Gå till innehåll

SUPERTEQUILA Spewtastic


Supertequila

Recommended Posts

Dags o bli mindre tjock nu då.

 

Vi har anmält en fotbollslag till korpen och första träningen blir på torsdag.

Hade ett liknande initiativ förra året innan jag åkte till CT och det var skitkul att sparka boll igen, gammal fotbollsspelare so man är.

 

Fanns lite kontroverser kring namnvalet. Brorsan o co ville att laget skulle heta "Aria"; ett populärt namn i Iran som helt enkelt betyder "arier". Iran betyder ju förövrigt "ariernas land".

 

Jag och talito tyckte att vi skulle heta "Halalslakt".

Tanken är ju att vi ska slakta motståndaren, och "halal" ger ju det hela det där sköna islamofobiska touchen som kan få motståndaren ännu mer ur balans.

 

Jihad var väl uppe på tapeten men är nog att pusha gränsen för mkt med tanke på hur värdeladdat ordet just nu är i terrorsammanhang.

 

 

Vi blev nerröstade av okreativa polare så laget kommer o heta Aria.

 

Brorsan har också beställt matchdräkter i Juventus färger vilket ger bad beat nr 2.

Hehe, var med i ett korplag som till 3/4 bestod av invandrare. Inför varje match gjorde vi en sån här peppring där man normalt sett brukar skrika typ "ska vi vinna? ja!", men vi körde istället med att skrika ut jihad å liknande. Var rätt underhållande att läsa en matchrapport på ett motståndarlags hemsida efter vi mött dom. Halva matchrapporten handlade om invandrare, och vilken fara vi var mot det svenska samhället. :-)
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför skulle man behöva 3beta nån?

 

För att K7s kanske är för högst på vår fold HD i BB och därför är det bra att 3betta med? Eller är K7s tillräckligt bra att syna i BB och det finns bättre händer att 3betta med som bluff? Iofs tycker jag att K7s är tillräckligt bra att syna i BB generellt men om vi inte tycker det, är det inte en bra hand att 3betta med då?

 

OBS: Det är en fråga och jag undrar verkligen. Du är bättre och spelar högre än mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kom att tänka på en sak angående fusk-diskussionen som var tidigare i dbn.

 

Om några polare träffas och lirar online, typ en grindstuga, och A frågar B om råd under en pågående hand, är det fusk då?

 

Tycker personligen inte det, om inte de sitter vid samma bord, även om det kanske rent strikt definitionsmässigt kan va i gränszonen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hamnade på CC igår och den stora klonken infann sig efter ett par timmar, inte i form av min floppade fyrtal med QQ, eller en fin set med 22.... utan något högre och djupare....

 

Stålet, Staahla, infann sig helt oannonserat vid mitt bord och nu visste man att man levde farligt...

 

Han började helt iskallt med att höja limparna med 400 kr på 10-10 med 50 kr i potten och satte direkt ribban högt för vad som krävs för att leka med Stålet... det krävs att du är villig att spela för stack varje gång.

 

tog inte lång tid förrän 3 pers limpar, en rumän slår upp till 120 och Stålet 3bpushar hela stacken på 2k... Rumänen, trött på Stålets spel, instasynar 1.5k med AQ bara för att glo rakt in i Stålets KK...

 

Sedan sitter rumänen på en stol bredvid hela natten och blänger argt på Stålet, som klappar honom lätt på axeln varje gång han går förbi honom mot toaletten (vilket han gör ofta pga massivt intagande av Mariestad).

 

Jag kröp helt sonika in i mitt skal och vägrade spela en enda hand mer, och försvarade mitt 2bi-plus.... man vill inte leka med stålet när han är på det lekhumöret.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

×
×
  • Skapa nytt...