okocha Postad 8 Januari , 2008 Rapport Postad 8 Januari , 2008 15% ROI bör vara inklusive rakeback/bonusar (varje 10% i rakeback ger väl mer eller mindre 1% ökad ROI)... Jag spelade drygt 100 SNG förra veckan på lite drygt 20 timmar på de nivåerna, på en mindre site... Det går utmärkt att leva på det (som sagt $6k i förväntad vinst på en månad), problemet är variansen som kan vara halvjobbig. Såg en tråd på 2+2 där det gjorde en del beräkningar där de konstaterade att chansen att ha (eller ha haft) en 20 buy-in downstreak efter 500 turneringar med 15% ROI var 100%. Det här måste vara fel. Länk? Citera
León Postad 8 Januari , 2008 Rapport Postad 8 Januari , 2008 Håller inte med alls. Vem har sagt att man måste spela 100sng/dag för att kunna försörja sig på det och tjäna en normal svensson lön? Jag försörjer mig på ungefär 20 sng/dag och tycker det är hur skönt som hellst, och tjänar då bra mkt mer än en svensson. Tycker det är väldigt långt ifrån Sveriges tråkigaste jobb. Har inte sagt att man måste spela 100 sng's/dag, men tog ett räkneexempel på det då det snackades om just den siffran i tråden. Angående om att försörja sig på att lira sng är Sveriges tråkigaste jobb, menade jag inte det bokstavligt. Det jag helt enkelt ville säga är att sng (imo så du inte klagar) är ofantligt tråkigt och enformigt i längden. Citera
Illvillja Postad 8 Januari , 2008 Rapport Postad 8 Januari , 2008 http://forumserver.twoplustwo.com/showthread.php?t=73786&highlight=spreadsheet Kan var att jag missuppfattat det, men diagrammet på sidan 4 tolkar jag på det viset... Annars är ju första diagrammet rätt talande. på 5000 st $20 SNG så kan resultatet för en person med 9% ROI skilja från +ca $2000 för sämsta resultat till $20 000 för bästa... Citera
Illvillja Postad 8 Januari , 2008 Rapport Postad 8 Januari , 2008 Har inte sagt att man måste spela 100 sng's/dag, men tog ett räkneexempel på det då det snackades om just den siffran i tråden. Angående om att försörja sig på att lira sng är Sveriges tråkigaste jobb, menade jag inte det bokstavligt. Det jag helt enkelt ville säga är att sng (imo så du inte klagar) är ofantligt tråkigt och enformigt i längden. Det kan ju ha att göra med att det är betydligt "simplare" beslut än i vanlig cashgame poker... push/fold och ngn resteal här och där med små relativa stackar erbjuder ju ett helt annat spel än deep stack NL exempelvis... Citera
Olyckan_77 Postad 8 Januari , 2008 Rapport Postad 8 Januari , 2008 Först och främst säger jag som andra, att jag tvivlar på att folk har 15% roi på stars sng på en nivå över $100... Med tanke på att 1. Det enl så många är "omöjligt" att ha så hög roi på 100-nivån. 2. Skattepliktigt. Så fattar jag inte varför folk grindar sng's på stars öht. Citera
SimonX Postad 8 Januari , 2008 Rapport Postad 8 Januari , 2008 Jag spelar bara S&G och ibland turneringar (oftast genom sateliter så man får bättre värde i turneringarna). Tycker det är hur kul som helst. Spelar jag cg så tröttnar jag för det kommer aldrig något slut (förutom om man förlorar inköpet) utan man bara fortsätter och fortsätter. Lirar man S&G är mycket lättare att säga "detta är den sista för denna sessionen jag reggar till" Citera
okocha Postad 8 Januari , 2008 Rapport Postad 8 Januari , 2008 http://forumserver.twoplustwo.com/showthread.php?t=73786&highlight=spreadsheet Kan var att jag missuppfattat det, men diagrammet på sidan 4 tolkar jag på det viset... Annars är ju första diagrammet rätt talande. på 5000 st $20 SNG så kan resultatet för en person med 9% ROI skilja från +ca $2000 för sämsta resultat till $20 000 för bästa... Ok, jag missuppfattade din första post lite, sen kan jag som tillägg säga att det går mot 100%, inte att det är 100%. Iofs ganska oväsentligt i sammanhanget. Citera
