Gå till innehåll

SUPERTEQUILA Spewtastic


Supertequila

Recommended Posts

Ännu en hand där jag inte har fullt inköp, dedikerat vår kära Urmyrakeback :)

 

OnGame - $2 NL (5 max) - Holdem - 5 players

Hand converted by PokerTracker 3

 

BB: $185.00

UTG: $205.00

CO: $200.00

Hero (BTN): $166.00

SB: $359.65

 

SB posts SB $1.00, BB posts BB $2.00

 

Pre Flop: ($3.00) Hero has 9:spade: A:spade:

 

fold, CO raises to $6.00, Hero raises to $18.00, fold, fold, CO raises to $42.00, Hero raises to $166.00 and is all-in, CO calls $124.00

 

Flop: ($335.00, 2 players) 9:heart: Q:spade: J:spade:

 

Turn: ($335.00, 2 players) 4:diamond:

 

River: ($335.00, 2 players) 6:spade:

 

CO shows K:diamond: K:club: (One Pair, Kings) (PreFlop 68%, Flop 50%, Turn 68%)

Hero shows 9:spade: A:spade: (Flush, Ace High) (PreFlop 32%, Flop 50%, Turn 32%)

Hero wins $332.00

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ser att Jersey Shore s03 är på gång imorgon o inte ett ord från dig, man litar ju på att du håller en uppdaterad om såna serier, skämmes! (=

 

Du,grabben i den här boken är det ST som styr,va.

 

Jag ser fram emot fullständig info ang JS03 dirr.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker personligen inte det, om inte de sitter vid samma bord, även om det kanske rent strikt definitionsmässigt kan va i gränszonen.

 

Jag är osäker på vad jag tycker, har både fått och gett synpunkter under pågående hand. Samtidigt så är det ju fusk, skulle kunna vara så att jag gör en bluff och FI tänker vika innan polaren brevid säger åt honom att syna, jag hade blivit tokig om jag fått veta att det varit så...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Samtidigt så är det ju fusk, skulle kunna vara så att jag gör en bluff och FI tänker vika innan polaren brevid säger åt honom att syna, jag hade blivit tokig om jag fått veta att det varit så...

 

Det är ju superenkelt att åtgärda... Se bara till att du har perfekt balanserad bluffrange så blir du indifferent till om fi synar eller foldar. Ganska enkelt egentligen :)

 

Du brukar alltid vara grym med att tipsa om serier. Så tänkte tipsa om en som jag nyligen upptäckt.

Shameless heter den och är brittisk komedi, tycker man om lite whitetrash aktig underhållning så rekkas denna.

 

Ska kikas in. Rätt bra timing också eftersom det är lite torrt på seriefronten just nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du brukar alltid vara grym med att tipsa om serier. Så tänkte tipsa om en som jag nyligen upptäckt.

Shameless heter den och är brittisk komedi, tycker man om lite whitetrash aktig underhållning så rekkas denna.

 

Vart hittar man den för nedladdning eller stream? var dåligt på piratstranden...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vart hittar man den för nedladdning eller stream? var dåligt på piratstranden...

 

Tråkmoderatorn rycker in

 

Formuregler

5. Spridning av piratmaterial mm.

5.1 - Det råder ett strikt förbud mot spridning av piratmaterial då legaliteten är tveksam.

5.2 - Det är inte tillåtet att länka till piratkopierat material eller på andra sätt tipsa varandra om var dylikt material går att hitta. Även inlägg där man ber om informationen via PM är förbjudna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OnGame - $2 NL (5 max) - Holdem - 5 players

Hand converted by PokerTracker 3

 

BTN: $199.00

SB: $371.80

Hero (BB): $162.80

CO: $403.70

SB: $207.20

 

SB posts SB $1.00, Hero posts BB $2.00, SB posts SB $1.00

 

Pre Flop: ($4.00) Hero has Q:club: J:club:

 

fold, fold, fold, SB raises to $9.00, Hero calls $7.00

 

Flop: ($19.00, 2 players) 8:heart: A:club: K:heart:

SB bets $12.00, Hero calls $12.00

 

Turn: ($43.00, 2 players) 3:heart:

SB checks, Hero bets $22.00, SB calls $22.00

 

River: ($87.00, 2 players) 6:diamond:

SB checks, Hero bets $119.80 and is all-in, fold

 

Hero wins $84.00

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då var vi o körde fotbollsträning.... kaos var rätta ordet.

