, otroligt dåligt spelad".

 

17:

me like =)

 

18:

Känns väl okey med er historia, men stackarna är fel. Du får ingen FE.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Macroman: Finns ingen som spelar perfekt, men ST spelar verkligen inte bra alls, superSPEW! Vinner du ST så grattis, knappast vinnare i längden på NL1K och uppåt, imo.

 

Jag försvarar inte hans spel (har dock sett för få händer) men han har helt klart skärpt sig i sina poster. Bataljen med Nebbis var dock före din tid skulle jag tro (2005...?).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

...

 

16:

Helt standard. Känns lite som en CDS hand "aa här går degen in med straightflush vs royal, kunde ha vikt mig, otroligt dåligt spelad".

 

 

...

 

Trevligt med ett konstruktivt inlägg, mycket bra!

 

...och skönt att se kommentaren om inlägg 16, där han själv sågade sitt spel helt och man undrar vad man missat :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ställer mig alltid jävligt kritiskt till vad ST har att säga och jag har mina anledningar, men denna dagbok kan faktiskt bli jäkligt skoj imo!

 

Tar mig friheten och sågar ett par HH's:

 

Inlägg 11:

Linjen du tar får aldrig credit. Är nog bättre att dyka upp med AA-TT här. Fast å andra sidan försöker nog fi ta hem potten på turn om han nu sitter på lågt PP.

Jag hade hellre shoveat turn eller gett upp, som du faktiskt gjorde men ångrade dig.

 

Jag håller med där. Borde nog gett upp.

 

 

Inlägg 12:

Känns bara så kamikaze. Alltså du riskerar mycket för att vinna lite och jag kan tänka mig att du ofta springer in i händer som piskar dig i lägen som detta, eller? Ett par av dina händer känns som du bara sätter upp ett sikte att "nu ska jag fan i mig vinna". Ful vana som kan bli kostsamt i längden.

[/Quote]

 

Yepp :) Som jag skrev så spelade jag den här annorlunda mot vad jag brukar göra. Brukar spela marginella händer som den här betydligt försiktigare som standard. Varför jag spelade den här annorlunda? Jag vet faktiskt inte. Kan ha berott på tilt eller att jag uppfattade honom som väldigt svag. Men ur risk/reward-ratio aspekt är detta spel horribelt.

 

14:

Urfilthy är nötgrinder om jag inte missminner mig. Känns lite kallt att syna hans UTG raise med QJo.

 

Ja han är en göteborgare och vi har spelat en del mot varandra online på kort tid och det har väl utvecklats nån sorts vänskaplig tävling mot oss där vi spelar extra hårt mot varandra. I vanliga fall synar jag inte raise med QJo utan foldar eller rerejsar. Mot honom rerejsar jag inte ofta pre just med anledning av att han ofta nötgrajndar o höjer med premium o man riskerar att åka mot en 4bet.

 

16:

Helt standard. Känns lite som en CDS hand "aa här går degen in med straightflush vs royal, kunde ha vikt mig, otroligt dåligt spelad".

 

Jag tycker att när han slår om där så bör jag folda, då jag saknar FE med tanke på att han är så djupt investerad och då synar jag i princip för hela stacken med drag, och då finns ju både set o tvåpar med i hans HD vilket minskar mina odds betydligt.

 

 

17:

me like =)

 

[/Quote]

 

Me too :)

 

18:

Känns väl okey med er historia, men stackarna är fel. Du får ingen FE.

 

Stämmer helt. För att vara ärligt missade jag att titta på hans stack innan jag ställde för att tiden höll på att ticka bort men jag hade en jävla tur ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vill tacka alla som bidrar med konstruktiva inlägg, och Thefman särskilt för föregående analysen.

 

Jag kan mer än villigt hålla med om att när jag reggade mig här 2005 och hade mina duster med Nebbis så var jag totalt grön på NLH och hade fel i princip allt jag skrev.

 

Vad många kanske missar är att just dessa diskussioner med Nebbis la grunden till en del nytänkande och jag lärde mig betydligt mer där än av alla pokerböcker jag har läst. Även Hjort har bidragit mkt.

 

Jag tycker att vi har förlorat mycket i o med att Nebbis försvunnit och Hjort när han var aktiv, o förhoppnings när han återkommer, i princip enbart bidrar med offtopic-inlägg. Fast det är deras personliga val som man ändå får respektera.

