Supertequila Postad 10 Mars , 2008 Författare Rapport Share Postad 10 Mars , 2008 tycker iofs det är jätte dåligt spelat eftersom vi inte reppar ngt edit: det är verkligen instasyn mot slaskig fi med AQ här. Vi reppar ju framför allt flush, men även bakdörrsstege, set.... Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Late Postad 10 Mars , 2008 Rapport Share Postad 10 Mars , 2008 jag tog i beaktning att jag antar att supertequila gör ofta samma play med en bra hand, men linjen är alltid hårfin antar jag Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
don_sebbe Postad 10 Mars , 2008 Rapport Share Postad 10 Mars , 2008 Vi reppar ju framför allt flush, men även bakdörrsstege, set.... och hur ofta kallsynar vi flop och checkar turn med set? och hur ofta checkar vi färg på turn? vi vill ju bygga pott med dessa händer? möter du en tänkande spelare lär du få syn här väldigt ofta av ett starkt a. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Supertequila Postad 10 Mars , 2008 Författare Rapport Share Postad 10 Mars , 2008 jag tog i beaktning att jag antar att supertequila gör ofta samma play med en bra hand, men linjen är alltid hårfin antar jag Ja det är en linje som jag lätt tar med flush lr set och bakdörrsstege om jag känner att fi inte har flushen. Med flushen skulle jag nog betta turn hälften av tiden, o checka hälften. Set skulle jag checka turn i majoriteten av fallen. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Supertequila Postad 10 Mars , 2008 Författare Rapport Share Postad 10 Mars , 2008 och hur ofta kallsynar vi flop och checkar turn med set? och hur ofta checkar vi färg på turn? Tillräckligt ofta för att balansera bluffar IMO. Att bara tänka på att bygga pott är inte rätt tycker jag. Man måste ändå agera utifrån vilken typ av hand man sätter fi på, och försöka agera därefter. Därför är det inte självklart att man aldrig synar flop med set i position och 3bettat pre, lr att man inte checkar turn när man träffat flushen. Om man regelmässigt synar ner mina riverraise så tror jag att man backar på dem, för mer ofta än sällan höjer jag river när jag leder. Och ditt resonemang att man ofta får syn av stark A på river stöder linjen ännu mer om man sitter med set/flush. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Late Postad 10 Mars , 2008 Rapport Share Postad 10 Mars , 2008 får du bra avkastning på den linjen? känns som att alldeles för ofta så viker folk ner sig i båda fallen när man raisar på rivern Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
don_sebbe Postad 10 Mars , 2008 Rapport Share Postad 10 Mars , 2008 Ja det är en linje som jag lätt tar med flush lr set och bakdörrsstege om jag känner att fi inte har flushen. Med flushen skulle jag nog betta turn hälften av tiden, o checka hälften. Set skulle jag checka turn i majoriteten av fallen. edit Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Supertequila Postad 10 Mars , 2008 Författare Rapport Share Postad 10 Mars , 2008 får du bra avkastning på den linjen? känns som att alldeles för ofta så viker folk ner sig i båda fallen när man raisar på rivern Det beror helt å hållet på Fi. Vissa kan för allt i världen inte släppa mot riverraise, vissa släpper väldigt lätt. Vissa är mer rädda för turnraise osv. Vilken linje jag väljer beror på vilken typ av Fi jag möter. Mot Fi som jag inte känner kör jag mer ABC och bluffar mindre tills jag fått en uppfattning om hur lätt han släpper. Sen beror det även på vilken table image jag har. Ofta har jag en väldigt lös image vilket gör bluffandet till en dålig idé då jag ofta blir uppsökt. Men när jag fått visa några bra händer vid showdowns brukar synfrekvenserna gå ner varför jag då börjar bluffa mer. Så avkastningen är helt beroende på att man anpassar sig väl till bordet. Inte alltid jag lyckas pricka in det, och det har hänt många gånger att man blivit ertappad med byxorna nere, men man försöker väl bättra sig. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
