Gå till innehåll

Kees - SvS 5/10 SH - Analyserar 2008

Kees123

Recommended Posts

Nja, brädan är rätt odragig. En 6:a finns knappast i hans 3-bet-pre-range. 10-9 är ej heller troligt då mina tior blockar.

Kanske bara jag som är lös slaskig men jag 3betar rätt många suitade 6or och 109s 3betar jag alla gånger (även oop alltså som i det här fallet)

Nej men det är sant, inte såå dragigt kanske.

Min tanke var iofs också att din range skulle kunna tänkas innehålla några draghänder vilket gör att fi pushar lite mer light än annars.. vad vet jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

• Svars 843
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Inga glory days direkt vid borden dom senaste passen. Det är ju märkligt detta fenomen att om det börjar gå emot så börjar du spela riktigt dåligt. Du kan ju förledas att tro att poker är hyfsat maskinellt, och att du har fårr rutin efer x antal k timmar vid de virtuella borden. Men icke. När det börjar gå emot så lägger du om ditt spel och blir ännu en fisk i mängden. Du kan observera att du spelar galet men är oförmögen att göra något åt det. Märkligt.

Nå, hämtade hem en bra session idag på förmiddagen iallafall. Vi hoppas på att den positiva sessionen blåser nytt liv i mitt pokerspel.

Batle of the blinds...

$1000 NL Texas Hold'em - Saturday, April 12, 10:03:33 ET 2008

Table Eva 4 (Real Money)

Seat 1 is the button

Total number of players : 3

Seat 1: denom ( $1752.27 )

Seat 4: dan1041 ( $1844.67 )

Seat 5: Kees ( $5365.8 )

dan1041 posts small blind [$5].

Kees posts big blind [$10].

** Dealing down cards **

Dealt to Kees [ Qh Qc ]

denom folds.

dan1041 raises [$45].

Kees raises [$160].

dan1041 calls [$120].

** Dealing Flop ** [ 7d, 4s, 6h ]

dan1041 bets [$400].

Kees raises [$1200].

dan1041 calls [$800].

** Dealing Turn ** [ As ]

dan1041 bets [$474].

Kees raises [$948].

dan1041 is all-In.

** Dealing River ** [ 4c ]

dan1041 shows [ 5c, 4d ] three of a kind, fours.

Kees shows [ Qh, Qc ] two pairs, queens and fours.

Kees wins $473.33 from side pot#1 with two pairs, queens and fours.

dan1041 wins $3674.34 from the main pot with three of a kind, fours.

Länk till kommentar

TT handen där, fick du total hjärnkollaps?

Du borde ju bestämma dig för preflop hur du ska värdera din hand:

3 alternativ:

1.) Du är slagen för ofta för att du ska kunna spela förbi floppen unimproved.

Åtgärd: spela för setvärde.

2.) Du är ungefär break-even mot hans HD preflop och han är kapabel att bluffa en del både på flopp och kanske turn.

Åtgärd: Du är i position så du kan syna och spela poker postflop. TT som floppar överpar är nog inte en hand du kan stacka av med här så bästa är att syna flopp och utvärdera turn (syn eller fold där mot ev bet beroende på kort och hans betsize). Syna flopp även med set rätt ofta för balans om du känner att han kommer tvåtunna sönder dig ofta.

3.) Du leder stort mot hans HD och han är en spewig spelare.

Åtgärd: Nu kan du spela som du gjorde men då är flopraisen för värde (och för att inducera bluffpush) och du synar hans push.

Vilket scenario som är det mest troligt beror ju på fi och ert förhållande sinsemellan. Om du inte vet var man står alls så kan man lika gärna mucka preflop och minimera förlusterna...

Länk till kommentar

Kastade bort några k till när jag kom hem i natt. Spelet vill inte riktigt stämma vilket är frustrerande. Som den goddagspilt jag är har jag ju svårt att hantera och växa i motgång. Ligger typ BE för april.

