Gå till innehåll

SUPERTEQUILA Spewtastic

Supertequila

Recommended Posts

Guds vrede, rättvisans långa arm, hederns riddare, stolthetens väktare, familjens beskyddare, gärningsmannens baneman.

Och en mördare.

Antar att det är jag som tänker fel eftersom ingen verkar hålla med mig men ser fortfarande inget positivt i att döda personen. Ett bra sätt att göra en hemsk situation ännu värre

Jo jag, men jag är också lite av forumets mes.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle bli ett jävla fint samhälle det!

Snygglenn jag är ju med dig obv :$

Varför skulle samhället fara illa av att våldtäktsmän dödas? Eller för den delen pedofiler?

Tycker faktiskt det skulle bli ett jävligt fint samhälle om de gav såna gärningsmän till offrens familjer, att göra med dem som de behagar.

Varför ska vi alltid skydda gärningsmännens rätt? Vad händer med offrens rätt till vedergällning?

I vart fall, egoist som jag är, struntar jag i samhällets normer och regler och följer mina egna.

Länk till kommentar

Varför skulle samhället fara illa av att våldtäktsmän dödas? Eller för den delen pedofiler?

Tycker faktiskt det skulle bli ett jävligt fint samhälle om de gav såna gärningsmän till offrens familjer, att göra med dem som de behagar.

Varför ska vi alltid skydda gärningsmännens rätt? Vad händer med offrens rätt till vedergällning?

I vart fall, egoist som jag är, struntar jag i samhällets normer och regler och följer mina egna.

Sen skulle det ju bli aaaningen knepigt om folk själva ska få reda ut vem som ska leva eller inte, ganska explo. Och visst, våldtäkt är vidrigt, men det finns ju ganska få länder (?) som har dödsstraff på det och eftersom det är ganska utbrett finns det säkert omständigheter under vilka de flesta skulle kunna bli våldtäktsmän, och det finns också olika grader.

Länk till kommentar

+1 på det här klockrent inlägg.

Länk till kommentar

Fattar inte alltså...

Fattar och fattar... Har du blivit sårad, kränkt, tilltygad vill du såklart få utjämning, upprättelse, utlopp för smärta/ilska/hat/sorg. Sen att våldspiralen inte leder någonvart om den fortsätter är en annan femma. Känsla vs förnuft.

Om någon kommer fram på stan och sparkar dig i pungen, oprovocerat, ställer du dig då och funderar logiskt kring det eller reagerar du känslomässigt?

Länk till kommentar

Och en mördare.

Äh, Gud själv har mördat otaliga gånger för mindre brott än sån.

Syndafloden tog ju kål på en hel värld bara för att han tyckte de levde lite syndigt.

Gud i 1 Mos. 18:16-19:29 dränker Sodom och Gomorra i eld och svavel på grund av invånarnas bottenlösa syndighet, bland annat parafili, homosexualitet och tidelag.

Våldtäkt lär ju vara värre i så fall.

Och vem är vi att döma över Guds handlingar, utan bör istället försöka nå gudomlighet själva.

Länk till kommentar

Förstår er alla på ett sätt men det går inte att låta bli att inte göra ngt sådant. Jag blir ju mördare men i mitt tycke är våldtäktsman en miljard gånger större. Nu spelar det ingen roll vad och vilket som betyder mer eller mindre i mitt tycke. Att uppleva att någon man älskar så djupt blir våldtagen av en annan idiot kmr ta ut all min ilska jag aldrig haft ur mig och då kan jag bara önska han eller jag dör för jag kmr inte sluta tänka på det fören något utav dom två händer.

Sen det ST skrev som svar till dig.

Länk till kommentar

... finns det säkert omständigheter under vilka de flesta skulle kunna bli våldtäktsmän, och det finns också olika grader.

:shock:

Nämn en omständighet under vilken du skulle kunna bli en våldtäktsman,

och nämn gärna den mildaste graden av våldtäkt som känns acceptabelt av dig.

Länk till kommentar

Inte så värst. Var det inte du själv som sa att var fjärde man i något land hade genomfört en våldtäkt? Och vikingarna och romarna körde väl på utav bara den? Ska väl inte säga de flesta kanske, men fler än man tror antagligen.

Länk till kommentar

Sen skulle det ju bli aaaningen knepigt om folk själva ska få reda ut vem som ska leva eller inte, ganska explo. Och visst, våldtäkt är vidrigt, men det finns ju ganska få länder (?) som har dödsstraff på det och

Var och en skapar sin egen moral och sina egna regler att följa.

Vissa håller med om gruppen eller lyssnar på budord från gud eller statliga direktiv. andra använder sitt eget förnuft och resonerar fram lämpliga spelregler att följa.

eftersom det är ganska utbrett finns det säkert omständigheter under vilka de flesta skulle kunna bli våldtäktsmän, och det finns också olika grader

helt klart. byt ut de sociala normerna i sverige mot grupptryck och fredstid mot krigstid så skulle antalet % våldtäktsmän gå upp rejält.

