Gå till innehåll

Kees - SvS 5/10 SH - Analyserar 2008


Kees123

Recommended Posts

seg kväll vid borden. Hamnade direkt några k back och lyckades aldrig ta mig upp över noll igen. Riktigt tråkbakisspel var det. Nedanstående hand mot farbror zed var det roligaste som hände. Och då förstår ni hur kul det var när höjdpunkten var en hand där jag förlorade närmare 3k...

 

 

Händer mot andra forumiter kan ju lät bli ganska underliga. Men denna tyckte jag att jag spelade bra och spelteoretiskt korrekt. Någon som har en avikande åsikt?

 

$1000 NL Texas Hold'em - Saturday, Mars 29, 21:25:54 ET 2008

Table Eva Turbo 20 (Real Money)

Seat 5 is the button

Total number of players : 4

Seat 1: _zed_ ( $2729.6 )

Seat 2: Puffy ( $1197.76 )

Seat 4: Kees ( $2880.66 )

Seat 5: kuloman ( $1020.92 )

_zed_ posts small blind [$5].

Puffy posts big blind [$10].

** Dealing down cards **

Dealt to Kees [ Kh Kc ]

Kees raises [$40].

kuloman folds.

_zed_ calls [$35].

Puffy folds.

** Dealing Flop ** [ Th, 4c, Qh ]

_zed_ bets [$70].

Kees raises [$220].

_zed_ calls [$150].

** Dealing Turn ** [ Jh ]

_zed_ bets [$500].

Kees is all-In.

_zed_ is all-In.

** Dealing River ** [ 2h ]

_zed_ shows [ Ah, 6h ] a flush, ace high.

Kees shows [ Kh, Kc ] a flush, king high.

Kees wins $151.06 from side pot#1 with a flush, king high.

_zed_ wins $5454.2 from the main pot with a flush, ace high.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 843
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Japp, jag tycker du spelade sista handen helt perfekt!! ;-)

 

(Hade det varit mot någon annan hade jag inte gillat raisen på turn)

 

Jag resonerade som så att jag hade nästan oändligt många outs att spöa Fi´s förmodade set, stege, randomfärg. Fi är även förmodat kompetent så han kunde mycket väl folda river på en för honom då farlig bräda. Därav instastället

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag förstår hur du tänker, men frågan är väl vad kan sätta mig på i handen när jag kallsynar pre, donkbetar floppen och synar din höjning, för att sedan donkbetta turn igen när Jh kommer?

 

Om jag bettar turn för att jag är rädd för drag ligger du förmodligen efter och gör bäst i att bara syna om du tror att du vinner med stege/färg på river? Du behöver bara få några få hundralappar betalt på river för att ha odds att syna. När du nu ställer förstör du dina odds eftersom jag nog bet-foldar väldigt sällan där. Bara om jag är ute på ren bluffturné, och då vill du ju inte jag ska folda. Samma sak gäller om jag har en färg utan Ah. Möjligtvis kan du skrämma iväg ett tvåpar.

 

Ditt ställ är väl egentligen bara korrekt om jag semibluffar med Ah, men det borde väl vara en ganska liten del av min range här?

 

Alltid lätt att analysera i efterhand, men jag blev ganska förvånad när du ställde. Sen kanske det spelade in att jag vid en tidigare session den dagen whinade för dig om att jag losat en massa och sen körde en 3-barrel-bluff mot en annan vid bordet som inte gick hem, under bara ett fåtal händer vi satt tillsammans då. Så jag kanske fick betalt för den bluffen trots allt ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag lyckades sy ihop en pokermässigt bråkig och stökig mars till fina 41k. Djupare analyser kommer senare. Nu ska jag påbörja aprilgrinden här i en nygammal lägenhet.

 

Mars (SEK)

 

1/3 -

2/3 -

3/3 -

4/3 0.3k

5/3 0.5k

6/3 3.5k

7/3 -

8/3 0

9/3 0.7k

10/3 8.3k

 

11/3 2k

12/3 3.8k

13/3 10.8k

14/3 2.7k

15/3 4.9k

16/3 2.7k

17/3 2.1k

18/3 2.2k

19/3 -

 

20/3 4.6k

21/3 0.9k

22/3 10.7k

23/3 2.9k

24/3 7.3k

25/3 1.7k

26/3 13.5k

27/3 2.7k

28/3 -

29/3 2.4k

30/3 1.7k

31/3 -

 

 

Totalt mars: 41.3k

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

slowstart på april: 208kr intjänade. Svs laggade ordentligt idag. Detta borde egentligen inte vara någon nackdel. SvS har ett så oomkullrunkerligt varumärkte så dom riskerar inte att tappa spelare pga bristande tekniska förutsättningar. Jag tror även att laggande kan få random spelare att tilta loss ordentligt och göra märkliga spel. Själv är jag så gott som oberörd av sådana distraktioner.

 

Två händer av intresse från kvällen:

 

Här beslutar jag mig för att försvara mitt floppade två-par aggressivt med hela min arsenal. Fi är fisk. Vad är korrekt river-spel här. Syn eller fold?

 

$1000 NL Texas Hold'em - Wednesday, April 2, 19:13:56 ET 2008

Table Eva 21 (Real Money)

Seat 1 is the button

Total number of players : 4

Seat 1: jja1975 ( $1511.9 )

Seat 3: valentino4 ( $795.65 )

Seat 4: Kees ( $2907.46 )

Seat 5: Timmie ( $534.89 )

valentino4 posts small blind [$5].

Kees posts big blind [$10].

** Dealing down cards **

Dealt to Kees [ 7s 5s ]

Timmie folds.

jja1975 raises [$30].

valentino4 calls [$25].

Kees calls [$20].

** Dealing Flop ** [ 5h, Ah, 7d ]

valentino4 checks.

Kees checks.

jja1975 bets [$30].

valentino4 calls [$30].

Kees raises [$150].

jja1975 calls [$120].

valentino4 folds.

** Dealing Turn ** [ 3s ]

Kees bets [$400].

jja1975 calls [$400].

** Dealing River ** [ 4c ]

Kees checks.

jja1975 is all-In.

 

 

Här missar jag stegen på rivern, men vart står egentligen Fi i denna hand? Hur bör jag förhålla mig till hans river-bet här?

 

$1000 NL Texas Hold'em - Wednesday, April 2, 19:56:27 ET 2008

Table Eva 21 (Real Money)

Seat 2 is the button

Total number of players : 5

Seat 1: berndtsson ( $1081.58 )

Seat 2: DeadInside ( $2000 )

Seat 3: valentino4 ( $620.17 )

Seat 4: Kees ( $3185.07 )

Seat 5: Timmie ( $658.61 )

valentino4 posts small blind [$5].

Kees posts big blind [$10].

** Dealing down cards **

Dealt to Kees [ 6h 7d ]

Timmie calls [$10].

berndtsson folds.

DeadInside folds.

valentino4 calls [$5].

Kees checks.

** Dealing Flop ** [ 8s, As, 9h ]

valentino4 checks.

Kees bets [$30].

Timmie calls [$30].

valentino4 folds.

** Dealing Turn ** [ Qc ]

Kees bets [$60].

Timmie calls [$60].

** Dealing River ** [ 7h ]

Kees checks.

Timmie bets [$150].

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hand1: Utan mer read än att Fi är fisk tycker jag det är ganska enkel fold.

 

Hand2: Okej att du gör ett försök att sno potten på floppen, men sen måste man nästan gå på read. Tror du att han foldar mot ett bet till på turn (vilket jag inte tror att random 65BB-Fi på 5/10 gör när han synat floppen) så är ju ett bet okej. Om du (som jag - utan read) tror att han kommer syna oavsett vad han har så är det bättre att checka och hoppas att han checkar bakom, vilket jag tror att han ofta gör med ett par här. River här tycker jag är en enkel fold. Vet du däremot att Fi är väldigt aggresiv och gör en hel del moves blir det ju en annan sak.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hand1: Utan mer read än att Fi är fisk tycker jag det är ganska enkel fold.

 

Hand2: Okej att du gör ett försök att sno potten på floppen, men sen måste man nästan gå på read. Tror du att han foldar mot ett bet till på turn (vilket jag inte tror att random 65BB-Fi på 5/10 gör när han synat floppen) så är ju ett bet okej. Om du (som jag - utan read) tror att han kommer syna oavsett vad han har så är det bättre att checka och hoppas att han checkar bakom, vilket jag tror att han ofta gör med ett par här. River här tycker jag är en enkel fold. Vet du däremot att Fi är väldigt aggresiv och gör en hel del moves blir det ju en annan sak.

 

Klockrent analyserat, zed. Jag gjorde tvärsemot din analys och torskade därmed max i båda händerna.

 

Dagens pass inleddes med 4k back direkt. AA vs set samt en illa spelad TPTK. Men snabbt som attan hämtade jag upp det till ett 3.5k pluss. Det var så kul så det blir ett pass till nu!

 

Skämmes på turn Kees

 

$1000 NL Texas Hold'em - Thursday, April 3, 17:57:50 ET 2008

Table Eva 21 (Real Money)

Seat 1 is the button

Total number of players : 5

Seat 1: unkewl ( $1747.45 )

Seat 2: Lightyear ( $1108.15 )

Seat 3: klippan30 ( $2000 )

Seat 4: lifesucks ( $1949.6 )

Seat 5: Kees ( $1932.13 )

Lightyear posts small blind [$5].

klippan30 posts big blind [$10].

** Dealing down cards **

Dealt to Kees [ Ac Th ]

lifesucks folds.

Kees raises [$40].

unkewl raises [$100].

Lightyear folds.

klippan30 folds.

Kees calls [$60].

** Dealing Flop ** [ 6h, 2d, Tc ]

Kees checks.

unkewl bets [$150].

Kees raises [$470].

unkewl calls [$320].

** Dealing Turn ** [ 4c ]

Kees checks.

unkewl bets [$510].

Kees calls [$510].

** Dealing River ** [ Jc ]

Kees checks.

unkewl checks.

unkewl shows [ Kc, Kh ] a pair of kings.

Kees shows [ Ac, Th ] a pair of tens.

unkewl wins $2160 from the main pot with a pair of kings.

 

 

Om jag spelar TPTK så illa så blir jag ju tvungen att visa skillz med TPGK

 

$1000 NL Texas Hold'em - Thursday, April 3, 18:39:15 ET 2008

Table Eva 30 (Real Money)

Seat 2 is the button

Total number of players : 5

Seat 1: willros ( $2978.1 )

Seat 2: 3D-brillor ( $232.9 )

Seat 3: AcidBanana ( $2608.52 )

Seat 4: Kees ( $3077.47 )

Seat 5: Tossa_23 ( $2151.65 )

AcidBanana posts small blind [$5].

Kees posts big blind [$10].

** Dealing down cards **

Dealt to Kees [ Ts Kd ]

Tossa_23 folds.

willros raises [$40].

3D-brillor folds.

AcidBanana calls [$35].

Kees calls [$30].

** Dealing Flop ** [ 2d, 4h, Th ]

AcidBanana bets [$100].

Kees calls [$100].

willros folds.

** Dealing Turn ** [ 8s ]

AcidBanana checks.

Kees bets [$220].

AcidBanana raises [$600].

Kees calls [$380].

** Dealing River ** [ 3c ]

AcidBanana bets [$920].

Kees calls [$920].

AcidBanana shows [ Ks, Qc ] high card king.

Kees shows [ Ts, Kd ] a pair of tens.

Kees wins $3345 from the main pot with a pair of tens.

 

 

Den här handen känns ju helkasst spelad. Men är den verkligen det. Ska jag verkligen instafolda AQ vid återhöjning med en sådan här fin träff mot random Fi?

 

$1000 NL Texas Hold'em - Thursday, April 3, 18:46:14 ET 2008

Table Eva 21 (Real Money)

Seat 1 is the button

Total number of players : 4

Seat 1: unkewl ( $4653.59 )

Seat 2: Kajsa80 ( $1890 )

Seat 3: lelo3 ( $291.72 )

Seat 5: Kees ( $4898.74 )

Kajsa80 posts small blind [$5].

lelo3 posts big blind [$10].

** Dealing down cards **

Dealt to Kees [ As Qc ]

Kees raises [$40].

unkewl calls [$40].

Kajsa80 folds.

lelo3 folds.

** Dealing Flop ** [ 4c, Ac, Td ]

Kees bets [$60].

unkewl raises [$150].

Kees calls [$90].

** Dealing Turn ** [ 2d ]

Kees checks.

unkewl bets [$230].

Kees calls [$230].

** Dealing River ** [ 5s ]

Kees checks.

unkewl bets [$430].

Kees calls [$430].

unkewl shows [ Kc, Ad ] a pair of aces.

unkewl wins $1700 from the main pot with a pair of aces.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Standardspel hand 1? Syna återhöjning oop med AToff.

 

Om du nu väljer att spela den som du gör med infohöjningen på CB, vik turn. Eller är det en extremt tricky fi?

 

Njä, det var inte standardspel någonstans. Det var väl därför det blev som det blev. Jag borde förmodligen ha vikt redan för mini-3-bettet pre.

 

Jag kom inte in på SvS så jag lirade några händer NL100 på IPoker instead. Inga konstigheter där förrutom en sak möjligen. Är det EV+ att syna ett 3-bett (3x 2-bettet) med pp för set-värde när det är 100BB-upptag?

