Gå till innehåll

SUPERTEQUILA Spewtastic


Supertequila

Recommended Posts

Hur går det med liret ST? Har du inga intressanta händer att lägga upp för att höja nivån på dagboken några snäpp igen?

 

Konstigt nog har jag tyvärr inte det. De flesta händer har varit standardshit och de stora pottarna har jag pushat in med typ triss o blivit utdragen.

 

Tidigare idag hade jag min första plussession på ett var veckor i alla fall så vi får hoppas att det börjar vända. Blev dock precis utdragen av KK på xx9-bord där jag hade 99 och K kom på river. Men hoppas att det var en standard-bad-beat.

 

Spelar för övrigt på Bodog och det kan va en del av förklaringen till varför det saknas intressanta händer, för du ser inte så mkt avancerat spel där. Folk limpar mkt pre. När de höjer har de oftast bra händer som de synar 3bet med, varför man inte kan 3betta vidare light. Överlagt mkt ABC-poker som inte är så himla roligt o redovisa här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

DODARN spelar väl 38/10 nått?

Det finns antagligen många exempel på spelare som lyckas vara vinnande trots ett dåligt preflopp-spel. Men spelaren som diskuterats här är även jävligt sorglig postflopp. (Och det finns mer talande stats är vpip/pfr att nämna angående hans spel. Exempelvis det jag nämnde förut, hans ~65% Won@Sd)

 

...och åtminstone i min databas är han, föga förvånande, en förlorande spelare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns antagligen många exempel på spelare som lyckas vara vinnande trots ett dåligt preflopp-spel. Men spelaren som diskuterats här är även jävligt sorglig postflopp. (Och det finns mer talande stats är vpip/pfr att nämna angående hans spel. Exempelvis det jag nämnde förut, hans ~65% Won@Sd)

 

...och åtminstone i min databas är han, föga förvånande, en förlorande spelare.

 

Kan nog vara att hans spelstil inte passar mig. Jag har i alla fall haft svårt att få betalt av honom och hans timing verkar alltid vara bra mot mig.

 

Vad gäller dödarn har jag spelat några få gånger mot honom på NL500-1000 och vad jag har förstått är det under hans normala nivå varför det är svårt o ge en rättvis bild av hans spel, men de gånger jag har spelat mot honom har jag tyckt att han spelat riktigt dåligt faktiskt, och även backat mkt.

 

Men som sagt, han kanske bara är nere o slaskar lite så det är svårt o säga om det är hans riktiga spel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fan, PF läser inte Bodogs HH så jag får skriva in manuellt... jävla jobb.

 

Har gått ner till NL200 för att få tillbaks lite självförtroende. Tänkte att jag flyttar upp för varje 10 BI som jag vinner.

 

Fi är passiv pre, synar för mkt, och bluffar en del men på konstiga ställen, som här.

 

När man ser sånt så undrar man hur fan man kan backa.

 

Spelet är 6-manna. Jag sitter på BB, Fi UTG.

 

Jag har 553 i stack, Fi har 127.

 

Jag har :Jc::Jd:

 

Fi syn 2

Andra foldar

SB foldar

Hero BB rejsar till 10

Fi syn

Pott: 21

 

Flop: :2d::Kh::7s:

 

Hero Check

Fi check

 

Turn: :Ks:

 

Hero Bet 15

Fi raise till 30

Hero syn 15

Pott: 81

 

River: :Qh:

Hero check

Fi bet 44

Hero Syn

 

Fi visar :8c::Js:

 

Hero vinner 167 $

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mm, konstigt vore det väl annars. Nyckeln till att profitera mot den här spelartypen är knappast att få betalt för sina bra händer.

 

Jag vet, men med tanke på min maniac-image brukar jag få betalt även av de tajta jävlarna :)

 

Men han har faktiskt ofta lyckats syna ner när jag bluffar, och bluffa mig när jag höjer light (han har varit vänlig nog o visa bluffarna) och folda när jag haft en hand.

 

Bra timing m a o.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

dodarn är kul att möta. han har en fin ovana att gå totalt bersärk om man checkar en gata. så man kan exploatera honom genom att checka för värde. i övrigt så försöker han outsmarta en konstant så är bara att spela hyfsat balanserat och låta honom skjuta sig själv i foten när han försöker läsa en.

 

han har gjort en hel del pengar på poker och uppenbarligen måste han ha gjort något rätt. men känns inte riktigt som han är hajjen på nl2k borden längre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har läst om begreppet merging ranges nånstans. Ingen länk.

 

När man bettar så är det antingen för värde eller för bluff. Men det finns lägen då dessa två så att säga går in i varandra. Här är väl ett sånt läge där jag i och för sig tror att jag har den bästa handen, men hoppas kunna få händer som högre PP upp till kanske 99 att folda. Kanske även högre PP om det är en riktigt tajt spelare.

 

Är rätt ny på bordet så jag har ingen vidare read mot Fi förutom att han verkar va rätt tight pre.