 

Som jag skrev i min första post är jag väldigt medveten om att jag har många luckor. De HH.s som jag lägger upp är väl till stor del marginella händer som har hänt under flera timmars spelande och representerar väl inte mitt standardspel så mycket. Jag hoppas inte det i alla fall :)

 

Jag tycker att PF på senare tid har blivit mycket av ett offtopic-ställe där folk håller på med personliga attacker osv och man ser i princip inte några HH.s ens i dagböckerna. Pokern har kommit lite i skymundan.

 

Jag hoppas att de HH jag lägger upp, på gott o ont, kan återskapa pokerdiskussioner, på ett konstruktivt sätt, där jag får lära mig massa nytt, och andra duktiga skribenter o teoretiker får lufta sina ideer till förmån för alla här på forumet. Sen om en biverkan under processen blir att en del väljer att personligt attackera mig, eller skriva omogna inlägg, när jag egentligen aldrig påstått att mitt spel är felfritt eller utan luckor, så tar jag de smällarna när totalnyttan ändå överstiger totalskadan IMO. Lite utilitarism så att säga :)

 

Sen kommer jag väl genomgående att ignorera de inlägg som inte är konstruktiva för sådana personer får energi av mothugg och kan lätt förstöra en dagbok.

 

Angående Brasilien.

Tjejerna där älskar gringos. Majoriteten av tjejerna är working girls, särskilt i Rio de Janeiro, men inte alla. Brottsligheten hade jag hört mycket om och vi var uppriktigt oroliga. Men det var starka överdrifter. Håller du dig till grundläggande säkerhetstänkande och tar taxi på nätterna så klarar du dig finfint. Vi märkte i alla fall inte av nån brottslighet alls som riktades mot oss.

Jag kan rekommendera alla att åka dit. Vi åker tillbaks 7 april förhoppningsvis.

 

Ska se om jag hittar fler bilder som kan postas under dan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul med db ST! Hur mycket lirar du på CC nuförtiden och vad har du för live resultat?

 

Brasilien verkar ju vara nöten, men är man inte skraj för allt våld och all brottslighet där nere?

 

Spelar inte CG på CC. Har inte haft tid eller lust o sticka dit och blir uttråkad av live FR. Annars när jag har spelat live så ligger väl plus tror jag. Det har varit i pokerklubb o homegames.

 

Vart har du dina rötter någonstans? Hur är dom i Rio, lätt att få med sig flikkor från krogen? Din spelstil är väldigt intressant, förmodligen med en hel del luckor som inte skulle göra dig vinnande på NL2000+.

 

Verkar kunna bli en rätt okej dagbok detta.

GL hur som helst!

 

Tack. Jag är född i Iran. Jag har inte spelat på NL2000 än men jag har fått uppfattningen att det är den svåraste nivån så jag avvaktar nog det tills vidare.

 

Kul dagbok som ska följas!

 

Hur vanligt är det med en så aggresiv spelstil som du verkar ha på nivån du spelar på?

 

Det är väldigt ovanligt. Jag tror inte jag har mött någon än som spelar så aggro. Vad jag dessutom har märkt är att att folk har väldigt svårt att anpassa sig till det. De tajtar till sig istället för att öppna sitt spel och liksom väntar på att fånga in mig med superstarka händer. Sen att jag ofta släpper när jag får mothugg innebär ju att de ändå inte får betalt för sina starka händer. När jag har stål så brukar folk inte tro mig och det brukar bli stora pottar.

Av alla jag har spelat mot online så har jag faktiskt mest respekt för Heltoks spel. Även Mrdawwe spelar bra tycker jag. Vi har mötts några gånger på 6-mannabord och han har förvånat mig med hur tight han spelar på dessa bord. Det är jag som har varit galningen när jag hade förväntat mig att han skulle ta över showen.

Vi spelade en kort HU-session på 2 inköp förra året där han tog båda inköpen från mig med väldigt mycket tur när vi var all in, men bortsett från det tyckte jag han spelade väldigt bra och kontrollerade spelet, så respekt.

 

Plussar du på NL1000 med dina gigantiska läckor?

