Gå till innehåll

The Well - Che


Che

Recommended Posts

  • Svars 152
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Finns det några nits som klarar sig i högre games? Som du sa så gäller det att växla spelstil men som regel kör ju alla regulars ganska LAG så då borde det väl finnas utrymme för ett par nitar?

 

 

Det är klart det gör. Tycker inte preflop är närheten av lika viktigt som postflop. Men du kan inte vara nit/weak hela vägen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad tycker du är största skillnaden på 5/10-spelarna i PLO och 25/50-spelarna?

 

Nämn fem svenska spelare du har respekt för vid PLO-borden.

 

Ska du spela Nordic Light i Sundsvall i år? (mitten av februari)

 

Om du fick fria händer att bilda ett pokerteam med fyra svenska spelare inklusive dig själv, vilka skulle du välja?

 

Hur många gånger har du gulat rullen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ledsen att säga det Angrykoreaman, men du har fel angående vinstchanser. Det ÄR sammanlagt större chans att vinna om du köper X antal lotter i 1 lotteri där X är större än 1 i förhållande till att köpa 1 lott i X antalet lotterier.

 

Däremot försakar du möjligheten att vinna "samma" vinst flera gånger...

 

Det sammanlagda väntevärdet är dock detsamma. Däremot inte vinstchanserna.

 

För att ta ett extremt exempel så att det inte blir någon fortsatt disussion i ämnet. Ponera att det i ett lotteri finns 10 lotter och 1 vinst.

 

Om du köper 9 lotter av 10 har du 90%s chans att vinna.

Om du köper 1 lott i 9 olika lotterier med samma vinstchanser är din vinstchans =

1-(1*0.9)^9 vilket är ungefär = 1-0.39 = 0.61 =61%

 

Kan hända att jag räknat fel, men jag är 100 % säker på att vinstchansen ökar per köpt lott i ett lotteri i förhållande till köpt lott i annat lotteri.

 

Edit korr klar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nämn 5 enligt dig riktigt bra artister/band

5 favoritskådisar samt mest överskattade skådis?

Hur firade du nyår?

Gillar du att laga mat?

Vilka idrotter har du utövat/utövar? samt hur många gånger (ungefär) har du fyllekäkat på kebabbaren i lkpg?

 

Inget större musikfan. Riktigt dålig på sånt. Jag är nöjd med det mesta.

 

Sjukt svåra frågor. Mest överskattade helt klart Brad och Angelina. De är dock mycket bra. Bara att det är en sån sjuk mani runt dem i Staterna.

 

Nyår är årets sämsta fest enligt mig. Var med tre vänner som inte spelar poker. Vi åt på en liten restaurang. Var hemma hos mig en stund och senare till en annan vän som bor närmare stan. Kom över lite flickor en stund. Sen var vi ute en liten stund och plocka upp lite andra tjejer. Efterfest tills sju ungefär då gick jag hem med en gammal flamma. Inget speciellt. Som vilken lördag som helst ungefär.

Gillar att laga mat så länge jag inte ska äta den själv.

Har främst spelat fotboll vilket jag gjorde tills pokern gick för bra. Tror jag spelade runt 13-15 år allt tillsammans.

Inte jättemånga gånger på kebabbaren. Dock hakepi ett antal.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad tycker du är största skillnaden på 5/10-spelarna i PLO och 25/50-spelarna?

 

Nämn fem svenska spelare du har respekt för vid PLO-borden.

 

Ska du spela Nordic Light i Sundsvall i år? (mitten av februari)

 

Om du fick fria händer att bilda ett pokerteam med fyra svenska spelare inklusive dig själv, vilka skulle du välja?

 

Hur många gånger har du gulat rullen?

 

5 10 spelarna spelar sina kort. De slår inte om tomma så ofta. De floatar inte. De följer väldigt ofta mönstret , slå om med bra händer syna med drag. Kort sagt är det det största.

Inte umgåtts så mkt med svenskar sista året så inte jättekollen på vilka spelar på vilka konton mm. Det gör de svårt att säga. Cucambo på FT ska vara svensk och han bör väl definitivt nämnas. Thorson och Kalle är duktiga, de delade konton där ett tag vad jag förstod och de orsakade en del problem för mig. Rullekung ruschar året om och vinner obg så han måste göra en hel del rätt även fast många nog säger emot här. Kommer inte på namn nu och många som är anonyma.

 

Ej i Sverige då. Dock är nordic light är väldigt trevlig turnering och jag hade väldigt skoj där 2 år sen.

 

Skulle förmodligen välja folk jag trivs med. Spelar knappt turneringar. Dock anser jag Molle vara en av de starkaste i Sverige. Bengan, Erik och Sagge. De är duktiga och bra människor.

Gulade några gånger under mina första 3 månader annars inte ngn gång. Ganska hårda bankrullekrav.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför tror du att din well är så populär?

Trivs du i brunnen?

Skulle du kunna tänka dig att hoppa ned flera gånger?

 

För att jag lever ett relatvit annorlunda liv antar jag. Man är med om mkt om man alltid är ute och reser. Vet dock inte om den är så populär?

Det håller mig vaken och sysselsatt.

Vet ej.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Missade en fråga om coachning. Tror inte jag är speciellt anpassad för att lära ut. Har dock hjälpt en del vänner.

 

Frågan var hur mycket pengar som skulle krävas om jag bad dig att coacha mig, hur dålig du än anser dig vara på att lära ut. Antar att du inte skulle säga nej för 100k$/h? Var går din gräns?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Frågan var hur mycket pengar som skulle krävas om jag bad dig att coacha mig, hur dålig du än anser dig vara på att lära ut. Antar att du inte skulle säga nej för 100k$/h? Var går din gräns?

 

Skulle räcka med runt 500usd i timmen, dock skulle jag inte rekommendera det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du skulle vakna imorrn helt gul utan nån som helst bankrulle och inte fick välja stejk som val, skulle du ge upp pokern eller försöka göra comeback?

 

Ja. Tror inte heller det skulle ta mer mig lång tid att komma tillbaks till samma nivå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

*Har du bil & körkort och isf vad för bil?

 

*När du grindar, hur många bord kör du samtidigt?

 

*Laptop elr stationär burk hemma?

 

*Hur många skärmar hemma?

 

*Whisky elr grogg?

 

*Öl elr vin?

 

*Pizza eller kebab?

 

*McDonalds elr Max?

 

*När ska du gå och lägga dig?

 

*Ställer folk tråkiga frågor?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...