okocha Postad 8 Januari , 2008 Rapport Postad 8 Januari , 2008 Jag spelar bara S&G och ibland turneringar (oftast genom sateliter så man får bättre värde i turneringarna). Tycker det är hur kul som helst. Spelar jag cg så tröttnar jag för det kommer aldrig något slut (förutom om man förlorar inköpet) utan man bara fortsätter och fortsätter. Lirar man S&G är mycket lättare att säga "detta är den sista för denna sessionen jag reggar till" Du vet att du får lämna bordet när du vill i cashgames va? Citera
Djens Postad 8 Januari , 2008 Rapport Postad 8 Januari , 2008 När kommer "Försörja sig på omaha"-tråden? OP gör ju en sån här för varje pokerform så jag kan avsluta hela det här tomteriet och säga att man kan försörja sig på alla sorters poker. Hoppas Softish är nöjd nu. Citera
Kåkfararen Postad 8 Januari , 2008 Rapport Postad 8 Januari , 2008 Jag spelade en sitngo häromdagen och foldade mig till en tredjeplats...20 kr insats och jag vann 40 kr Men att spela 100 om dagen vete fan... Citera
ZaphodB Postad 8 Januari , 2008 Rapport Postad 8 Januari , 2008 har du och/eller dina kompisar en bra strategi för sit & goes där ni knappt får några spelbara händer? Jag vill absolut inte vara sarkastisk, Softish, men det känns som om det genomgående temat i dina poster är att du knappt får några spelbara händer, etc. Egentligen borde du göra så här. Skaffa Pokertracker. Spela på precis som vanligt. När du spelat några tusen händer, och känner att du "knappt får några spelbara händer", så tittar du igenom din statistik, och så kommer du att få se att du får precis så många premiumhänder som du statistiskt borde få. Själv spelar jag fullring cashgame med vp$ip på ca 18 %. Det är väl hyfsat normalt. Ändå händer det regelbundet att det går uppåt 40 händer i sträck utan att jag spelar en enda hand. Det är alltså nästan en timmes spel. Och det händer också då och då att det går runt 100 händer i rad utan att jag vinner en enda hand. Skulle du råka ut för det så är jag ganska övertygad om att du skulle tycka att du "aldrig får några vettiga kort". Men det är helt normalt, och jämnar ut sig i längden. Citera
Gahlster Postad 8 Januari , 2008 Rapport Postad 8 Januari , 2008 När kommer "Försörja sig på omaha"-tråden?OP gör ju en sån här för varje pokerform så jag kan avsluta hela det här tomteriet och säga att man kan försörja sig på alla sorters poker. Hoppas Softish är nöjd nu. Också gjort dessa reflektioner. Men Softish kommer nog tillbaka i början av februari med en ny form trots att du redan klarlagt det för honom. Citera
Rebonius Postad 8 Januari , 2008 Rapport Postad 8 Januari , 2008 Om man kör i set om 4-12 st SnG turbo så klämmer man in ganska många på en vecka... Sen finns det ju de som kör betydligt fler än så samtidigt men knappast på $100+9. Jag har spelat 32 turbo SNG på nivåer mellan $60 och $225. Att jag sen inte har eller kommer att få 15% ROI på dom är en annan sak. EDIT: 32 stycken samtidigt alltså Citera
SimonX Postad 8 Januari , 2008 Rapport Postad 8 Januari , 2008 Du vet att du får lämna bordet när du vill i cashgames va? Ja, men man gör det inte förrän man förlorat inköpet eller de andra lämnat bordet. Jaaa, jag har verkligen problem med att slita mig... Citera