Länk till kommentar

Bild raderad

Efter en intern diskussion har jag blivit utesedd/tagit på mig att bli veckans hatobjekt i sandlådan

-Inlägget/bilden har blivit anmält och är över gränsen av vad som är tillåtet. Även i sandlådan kräves lite sunt förnuft. Allt är inte tillåtet.

Inga varningar utdelade denna gång, men även i sandlådan kan det komma att utdelas varningar om gränserna överskrids

//Crappy

Länk till kommentar

Nämn en omständighet under vilken du skulle kunna bli en våldtäktsman,

och nämn gärna den mildaste graden av våldtäkt som känns acceptabelt av dig.

Jag syftar mest på omständigheter kring uppväxten.

Ingen är acceptabel, det sa jag inte. Men vid vilken gräns ska man dö för det?

Länk till kommentar

Blir lite rädd när jag läser det du skriver ulaf, inget illa menat. Känns som dock dom flesta människorna tänker som du och aldrig hade gjort något annat än hoppats att personen ifråga blev dömd. Men tänk om nu våldtäktsmannen går fri och våldtar 10 kvinnor till hade du inte brytt dig ? Hur hade du agerat då ? Fortfarande hoppats att han åker fast ? Känns lite kallt om jag får säga det själv. Jag hade nog inte haft modet att kunna mörda någon men i en sån stund tänker nog inte 1% av hjärnan klart.

Länk till kommentar

Då tycker jag våldtäktsmännens mammor ska få mörda er sen.

Det låter ju befängd.

Så seriemördares mammor har rätt att döda domaren i USA när han dömer deras barn till döden?

Eller peodfilens mamma har rätt att begära blod om barnets far slår ihjäl pedofilen?

Tror du missar den essentiella skillnaden här.

Våldtäktsmannen/pedofilen/mördaren förgrep sig på ett oskyldigt offer.

Hämnaren förgrep sig på ett icke så oskyldigt offer.

Länk till kommentar

Var och en skapar sin egen moral och sina egna regler att följa.

Vissa håller med om gruppen eller lyssnar på budord från gud eller statliga direktiv. andra använder sitt eget förnuft och resonerar fram lämpliga spelregler att följa.

Men i längden är ju detta total anarki, det är ju flera tusen år bakåt i tiden. Ni tycker ni är förnuftiga människor som klarar att resonera själva, och vilka ska ha det privilegiet. Hitler var jävligt upprörd på judarna, härligt att han tog saken i egna händer och följde sitt hjärta!

Länk till kommentar

Jag syftar mest på omständigheter kring uppväxten.

Ingen är acceptabel, det sa jag inte. Men vid vilken gräns ska man dö för det?

Well, min gräns är när tjejen säger Nej och du knullar på henne ändå. Eller om tjejen är redlöst berusad eller drogad och du tar tillfället i akt och sätter på henne.

Kanske sätter jag ribban lite låg, men jag antar att jag är sån när det gäller sånt.

Länk till kommentar

Blir lite rädd när jag läser det du skriver ulaf, inget illa menat. Känns som dock dom flesta människorna tänker som du och aldrig hade gjort något annat än hoppats att personen ifråga blev dömd. Men tänk om nu våldtäktsmannen går fri och våldtar 10 kvinnor till hade du inte brytt dig ? Hur hade du agerat då ? Fortfarande hoppats att han åker fast ? Känns lite kallt om jag får säga det själv. Jag hade nog inte haft modet att kunna mörda någon men i en sån stund tänker nog inte 1% av hjärnan klart.

Jag har aldrig varit i ett sinnestillstånd där jag velat mörda någon, det kan säkert hända. Jag säger bara att om det blir upp till var och en att bestämma vad som förtjänar vad blir det inte så bra, se ovan imo.

Länk till kommentar

Well, min gräns är när tjejen säger Nej och du knullar på henne ändå. Eller om tjejen är redlöst berusad eller drogad och du tar tillfället i akt och sätter på henne.

Kanske sätter jag ribban lite låg, men jag antar att jag är sån när det gäller sånt.

okej, men om du också är kanonfull? osv osv

om hon mobbat någon du älskar till förtvivlan, självmord?

Länk till kommentar

Äh, Gud själv har mördat otaliga gånger för mindre brott än sån.

Syndafloden tog ju kål på en hel värld bara för att han tyckte de levde lite syndigt.

Gud i 1 Mos. 18:16-19:29 dränker Sodom och Gomorra i eld och svavel på grund av invånarnas bottenlösa syndighet, bland annat parafili, homosexualitet och tidelag.

Våldtäkt lär ju vara värre i så fall.

Och vem är vi att döma över Guds handlingar, utan bör istället försöka nå gudomlighet själva.

Jag hämtar min tro ur NT snare än GT om jag blir tvungen att välja. Tycker det är svårt att förena en tro om man mixar från båda osv så jag får väl skylla på det.

Och om han gör så med folk som "bara" gjort den typen av synder, vad gör han då med en mördare? Inget hållbart argument att det är ok att mörda folk som våldtagit bara för att gud sägs ha mördat för mindre. Jämställer du dig själv med gud?

Länk till kommentar

• Skapa nytt...