 

 

Spelet är 6-manna. Jag sitter på SB, Fi knappen.

 

Jag har 320 i stack, Fi har 200.

 

Jag har :4c::4d:

 

UTG syn

MP syn

Fi knappen raise till 12

Hero SB syn 11

BB fold

UTG fold

MP fold

Pott: 30

 

Flop: :6c::7h::7s:

 

Hero Check

Fi bet 20

Hero raise till 50

Fi Fold

 

Hero vinner 67 $

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fi känns som standardfisk på NL200 på Bodog. De vet att de ska CBa efter raise, men är helt clueless därefter.

 

Brädan har sån struktur att jag inte tror att den träffat fi, samt tror att jag kan sno handen med rätt många scarecards på turn/river.

 

 

Spelet är 6-manna. Jag sitter på SB, Fi UTG+1. Slår ofta om med den här handen pre, men fi varit rätt tight pre.

 

Jag har 357 i stack, Fi har 193.

 

Jag har :Kd::Qd:

 

Fold fram till Fi som höjer till 7

Hero Syn 6

BB fold

Pott: 16

 

Flop: :7d::5h::6s:

 

Hero Check

Fi bet 11.50

Hero syn 11.50

 

Pott: 39

 

Turn: :Ts:

 

Hero check

Fi check

 

River: :4s:

Hero bet 25

Fi fold

 

Hero vinner 37.50 $

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du vet väl att det inte spelar någon roll att du sitter på 500 stack om fi har 220? Skriv effektiva stackar istället =)

 

Vet du om man kan få supporten att låsa upp spärren för antal bord? Lite synd att bara få lira 3 bord mot dessa "speciella" spelare =)

 

Btw så kan man faktiskt importera händer till PT genom ett program som heter Bodog Hand Grabber. Verkar dock som det är i ett betastadie eftersom den uppdateras dagligen i princip och missar grymt många händer mellan varven.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du vet väl att det inte spelar någon roll att du sitter på 500 stack om fi har 220? Skriv effektiva stackar istället =)

 

Vet du om man kan få supporten att låsa upp spärren för antal bord? Lite synd att bara få lira 3 bord mot dessa "speciella" spelare =)

 

Btw så kan man faktiskt importera händer till PT genom ett program som heter Bodog Hand Grabber. Verkar dock som det är i ett betastadie eftersom den uppdateras dagligen i princip och missar grymt många händer mellan varven.

 

Finns nåt som heter Dogwatch som folket använder. Själv använder jag inte PT. Har bestämt mig för att sätta mig ner en dag o lära mig mjukvaran, men har inte hunnit ens kika på det än.

 

Vet inte om man kan spela mer än 3 bord, men visst är det lockande?

 

Jag vet det där om effektiva stackar, men har gjort en mall för det här manuella så jag fyller bara i siffrorna o korten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelet är 6-manna. Jag sitter på BB, Fi Knappen.

 

Jag har 440 i stack, Fi har 174.

 

Jag har :6s::5s:

 

Fold fram till Fi som höjer till 7

SB fold

BB Hero Call 5

Pott: 15

 

Flop: :7s::5c::3c:

 

Hero Check

Fi bet 12

Hero raise till 30

Fi call 18

 

Pott: 75

 

Turn: :4h:

 

Hero bet 45

Fi raise all in 137

Hero call 92

 

Pott: 349

 

River: :3c:

 

Fi shows: :Tc::Th:

Hero vinner 347 $

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul med lite tur.

 

Spelet är 6-manna. Jag sitter i MP, Fi SB.

 

Jag har 184 i stack, Fi har 267.

 

Jag har :As::Js:

 

Fold fram till Hero som höjer till 7

Knappen Call 7

FI SB höjer till 28

BB fold

Hero call 21

knappen fold

 

Pott: 65

 

Flop: :Qc::8d::6s:

 

Fi check

Hero bet 40

Fi call 40

Pott: 145

 

Turn: :Th:

 

Fi check

Hero bet all in 116

Fi call 116

 

Pott: 377

 

River: :9d:

 

Fi shows: :Qh::Qs:

 

Hero vinner 374 $

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Brukar sällan slowspela mina händer, men ibland kan det löna sig.

 

Spelet är 6-manna NL200. Jag sitter i CO, Fi SB.

 

Jag har 495 i stack, Fi har 403.

 

Jag har :Ac::9d:

 

MP syn 2

Hero raise till 10

FI SB call

BB call

MP call

 

Pott: 40

 

Flop: :As::9s::Ah:

 

Rundcheck

 

Turn: :4h:

 

Rundcheck

 

River: :Qc:

 

Check fram till Hero

Hero bet 40

Fi raise till 80

BB fold

MP fold

Hero All IN

Fi call 313

 

Fi shows: :Qh::Qs:

 

Hero vinner 823 $

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

×
×
  • Skapa nytt...