Gå till innehåll

Grattis Kalla!


Erna113

Recommended Posts

Men snälla, finskan hade ju mjölksyra upp över öronen. 50 sekunder uppför en slalombacke är ju ingenting.

Hade varit jävligt anmärkningsvärt om det hade varit NERFÖR backen...

 

Hade dom åkt ner för backen hade det nog handlat mer om tecknik och matrial(glid) än att ha bättre fysik genom att vara dopad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 90
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Finskan borde aldrig fått ställa upp eftersom hon borde varit avstängd på livstid pga av den systematiska doping som finnarna höll (håller...?) på med.

 

Det är ju inte direkt så att Kalla kommer från ingenstans och vinner detta. Hon var ju 5:a och 7:a på VM förra året som junior. Dessutom vann hon 2 guld i JVM och har gjort rejäla upphämtningar i ett antal stafetter och jaktstartslopp tidigare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men snälla, finskan hade ju mjölksyra upp över öronen. 50 sekunder uppför en slalombacke är ju ingenting.

Hade varit jävligt anmärkningsvärt om det hade varit NERFÖR backen...

 

Japp, såg sekvensen i TV på sporten i morse. Finskan var ju tvärslut. Tiden drar iväg fort då.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Går iaf att variera mer än skidåkning där 99,9% av alla i sverige som tränar detta tvingas åka runt runt på ett sketet elljusspår eller tom ett gärde, om det ens finns det.

 

Öhh, jo, en tuff lansväg eller supercool stadsrunda är fett ballt. För övrigt är ALLA cykelproffs dopade juh. Och JA ink. mr armstrong... (hörs ju tom. på namnet arm-strong liksom)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Öhh, jo, en tuff lansväg eller supercool stadsrunda är fett ballt. För övrigt är ALLA cykelproffs dopade juh. Och JA ink. mr armstrong... (hörs ju tom. på namnet arm-strong liksom)

 

Alla är väl kanske att ta i, men om Armstrong var ren så får du skita på min rygg.

 

Det är även rätt intressant att titta på världsrekordutvecklingen inom långlöpning på 90-talet+ och jämföra med tidigare årtionden.

Epo började komma ut på marknaden 1988...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alla är väl kanske att ta i, men om Armstrong var ren så får du skita på min rygg.

 

Det är även rätt intressant att titta på världsrekordutvecklingen inom långlöpning på 90-talet+ och jämföra med tidigare årtionden.

Epo började komma ut på marknaden 1988...

 

Finnarna var tokdopade på 70-talet (långlöpning). Lasse Wirén & co. Detta gällde dock bloddoping vilket ju inte gick att spåra på den tiden. De tog ju ett antal OS-guld och är inte direkt lika vassa numera...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Norge har dominerat längdskidåkningen sen början av 90-talet då Ulvang och Dählie slog igenom. Vad jag vet har inte nån norsk skidåkare fällts för doping under denna tid fram tills idag. Likaså vet jag inte heller om några kända svenskar som blivit påkomna som dopare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Norge har dominerat längdskidåkningen sen början av 90-talet då Ulvang och Dählie slog igenom. Vad jag vet har inte nån norsk skidåkare fällts för doping under denna tid fram tills idag. Likaså vet jag inte heller om några kända svenskar som blivit påkomna som dopare.

 

Nja utanför skidåkningen har det hänt. Ricky Bruch, Tomas Johansson, Linda Haglund och Ludmila Narozhvilenko är några exempel. Ricky fälldes väl aldrig men har "erkänt" att han dopade sig. Fick en del lustiga effekter som att han fick stå på händerna och pinka.

 

Håller helt med om att den finländska idrotten är oerhört mycket mer skambefläckad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nja utanför skidåkningen har det hänt. Ricky Bruch, Tomas Johansson, Linda Haglund och Ludmila Narozhvilenko är några exempel. Ricky fälldes väl aldrig men har "erkänt" att han dopade sig. Fick en del lustiga effekter som att han fick stå på händerna och pinka.

 

Håller helt med om att den finländska idrotten är oerhört mycket mer skambefläckad.

 

I Rickys fall rörde det sig mest om amfettamin och den effekten det gav kan man ju se i dom danska gladporrfilmer han va med i ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du någon form av intim/nära personlig relation med Kalla? Annars kan jag verkligen inte förstå varför du blir så väldigt upprörd. Enda jag baserar dopinglukten på är att hon tog ifatt 50sekunder(UPPFÖR EN JÄVLA SLALOMBACKE FÖR FAN) och sedan flög förbi finskan(HON SOM DOPAT SIG TIDIGARE DU VET) när det passade.

 

Det hela såg som sagt ruggigt likt en tidigare uppgörelse mellan dopad och odopad skidåkare. Nu hoppas jag självklart att hon är ren, men skulle inte bli ett dugg överraskad om det visade sig att det förekom någon form av doping.

 

Ditt "sry" kan du ta och stoppa upp i valfri kroppsöppning.

 

lol, förslag på vilken?

 

edit: Ingen håller med dig, du behöver inte försöka ens.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lol, förslag på vilken?

 

edit: Ingen håller med dig, du behöver inte försöka ens.

 

Men är du dum på riktigt? Läs vad jag skriver eller gefan i att svara.

 

Edit: Jag skiter väll i hurvida hela, halva eller ingen alls på pf.nu håller med om vad jag skrev. Skrev bara vad jag såg och mina åsikter runt det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med om att det är otroligt fånigt och onödigt att börja mumla om doping. Bäst är att utgå från att alla är oskyldiga tills motsatsen är bevisad. Men en ännu större fråga är varför två clowner håller på att gräla om det här på ett pokerforum....

 

Clowner ska väl ge underhålling, vi gör bara vårt jobb.

En diskussion med lite gnäll är tydligen inte tillåtet här utan att någon ska nämna hur moget det är?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Clowner ska väl ge underhålling, vi gör bara vårt jobb.

En diskussion med lite gnäll är tydligen inte tillåtet här utan att någon ska nämna hur moget det är?

 

Ojdå, efter att ha kollat igen din dagbok zodiac tar jag tillbaka lite av det jag skrivit ovan. Vad är grejen med din negativa grej?! :shock:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Clowner ska väl ge underhålling, vi gör bara vårt jobb.

En diskussion med lite gnäll är tydligen inte tillåtet här utan att någon ska nämna hur moget det är?

 

Tyvärr så är det inte upp till Zodiac att avgöra vad som är tillåtet här men man undrar ju varför ni diskuterar frågan överhuvudtaget? Kalla är enligt mina beräkningar till 98.23% sannolikhet odopad. Now u know

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tyvärr så är det inte upp till Zodiac att avgöra vad som är tillåtet här men man undrar ju varför ni diskuterar frågan överhuvudtaget? Kalla är enligt mina beräkningar till 98.23% sannolikhet odopad. Now u know

 

Haha, är kanske pga av det. FI har misstankar om att hon kan vara dopad och några sådana har inte jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...