 

Låt oss säga att i början av 2007 hade jag typ 1000 dollar i bankrulle. I juli hade jag rulle för NL1K och jag klarade av en smäll på 40K dollar på BOSS under en månad, och slutade året plus.

Men jag har gigantiska luckor, det stämmer.

 

Man måste dock ge cred till ST för att ha skärpt till sig och verkligen visat vilja att lära sig. I början var han ju mer än lovligt tomtig i sina poster och åkte på ett antal rejäla smällar av bl.a Nebbis. Dock så verkar han ha lärt sig av misstagen och spelar på en högst respektabel nivå nuförtiden. Dock så spelar han väl långt ifrån perfekt vilket det iofs inte är särskilt många som gör...

 

Tack och det du säger stämmer.

 

Kul att se att du lyckas med din poker ST. Håller med macromannen för övrigt.

 

Tack Brut. Gillar dina inlägg även om jag inte alltid hänger med vad du skriver :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Körde ett intressant eftermiddagspass som tyvärr slutade minus. Har en spelar på knappen som höjer mycket. Jag 3bettar honom fr BB ett par gånger och han släpper.

 

Han fortsätter o höja fr knappen varje gång o då menar jag verkligen varje gång. Så jag har JQ på BB. Han höjer, jag 3better, han minirerejsar, jag pushar och han synar med KJ.

 

Sen några händer senare samma situation. Men nu har jag AK. Vi hamnar all in och han har QQ som håller.

 

Några händer senare samma situation och jag har JJ som förlorar mot hans 99 som träffar set på floppen.

 

Visst får jag action men ibland drar de ut :)

 

Så passet slutade på -4K. Får försöka reda upp det under nattsessionen.

 

Lägger upp en youtubelänk här på vår vän Pamela från Rio när hon visar varför hon är ledande dansare (queen) i en av sambaskolorna som tävlar i elitklassen.

 

Pamela dances samba

 

Hon är även med i MC Punjabees video här. Från 2.30 framåt är det nästan bara hon som dansar. Det är den långa tjejen i jeanskjol och vit uppknuten skjorta.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul när Fi reppar en hand som man själv har och gör hela jobbet åt en.

 

** Game ID 1807422498 starting - 2008-01-09 19:11:53

** Silvanus [Hold 'em] (4.00|8.00 No Limit - Cash Game) Real Money

 

- tinaogkaj sitting in seat 1 with $1584.70

- Wyern sitting in seat 2 with $1954.96

- jamesjnr15 sitting in seat 3 with $711.07

- NastySurpriz sitting in seat 4 with $962.16

- Supertequila sitting in seat 5 with $958.00

- SayYoureSry sitting in seat 6 with $1110.00 [Dealer]

 

tinaogkaj posted the small blind - $4.00

Wyern posted the big blind - $8.00

 

** Dealing card to Supertequila: 10 of Spades, 8 of Spades

jamesjnr15 raised - $32.00

NastySurpriz folded

Supertequila raised - $112.00

SayYoureSry folded

tinaogkaj folded

Wyern folded

jamesjnr15 called - $112.00

 

** Dealing the flop: 7 of Spades, 5 of Spades, Ace of Clubs

jamesjnr15 checked

Supertequila checked

 

** Dealing the turn: 9 of Spades

jamesjnr15 bet - $118.00

Supertequila called - $118.00

 

** Dealing the river: 8 of Diamonds

jamesjnr15 went all-in - $481.07

Supertequila called - $481.07

jamesjnr15 shows: King of Clubs, Jack of Hearts

Supertequila shows: 10 of Spades, 8 of Spades

Supertequila wins $1431.14 from the main pot

 

End of game 1807422498

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rätt så standard fold här va? Fi är en fisk som betalar av bra när jag träffar. Men när han går aggro så sitter han vanligen med nåt bra.

