Gå till innehåll

SUPERTEQUILA Spewtastic


Supertequila

Recommended Posts

På tal om infobets i andra trådar:

 

Spelade en hand häromdan... har JQ o floppen kommer KJQ.

 

Fi betar o jag synar. Turn kommer blankt och han checkar... jag väljer o checka bakom eftersom han hade öppnat UTG.

 

River blankt och Fi pottar, jag synar och han visar A7.

 

Så skriver han: Very bad play, bet turn.

Jag: why?

Han: So you will know where u are at.

Jag: I know where i am at the showdown.

Han: Yes but u dont know before that.

Jag: So when I bet, I know where I am at?

Han: yes.

Jag: ok, let's say u are me and I am you. You bet turn and i check-raise all in. What do you do?

Han: Fold obv.

Jag: becuz u know where u are at?

Han: yes.

Jag: Ok, I bluffed (I show A7o)... you just folded the best hand Sucker...

 

hahaha... Var så trött i huvet så jag tyckte det var kul... i vanliga fall orkar jag inte ens chatta...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På tal om infobets i andra trådar:

 

Spelade en hand häromdan... har JQ o floppen kommer KJQ.

 

Fi betar o jag synar. Turn kommer blankt och han checkar... jag väljer o checka bakom eftersom han hade öppnat UTG.

 

River blankt och Fi pottar, jag synar och han visar A7.

 

Så skriver han: Very bad play, bet turn.

Jag: why?

Han: So you will know where u are at.

Jag: I know where i am at the showdown.

Han: Yes but u dont know before that.

Jag: So when I bet, I know where I am at?

Han: yes.

Jag: ok, let's say u are me and I am you. You bet turn and i check-raise all in. What do you do?

Han: Fold obv.

Jag: becuz u know where u are at?

Han: yes.

Jag: Ok, I bluffed (I show A7o)... you just folded the best hand Sucker...

 

hahaha... Var så trött i huvet så jag tyckte det var kul... i vanliga fall orkar jag inte ens chatta...

 

haha, var rätt roligt faktiskt:-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ta en ny titt på bruden, ta en titt i spegeln, ser du en bög? Inte? då vill du ha det jävla numret... enough said. :)

 

Nu ser jag förvisso inte ansiktet det kanske ser ut som stryk. Har hör talas om att man kan sätta en påse över huvudet men har själv aldrig provat denna teknik kan dock bero på att jag har ett för dåligt sample size eller så springer jag över eb (expected beauty).

 

men vad jag ville säga vad var att det antagligen hade blivit tråkigt med tiden om det vore så enkelt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stötte på följande på nätet om hur hårda spartaner faktiskt var på den gamla goda tiden (Lacedameon är Sparta):

 

Spartans were regarded as archetypal strong, silent types, well characterized by the following story, cited by historians. Phillip II of Macedon, father of Alexander the Great, and a brilliant and ruthless military strategist, sent the Spartans a message that said: ”If I enter Lacedaemon, I shall raze it.” The Spartans laconically replied: “If.”

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stötte på följande på nätet om hur hårda spartaner faktiskt var på den gamla goda tiden (Lacedameon är Sparta):

 

Spartans were regarded as archetypal strong, silent types, well characterized by the following story, cited by historians. Phillip II of Macedon, father of Alexander the Great, and a brilliant and ruthless military strategist, sent the Spartans a message that said: ”If I enter Lacedaemon, I shall raze it.” The Spartans laconically replied: “If.”

 

Herodotus writes that when Dienekes, a Spartan soldier, was informed that Persian arrows would be so numerous as "to block out the sun", he retorted, unconcerned; "So much the better...then we shall fight our battle in the shade."

 

http://www.perseus.tufts.edu/hopper/text?doc=Hdt.+7.226.1

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"rasen"? Tror du missade lite teori när du läste rasbiologi på hygientekniska institutet i Uppsala, eller några större strider när du läste grekisk/persisk historia. :)

 

Hittar tyvärr inte mitt exemplar av Världshistorien, utgiven något år in på 1900-talet, men de sammanfattar slaget vid Thermopyle ungefär så här:

 

"Konung Leonidas och hans tappre tre hundra soldater stredo valiant mot en övermäktig persisk armé ledd av den onde Xerxes. På morgonen hade man ätit en lätt frukost."

 

Ah, historia. :heart:

 

(Delen om att muslimer är dumma i huvudet för att de inte dricker brännvin är ännu bättre.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alla som säger att Perserna inte knullade grekerna är sionistiska historierevisionister... :)

 

Augusti... Skall vara kallaste månaden i Cape Town.

Imorse var jag ute i solskenet och promenerade vid havet. Tog en liten film som jag ska ladda upp när nätet är snabbare, som en inte so hidden brag.

 

22 grader i skuggan enligt yahoo weather, men känns varmare. Vindstilla och vackra flickor joggar på beach road. Livet är härligt om man lär sig och uppskatta de här små sakerna.

 

Körde en 9 timmars grind inatt o fick in ganska exakt 3k händer, pga att trafiken på boss var värdelös och stundtals kunde jag bara köra 2 bord.

 

Började som vanligt med att droppa 4 bi, med bla floppad nötstege mot bottentvå som hann ikapp kåken på river, och topset mot fi som stoppade bottenpar+fd på turn 3vägs med en snubbe redan all in..... o fick flushen på river.

 

Mot morgonstunden jobbade jag in backen och slutade sessionen break-even... kul.

 

Den här låga internethastigheten är så tiltande. Gjorde speedtest och vi har 0.10 mbit/s i nedladdningshastighet just nu när vi bet för 4 mbit/s.

 

Ringde telkom som äger själva nätet och de gjorde lite tester o har lovat att det ska fixas.. förhoppningsvis under dan.

 

Har ju för fan inte kunnat se nån serie på 3 dagar.. ingen entourage, hung, SYTYCD, Royals Pains osv...

 

Har inte sovit inatt o känner mig lite groggig. Har dock lovat Fatima o ta en lunch med henne runt 14, så jag får försöka hålla mig på benen tills dess.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lyssnar just nu på en podcast fr Radio538: Dance Department som spelar mycket musik fr Ibiza.

 

Deras podcast nr 243 börjar med Eric Prydz edition av Kents Taxmannen som rockar stenhårt i lurarna.... (försökte på youtube men hittade inget)

 

Nr 255 har specialgäst Swedish House Mafia... också tungt.

 

Ibiza-house är imo perfekt grindmusik.. man hamnar i trans o timmarna bara glider förbi...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Salamis, Mykele, Plataea... :mrgreen: Fast jag vände mig mer mot att spartaner eller greker skulle vara en ras. Dito för perser.

 

Ja... ska man vara strikt så finns det två raser:

 

Perserna (även kända som übermensch i vissa publikationer), och

Alla andra (svennar, turkar, greker, tyskar, amerikaner och annat pack).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

×
×
  • Skapa nytt...