Staffas Postad 8 Januari , 2008 Rapport Postad 8 Januari , 2008 lite smatt OT men anda, har star Ladder/Steps sng turneringar, kan inte hitta dem dar, kul som sjutton for en nyborjare som mig, mycket spel for lite cash. om inte vilka ar det som har det? Citera
Softish Postad 9 Januari , 2008 Författare Rapport Postad 9 Januari , 2008 15% ROI bör vara inklusive rakeback/bonusar (varje 10% i rakeback ger väl mer eller mindre 1% ökad ROI)... Jag spelade drygt 100 SNG förra veckan på lite drygt 20 timmar på de nivåerna, på en mindre site... Det går utmärkt att leva på det (som sagt $6k i förväntad vinst på en månad), problemet är variansen som kan vara halvjobbig. Såg en tråd på 2+2 där det gjorde en del beräkningar där de konstaterade att chansen att ha (eller ha haft) en 20 buy-in downstreak efter 500 turneringar med 15% ROI var 100%. Spelar du mest short eller fullring? Citera
Softish Postad 9 Januari , 2008 Författare Rapport Postad 9 Januari , 2008 Kraclob lirade minst 100 per dag, $109+ men bara turbo då... Detta var under en begränsad period oxå, men det är ju långt ifrån omöjligt att snitta låt säga 50-100 per dag om du kör full time./SK Jag menar att så många är mentalt och fysiskt krävande därför att inte minst finalerna kan vara väldigt tuffa och jobbiga. Ibland händer det ju att samtliga av de 3-4 sista "vägrar" att ge sig under lång tid och när spelet äntligen är slut så känner iallafall jag sällan för ännu en sit & go. Citera
Softish Postad 9 Januari , 2008 Författare Rapport Postad 9 Januari , 2008 50 sngs gör du enkelt på 2 h per dag. kör du sett drar du 18 st per 40/45 min utan direkta problem. Nu förstår jag inte riktigt. Menar du att man utan problem spelar 18 sit & gos samtidigt under 40/45 minuter?! Citera
Softish Postad 9 Januari , 2008 Författare Rapport Postad 9 Januari , 2008 Jag spelar bara S&G och ibland turneringar (oftast genom sateliter så man får bättre värde i turneringarna). Tycker det är hur kul som helst. Spelar jag cg så tröttnar jag för det kommer aldrig något slut (förutom om man förlorar inköpet) utan man bara fortsätter och fortsätter. Lirar man S&G är mycket lättare att säga "detta är den sista för denna sessionen jag reggar till" Bra för tiltbenägna med andra ord Citera
Softish Postad 9 Januari , 2008 Författare Rapport Postad 9 Januari , 2008 Du vet att du får lämna bordet när du vill i cashgames va? Katjing! Citera
Softish Postad 9 Januari , 2008 Författare Rapport Postad 9 Januari , 2008 När kommer "Försörja sig på omaha"-tråden?OP gör ju en sån här för varje pokerform så jag kan avsluta hela det här tomteriet och säga att man kan försörja sig på alla sorters poker. Hoppas Softish är nöjd nu. Det är inget som helst tomteri utan tråden syftade till att ta reda på detaljer runt deras spelande. Alltså om de brukar spela short eller fullring och på vilka nivåer o s v. Citera
PokerTriss Postad 9 Januari , 2008 Rapport Postad 9 Januari , 2008 Någon som har stats på Ladbrokes SitnGo variant 10 pays 5 equal payout(ex inköp $ 20+2, 5 första ger $ 40) ? Citera
eyedol Postad 9 Januari , 2008 Rapport Postad 9 Januari , 2008 Jag menar att så många är mentalt och fysiskt krävande därför att inte minst finalerna kan vara väldigt tuffa och jobbiga. Ibland händer det ju att samtliga av de 3-4 sista "vägrar" att ge sig under lång tid och när spelet äntligen är slut så känner iallafall jag sällan för ännu en sit & go. . Citera
bossbaver Postad 9 Januari , 2008 Rapport Postad 9 Januari , 2008 Nu förstår jag inte riktigt. Menar du att man utan problem spelar 18 sit & gos samtidigt under 40/45 minuter?! Min gissning är att han spelar många bord samtidigt... sk. multitabling. Citera
Recommended Posts