 

 

* Game ID 1807429895 starting - 2008-01-09 19:15:01

** Silvanus [Hold 'em] (4.00|8.00 No Limit - Cash Game) Real Money

 

- tinaogkaj sitting in seat 1 with $1576.70

- Wyern sitting in seat 2 with $1914.96

- Nadja sitting in seat 3 with $800.00 [sitting out]

- NastySurpriz sitting in seat 4 with $1002.16

- Supertequila sitting in seat 5 with $1686.07

- SayYoureSry sitting in seat 6 with $1098.00 [Dealer]

 

tinaogkaj posted the small blind - $4.00

Wyern posted the big blind - $8.00

 

** Dealing card to Supertequila: Queen of Clubs, Queen of Diamonds

NastySurpriz folded

Supertequila raised - $32.00

SayYoureSry folded

tinaogkaj called - $32.00

Wyern raised - $128.00

Supertequila called - $128.00

tinaogkaj folded

 

** Dealing the flop: Jack of Hearts, Ace of Clubs, 8 of Clubs

Wyern bet - $220.00

Supertequila called - $220.00

 

** Dealing the turn: 7 of Clubs

Wyern checked

Supertequila checked

 

** Dealing the river: 3 of Diamonds

Wyern bet - $724.00

Supertequila folded

Wyern mucks:

Wyern wins $1449.00 from the main pot

 

End of game 1807429895

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Taking Fi to value town.

 

** Game ID 1807474040 starting - 2008-01-09 19:34:53

** Silvanus [Hold 'em] (4.00|8.00 No Limit - Cash Game) Real Money

 

- Wyern sitting in seat 2 with $2712.96

- Nadja sitting in seat 3 with $875.00

- NastySurpriz sitting in seat 4 with $1063.16

- Supertequila sitting in seat 5 with $1542.07 [Dealer]

- baanng sitting in seat 6 with $388.00

 

baanng posted the small blind - $4.00

Wyern posted the big blind - $8.00

 

** Dealing card to Supertequila: 8 of Diamonds, King of Clubs

Nadja folded

NastySurpriz folded

Supertequila raised - $32.00

baanng folded

Wyern called - $32.00

 

** Dealing the flop: 8 of Hearts, 7 of Spades, 7 of Clubs

Wyern checked

Supertequila bet - $45.00

Wyern called - $45.00

 

** Dealing the turn: 3 of Clubs

Wyern checked

Supertequila bet - $100.00

Wyern called - $100.00

 

** Dealing the river: Queen of Clubs

Wyern checked

Supertequila bet - $200.00

Wyern called - $200.00

Supertequila shows: 8 of Diamonds, King of Clubs

Wyern mucks:

Supertequila wins $755.00 from the main pot

 

End of game 1807474040

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Brukar rerejsa pre men han höjer UTG plus att han har varit väldigt lugn på höjarfronten. Kan ha en hand som han 4bettar mig med. När man 3bettar så friskt som jag gör börjar vissa 4betta en light, så det måste man alltid ha med i bakhuvet.

 

Floppsyn är floating, för Fi här brukar släppa när han möter på motstånd och är tom. Inte alls tricky.

 

När floatingen ger mig topparet är det än en gång value town för Fi. Viva Barcelona (som han enligt uppgift är från).

 

** Game ID 1807511693 starting - 2008-01-09 19:54:10

** Silvanus [Hold 'em] (4.00|8.00 No Limit - Cash Game) Real Money

 

- MeezerMan sitting in seat 1 with $1084.60

- Wyern sitting in seat 2 with $1744.96

- Nadja sitting in seat 3 with $795.00

- IFoldToAPush sitting in seat 4 with $833.00

- Supertequila sitting in seat 5 with $2269.27 [Dealer]

- baanng sitting in seat 6 with $83.00

 

baanng posted the small blind - $4.00

MeezerMan posted the big blind - $8.00

 

** Dealing card to Supertequila: Jack of Clubs, Queen of Clubs

Wyern raised - $28.00

Nadja folded

IFoldToAPush folded

Supertequila called - $28.00

baanng folded

MeezerMan folded

 

** Dealing the flop: 6 of Diamonds, 3 of Clubs, 8 of Spades

Wyern bet - $56.00

Supertequila called - $56.00

 

** Dealing the turn: Queen of Hearts

Wyern checked

Supertequila bet - $100.00

Wyern called - $100.00

 

** Dealing the river: 5 of Diamonds

Wyern checked

Supertequila bet - $200.00

Wyern called - $200.00

Supertequila shows: Jack of Clubs, Queen of Clubs

Wyern mucks:

Supertequila wins $777.00 from the main pot

 

End of game 1807511693

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

×
×
  • Skapa nytt...