Gå till innehåll

AK-beslut på floppen


skitsystem

Recommended Posts

Här ser man klart fördelen med att ha en aggresiv och något loose spelstil.

Hur du ska spela i den här situationen har inte bara med motståndaren att göra, utan också hur du själv spelat innan.

 

Har du gett ett intryck av att vara en passiv spelare, kanske även något vek, som endast rejsar när han har minst TPTK, då känns det som ett tråkigt läge. Rejsar du så får du knappast betalt, synar du så har motståndaren en chans att förbättra sig och gör han det så kommer du förmodligen att betala en hel del.

 

Men, har du gjort ett intryck av att slaska med pengarna och bluffhöja en hel del, då får du den raisen synad så många gånger mer. Vem vill inte syna ned en som gett ett intryck att vara väldigt loose med en krydda av aggresivitet.

 

Spelar du så förlorar du mer när du förlorar, men vinner ännu mer när du vinner (förhoppningsvis :))

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Höja bör vara den generella linjen, den kan naturligtvis ändras om du vet att FI är aggro, men annars inte.

 

Anledning är att hans bet kan betyda mycket och syn ger oss antagligen inte mer pengar från ett svagare A än vad en balanserad reraise gör.

 

Dessutom spelar ju vår image roll, spelar vi tajt med 100% showdowns won har vi ju svårt att få syn oavsett raise.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi lär väl ändå leda 8 ggr av 10?

Ja, men vilka händer tror du att han fortsätter med om vi höjer? Jag tror att man ofta får in mer pengar, då han har en svag hand, om man synar hans donk på flop än om man slår om.

 

Men hur tight får man bli om man inte rejsar här? En FI, en höjning... wtf.

Vad har "tajthet" med saken att göra? Det är möjligt att det är passivt, men du kan ju inte slå om bara för att du känner dig passiv annars.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker verkligen inte att det är fel att bara syna här med 100bb stackar. Vi har poss och leder säkert 8 ggr av 10. Synar vi bara kan han lätt sätta oss på en hand som 1010-KK och bluffa igen (om han nu bluffar) eller värdebeta ett sämre A på turn och nästan committa sig. Tror att man får in degen mot sämre A bra mycket oftare om man bara synar, sen ska man såklart variera sig så att man kan slå om med luft ibland. Men vill man ha in kosingen så tycker jag att syn är på sin plats.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Syn, för att hålla nere potten med tanke på att vi "bara" har TPTK + att få fi att fortsätta betta med händerna vi slår och som vi också leder stort över. Det är väl bara typ AQ-AJ som synar omslag...

 

Att "beta bort" Ax och lägre pockets verkar ju fullkomligt vansinnigt.

Ifall du möter en spelare som b/f Ax här så spelar det ju inte någon roll vilken linje du tar i någon jävla hand då han är totalt hjärndöd och kommer att förlora i längden iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rent instinktivt känns det som en informationsbet av motståndaren. Han vet att du höjt före flopp med kanske ett ess. Skulle han verkligen betta 70% på floppen med en triss? Med risken att skrämma bort dig? Jag skulle sätta honom på troligtvis ett ess med lägre kicker och syna ner honom på flopp och ta ett nytt beslut på turn. Eftersom vi inte vet ett skit om motståndaren så blir det ju problem såklart. Om du istället spelat ett tag på bordet och känner till vilka kort han brukar spela blir det ju lite enklare. Spelar han A-7 off mot en höjning tex.

Men jag skulle nog syna ner och låta honom satsa med ev A-Q eller bluffa dig.

Är jag slagen så är jag slagen. Sitter man med liten stack förlorar man ju mindre på synen. :oops:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...