Peder.A Postad 1 Januari , 2008 Rapport Postad 1 Januari , 2008 Suttit en kvart vid bordet och fi har inte utmärkt sig... Fiendens stack på 148$ fanns där redan när jag anlände till bordet. Själv har jag 190$ och täcker därmed fi. Alla foldar fram till mig. Med i SB höjer jag till 3,50. Fi synar från BB. Flop: Betar ut 4. Lite väl klent bet kanske men nu blev det så... Fi höjer till 19. Här kommer det första kluriga beslutet i handen. Möjliga händer hos Fi i det här läget är väl 99, 22 (är väl den mest troliga av PP-händerna), SC i ruter, En hög ruter, TP. Ett oträffad mellanpar är också en tänkbar hand. Sen skulle han ju kunna bluffa också... Finns ju bra möjligheter till det i och med stackdjupet. Med bara 100 BB hade jag säkerligen slagit om här. Här är jag mer tveksam och synar bara. Men är stackarna tillräckligt djupa för att vara försiktig här. Jag kanske bara ska panga på här precis som vanligt? Pot: 45 Turn Jag checkar Fi betar 22. Han har nu 100$ kvar i stacken. Jag synar bara. Pot: 90 River: Inget roligt kort för mig. Min triss är ju helt förstörd i det här läget. Grejen är dock att Fi nog inte heller gillar detta kortet (såvida han inte dragit till färgen ). Så som jag har spelat handen ser det ju faktiskt ut som att jag har försökt fiska till mig en färg. Därför betar jag nu ut 50$. Fi blir ju trots allt tvungen att vika många händer i HD:n här. Rätt tänkt? Fi har som sagt 100$ kvar i det här läget. Det är mycket möjligt att jag spelar som en jävla åsna här hela vägen. Känner mig grymt osäker på alla gator. Lite vägledning skulle sitta fint. Citera
Dionysos Postad 1 Januari , 2008 Rapport Postad 1 Januari , 2008 Det är mycket möjligt att jag spelar som en jävla åsna här hela vägen. Känner mig grymt osäker på alla gator. Lite vägledning skulle sitta fint. Helt klart nära sanningen. Håller med om att flop är svårt, det blir alltid svårt med set på såna brädor. Men att bara syna flop, sen att bara c/s turn är ju också vekt, du ber ju om att bli utdragen. När river sedan landar färgen så är det klart att det finns många händer som han viker, men det är ju de händerna som du har slagna ändå så vad hjälper det? Bättre att c/s även på river isåfall. Flop - slå om igen eller spela som spelat. Turn - betta ut eller c/r River c/s eller c/f Citera
rouchier Postad 1 Januari , 2008 Rapport Postad 1 Januari , 2008 Du spelar lite fel på alla gator förutom pre. 3-beta kan du göra på floppen, vi vill gärna att han betalar ordentligt om han sitter ett högt ruter. Turn är ett bra kort, där måste du beta ut ORDENTLIGT. På river är det svårt, jag skulle nog valt check syn eller check fold. Du satte dig själv i en svår sits och har ett mycket svårt beslut framför dig. Mer aggressivt så är potten över efter turn om du ligger före. Om han träffar färgen på floppen så gör han rätt. Han hade en färg, QdJd, right? Citera
Joeduck Postad 2 Januari , 2008 Rapport Postad 2 Januari , 2008 Jag skulle gått allin på Turn efter att ha stekt 1½sekund Som spelat kan du ju lika gärna folda på river, visar du handen så är en stor läcka uppenbar för de som spelar med dig. Citera
Joeduck Postad 2 Januari , 2008 Rapport Postad 2 Januari , 2008 Bara jag som vill CRAI turn? C/R trodde jag var givet, men visst då är vi två Citera
Dead-Inside Postad 2 Januari , 2008 Rapport Postad 2 Januari , 2008 Men alltså raise flopp eller turn. Vilken av gatorna beror på FI och history. På turn, om det är där du raisar, så är det bara stoppa in. Citera
Peder.A Postad 2 Januari , 2008 Författare Rapport Postad 2 Januari , 2008 Tack för synpunkterna. Fortsätt gärna... Fi stekte men vek till sist. I chatten avslöjade han att han hade flushen, vilken valör han hade på korten kom dock inte fram. Citera
strater Postad 4 Januari , 2008 Rapport Postad 4 Januari , 2008 visst, man ska ju alltid lita på va som sägs i chatten dega in flop/turn och c/c, c/f river... Citera
Recommended Posts