Ty för feedback, Jerico. Alternativ 1 hade varit korrekt spel mot aktuell FI som är en solid spelare. Med säkerhet förödande att blanda mig in i dessa potter med spektakulära moves mot kompetent motstånd. Bättre låta dom ha sina potter och jag mina om dom inte tuppar sig alltför mycket. Men ibland flyger fan i mig och jag blir ett bokstavsbarn diagnoserad med FPS.

BTW, var det din välskrivna dagbok (salig i åminnelse) som en gång fick mig att hajja att poker faktiskt kan vara profitabelt i långa loppet. En aha-upplevelse som även bidragit positivt till andra aspekter i livet.

Hojta till nästa gång du är på CC. Jag bjuder dig gärna på en bärs.

Länk till kommentar

Argh. Ännu en frustrerande pokerdag till ända. Jag spelar för länge, för mycket och för spekulativt. som alltid i motgång får man för sig att ändra sitt spel. I dag har jag experimenterat med att 3-betta med Sc med katastrofalt resultat. Har även hunnit med att spendera 5 inköp på NL$100. I morgon blir det pokerpause, sedan är det dags att komma tillbaka till sedvanligt stabilt spel.

April (SEK)

1/4 -

2/4 0.1k

3/4 4.2k

4/4 2.1k

5/4 4.2k

6/4 5.0k

7/4 2.2k

8/4 1.0k

9/4 6.5k

10/4 -

11/4 1.4k

12/4 2.1k

13/4 3.2k

Totalt April: 1.2k

Länk till kommentar

Hittade en brasklapp under min note-to-self att inte lira idag. +200 på 0.5h.

Dock spel i affekt. Orsaken var fotbollsderbyt mellan AIK & Hammarby. För länge sedan levde jag för fotbollen och för scenen omkring den. Nu är det andra stjärnhimlar över nöjesfält som lockar men min själ vrider sig ändå i olust när jag tar del av vad som händer.

Hur kan ni demonstrativt bryta en av säsongens mest intressanta matcher i mer än 10 min för att pappersbollar , mynt och öl kastas in i högst måttliga mängder från en i stort kolugn läktare.

Hur kan ni utfärda helt absurda bötesbelopp för saker som näpperligen är förbjudet i civil lag och omöjligt i sig kan vara allmänfarligt för en enda människa?

Jo, det kan ni för att ni är rädda för dem som vågar brinna för något. Några som är levande, engagerade, kollektiva och passionerade. Dessa försöker ni rensa bort på känt anglosaxiskt manér med Stasimetoder och trakasserier. Skillnaden mot GB är att där stod en mer tillrättalagd publik och väntade på att ta över för att njuta kvalitetsfotboll. Detta kommer inte att hända i Sverige. Vi är 9 miljoner och kvaliten på allsvenskan är usel. Motas dem oformliga, till döden trogna fansen bort finns inga som tar vid.

Du ska vara tolerant mot allt förrutom då dumheten paras med makten. Detta är precis vad som har hänt från förbunds- ovh myndighetsnivå vad gäller samhällsrelaterade fotbollsfrågor.

Fotbollsmördare!

Länk till kommentar

Försökte grinda NL100 på IPoker i skymundan. Men det gick ju inte. Forumanvändare jagade ner mig och fick se bambi på hal is i detta säregna 6-handade spel som går så lååångsamt.

Men självfallet är jag vinnande även där. Nämligen 0.45 ptbb/100 a närmare 8k händer. Nå, jag har framtiden framför mig där.

på mer bakanta scener blandades det och gavs det friskt även där. Här en studie i JJ

Då det har varit motigt på sistonde försöker jag idag spela äckligt disciplinerat. Nedan ett exempel på detta. Förmodligen spelade jag korrekt också

$1000 NL Texas Hold'em - Tuesday, April 15, 16:24:45 ET 2008

Table Eva Turbo 12 (Real Money)

Seat 4 is the button

Total number of players : 5

Seat 1: Casper ( $2000 )

Seat 2: Micke ( $2626.87 )

Seat 3: alfons40 ( $686.63 )

Seat 4: Snowbear ( $480.53 )

Seat 5: Kees ( $2054.63 )

Kees posts small blind [$5].

