Gå till innehåll

PokerStars förslagslåda


PokerStars_Martin

Recommended Posts

Utveckla gärna hur skulle du få stabilare kassa flöde och mindre varians utav det?

 

 

 

Har nog haft detta uppe någon gång tidigare men känner att det är dags att vädra mina åsikter i ämnet igen.

 

Ha en mer jämn och gradvis prisstegring för turneringarna. Skippa både "pengarna tillbaka vinster" och toppkoncentrationen. Och låt förslagsvis 7 % av startfältet hamna i i pengarna istället för de vanliga 12-13 %.

Fördelarna är många: grinders får stabilare kassaflöde med mindre varians, hobby-spelaren kommer också få uppleva de "storvinster" som ger en kick att fortsätta lite oftare.

Ingen blir glad av en skraplott som bara ger pengarna tillbaka.

 

Jag ser alla dessa "deals" som görs vid finalborden som ett uttryck för en önskan om en mindre brant prisstruktur. Hade den varit tillräckligt jämn och fin hade vi kanske sluppit dem helt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1,3k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Har nog haft detta uppe någon gång tidigare men känner att det är dags att vädra mina åsikter i ämnet igen.

 

Ha en mer jämn och gradvis prisstegring för turneringarna. Skippa både "pengarna tillbaka vinster" och toppkoncentrationen. Och låt förslagsvis 7 % av startfältet hamna i i pengarna istället för de vanliga 12-13 %.

Fördelarna är många: grinders får stabilare kassaflöde med mindre varians, hobby-spelaren kommer också få uppleva de "storvinster" som ger en kick att fortsätta lite oftare.

Ingen blir glad av en skraplott som bara ger pengarna tillbaka.

 

Jag ser alla dessa "deals" som görs vid finalborden som ett uttryck för en önskan om en mindre brant prisstruktur. Hade den varit tillräckligt jämn och fin hade vi kanske sluppit dem helt.

 

känner samma.. med 500 placeringar t.ex. så kan man skrota 100 av dom och alla skulle va mycket gladare!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hahahaha mindre varians, för att man vinner fler och får högre prispengar, således?

 

haha läste hela posten nu, riktigt episkt. jag var grinder, jag hade blivit glad för pengar mindre än inköpet! tänk att få ha så mkt tur som att komma till itm, eller vad säger du?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu gör jag mig till tolkare till Hjulapans inlägg (det var tydligen så svårt att förstå):

 

Pokerstars har en del turneringar med 2000 spelare. Ettan får kanske över 300 ggr inköpet . Nian får kanske mindre än 20 ggr inköpet för något som fortfarande är en jätteprestation. Han vill minska den diffen och därmed ge fler chansen att klonka stort, såväl yrkesspelare som fisken. Det skulle minska variansen för yrkesspelaren för han skulle få in fler klonkar.

 

Jag tror däremot inte att fisken blir uppmuntrad av att göra pengaplaceringarna färre (nog svårt nu att komma i pengarna). När bubblan kommer tidigt är det också positivt för yrkesspelaren som kan utnyttja detta. En annan aspekt är det positiva för pokerekologin ( Party Poker reps fina ord), när fler får del av pengar som går in i systemet ( jmf det positiva i Svs rakesystem för CG-spel).

 

Edit: Han vill nog även fördela pengar till de som kommer 3-4 bord från ft också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

$11 Saturday Duel NLHE heads up 15k garantee turneringen som går varje lördag 21.30 svensk tid brukar alltid generera mycket folk, skulle uppskattas rejält om den utökades till några fler dagar i veckan, fre,lör,sön förslagsvis? Det suger verkligen att behöva vänta en hel vecka på en sådan bra turnering.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske är efterbliven, men finns det ingen Auto inställning för att köpa "Add on" på rebuy turneringarna? Vart isf? Sjukt störigt, hänt ofta att man börjar surfa eller liknande under den där korta 3 minuters pausen som går så fort också har man glömt att köpt ett add on också är tilten igång!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På nästan alla tänkbara sätt har Stars den bästa klienten av alla sajter i hela världen.

Det finns inte mycket annat än småsaker att önska.

Därför ska jag önska ett par småsaker.

1) När man spelar rebuy-turneringar så finns oftast en gräns på maxantal chips man får ha för att kunna göra rebuy. Jag undrar varför handen måste spelas färdigt innan man får beställa en rebuy? Det borde väl räcka med att man har foldat och har tillräckligt lite chips kvar?

Dvs kontrollera mot aktuellt antal marker efter att man har foldat istället för antalet marker vid början av handen.

2) Jag skulle vilja ha möjligheten att söka turneringar m.a.p. blindsperiodernas längd. Det som finns idag är (slow, regular, turbo, hyperturbo). Men alla turneringar inom respektive kategori har inte lika långa blindsperioder.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu gör jag mig till tolkare till Hjulapans inlägg (det var tydligen så svårt att förstå):

 

Pokerstars har en del turneringar med 2000 spelare. Ettan får kanske över 300 ggr inköpet . Nian får kanske mindre än 20 ggr inköpet för något som fortfarande är en jätteprestation. Han vill minska den diffen och därmed ge fler chansen att klonka stort, såväl yrkesspelare som fisken. Det skulle minska variansen för yrkesspelaren för han skulle få in fler klonkar.

 

Jag tror däremot inte att fisken blir uppmuntrad av att göra pengaplaceringarna färre (nog svårt nu att komma i pengarna). När bubblan kommer tidigt är det också positivt för yrkesspelaren som kan utnyttja detta. En annan aspekt är det positiva för pokerekologin ( Party Poker reps fina ord), när fler får del av pengar som går in i systemet ( jmf det positiva i Svs rakesystem för CG-spel).

 

Edit: Han vill nog även fördela pengar till de som kommer 3-4 bord från ft också.

 

När bubblan kommer tidigt så är den SVÅRARE att utnyttja eftersom "sista pengarna" inte är så mycket i absolutvärde i förhållande till buyin. Om färre skulle få pengar så skulle bubblan vara mycket skarpare och "mindre rutinerade spelare" skulle bli MYCKET försiktigare. DÅ kan man sätta press mha bubblan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skriv i en annan tråd men skriver även här verkar vara lite mer action i den här tråden.

 

Problemet gäller bara appen och kanske bara android?

 

Spelar väldigt sällan via appen varken genom surfplatta eller mobil. De ggr jag loggar in är för att jag vill titta på någon kompis eller likande som gått långt i någon turnering. När jag då ska söka på denna person kommer det bara upp vilken turnering personen spelar... Inte vilket bord den sitter vid. Det innebär att jag måste bläddra igenom 10 bord innan jag kommer till rätt! Helt värdelöst, om jag söker på en person och trycker på deras nick vill jag komma direkt till bordet! Lobbyn kan jag leta upp själv det är inte speciellt svårt! Hoppas detta blir ändring i framtiden! =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
  • 3 weeks later...

jag har en jätte bar ide till er om ni vill vara lite shysta mot oss som inte har råd att spela så högt ni kan göra Heads up bord som är lägre än .25 50 det vore en bra ide för det finns inte har jag märkt ni kan väl åtgärda det och ge mig ett svar varför ni inte har det idag tack på förhand.

 

Mvh Slarvsylta som älskar pokerstars och spelar hos er varje dag och aldrig tänker byta sajt (L)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...