slakan Postad 10 Mars , 2008 Rapport Share Postad 10 Mars , 2008 Skulle du checka turn 50% av gångerna med en färdig hand? Och sen gå all in på river? När du har en färdig hand vill du ju dels bygga potten och dels skydda den mot drag. Eller? Eller sitter du och försöker lista ut exakt vilken hand FI har? Kan det vara pga såna här spel som du fårr sjunka i nivå så mycket? Jag vet att du bara anser att det är otur att du förlorat men man måste va ärlig mot sig själv. Man förlorar bara på det själv om man intalar sig att man spelar bra fast man förlorar under en lång tid. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
don_sebbe Postad 10 Mars , 2008 Rapport Share Postad 10 Mars , 2008 Skulle du checka turn 50% av gångerna med en färdig hand? Och sen gå all in på river? När du har en färdig hand vill du ju dels bygga potten och dels skydda den mot drag. Eller? Eller sitter du och försöker lista ut exakt vilken hand FI har? . typ det jag tänkte skriva men inte orkade. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Supertequila Postad 10 Mars , 2008 Författare Rapport Share Postad 10 Mars , 2008 Skulle du checka turn 50% av gångerna med en färdig hand? Och sen gå all in på river? När du har en färdig hand vill du ju dels bygga potten och dels skydda den mot drag. Eller? Eller sitter du och försöker lista ut exakt vilken hand FI har? Måste balansera de gångerna jag höjer river tomt. Annars blir alternativet att bara höja river med nötterna vilket blir väldigt lättläst. Som Sebbe sa hade t ex han synat riverraisen blixtsnabbt med AQ vilket hade betalat mig de gånger jag checkar flushen på turn. Hur föreslår du annars att man balanserar riverraise-bluffen? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
slakan Postad 10 Mars , 2008 Rapport Share Postad 10 Mars , 2008 Givetvis ska man variera sig så man inte blir så lättläst, men på dom nivåerna är det inte så avancerat. Topp-par har många väldigt svårt att lägga, oberoende hur du har spelat tidigare. Så genom att ta bort den här "bluffen" ur din arsenal så kommer det inte påverka hur dina motspelare spelar när du har en bra hand. Jag tvivlar starkt på att tillräckligt många släpper bättre händer för att det ska vara lönsamt att hålla på att gå all-in. Sen är det ju givetvis olika på olika nivåer men när jag spelade på NL300 och NL400 så var det inte vidare svårt att få betalt när man hade en hand. Utan att man gjorde massa galna all-ins då och då. Och jag tycker inte ditt spel i den handen i reppar nånting, jag hade oxå insta-synat med t.ex. AQ. Finns det nån här som skulle lagt AQ mot det spelet? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Supertequila Postad 10 Mars , 2008 Författare Rapport Share Postad 10 Mars , 2008 Och jag tycker inte ditt spel i den handen i reppar nånting, jag hade oxå insta-synat med t.ex. AQ. Finns det nån här som skulle lagt AQ mot det spelet? Ännu starkare skäl för att ibland checka flushen på turn då. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Supertequila Postad 10 Mars , 2008 Författare Rapport Share Postad 10 Mars , 2008 Hand Number 1146362951 Spelet är 4-manna NL300. Jag sitter på Knappen, Fi SB. Jag har 246 i stack, Fi har 323. Jag har Fold fram till Hero som höjer till 11 Fi SB call BB fold Pott: 25 Flop: Fi bet 6 Hero raise till 25 Fi call 19 Pott: 75 Turn: Fi check Hero check River: Fi bet 52 Hero raise all in 210 Fi call Fi shows Hero vinner 493$ Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Dead-Inside Postad 10 Mars , 2008 Rapport Share Postad 10 Mars , 2008 Ännu starkare skäl för att ibland checka flushen på turn då. Fast ditt spel blev ju sämre. Hand Number 1146362951 Spelet är 4-manna NL300. Jag sitter på Knappen, Fi SB. Jag har 246 i stack, Fi har 323. Jag har Fold fram till Hero som höjer till 11 Fi SB call BB fold Pott: 25 Flop: Fi bet 6 Hero raise till 25 Fi call 19 Pott: 75 Turn: Fi check Hero check River: Fi bet 52 Hero raise all in 210 Fi call Fi shows Hero vinner 493$ Snyggt riverkort, grattis! Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Supertequila Postad 11 Mars , 2008 Författare Rapport Share Postad 11 Mars , 2008 Fast ditt spel blev ju sämre. Alltså i regeln bettar jag mina starka händer, men variationsvis så checkar jag turn för att balansera riverraise, i och med att jag spelar som jag gör. Köpte precis Tommy Angelos Elements of Poker. Har hört riktigt bra saker om boken så jag ser fram emot o läsa den. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
