Gå till innehåll

SUPERTEQUILA Spewtastic


Supertequila

Recommended Posts

Mitt i en massiv jävla downswing igen.

Har backat 15K på tre dagar, förlorat i princip alla stora pottar jag har spelat, och mest blivit utdragen. De största förlusterna har kommit heads up. Jag har ändå inte känt att jag har spelat dåligt, utan förlorat stora pottar där jag antingen lett kraftigt lr pushat och blivit synat i coinflipsituationer där jag förlorat samtliga.

 

Downswing suger.

 

Tar en paus idag och kör igång igen imorn på NL400 för att stoppa fallet.

 

En "god" nyhet är dock att jag ligger breakeven för månaden... om det nu är nån tröst....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jobba på Tequilan!

 

Känns som att du spelade mkt tightare än vanligt idag, antar att de har att göra med downswingen? Hoppas de vänder..

 

Tack punk... det berodde mest på att jag fick inga spelbara händer plus att donkeyride brukar 3betta mig rätt ofta när han har position på mig, så jag vill ofta ha en hand när jag höjer med honom vänster om mig.

 

Funderar på att byta sida ett tag nu, för när ett nätverk serverar en downswing, brukar man få uppswing på en annan.

 

Nån som kan rekommendera ett nätverk med massa passiva CS?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varit bortrest hela dan och träffat exet bl a.

Vi har en väldigt komplicerad relation och det verkar inte bli lättare heller.

 

De trogna dagboksläsarna vet bakgrunden till min o hennes komplicerade relation. Idag bjöd hon på käk hos sig och vi snackade en del. Att hon fortfarande surar efter att 8-9 månader passerat är en gåta :twisted:

 

I vilket fall så kommer hon ner i veckan och vi ska dra till Universeum så får vi se.

 

Satt igår och kollade på hela Sopranos säsong 1, 13 timmar i sträck. Ren njutning.

 

Jag har genom åren sporadiskt kollat på Sopranos men alltid grämat mig över att jag missat denna serie, och egentligen aldrig fått nån uppfattning om personerna, intrigerna osv. Men nu ska jag catcha upp.

 

Pga den jättetrevliga downswingen, och då överföringen fr prima till neteller lär ta nån dag (yepp tog ut primarullen), ska jag spendera resten av natten och morgondagen med att se säsong två som jag förutseende nog sett till att min dator laddade ner medan jag var hos exet o smörade som bäst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sopranos är underbart. Har aldrig känt i närheten av så genuin sorg av något TVprogram som när serien slutade.

 

Btw, tycker du det är ett bra spel att openlimpfolda i SB mot BB?

 

Det beror på. SB mot BB är mkt psykologisk kamp och det blir ofta stora pottar med marginella händer där man är oop.

 

Jag brukar alltid börja med att höja i SB för att se om BB är vek och fortsätter stjäla tills jag börjar få motstånd.

 

Sen när BB börjar fatta va jag håller på med så limpar jag för att bjuda in honom till att spela en liten pot och försöker stjäla det på floppen.

 

Om jag då limpar med en marginell hand och han höjer så foldar jag ibland för att sedan limpa med en starkare hand och CR honom när han höjer.

 

Som sagt det är mkt psykologi och rävspel i blind vs blind.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur motiverar du dina minraise preflop från knappen HU? Psykologi eller hjärta?

 

Använder olika HU-strategier mot olika spelare, men miniraise fr knapp är ganska mkt standard för mig mot standardFi.

 

Har märkt att jag väldigt ofta får potten direkt mot miniraisen samt när han synar så kan jag spela en liten pott om jag inte har träffat, och det är relativt lätt o bygga en stor pott när jag träffat.

 

Dessutom är det mkt billigare att syna 3bet pre. Tänk t ex på NL1000, om du höjer till 40 pre och han slår om till 160, jfr med du höjer till 20 o han slår om till 80.

 

Dessutom har du fortfarande kontroll över bettingen även om du bara minihöjt vilket betyder att de nästan alltid checkar floppen till dig och du kan förvånansvärt ofta sno floppen med en bet. Du kan också välja o se turn gratis vilket betyder att miniraisen nästan alltid garanterar att du får se 4 kort, om fi synar pre.

 

Blev förvånad när jag läste i Dawwes dagbok att killen som han förlorade mot HU i Australien som han menar är en av de bästa också minirejsar pre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelar alla så här på ongame lär det inte bli alltför svårt. För tidigt o bedöma dock.

 

 

TEXAS_HOLDEM, NO_LIMIT, P4-59540805-277

played at "Bromberg" for USD RM from 2008-01-30 06:57 until 2008-01-30 06:59

 

 

 

Seat 1: totaldonk7 ($481.30 in chips)

Seat 3: StickMyStack ($515 in chips)

Seat 5: gilmourx1 ($359.80 in chips)

Seat 6: dimlidamlis ($729 in chips)

Seat 8: superpersia ($825.40 in chips)

 

 

 

ANTES/BLINDS

dimlidamlis posts blind ($2), superpersia posts blind ($4).

 

PRE-FLOP

totaldonk7 folds, StickMyStack folds, gilmourx1 folds, dimlidamlis bets $15, superpersia calls $13.

 

FLOP [board cards: 9 of Diamonds,Ace of Hearts,10 of Diamonds ]

dimlidamlis bets $25, superpersia calls $25.

 

TURN [board cards: 9 of Diamonds,Ace of Hearts,10 of Diamonds,Queen of Diamonds ]

dimlidamlis checks, superpersia checks.

 

RIVER [board cards: 9 of Diamonds,Ace of Hearts,10 of Diamonds,Queen of Diamonds,Queen of Hearts ]

dimlidamlis bets $52, superpersia bets $150, dimlidamlis calls $98.

 

SHOWDOWN

superpersia shows [ 9 of Hearts,Queen of Clubs ]

dimlidamlis mucks cards [ 5 of Diamonds,Ace of Clubs ]

superpersia wins $381.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Call of the day?

 

TEXAS_HOLDEM, NO_LIMIT, P4-59546030-119

played at "Lexington" for USD RM from 2008-01-30 08:04 until 2008-01-30 08:06

 

 

 

Seat 1: Artful hare ($394 in chips)

Seat 4: leftalone ($400.70 in chips)

Seat 5: Ersti24 ($368.50 in chips)

Seat 8: booba8888 ($490.50 in chips)

Seat 9: superpersia ($424.50 in chips)

 

 

 

ANTES/BLINDS

booba8888 posts blind ($2), superpersia posts blind ($4).

 

PRE-FLOP

Artful hare folds, leftalone folds, Ersti24 folds, booba8888 bets $10, superpersia calls $8.

 

FLOP [board cards: 4 of Clubs,5 of Diamonds,Jack of Clubs ]

booba8888 checks, superpersia bets $15, booba8888 calls $15.

 

TURN [board cards: 4 of Clubs,5 of Diamonds,Jack of Clubs,7 of Hearts ]

booba8888 bets $25, superpersia calls $25.

 

RIVER [board cards: 4 of Clubs,5 of Diamonds,Jack of Clubs,7 of Hearts,7 of Diamonds ]

booba8888 bets $100, superpersia calls $100.

 

SHOWDOWN

booba8888 shows [ 9 of Spades,Ace of Spades ]

superpersia shows [ 10 of Clubs,Ace of Clubs ]

superpersia wins $301.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

×
×
  • Skapa nytt...