Gå till innehåll

Försörja sig genom sit & goes


Softish

Recommended Posts

  • Svars 59
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Tjena!

Ja spelar enbart SnGs just nu och jag har ett flertal kompisar som lever på det...

De so lever på det spelar minst 100+9 dollars och har en ROI på 15% ungefär. De spelar ungefär 100 veckan om inte mer....vad vill du veta mer exakt?

 

15% av 100$ är ju 15$...

100st i veckan med en ROI på 15% är alltså = 150$/vecka

 

150$*4 borde alltså bli månadslönen vilket är = 600$... I kronor räknat är det alltså strax över 4000kr... inte en helt stabil månadslön..

 

Eller är jag ute och cyklar?

 

Edit.. juste... en nolla va det ja...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

15% av 100$ är ju 15$...

100st i veckan med en ROI på 15% är alltså = 150$/vecka

 

150$*4 borde alltså bli månadslönen vilket är = 600$... I kronor räknat är det alltså strax över 4000kr... inte en helt stabil månadslön..

 

Eller är jag ute och cyklar?

 

Du cycklar. Ta 15% av allt han kastar in istället.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

15% av 100$ är ju 15$...

100st i veckan med en ROI på 15% är alltså = 150$/vecka

 

150$*4 borde alltså bli månadslönen vilket är = 600$... I kronor räknat är det alltså strax över 4000kr... inte en helt stabil månadslön..

 

Eller är jag ute och cyklar?

 

Med mycket låga omkostnader i så fall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

15% av 100$ är ju 15$...

100st i veckan med en ROI på 15% är alltså = 150$/vecka

 

150$*4 borde alltså bli månadslönen vilket är = 600$... I kronor räknat är det alltså strax över 4000kr... inte en helt stabil månadslön..

 

Eller är jag ute och cyklar?

 

Det blir 1500 dollar i veckan. En nolla saknas genom hela beräkningen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena!

Ja spelar enbart SnGs just nu och jag har ett flertal kompisar som lever på det...

De so lever på det spelar minst 100+9 dollars och har en ROI på 15% ungefär. De spelar ungefär 100 veckan om inte mer....vad vill du veta mer exakt?

 

omfg ETT HUNDRA STYCKEN?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

15% av 100$ är ju 15$...

100st i veckan med en ROI på 15% är alltså = 150$/vecka

 

150$*4 borde alltså bli månadslönen vilket är = 600$... I kronor räknat är det alltså strax över 4000kr... inte en helt stabil månadslön..

 

Eller är jag ute och cyklar?

 

Du missar en nolla.

 

Emwi, försöker du påstå att 15% ROI på den nivån är omöjlig eller dålig?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du missar en nolla.

 

Emwi, försöker du påstå att 15% ROI på den nivån är omöjlig eller dålig?

 

För det första, 100 stycken i veckan är knappast troligt att de spelar....

 

Och ja, jag tror inte dem håller 15%. Du kan hålla 15% på $16 dollars på stars. Men du håller inte 15% på 109 tror jag. 10%... kanske...

 

Angående antalet skulle jag tippa 50-100 per dag är mer rimligt att anta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Antar du är ganska sarkasmisk i ditt inlägg? Det jag menade för honom är att det krävs ett antal för att kunna försörja sig på det med tanke på den stora variansen och liknande. 100 i veckan är inte mycket, det finns flera som spelar det per dag - men det går att leva på 100 i veckan, det jag ville poängtera.

 

Jo jag var sarkastisk. Tyckte det lät lite roligt med "...om inte mer" :).

 

Men sorry för brus, blir på sånt humör ibland bara.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För det första, 100 stycken i veckan är knappast troligt att de spelar....

 

Och ja, jag tror inte dem håller 15%. Du kan hålla 15% på $16 dollars på stars. Men du håller inte 15% på 109 tror jag. 10%... kanske...

 

Angående antalet skulle jag tippa 50-100 per dag är mer rimligt att anta.

 

 

Låter vettigt. Hans vänner vill nog kanske inte framstå som spelberoende som lirar för mkt men fortfarande vill kunna förklara sina inkomster och skryta lite. Säger att de spelar färre fast ärliga om faktiska vinsten -> "för hög" ROI.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena!

Ja spelar enbart SnGs just nu och jag har ett flertal kompisar som lever på det...

De so lever på det spelar minst 100+9 dollars och har en ROI på 15% ungefär. De spelar ungefär 100 veckan om inte mer....vad vill du veta mer exakt?

Intressant.. har du och/eller dina kompisar en bra strategi för sit & goes där ni knappt får några spelbara händer? Inväntar ni mest bättre eller brukar ni köra en hård blindsteal- och skrämseltaktik? Det är ju förvisso riskabelt och något man förlorar på om man med en dålig hand får syn utan att träffa på floppen. Jag vill även veta om ni ofta spelar fullring?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För det första, 100 stycken i veckan är knappast troligt att de spelar....

 

Och ja, jag tror inte dem håller 15%. Du kan hålla 15% på $16 dollars på stars. Men du håller inte 15% på 109 tror jag. 10%... kanske...

 

Angående antalet skulle jag tippa 50-100 per dag är mer rimligt att anta.

Att spela så många som 50-100 sit & goes per dag skulle vara väldigt påfrestande för de flesta så 100 i veckan låter trots allt mer troligt även om det borde vara mer än så för att kunna leva på sit & goes (vilken lång mening det blev hi hi hi) :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

100st i veckan är ju inte direkt mycket. Är väl snarare lite. Jag själv spelar ca 50-70 om dagen när jag är ledig. Och skulle man ha det som "jobb" så skulle ja säkert spela 100 om dagen utan problem.

 

Tror Spacegravy spelade 7k st på en månad när han hade sitt $25k bet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

15% ROI bör vara inklusive rakeback/bonusar (varje 10% i rakeback ger väl mer eller mindre 1% ökad ROI)...

 

Jag spelade drygt 100 SNG förra veckan på lite drygt 20 timmar på de nivåerna, på en mindre site...

 

Det går utmärkt att leva på det (som sagt $6k i förväntad vinst på en månad), problemet är variansen som kan vara halvjobbig. Såg en tråd på 2+2 där det gjorde en del beräkningar där de konstaterade att chansen att ha (eller ha haft) en 20 buy-in downstreak efter 500 turneringar med 15% ROI var 100%.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att spela så många som 50-100 sit & goes per dag skulle vara väldigt påfrestande för de flesta så 100 i veckan låter trots allt mer troligt även om det borde vara mer än så för att kunna leva på sit & goes (vilken lång mening det blev hi hi hi) :-)

 

50 sngs gör du enkelt på 2 h per dag. kör du sett drar du 18 st per 40/45 min utan direkta problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Först och främst säger jag som andra, att jag tvivlar på att folk har 15% roi på stars sng på en nivå över $100...

 

Angående topic, så går det klart att "försörja" sig på det, men gör man det, har man samtidigt Sveriges tråkigaste jobb. =) Att trycka in 100 sng's på en dag är rätt jobbigt. Har gjort det för så jag körde sets och 12-tablade. Behövdes med andra ord ungefär 8 sets då, och varje set tar i snitt lite mer än 1h från dess att man reggat sig till första sng's och spelat klart sista. Och att spela 8 timmar sng per dag är inte det roligaste, men det går. =)

 

Värt att notera är att jag nyligen testade på några set (då 15 bord) på stars $60 turbosar, och jag upplevde en klar skillnad mot innan sommaren över hur lång tid det tog för sng's och bli fulla. Stundtals tog det 15 min att få igång 15 st bord.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...