thefman Postad 11 Mars , 2008 Rapport Share Postad 11 Mars , 2008 ett tips ST: skippa böckerna och signa upp på nån coachingsite o spana videos. Ger sjukt mycket mer. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Supertequila Postad 12 Mars , 2008 Författare Rapport Share Postad 12 Mars , 2008 ett tips ST: skippa böckerna och signa upp på nån coachingsite o spana videos. Ger sjukt mycket mer. mmm funderat på det, men har hört att den här boken är typ som Theory of poker,,, går inte så mkt på hur man ska spela olika händer osv, utan handlar mer om djupare element of gambling o poker. Annars håller jag med dig om att vanliga pokerböcker inte duger till mkt. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
don_sebbe Postad 12 Mars , 2008 Rapport Share Postad 12 Mars , 2008 mmm funderat på det, men har hört att den här boken är typ som Theory of poker,,, går inte så mkt på hur man ska spela olika händer osv, utan handlar mer om djupare element of gambling o poker. Annars håller jag med dig om att vanliga pokerböcker inte duger till mkt. your worst poker enemy är en av de bättre jag har läst. kör på den om du inte har läst den. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Supertequila Postad 12 Mars , 2008 Författare Rapport Share Postad 12 Mars , 2008 your worst poker enemy är en av de bättre jag har läst. kör på den om du inte har läst den. Tack för tipset Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Supertequila Postad 12 Mars , 2008 Författare Rapport Share Postad 12 Mars , 2008 Ibland får FI nog av superaggro ST och vill sätta mig på plats. Spelet är 6-manna NL300. Jag sitter på Knappen, Fi SB. Jag har 696 i stack, Fi har 403. Jag har Fold fram till Hero som höjer till 11 Fi SB raise till 33 BB fold Hero Call Pott: 69 Flop: Fi bet 60 Hero raise till 150 Fi raise all in till 370 Hero call Turn: River: Fi shows Hero vinner 807.50 $ Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Supertequila Postad 12 Mars , 2008 Författare Rapport Share Postad 12 Mars , 2008 Aggression+passiv Fi+tur = Chi ching Spelet är 4-manna NL300. Jag sitter på CO, Fi Knappen. Jag har 237 i stack, Fi har 350. Jag har Fold fram till Hero som höjer till 11 Fi knappen call SB Call BB fold Pott: 36 Flop: SB check Hero bet 32 Fi knappen call 32 SB fold Pott: 100 Turn: Hero bet 80 Fi call Pott: 260 River: Hero bet all in 114 Fi call Fi shows Hero vinner 486$ Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
_zed_ Postad 12 Mars , 2008 Rapport Share Postad 12 Mars , 2008 ett tips ST: skippa böckerna och signa upp på nån coachingsite o spana videos. Ger sjukt mycket mer. Något förslag på site som ger mycket för pengarna om man främst är ute efter SH och till viss del HU? Är det Cardrunners som gäller? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Supertequila Postad 12 Mars , 2008 Författare Rapport Share Postad 12 Mars , 2008 Fi är väldigt LAG fisk och älskar att CR o rejsa tomt. Han har vid 3 tillfällen den här sessionen överbettat potten, eller checkrejsat mig och varje gång visat en bluff. Han har CR en del av mina CB så jag tar det lugnare med CB mot honom. Vi är båda väldigt djupa. Jag är beredd att syna ner honom light. Spelet är 4-manna NL300. Jag sitter på CO, Fi BB. Jag har 1275 i stack, Fi har 1063. Jag har Hero höjer till 11 Fi call Pott: 24 Flop: Fi check Hero check Turn: Fi check Hero bet 22 Fi raise till 100 Hero syn Pott: 224 River: Fi bet 250 Hero call Fi shows Hero vinner 722$ Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
thefman Postad 13 Mars , 2008 Rapport Share Postad 13 Mars , 2008 Något förslag på site som ger mycket för pengarna om man främst är ute efter SH och till viss del HU? Är det Cardrunners som gäller? CR ger väl bäst värde för slantarna, bortsett från att man kan få en gratisvecka på deucescracked.com Om du testar DC så är det whitelime och krantz du ska leta efter. have fun Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts