heltok Postad 28 Januari , 2008 Rapport Share Postad 28 Januari , 2008 LOL... Skillnaden är väl att jag har rulle för NL1000 och skottar inte, medan som jag förstått det så skottar H rätt mkt över sin rulle, utan går ner tills jag känner att flowen är tillbaks. Och det kan jag känna efter bara en halvtimme. Som nu spelar jag NL1000 igen efter att ha 3dubblat inköpet på NL600. Om jag tappar där så går jag ner igen. måste beundra din vågade tableselection. gå upp i nivå, spela HU mot av de bästa HU-spelarna på nivån är kaxigt värre. synd att det inte gick så bra denna gången... Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
mordocai Postad 28 Januari , 2008 Rapport Share Postad 28 Januari , 2008 Slutligen får jag AA. Folk limpar, maniac höjer till 300 och jag slår om till 900 och hela bordet säger AA!!!!! ST spelar svårläst. Nog det roligaste jag läst 2008 Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
-PK- Postad 28 Januari , 2008 Rapport Share Postad 28 Januari , 2008 Vilken HU spelare handlar det om? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Supertequila Postad 28 Januari , 2008 Författare Rapport Share Postad 28 Januari , 2008 måste beundra din vågade tableselection. gå upp i nivå, spela HU mot av de bästa HU-spelarna på nivån är kaxigt värre. synd att det inte gick så bra denna gången... Menar du IfoldUpush? Han är ju urkass... han hade tur som träffade färg mot min KKK och kåk på river mot min floppade nutflush. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
elvis77 Postad 28 Januari , 2008 Rapport Share Postad 28 Januari , 2008 Menar du IfoldUpush? Han är ju urkass... han hade tur som träffade färg mot min KKK och kåk på river mot min floppade nutflush. För de bästa spelarna är det där inte tur, det är standard och därför är det dumt att spela mot dem. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Bill&Bull Postad 28 Januari , 2008 Rapport Share Postad 28 Januari , 2008 edit orkar inte Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Supertequila Postad 28 Januari , 2008 Författare Rapport Share Postad 28 Januari , 2008 För de bästa spelarna är det där inte tur, det är standard och därför är det dumt att spela mot dem. Ledsen men jag förstår inte riktigt vad du menar här. Vi hamnar all in på turn med min nötflush och hans set och han träffar kåk på river på en 4Kpot och vilken del av det är inte tur och standard? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
sombrero Postad 28 Januari , 2008 Rapport Share Postad 28 Januari , 2008 Asså han skämtar bara om att de har tur hundra ggrpå hundra och kallar det därför inte för tur utan standard Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
heltok Postad 28 Januari , 2008 Rapport Share Postad 28 Januari , 2008 Ledsen men jag förstår inte riktigt vad du menar här. Vi hamnar all in på turn med min nötflush och hans set och han träffar kåk på river på en 4Kpot och vilken del av det är inte tur och standard? bara för att du vann lite sklanskybucks av honom behöver det inte vara ekvivalent med att du har edge mot honom. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Supertequila Postad 28 Januari , 2008 Författare Rapport Share Postad 28 Januari , 2008 Jag tycker verkligen att han är asdålig, och är förvånad över att du tycker att han är bland de bättre på nivån. Han har däremot en djävulsk tur och har plockat mig på mkt pengar i stora pottar där jag har lett kraftigt när pengarna åkt in. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
-PK- Postad 28 Januari , 2008 Rapport Share Postad 28 Januari , 2008 Då jag lirat 5/10 tycker jag IFoldToAPush varit en av de bättre regsen. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Supertequila Postad 29 Januari , 2008 Författare Rapport Share Postad 29 Januari , 2008 För att va ärlig så har jag väl inte spelat mot någon spelare på prima än som impat på mig förutom Sircall heads up, Dawwe heads up, och i viss mån heltok. De andra är IMO mer lr mindre svaga. Punkrock har jag inte spelat mot tillräckligt mkt för o bilda en uppfattning dock. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Supertequila Postad 29 Januari , 2008 Författare Rapport Share Postad 29 Januari , 2008 Ok backat 8K på två dagar vilket inte känns bra. Däremot så har nästan allt berott på otur och inte dåligt spel så jag tar det ganska lugnt ändå. Det mesta av backet har headsupsessionerna stått för där Ifoldtoapush tog runt 4-5K och Uaremyrakeback på forumet tog ett par också. Har överlagt kännt att jag har haft otroligt med otur i mina headsupsessioner där jag hela tiden haft nästbästa starka hand. Spelade nästan ingen poker igår utan kollade igenom sopranos s1. S2 på väg ner Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
hampulito Postad 29 Januari , 2008 Rapport Share Postad 29 Januari , 2008 Hu är ett snuskspel. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Skumdum Postad 29 Januari , 2008 Rapport Share Postad 29 Januari , 2008 För dig som bara lirar 1-2 bord måste det ju vara skitlätt att ha bra table selection. Är det nåt du bryr dig om? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
-PK- Postad 29 Januari , 2008 Rapport Share Postad 29 Januari , 2008 Punkrock har jag inte spelat mot tillräckligt mkt för o bilda en uppfattning dock. Jag har ju mer eller mindre skämt ut mig de få händer vi spelat mot varandra, så du borde se mig som en jättefisk än så länge, jag har iaf inte varit nära mitt A-game då vi mötts men vänta bara, de kommer Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
heltok Postad 29 Januari , 2008 Rapport Share Postad 29 Januari , 2008 det finns ett gäng duktiga spelare på nl1k. de jobbigaste är väl limpadirr, a2m, chrisbg, zilkic, jjflush. vissa av dem spelar så högt att man undrar vad fan de gör på nl1k, men lik förbannat dyker de upp då och då och sänker värdet på ens bord. det är dessa som hittar 100k plussen varje månad. sedan finns det ett gäng halvbra regulars som jobbar sig uppåt alternativt dammsuger midstakes 4life. jag faller i den kategorin. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Cash Postad 29 Januari , 2008 Rapport Share Postad 29 Januari , 2008 Det är roligt att se hur olika spelare ser olika på spelarkvalitet och vem som är bra eller dålig... Ingen imponerar på dig och en rätt stabil grinder säger du är asdålig, samtidigt som du själv blir sågad vid fotknölarna rätt ofta för dina spel och många av dessa grinders du tycker är veka mycket hellre skulle spela mot dig än mot en spelare som har liknande spelstil som dem själva. Har väl med självförtroende och olika spelstilar att göra, om någon spelar rätt lika ens eget game så anser man att han är bra, annars skulle man ju indirekt erkänna att man är dålig... Sen skulle det ju inte vara så mycket värde i att sitta å spela mot sig själv hela dagarna... Din spelstil är ju inte direkt normen, och det finns ju helt klart fler snortighta grinders än aggresiva slasktaskar, dom tycker du är dålig, och du tycker dom är dåliga, sen kanske ni är ungefär lika nära att spela optimalt bara på varsin ände av skalan... Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
urmy Postad 29 Januari , 2008 Rapport Share Postad 29 Januari , 2008 Är du den del av 90% av befolkningen som är smartare än 90% av befolkningen? Annars var det skoj att lira HU, inte mitt a-game men jag tar gärna och spelar igen. Btw så är väl ifoldtoapush en av de bättre på sidan? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Martin Grannath Postad 29 Januari , 2008 Rapport Share Postad 29 Januari , 2008 Vad nickar heltok på Prima? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Supertequila Postad 29 Januari , 2008 Författare Rapport Share Postad 29 Januari , 2008 Hu är ett snuskspel. Word biach. För dig som bara lirar 1-2 bord måste det ju vara skitlätt att ha bra table selection. Är det nåt du bryr dig om? Jajamän. Just headsupsessionen mot Ifold2apush lr va han heter valde jag för jag tycker jag har edge mot honom. Jag har ju mer eller mindre skämt ut mig de få händer vi spelat mot varandra, så du borde se mig som en jättefisk än så länge, jag har iaf inte varit nära mitt A-game då vi mötts men vänta bara, de kommer Tycker jag verkligen inte. Som sista gången, du höjer fr knappen med 77, jag slår om fr SB med QQ och du ställer. Inte helt fel mot en notorisk 3bettare som jag som förmodligen sätter dig på en svag hand när du rejsar fr knappen. Du har nog bara haft otur de gånger vi mötts. det finns ett gäng duktiga spelare på nl1k. de jobbigaste är väl limpadirr, a2m, chrisbg, zilkic, jjflush. vissa av dem spelar så högt att man undrar vad fan de gör på nl1k, men lik förbannat dyker de upp då och då och sänker värdet på ens bord. det är dessa som hittar 100k plussen varje månad. sedan finns det ett gäng halvbra regulars som jobbar sig uppåt alternativt dammsuger midstakes 4life. jag faller i den kategorin. Du är ödmjuk. Du är en av de jag undviker och när jag sätter mig vid ditt bord är det mest för att titta o lära o få livekommentarer på mitt spel vilket du på ett mycket cyniskt och irriterande sätt levererar Limpadirr tycker jag att jag har edge mot. Chrisbg vägrar spela HU mot mig av nån anledning. JJflush tycker jag också jag vinner mot. De andra har jag ingen större uppfattning om. Det är roligt att se hur olika spelare ser olika på spelarkvalitet och vem som är bra eller dålig... Ingen imponerar på dig och en rätt stabil grinder säger du är asdålig, samtidigt som du själv blir sågad vid fotknölarna rätt ofta för dina spel och många av dessa grinders du tycker är veka mycket hellre skulle spela mot dig än mot en spelare som har liknande spelstil som dem själva. Har väl med självförtroende och olika spelstilar att göra, om någon spelar rätt lika ens eget game så anser man att han är bra, annars skulle man ju indirekt erkänna att man är dålig... Sen skulle det ju inte vara så mycket värde i att sitta å spela mot sig själv hela dagarna... Din spelstil är ju inte direkt normen, och det finns ju helt klart fler snortighta grinders än aggresiva slasktaskar, dom tycker du är dålig, och du tycker dom är dåliga, sen kanske ni är ungefär lika nära att spela optimalt bara på varsin ände av skalan... Jag brukar nog tycka att de lösa spelarna inte är så bra. De tajta vet man ju var man har liksom. Den största anledningen är nog att när två lösa spelare möts så blir det lätt stora pottar med marginella händer med lighta höjningar, 3bet och 4bet och när den ena drar ut lr det blir felläst genom att jag kanske ställer med KJ mot honom o han hittar AA lr tvärtom så blir det lätt att man tycker att den andre suger. Sanningen ligger nog nånstans mittemellan. Är du den del av 90% av befolkningen som är smartare än 90% av befolkningen? Annars var det skoj att lira HU, inte mitt a-game men jag tar gärna och spelar igen. Btw så är väl ifoldtoapush en av de bättre på sidan? Jag vet faktiskt inte hur smart jag är. Jag gick ut gymnasiet med 4,8 i snitt och fick 1,9 på högskoleprovet, vilket hade vart 2,0 om inte jag hade några slarvfel. Tillhör man toppskiktet då? Vet faktiskt inte. Vad nickar heltok på Prima? Det vill jag inte säga, fisken är min min min och bara min Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Martin Grannath Postad 29 Januari , 2008 Rapport Share Postad 29 Januari , 2008 Heltok! Ge mig ditt nick så ska ja äta dig Orka kaxa sig som anonym... Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
heltok Postad 29 Januari , 2008 Rapport Share Postad 29 Januari , 2008 Heltok! Ge mig ditt nick så ska ja äta dig Orka kaxa sig som anonym... ja, jag är den som är mest rädd för att avslöja mitt nick och hur jag spelar här pf. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Martin Grannath Postad 29 Januari , 2008 Rapport Share Postad 29 Januari , 2008 Kanske lättare att svara än att vara sarkastisk. Eller? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Macroman Postad 29 Januari , 2008 Rapport Share Postad 29 Januari , 2008 Kanske lättare att svara än att vara sarkastisk. Eller? Lägg ner... Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts