Gå till innehåll

Kees - SvS 5/10 SH - Analyserar 2008


Kees123

Recommended Posts

2450 i potten 0ch 1090 för att syna. Tror att som spelat så måste du väll ändå leda över fi tillräckligt många gånger för att en syn ska löna sig? Jag menar du har ju verkligen visat svaghet hela handen igenom och det känns som en kompetent vi skulle beta för värde på river med åtminstonde ett par händer som du slår.Började få tankar om 3bet på turn men det känns bättre att bara check/syna river för att verka så svag som möjligt. I övrigt känns väll ändå handen bra spelat, möjligtvis check/raise flop med färgdraget ute men antar du vill slowspela handen.

 

Rätta mig gärna om jag är helt ute och cyklar.

 

Yes .. synen efter flopp var en ickestandard syn. Detta för att FI var en aggro typ. När jag sedan blir check-raisad på flopp "vet" jag att jag ligger efter. Jag har svårt att se någon checkraisa 2-par, A-hög på den livsfarliga brädan. Om det finns någon bräda där du bör släppa botten-set för en check-raise så är det väl denna?

 

Jag synar turn för att jag hoppas på kåk och då få in stacken på rivern då jag i så fall åtminstonde slår en möjlig färg/stege

 

Med facit (era synpunkter) i hand kommer jag i en likandan situation återhöja flopp samt återhöja/folda turn. Som spelat är jag nöjd med min fold på rivern

 

sick så du backar, jag måste lucksucka hela svs eller nått ;) / gulen

 

hehe, trevligt att kunna bidra med en och annan dossör så du slipper göra skäl för ditt namn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 843
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

En jämn och fin session idag, helt fri från överraskningar. Har man blivit löpt amok med som jag har blivit de senaste sessionerna är varje normal hand välkommen. Tilten ligger förmodligen och lurar än inom räckhåll som en latent sinnessjukdom.

 

Jag har tagit till några mentala tankemodeller för att tvinga ner den igen långt ner i mitt undermedvetna. Vi får hoppas att dom hjälper även i fortsättningen.

 

Resultat 11/3 2015kr

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En jämn och fin session idag, helt fri från överraskningar. Har man blivit löpt amok med som jag har blivit de senaste sessionerna är varje normal hand välkommen. Tilten ligger förmodligen och lurar än inom räckhåll som en latent sinnessjukdom.

 

Jag har tagit till några mentala tankemodeller för att tvinga ner den igen långt ner i mitt undermedvetna. Vi får hoppas att dom hjälper även i fortsättningen.

 

Resultat 11/3 2015kr

 

Du verkar vara bra på att släppa tidigare sessioner och fokusera framåt, nice!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du verkar vara bra på att släppa tidigare sessioner och fokusera framåt, nice!

 

Det är den enda vägens politik vad gäller poker. Egentligen borde man skita i att bokföra sessions/dags/månadsresultat överhuvudtaget och bara bry sig om totalresultatet för varje nivå.

 

Med detta vinner man två saker:

- Man fattar att man är jävligt bra på poker och har en enorm edge mot random spelare. Stirrar man sig blind på en negativ session / negativ trend får man lätt för sig att man är sämst i stan. Detta påverkar ju givetvis ens spel negativt.

 

- Man slipper jaga ikapp resultat. Slipper slita som ett djur för att snabbt hamna på positivt resultat för sessionen/dagen/månaden. Pokern ska vara ett flöde vars intäkter från varje given punkt över oändlig tid (ens livstid) skall öka. Allt annat är oväsentligt.

 

Alltså: Inga dagsresultat. Inga jämföresler. Inga $-målsättningar. Endast vara en del av flödet. Zen.

 

Nästa steg blir att sitta och betrakta en blomma utan uppehåll från dess födelse till dess den förmultnar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Typ 4k upp i dag och jag är på grön kvist igen.

 

Händer:

En delikat situation som jag knappt tidigare ställts inför men som är sjukt intressant spelteoretiskt.