Casper posts big blind [$10].

** Dealing down cards **

Dealt to Kees [ Jc Jd ]

Micke folds.

alfons40 folds.

Snowbear folds.

Kees raises [$35].

Casper raises [$130].

Kees calls [$100].

** Dealing Flop ** [ Ts, 6c, 5s ]

Kees checks.

Casper bets [$185].

Kees folds.

Casper does not show cards.

Casper wins $458.01

Då det har varit motigt på sistonde försöker jag idag spela äckligt disciplinerat. Nedan ett exempel på detta. Förmodligen spelade jag korrekt också

$1000 NL Texas Hold'em - Tuesday, April 15, 20:30:46 ET 2008

Table Eva 47 (Real Money)

Seat 5 is the button

Seat 1: Tigerlou ( $788.81 )

Seat 2: tipster ( $530.01 )

Seat 3: Winis_jr ( $2033.88 )

Seat 4: martian ( $1879.05 )

Seat 5: Kees ( $1874.89 )

Tigerlou posts small blind [$5].

tipster posts big blind [$10].

** Dealing down cards **

Dealt to Kees [ Jc Js ]

Winis_jr calls [$10].

martian folds.

Kees raises [$50].

Tigerlou folds.

tipster folds.

Winis_jr calls [$40].

** Dealing Flop ** [ 5d, 4d, 3h ]

Winis_jr checks.

Kees bets [$90].

Winis_jr calls [$90].

** Dealing Turn ** [ 9d ]

Winis_jr checks.

Kees bets [$200].

Winis_jr raises [$600].

Kees folds.

Winis_jr does not show cards.

Winis_jr wins $1080

Ah, o jogo bonito! Fi läser min översizade höjning då samtliga har limpat in som en bluff och ställer vackert (vem är anfader till just en sådan bluff. Blueberry? Help, plz). Men Hero ligger steget före och har bara simulerat denna bluff. Så vackert så jag grät

$1000 NL Texas Hold'em - Tuesday, April 15, 20:37:57 ET 2008

Table Eva 47 (Real Money)

Seat 3 is the button

Seat 1: Tigerlou ( $401.08 )

Seat 2: rbt ( $750 )

Seat 3: Winis_jr ( $3052.91 )

Seat 4: JesusOf ( $215.2 )

Seat 5: Kees ( $2166.76 )

JesusOf posts small blind [$5].

Kees posts big blind [$10].

rbt posts big blind [$10].

** Dealing down cards **

Dealt to Kees [ Jh Jd ]

Tigerlou calls [$10].

rbt checks.

Winis_jr calls [$10].

JesusOf calls [$5].

Kees raises [$90].

Tigerlou is all-In.

rbt folds.

Winis_jr folds.

JesusOf folds.

Kees calls [$301.08].

** Dealing Flop ** [ Jc, Tc, 8s ]

** Dealing Turn ** [ Ah ]

** Dealing River ** [ 3h ]

Tigerlou shows [ 4c, 4s ] a pair of fours.

Kees shows [ Jh, Jd ] three of a kind, jacks.

Kees wins $817.16 from the main pot with three of a kind, jacks.

Länk till kommentar

Första JJ.

Jag foldar _INTE_ på flop där. Han kan ha ganska bred range där och du måste minst syna flop imo, han sätter nog verkligen inte dig på JJ eftersom du bara syna hans 3bet så eftersom du inte har visat något riktig styrka hitills kan du inte lägga dig.

Andra JJ, rätt spelad imo

Länk till kommentar

Hittade en brasklapp under min note-to-self att inte lira idag. +200 på 0.5h.

Dock spel i affekt. Orsaken var fotbollsderbyt mellan AIK & Hammarby. För länge sedan levde jag för fotbollen och för scenen omkring den. Nu är det andra stjärnhimlar över nöjesfält som lockar men min själ vrider sig ändå i olust när jag tar del av vad som händer.

Hur kan ni demonstrativt bryta en av säsongens mest intressanta matcher i mer än 10 min för att pappersbollar , mynt och öl kastas in i högst måttliga mängder från en i stort kolugn läktare.

Hur kan ni utfärda helt absurda bötesbelopp för saker som näpperligen är förbjudet i civil lag och omöjligt i sig kan vara allmänfarligt för en enda människa?

Jo, det kan ni för att ni är rädda för dem som vågar brinna för något. Några som är levande, engagerade, kollektiva och passionerade. Dessa försöker ni rensa bort på känt anglosaxiskt manér med Stasimetoder och trakasserier. Skillnaden mot GB är att där stod en mer tillrättalagd publik och väntade på att ta över för att njuta kvalitetsfotboll. Detta kommer inte att hända i Sverige. Vi är 9 miljoner och kvaliten på allsvenskan är usel. Motas dem oformliga, till döden trogna fansen bort finns inga som tar vid.

Du ska vara tolerant mot allt förrutom då dumheten paras med makten. Detta är precis vad som har hänt från förbunds- ovh myndighetsnivå vad gäller samhällsrelaterade fotbollsfrågor.

Fotbollsmördare!

Äntligen nån med vettiga åsikter i ämnet! Kräks varje gång jag går in på Sportbladet och läser att Bank eller nån annan nisse hävdar att "här dör fotbollen". Det är folk som skriver sådana dumheter som mördar fotbollen, inte supportrarna. Keep it up!

Länk till kommentar

Första JJ.

Jag foldar _INTE_ på flop där. Han kan ha ganska bred range där och du måste minst syna flop imo, han sätter nog verkligen inte dig på JJ eftersom du bara syna hans 3bet så eftersom du inte har visat något riktig styrka hitills kan du inte lägga dig.

förstår inte alls varför du checkfoldar JJ i första.

Disciplinerat är väl inte = jätteweak?

Händer som 1010 och JJ är problematiska då FI har 3-bettat. Jämför den nyligen diskuterade 1010-handen här i DBn då jag valde att slå om på turn efter ett identsikt scenario.

Jag lutar åt att korrekt spel är att spela dessa händer för setvärde när vi 3-bettas. 3-bets-rangen är helt enkelt för sällan annat än JJ+ AQ+ på 5/10 för att det ska vara lönsamt att stoppa in med överpar. Ni som har andra åsikter får gärna berätta hur ni tänker.

Länk till kommentar

Äntligen nån med vettiga åsikter i ämnet! Kräks varje gång jag går in på Sportbladet och läser att Bank eller nån annan nisse hävdar att "här dör fotbollen". Det är folk som skriver sådana dumheter som mördar fotbollen, inte supportrarna. Keep it up!

Fotbollsrapporteringen i media är vidrig och undermålig. Men jag kan ändå inte hetsa upp mig på det. Media har sin egen moral och den är att dom inte har någon moral.

Dessutom ju mer de skriver om hur oengagerade supportrarna är/förtappade huliganerna är desto mer engangerade supportrar / mer huliganer blir det naturligtvis. Vilket dom självklart är medvetna om. Så media är nog en nyttig idiot i dessa sammanhang även om det är en kränkning att läsa dem för en tänkande individ.

Värre är när fotbollsetablissimanget samt statsmakterna börjar motverka supporters. Kategori C-supporters har i alla tider blivit motarbetade på detta sätt, så där är inget nytt. Ett samhälle slår alltid skoningslöst och orättfärdigt ner på grupper som genom sitt levnadssätt hotar samhällskontraktet. Skillnaden nu är att etablissemanget börjar jävlas med kategori A- och kategori B-supportrar med omotiverat avbrutna matcher, absurda bötesbelopp till den klubb de älskar om de skulle råka spotta snus med mera. Detta kommer sannorlikt driva bort den stora publiken från arenorna och ersätta den med ingen.

Vilken bokstavskombination? Hur gammal är du?

Eller är 1 2 3 en pik?

Det var innan bokstavskombinationerna. Början/mitten av 90-talet. Jag var mest hangaround men kärleken till laget, spelet och kulturen var uppriktig. Laget var AIK

Länk till kommentar

Det var innan bokstavskombinationerna. Början/mitten av 90-talet. Jag var mest hangaround men kärleken till laget, spelet och kulturen var uppriktig. Laget var AIK

Okej, det var lite före min tid. Men jag känner förmodligen en hel del nu som fortfarande är aktiva som du hängde med då.

Vi får hoppas att AIK börjar spela upp sig.

Länk till kommentar

Tycker TT och JJ spelet 3 bettat beror väldigt mkt på om fi förmår skjuta igen på turn (tom/semitom). Om du tror att han gör det med en balanserad HD blir det väldigt dyrt att spela syn på flopp och fold turn. Bättre då att bara mucka direkt eller ta ett stand nån gång och spela för stack. Detta är ju dock "ganska" fi-beroende. En del 3 bettar ju i stort sett allt de skulle ha öppnat själv vilket inkluderar en massa dynga du krossar.

Länk till kommentar

Tycker TT och JJ spelet 3 bettat beror väldigt mkt på om fi förmår skjuta igen på turn (tom/semitom). Om du tror att han gör det med en balanserad HD blir det väldigt dyrt att spela syn på flopp och fold turn. Bättre då att bara mucka direkt eller ta ett stand nån gång och spela för stack. Detta är ju dock "ganska" fi-beroende. En del 3 bettar ju i stort sett allt de skulle ha öppnat själv vilket inkluderar en massa dynga du krossar.

yes, det är så jag oftast spelar dessa händer 3-bettat preflopp. Dom är ju trevliga såtillvida att du ofta får grunda ditt beslut preflop på beteendemönster hos Fi, bordsstämning och annat situationsanpassat. För de flesta övriga kortkombinationer skall till extremer innan man avviker från gängse starthandsmall.

Länk till kommentar

Vingarna vill upp men fötterna har fastnat som i en sugande lera. Fortfarande segt resultatmässigt mao. Men jag har börjat miniplussa i alla fall. Kan behövas innan den stundande fullmånen...

På tal om 3-bettad JJ så slöt jag cirkeln idag med att testa de två återstående kombinationerna. Resultatet var lika förödande som tidigare. Nå nu är det färdigexprimenterat där. Jag har nu linjen klar för kommande setups.

Resultat 17/4: 1.3k Totalt april: 4.5k

JJ. Jag har ju provat att raisa och checkfolda på låg flopp. så här gick det när jag floatade...

$1000 NL Texas Hold'em - Thursday, April 17, 19:03:14 ET 2008

Table Eva 41 (Real Money)

Seat 1 is the button

Total number of players : 3

Seat 1: Kees ( $2043.01 )

Seat 2: yeahbuddy ( $2273.27 )

Seat 4: Jofer ( $1901.97 )

yeahbuddy posts small blind [$5].

Jofer posts big blind [$10].

** Dealing down cards **

Dealt to Kees [ Jc Jh ]

Kees raises [$40].

yeahbuddy folds.

Jofer raises [$170].

Kees calls [$140].

** Dealing Flop ** [ 5c, 4s, 7c ]

Jofer bets [$235].

Kees calls [$235].

** Dealing Turn ** [ 5d ]

Jofer bets [$590].

Kees folds.

Jofer does not show cards.

Jofer wins $1410

JJ. Allt ska ju provas åtminstonde en gång så för sakens skull finns det ju även denna linje...

$1000 NL Texas Hold'em - Thursday, April 17, 19:38:06 ET 2008

Table Eva 4 (Real Money)

Seat 2 is the button

Seat 1: mac2 ( $242.26 )

Seat 2: Kees ( $2810.27 )

Seat 3: hulken123 ( $1463.07 )

Seat 4: Foliehatt ( $2000 )

Seat 5: agneta67 ( $2413.15 )

hulken123 posts small blind [$5].

