Perli Postad 1 Januari , 2008 Rapport Postad 1 Januari , 2008 Hej, Har lite svårt för såna här lägen. Vad är standardspel? Situationen är iaf en $1 3bords sng, finalbordet har precis börjat, 9 pers vid bordet och 5 får pengar. Utg är nyinflyttad vid ihopslagningen. Ingen särskilld read alltså. Tyvärr har jag inte hh:n i något vidare format och i den jag har står inte de andras stackstorlekar, utg täcker mig dock. Jag har för mig att han var chipleader när den aktuella handen utspelar sig. Blinds är 200/400 och jag sitter på 3420. Medelstack är 4500. Så, hur ska man spela? Det börjar dra ihop sig, jag har under 10bb och alldeles strax dags att posta igen. Men jag gillar inte utg-limpare rent generellt även om det på den här nivån inte behöver betyda så jättemycket kanske. Tacksam för lite tankar alltså och gärna med resonemang, kommentarer som ställ eller fold helt utan motivering ger ju inte så mycket. Citera
AdslVerbe Postad 2 Januari , 2008 Rapport Postad 2 Januari , 2008 Kan limp för push om någon höjer vara ett alternativ här? Citera
dlinder Postad 2 Januari , 2008 Rapport Postad 2 Januari , 2008 Kan limp för push om någon höjer vara ett alternativ här? Hero har 8bb. Enda alternativet är push direkt. Citera
Rebonius Postad 2 Januari , 2008 Rapport Postad 2 Januari , 2008 Kan limp för push om någon höjer vara ett alternativ här? Suger hårt att ta bort den FE vi har. Om vi två limpar, någon slår om till runt 4,5 bb och vi pushar för 3,5 bb till lär han ju syna med any two. Pusha rakt av bara. Citera
masticore Postad 2 Januari , 2008 Rapport Postad 2 Januari , 2008 Suger hårt att ta bort den FE vi har. Vad menas med "FE"? Citera
morango Postad 2 Januari , 2008 Rapport Postad 2 Januari , 2008 http://en.wikipedia.org/wiki/Fold_equity Citera
Perli Postad 2 Januari , 2008 Författare Rapport Postad 2 Januari , 2008 Jo, att limpa är ju helt uteslutet. Finns folden pre här i över huvud taget? Även jag resonerar lite åt det håll att höja är det enda rätta, men jag var lite osäker på om det är ai direkt som gäller. Att höja säg 4xbb kan ju även det vara ett alternativ, givetvis så är jag ju committad vad som än händer efteråt. Iofs så är det finalbord och jag är såklart mest intresserad av att vinna en pott, även om den är liten. Men hur ser ni på utg-limpare rent generellt? Saknade lite resonemang runt det =) Citera
swalle Postad 2 Januari , 2008 Rapport Postad 2 Januari , 2008 Potten ligger på 1000, för mig är det bara stoppa in allt! Finns ingen mening med att bara göra en raise på 4xbb och ställa sig mot ev. omslag ev. blank flopp om någon callar. Och som du själv säger, på 1$ sit&go;s tror jag inte UTG limpare ska tas på allt för stort allvar, jag menar de är väl snarare vanliga än ovanliga? Citera
Gahlster Postad 2 Januari , 2008 Rapport Postad 2 Januari , 2008 Hero har 8bb. Enda alternativet är push direkt. . Finns väl inte så mkt mer att snacka om. Citera
Vrakman Postad 2 Januari , 2008 Rapport Postad 2 Januari , 2008 Kan inte 1$ bord, men lite högre upp är UTG limp förhållandevis ofta stål! Om vi inte vet nåt om fi så är det ett svårt beslut att ta. Själv pushar jag otroligt sällan som chiptvåa med AQ med i princip hela bordet kvar att agera efter. Citera
sulla Postad 2 Januari , 2008 Rapport Postad 2 Januari , 2008 PUSH 1 Vi är short 2 Det är en 1$ turre(folk limpar med vad som, du kan dessutom mycket väl få syn av typ KJ KQ eller sämre A här.) 3 Det är en 1$ turre(folk foldar med vad som trots att de inte borde) Citera
AdslVerbe Postad 2 Januari , 2008 Rapport Postad 2 Januari , 2008 ....men limpar vi kan vi ju mycket väl extrahera en raise av en sämre hand i position som vi sedan kan pusha mot. Detta är ju vårat sista halmstrå, då vill jag hellre dubbla upp (och kanske ännu mer) än att få blindsen. Ställer vi får vi ganska ofta syn av bättre hand men om vi limpar blir vi ofta reraisade av en sämre hand. Tycker detta kan vara ett ganska bra alternativ, särskilt om stämningen på bordet är ganska aggro. Citera
Gahlster Postad 2 Januari , 2008 Rapport Postad 2 Januari , 2008 ....men limpar vi kan vi ju mycket väl extrahera en raise av en sämre hand i position som vi sedan kan pusha mot. Detta är ju vårat sista halmstrå, då vill jag hellre dubbla upp (och kanske ännu mer) än att få blindsen. Ställer vi får vi ganska ofta syn av bättre hand men om vi limpar blir vi ofta reraisade av en sämre hand. Tycker detta kan vara ett ganska bra alternativ, särskilt om stämningen på bordet är ganska aggro. Eller så får vi en väldans massa limps efter oss vilket inte är så kul. På denna nivå tror jag om de vill raisa efter två tidiga limps så kan de mkt väl syna en push. Klart att man vill dubbla, men ser hellre att vi ökar på vår stack med nära 30% utan SD. Nej, jag är fullständigt övertygad om att det synas lösar än med topp10%. Du är rädd att få syn vid push men tycker det är bekvämt att limpa och få en raise emot sig..? Nä, vi vill att om någon vill spela mot oss så ska det gå till SD och det uppnår vi till 100% säkerhet om vi pushar. Så fold eller push. Fold är ju totalt uteslutet. Citera
Recommended Posts