 

Tekniken fanns inte, taktiken fanns inte, och konditionen...

 

Fast så här var det ju förra året med och det tog inte många träningar förrän allt började klaffa...

 

Jävligt kul var det i alla fall...

 

Imorn ska jag träffa min morfar för första gången på 1 år. Han är lite av min hjälte.

 

Han gav upp stora rikedomar och ett bekvämt liv i Iran för att försäkra sig om att jag och min bror inte sändes till kriget, och tog med oss till Sverige.

 

Här lever han som folkpensionär nu med knappa tillgångar, vilket är en ganska omfattande omställning från lyxlivet han var van vid. Men jag har aldrig hört honom klaga över det. Han anser att det han fick behålla är värt mer än det han förlorade.

 

Tror att den här händelsen har påverkat min livssyn mycket och är grunden till min något existentiella livsfilosofi.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja om den inte hade varit tillräckligt bra att syna så är den såklart bra att 3betta. Nu är ju dock K7s i princip supernötflathanden här imo

 

Blir tvungen att hålla med gretko här. De flesta villains spelar 4bet eller fold när vi 3bettar BB mot SB (eftersom de inte vill flatta OOP o vara utan iniativ i en 3bettad flopp), och det skulle ju suga att behöva 3bet/folda K7s här. Så vi 3bettar air och starka händer, o flattar mellanstarka händer som K7s. Ganska basic.

 

Och jag tror ni alla vet var jag står när det gäller flopp-checken... tänker inte gå in på det nogrannare. Låt oss bara säga att jag dör lite på insidan när du checkar floppen.

 

Härligt tråd förresten, lycka till :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blir tvungen att hålla med gretko här. De flesta villains spelar 4bet eller fold när vi 3bettar BB mot SB (eftersom de inte vill flatta OOP o vara utan iniativ i en 3bettad flopp), och det skulle ju suga att behöva 3bet/folda K7s här. Så vi 3bettar air och starka händer, o flattar mellanstarka händer som K7s. Ganska basic.

 

Och jag tror ni alla vet var jag står när det gäller flopp-checken... tänker inte gå in på det nogrannare. Låt oss bara säga att jag dör lite på insidan när du checkar floppen.

 

Härligt tråd förresten, lycka till :)

extremt mkt 4bettande för att fi inte ska göra autopengar? fast du kanske är sjukt tight i sb

 

känns som en väldigt exploativ strategi

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då var vi o körde fotbollsträning.... kaos var rätta ordet.

 

Tekniken fanns inte, taktiken fanns inte, och konditionen...

 

Fast så här var det ju förra året med och det tog inte många träningar förrän allt började klaffa...

 

Jävligt kul var det i alla fall...

 

Imorn ska jag träffa min morfar för första gången på 1 år. Han är lite av min hjälte.

 

Han gav upp stora rikedomar och ett bekvämt liv i Iran för att försäkra sig om att jag och min bror inte sändes till kriget, och tog med oss till Sverige.

 

Här lever han som folkpensionär nu med knappa tillgångar, vilket är en ganska omfattande omställning från lyxlivet han var van vid. Men jag har aldrig hört honom klaga över det. Han anser att det han fick behålla är värt mer än det han förlorade.

 

Tror att den här händelsen har påverkat min livssyn mycket och är grunden till min något existentiella livsfilosofi.

 

Fint sagt.Bättre kvalitet förr (oavsett ursprung).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

inte dom jag spelar mot, är det nån sån där 2+2 grej?

 

märkligt... vilken sida spelar du på? :shock:

 

extremt mkt 4bettande för att fi inte ska göra autopengar? fast du kanske är sjukt tight i sb

 

Nä, jag är nog alldeles för lös i SB, folk har en tendens att inte försvara sin BB tilräckligt. Om det är någon som 3bettar mycket får man ju såklart öppna mindre, och försvara mer.

 

känns som en väldigt exploativ strategi

 

Att vadå? Att endast folda eller 4betta i SB mot 3bets? Att 3betta en polariserad range i BB? Förklara :)

 

Also, ny avatar.

 

Jokern = baller :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

×
×
  • Skapa nytt...