Foliehatt posts big blind [$10].

** Dealing down cards **

Dealt to Kees [ Jh Js ]

agneta67 raises [$40].

mac2 calls [$40].

Kees raises [$200].

hulken123 folds.

Foliehatt folds.

agneta67 raises [$560].

mac2 folds.

Kees is all-In.

agneta67 is all-In.

** Dealing Flop ** [ Th, Jc, 4c ]

** Dealing Turn ** [ 3d ]

** Dealing River ** [ Ah ]

Kees shows [ Jh, Js ] three of a kind, jacks.

agneta67 shows [ Ad, As ] three of a kind, aces.

Kees wins $397.12 from side pot#1 with three of a kind, jacks.

agneta67 wins $4866.3 from the main pot with three of a kind, aces.

Länk till kommentar

Det sugiga med att 5bet pusha JJ är ju dock att någorlunda sinnesnärvarande fi inte synar med sämre förutom AK någonsin... Agneta67 verkar iof tillhöra lägret som (värde)-dunkar in deg med allt möjligt preflop så man kanske får fold/AK syn tillräckligt för att det där ska vara +ev på nån nivå.

Länk till kommentar

Det sugiga med att 5bet pusha JJ är ju dock att någorlunda sinnesnärvarande fi inte synar med sämre förutom AK någonsin... Agneta67 verkar iof tillhöra lägret som (värde)-dunkar in deg med allt möjligt preflop så man kanske får fold/AK syn tillräckligt för att det där ska vara +ev på nån nivå.

hehe, jag hade läst ditt och Agnetas jidder i hans dagbok innan den aktuella handen. Det fanns i mina tankar under bet-battlen. För mycket metainfo snurrar bara till det för en...

Länk till kommentar

JJ. Allt ska ju provas åtminstonde en gång så för sakens skull finns det ju även denna linje...

$1000 NL Texas Hold'em - Thursday, April 17, 19:38:06 ET 2008

Table Eva 4 (Real Money)

Seat 2 is the button

Seat 1: mac2 ( $242.26 )

Seat 2: Kees ( $2810.27 )

Seat 3: hulken123 ( $1463.07 )

Seat 4: Foliehatt ( $2000 )

Seat 5: agneta67 ( $2413.15 )

hulken123 posts small blind [$5].

Foliehatt posts big blind [$10].

** Dealing down cards **

Dealt to Kees [ Jh Js ]

agneta67 raises [$40].

mac2 calls [$40].

Kees raises [$200].

hulken123 folds.

Foliehatt folds.

agneta67 raises [$560].

mac2 folds.

Kees is all-In.

agneta67 is all-In.

** Dealing Flop ** [ Th, Jc, 4c ]

** Dealing Turn ** [ 3d ]

** Dealing River ** [ Ah ]

Kees shows [ Jh, Js ] three of a kind, jacks.

agneta67 shows [ Ad, As ] three of a kind, aces.

Kees wins $397.12 from side pot#1 with three of a kind, jacks.

agneta67 wins $4866.3 from the main pot with three of a kind, aces.

Du var tvungen att testa något EV-?

Ska du inte testa att syna raises OOP med 72o och sen bluffhöja alla floppar också? Du vinner potten ibland jag lovar.

Allvarligt talat, hellre att du har 65s där än JJ, såvida du inte tror du är framför hans range och pushar för värde, vilket du inte är.

Länk till kommentar

Du var tvungen att testa något EV-?

Ska du inte testa att syna raises OOP med 72o och sen bluffhöja alla floppar också? Du vinner potten ibland jag lovar.

Allvarligt talat, hellre att du har 65s där än JJ, såvida du inte tror du är framför hans range och pushar för värde, vilket du inte är.

Hehe, du har rätt. Ty Sir, for not giving up om me!

Länk till kommentar