Bakgrund: tuffsi har i raskt följd förlorat typ 3.5k. Han har reloadad två gånger och har nu sina sista stålar inne. Han är duktigt tiltat. Popoffer är lööös och synar obekymrat 3-bet preflopp. Spelet har varit löst i händerna innan. Jag räknar med att vara klar favorit mot tuffsi. Frågan är: Vad gör jag för att inte riskera att Popoffer hänger med sin vana trogen och gör postfloppspelet till en mardröm? Synpunkter, plz

1000 NL Texas Hold'em - Wednesday, Mars 12, 21:18:32 ET 2008

Table Eva 43 (Real Money)

Seat 5 is the button

Total number of players : 5

Seat 1: DonaldDuke ( $2688.79 )

Seat 2: Kees ( $4093.07 )

Seat 3: popoffer ( $2695.45 )

Seat 4: tuffsi ( $497.22 )

Seat 5: Evverts ( $745 )

DonaldDuke posts small blind [$5].

Kees posts big blind [$10].

** Dealing down cards **

Dealt to Kees [ Js Jh ]

popoffer raises [$40].

tuffsi is all-In.

Evverts folds.

DonaldDuke folds.

Kees ?

 

 

AcidBanana är en annorlunda spelare. Ultralös för det mesta men emellanåt ultrapassiv postflopp. Spelar jag den här handen idiotiskt, eller genialt? Svårt att säga. En femhundring generade den i alla fall.

$1000 NL Texas Hold'em - Wednesday, Mars 12, 20:50:53 ET 2008

Table Eva 7 (Real Money)

Seat 5 is the button

Total number of players : 5

Seat 1: MrKindis ( $905.88 )

Seat 2: AcidBanana ( $2181.55 )

Seat 3: Kees ( $3256.2 )

Seat 4: Big-JO ( $838.63 )

Seat 5: Trykline ( $1149.19 )

MrKindis posts small blind [$5].

AcidBanana posts big blind [$10].

** Dealing down cards **

Dealt to Kees [ 9c 9d ]

Kees raises [$40].

Big-JO calls [$40].

Trykline folds.

MrKindis folds.

AcidBanana raises [$190].

Kees calls [$160].

Big-JO folds.

** Dealing Flop ** [ 2c, 9h, Ks ]

AcidBanana checks.

Kees checks.

** Dealing Turn ** [ 7c ]

AcidBanana bets [$270].

Kees raises [$770].

AcidBanana folds.

Kees does not show cards.

Kees wins $1470

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag spelade mot AcidBanana idag. Helt klart en annorlunda kille. Tog ett litet tag innan jag fattade att alla hans 3bets pre var bullshit. Jag hade nog spelat likadant som du. Brädan började bli dragig, och jag är livrädd för beats eftersom jag är ganska runbad

 

Förresten, vad var det som fick dig att tappa 8k häromdagen? Dåligt spel eller riggade floppar? Eller en kombo av de båda?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag spelade mot AcidBanana idag. Helt klart en annorlunda kille. Tog ett litet tag innan jag fattade att alla hans 3bets pre var bullshit. Jag hade nog spelat likadant som du. Brädan började bli dragig, och jag är livrädd för beats eftersom jag är ganska runbad

 

Förresten, vad var det som fick dig att tappa 8k häromdagen? Dåligt spel eller riggade floppar? Eller en kombo av de båda?

 

Hehe, ja han är speciell. Iofs alltid trevligt med folk/spelare som skiljer sig från mängden. Riktigt coolt nick också, imo.

 

Vid 8k backet spelade jag inte alls speciellt illa, tvärtom vad jag tyckte ganska bra. Jag hamande omgående i brygga och fick sedan slita hund för att försöka hämta upp backet. Låg 4k back hämtade upp detta till -1k. Tappade ner detta till -5k. Vid det laget var jag så uppvarvad och trött att jag tiltade bort 2k när jag tappade ner ytterligare en k.

 

Så summa summarum: Typ 5k variansback + 3k onödigt bortslaskande pga att jag inte var vid mina sinnes fulla bruk pga variansbacket

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe, ja han är speciell. Iofs alltid trevligt med folk/spelare som skiljer sig från mängden. Riktigt coolt nick också, imo.

 

Vid 8k backet spelade jag inte alls speciellt illa, tvärtom vad jag tyckte ganska bra. Jag hamande omgående i brygga och fick sedan slita hund för att försöka hämta upp backet. Låg 4k back hämtade upp detta till -1k. Tappade ner detta till -5k. Vid det laget var jag så uppvarvad och trött att jag tiltade bort 2k när jag tappade ner ytterligare en k.

 

Så summa summarum: Typ 5k variansback + 3k onödigt bortslaskande pga att jag inte var vid mina sinnes fulla bruk pga variansbacket

 

Skönt sätt att tänka:-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Typ 4k upp i dag och jag är på grön kvist igen.

 

Händer:

En delikat situation som jag knappt tidigare ställts inför men som är sjukt intressant spelteoretiskt.

Bakgrund: tuffsi har i raskt följd förlorat typ 3.5k. Han har reloadad två gånger och har nu sina sista stålar inne. Han är duktigt tiltat. Popoffer är lööös och synar obekymrat 3-bet preflopp. Spelet har varit löst i händerna innan. Jag räknar med att vara klar favorit mot tuffsi. Frågan är: Vad gör jag för att inte riskera att Popoffer hänger med sin vana trogen och gör postfloppspelet till en mardröm? Synpunkter, plz

1000 NL Texas Hold'em - Wednesday, Mars 12, 21:18:32 ET 2008

Table Eva 43 (Real Money)

Seat 5 is the button

Total number of players : 5

Seat 1: DonaldDuke ( $2688.79 )

Seat 2: Kees ( $4093.07 )

Seat 3: popoffer ( $2695.45 )

Seat 4: tuffsi ( $497.22 )

Seat 5: Evverts ( $745 )

DonaldDuke posts small blind [$5].

Kees posts big blind [$10].

** Dealing down cards **

Dealt to Kees [ Js Jh ]

popoffer raises [$40].

tuffsi is all-In.

Evverts folds.

DonaldDuke folds.

Kees ?

 

Syna bara, popoffer är aggro men inte dum. Har han en bättre hand kommer han förmodligen att höja tillbaks, iaf med AA/KK. QQ kan han dock möjligtvis bara syna med eftersom han är rädd din hand för om jag var han skulle jag sätta dig på AA/KK/JJ/TT/AK/AQs och 2 av de händerna slår han. Slår han om med QQ där så kan ju nästan bara händer som slår han syna han så därför tror ja att han skulle välja att bara syna med QQ

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Raisa floppen alla dagar, han kommer att ha svårt att sätta dig på en färdig hand pga floptexturen. Raisa floppen och hoppas att han gör nåt dumt med en bluff, eller har ett ess och synar ner dig. Riverfold känns rätt.

 

Varför slår du inte om på turn ?????????????????????????

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ty, gEeWhizm8

 

Då det har varit dåligt med spelande sista dagarna ville jag få in många händer idag. Liksom en skidåkare behöver många träningstimmar i kroppen tänkte jag att jag behövde många händer bakom västen för att vara rustad för resten av mars.

 

Så det blev drygt 6h spel i dag med resultatet -3240kr. Så nu är jag typ break even för mars.

 

Kan jag spela den här handen bättre/annorlunda?

 

$1000 NL Texas Hold'em - Sunday, Mars 9, 00:56:32 ET 2008

Table Eva 17 (Real Money)

Seat 4 is the button

Total number of players : 5

Seat 1: Kees ( $2124.84 )

Seat 2: Drogo ( $2627.89 )

Seat 3: HoLe ( $4186.8 )

Seat 4: PayMe_Cash ( $3996.96 )

Seat 5: evert13 ( $4516.54 )

evert13 posts small blind [$5].

Kees posts big blind [$10].

** Dealing down cards **

Dealt to Kees [ 2c 2s ]

Drogo folds.

HoLe folds.

PayMe_Cash folds.

evert13 raises [$35].

Kees calls [$30].

** Dealing Flop ** [ 2h, Js, Ah ]

evert13 bets [$70].

Kees calls [$70].

** Dealing Turn ** [ Kh ]

evert13 checks.

Kees bets [$170].

evert13 raises [$580].

Kees calls [$410].

** Dealing River ** [ 9s ]

evert13 bets [$1090].

Kees folds.

evert13 does not show cards.

evert13 wins $2455

 

Hur tänker du på turn? Varför slår du inte om där ??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är den enda vägens politik vad gäller poker. Egentligen borde man skita i att bokföra sessions/dags/månadsresultat överhuvudtaget och bara bry sig om totalresultatet för varje nivå.