 

Månadsresultat april: 4.3k

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det EV+ att syna ett 3-bett (3x 2-bettet) med pp för set-värde när det är 100BB-upptag?

 

Vet inte om din fråga är uppriktig eller om du är lack för att nån fi settat mot dig i just en sån pott :-) men det är nog oftast inte +EV. Du måste i princip vinna hela Fi's stack varje gång du settar för att gå +-0.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte om din fråga är uppriktig eller om du är lack för att nån fi settat mot dig i just en sån pott :-) men det är nog oftast inte +EV. Du måste i princip vinna hela Fi's stack varje gång du settar för att gå +-0.

 

Oops. Det har varit standardspel från min sida på NL100. Får väl sluta med det då om ingen ser vinsten med det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du settar ungefär en gång på 8 eller nåt sånt har jag för mig, vilket alltså ger ~+-0 om du tar hans stack varje gång du settar, vilket du ju inte gör.

 

Om ni har 200B-stack och det är en Fi som du känner väl som aggresiv och bluffvillig (och gärna lättläst) så är det en sak - då kanske du vet att han ofta offrar 100BB vid hyfsad träff eller som bluff och du kan också då ibland vinna 200B. Du kanske annars vet att han är en väldigt passiv callingstation och att du kan ta dig till sd billigt om han inte träffat och att ditt pp då ofta står, och att han betalar av även med dålig träff. Men detta är ju en read-fråga.

 

Utan read, fold preflop. Du kan ju däremot själv 3betta pre som semibluff med en sån hand...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det beror väl på vilka summor som bettats, men om det tex är $4 som du rejsa sen 3bet till $12 så kostar det dig $8 att syna och då är det EV+ att syna.

 

Eftersom du sätter set 1/8 så kommer du förlora $56(7*8) på synen när du inte settar. Så när du får set behöver du vinna minst $38,5(eftersom det ligger $17,5 i potten) för att gå +-0, vilket du borde kunna göra i längden då du ibland oxå vinner hela stacken av fi.

 

eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har så rätt Neuen, jag räknade inte med att det var vi som bettat först, men det är det såklart. Men att vi kan räkna med att vinna >56$ i längden när vi settar beror väl ändå till stor del på read. Flertalet gånger när vi settar är Fi tom. Utan read tycker jag nog fortfarande det är tveksam syn, det kan vara position som avgör istället. I position kan vi ibland bluffa bort honom vilket är svårare/dyrare ur position.

 

Alltså ändrar jag mig till: read+position avgör! :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi får heller inte glömma bort att ibland är vi slagna även när vi settar. Och då går garanterat ett inköp upp i rök.

 

Tack för kommentarerna. Fortsättningsvis kommer jag syna $12-treBet i position om Fi har fullt inköp. Hur jag gör OOP återstår att se.

 

Nästan nykter och trött tog jag strid mot fyllskallarna på SvS. Min stora välsignelse och förbannelse är att jag är anpassar mig klanderfritt. Idag var det till sin nackdel då jag glatt deltog i helgfirarnas AI-fyllerally.

 

SvS-Fyllskallar - Kees 1 - 0

 

Resultat 4/4 2.1k. Totalt april: 2.2k

 

Nu ska jag gå och lägga mig. I morgon väntar mig äventyr som ni bröder bara ser på bio.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den gamla gemena Mattzon-riggen slog till igen idag på morgonen. Dvs på dom bord Mattzon sitter infinner sig total korttorka samt att jag förbannas med en tajming ej olik elefanten i porslinaffären.

 

Nå, även Mattzon måste ju pausa ibland, och då infann sig sedvanlig medrigg igen. +1k nu på morgonen. Nu äventyr!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Målformuleringen för april blir modest.

Spela minst 20k händer och inte prova på högre nivåer än 5/10.

 

Nyckelordet för april är konsolidering. Under 2007 plussade jag fint 3 månader i rad för att sedan gå break-even/backa den fjärde månaden. Nu har vi denna 4:e månad här för 2008. Därav tanken att inte planera in några mer extroverta moves nu under april. Det är möjligt att jag kommer att fasa in mitt spel mot7.5/15 under maj. Vi får se

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite frågor, vad har du för ptBB på svs 2,5/5 och 5/10 och vilka stats på respektive nivå?

 

 

2.5/5 - ptBB på 5.3 över 150k händer.

5/10 - ptBB på 4.0 över 100k händer. (dom första 60k händerna gick jag breakeven på 5/10 så övergången till nivån var inte smärtfri.)

 

På 2.5/5 spelade jag 24/19/3.6

På 5/10 har jag modifierade stats. Hur får ni lista ut vid borden :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...