 

Med detta vinner man två saker:

- Man fattar att man är jävligt bra på poker och har en enorm edge mot random spelare. Stirrar man sig blind på en negativ session / negativ trend får man lätt för sig att man är sämst i stan. Detta påverkar ju givetvis ens spel negativt.

 

- Man slipper jaga ikapp resultat. Slipper slita som ett djur för att snabbt hamna på positivt resultat för sessionen/dagen/månaden. Pokern ska vara ett flöde vars intäkter från varje given punkt över oändlig tid (ens livstid) skall öka. Allt annat är oväsentligt.

 

Alltså: Inga dagsresultat. Inga jämföresler. Inga $-målsättningar. Endast vara en del av flödet. Zen.

 

Nästa steg blir att sitta och betrakta en blomma utan uppehåll från dess födelse till dess den förmultnar

 

 

Hmm, mycket intressant!!

Tror jag fick mitt svar, har hamnat i räjel svacka och allt du nämner ovan så tänker jag upphöjt med 10, och skiten knäcker mitt spel och mig.

Har intalat mig seriöst att jag är skit dålig och att jag aldrig plussade på mitt spel utan enbart tur. Har spelat bara sedan maj förra året och har inte haft en enda minus månad. Nu när jag backade rätt så fint i februari och oflytet fortsatte i mars, så var jag mycket nära att ge upp spelet helt, trotts riktigt bra BR, som jag spelade in förra året.

Hur ska man göra då för att endå ha någon slags koll?

Måste man ha, vill inte sitta o inbilla mig vinster som inte finns!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Wiiiieee .. 11k pluss på 750 händer idag. -8k backet häromdan behöver vi alltså aldrig tala om mer. Har aldrig hänt.

 

En stackare vid namn pastorn_z fick smaka värst av alla. Han hade definitivt inte hjälp av någon högre makt idag.

 

$1000 NL Texas Hold'em - Thursday, Mars 13, 19:33:13 ET 2008

Table Eva 41 (Real Money)

Seat 1 is the button

Total number of players : 4

Seat 1: pastorn_z ( $2135.51 )

Seat 2: cab ( $1960 )

Seat 4: Kees ( $3543.23 )

Seat 5: RickJames ( $2519.42 )

cab posts small blind [$5].

Kees posts big blind [$10].

** Dealing down cards **

Dealt to Kees [ 6d 7d ]

RickJames folds.

pastorn_z calls [$10].

cab folds.

Kees raises [$40].

pastorn_z calls [$40].

** Dealing Flop ** [ 8d, 5d, 9d ]

Kees bets [$70].

pastorn_z calls [$70].

** Dealing Turn ** [ 4d ]

Kees bets [$200].

pastorn_z calls [$200].

** Dealing River ** [ 8h ]

Kees bets [$600].

pastorn_z is all-In.

Kees calls [$1215.51].

pastorn_z shows [ 8c, 5h ] a full house, eights full of fives.

Kees shows [ 6d, 7d ] a straight flush, nine high.

Kees wins $4261.02 from the main pot with a straight flush, nine high.

 

$1000 NL Texas Hold'em - Thursday, Mars 13, 20:24:58 ET 2008

Table Eva 41 (Real Money)

Seat 5 is the button

Total number of players : 4

Seat 1: pastorn_z ( $3245.61 )

Seat 2: pittaluga ( $1588.89 )

Seat 3: joaengm ( $1380 )

Seat 4: Kees ( $6241.9 )

pastorn_z posts small blind [$5].

pittaluga posts big blind [$10].

** Dealing down cards **

Dealt to Kees [ Td Ts ]

joaengm folds.

Kees raises [$40].

pastorn_z raises [$145].

pittaluga folds.

Kees calls [$110].

** Dealing Flop ** [ 2d, 6h, Th ]

pastorn_z bets [$250].

Kees calls [$250].

** Dealing Turn ** [ Kd ]

pastorn_z bets [$300].

Kees raises [$1000].

pastorn_z calls [$700].

** Dealing River ** [ Ks ]

pastorn_z bets [$930].

Kees is all-In.

pastorn_z is all-In.

Kees shows [ Td, Ts ] a full house, tens full of kings.

Kees wins $2996.29 from side pot#1 with a full house, tens full of kings.

Kees wins $6486.22 from the main pot with a full house, tens full of kings.

Game#632637194 starts.

#Game No : 632637194

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

angående handen mot popoffer. Tror du verkligen att han kallsynar här med en marginell hand eller blir fancy med QQ+? jag tror att han spelar sin hand här väldigt straight-forward preflop. Är de fel att 3b till 1k och folda mot push här?

 

I handen mott popoffer måste syn vara det bästa alternativet. Han lär ju knappast syna utan en kvalitetshand här då din syn skriker styrka. Raisar han får man vika.

 

Synar vi stackar vi dock av på alla bra floppar (T-, Qxx). Tycker det är close och spelar mindre roll.

 

Syna bara, popoffer är aggro men inte dum. Har han en bättre hand kommer han förmodligen att höja tillbaks, iaf med AA/KK. QQ kan han dock möjligtvis bara syna med eftersom han är rädd din hand för om jag var han skulle jag sätta dig på AA/KK/JJ/TT/AK/AQs och 2 av de händerna slår han. Slår han om med QQ där så kan ju nästan bara händer som slår han syna han så därför tror ja att han skulle välja att bara syna med QQ

 

Hehe, som vanligt gjorde jag tvärtemot den samlade expertisens åsikt (och som vanligt ger jag er mer rätt än mig i efterhand).

Jag hade helt enkelt varit för vek i ett eventuellt postflopp spel mot popoffer, och hade han återhöjt min syn skulle jag ha mycket svårt att inte tiltsyna hans höjning. Därför gick jag efter den gamla nybörjardevisen i detta fall: hamnar du i bryderier: Ställ.

 

$1000 NL Texas Hold'em - Wednesday, Mars 12, 21:18:32 ET 2008

Table Eva 43 (Real Money)

Seat 5 is the button

Total number of players : 5

Seat 1: DonaldDuke ( $2688.79 )

Seat 2: Kees ( $4093.07 )

Seat 3: popoffer ( $2695.45 )

Seat 4: tuffsi ( $497.22 )

Seat 5: Evverts ( $745 )

DonaldDuke posts small blind [$5].

Kees posts big blind [$10].

** Dealing down cards **

Dealt to Kees [ Js Jh ]

popoffer raises [$40].

tuffsi is all-In.

Evverts folds.

DonaldDuke folds.

Kees is all-In.

popoffer folds.

** Dealing Flop ** [ 2h, 6c, 9c ]

** Dealing Turn ** [ 4h ]

** Dealing River ** [ Ts ]

Kees shows [ Js, Jh ] a pair of jacks.

Kees wins $3595.85 from side pot#1 with a pair of jacks.

Kees wins $1024.44 from the main pot with a pair of jacks.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm, mycket intressant!!

Tror jag fick mitt svar, har hamnat i räjel svacka och allt du nämner ovan så tänker jag upphöjt med 10, och skiten knäcker mitt spel och mig.

Har intalat mig seriöst att jag är skit dålig och att jag aldrig plussade på mitt spel utan enbart tur. Har spelat bara sedan maj förra året och har inte haft en enda minus månad. Nu när jag backade rätt så fint i februari och oflytet fortsatte i mars, så var jag mycket nära att ge upp spelet helt, trotts riktigt bra BR, som jag spelade in förra året.

Hur ska man göra då för att endå ha någon slags koll?

Måste man ha, vill inte sitta o inbilla mig vinster som inte finns!

 

Du behöver enbart titta på totalresultatet för den nivån du spelar. Visar denna siffra grönt (över några k händer) är du vinnande även när du tokbackar. Visar den siffran röd är du förlorande även när du rushar. Svårare än så är det inte. Och det kan vara bra att ha i åtanke när det går som värst.

 

Ingen idé att ge upp alltså förrän du ligger minus totalt för nivån. Du ska se att det vänder snart.

 

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då menar du att du använder PT

 

Med detta program kan du hålla reda på resultat för de olika nivåerna. Enkelt, gratis och genialt.

 

http://pokerforum.nu/forum/forumets-baesta-inlaegg/25740-hagbards-statistik-och-bokfoering-i-excel-version-3-a.html

 

härligt kees, 11k är grymt, bara 5/10 då?

 

Tackar. Yes .. 5/10 it is. Har aldrig någonsin spelat en enda hand högre än 5/10.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...