affe2000 Postad 9 Januari , 2008 Rapport Postad 9 Januari , 2008 Ja herregud vad svårt. Här kommer ett gäng bra låtar iaf. 1. Spiritualized - Lord can you hear me 2. Bruce Springsteen - Racing in the streets (live) 3. Ryan Adams - Dear Chicago 4. Neil Young - Walk on 5. Tom Waits - Closing Time 6. Mercury Rev - a drop in time 7. 5'Nizza - Soldat 8. Pixies - Where is my mind 9. Nelly Furtado - I'm like a bird 10. Nick Cave - Into my arms Jag kunde tyvärr inte hålla mig till 5 låtar. Dessa är ju dessutom bara 10 riktigt bra låtar helt enkelt. Alla inser ju att Bruce borde vara representerad med fler låtar men jag försökte hålla mig till en låt/artist. Dessutom så ska ju naturligtvis Hallelujah och Brothers in arms in på en sån här lista men de har ju redan nämnts. Slutligen så vill jag säga att de som inte tycker om Dire Straits eller Mark Knopfler (nu menar jag alltså inte att man måste tycka de/han är världsbäst men att avfärda fantastisk musik som skräp är ju bara dumt.) har missat mycket här i livet. Citera
HubbaBubba Postad 9 Januari , 2008 Rapport Postad 9 Januari , 2008 Det finns ju bara en ju... Goo goo dolls - Iris Citera
asfalten Postad 9 Januari , 2008 Rapport Postad 9 Januari , 2008 Ja herregud vad svårt. Här kommer ett gäng bra låtar iaf. 1. Spiritualized - Lord can you hear me 2. Bruce Springsteen - Racing in the streets (live) 3. Ryan Adams - Dear Chicago 4. Neil Young - Walk on 5. Tom Waits - Closing Time 6. Mercury Rev - a drop in time 7. 5'Nizza - Soldat 8. Pixies - Where is my mind 9. Nelly Furtado - I'm like a bird 10. Nick Cave - Into my arms Jag kunde tyvärr inte hålla mig till 5 låtar. Dessa är ju dessutom bara 10 riktigt bra låtar helt enkelt. Alla inser ju att Bruce borde vara representerad med fler låtar men jag försökte hålla mig till en låt/artist. Dessutom så ska ju naturligtvis Hallelujah och Brothers in arms in på en sån här lista men de har ju redan nämnts. Slutligen så vill jag säga att de som inte tycker om Dire Straits eller Mark Knopfler (nu menar jag alltså inte att man måste tycka de/han är världsbäst men att avfärda fantastisk musik som skräp är ju bara dumt.) har missat mycket här i livet. vad gör nelly furtado i den där listan, med i övrigt geniala låtar? Det måste ju bara vara nån porrfantasi du har. Citera
TTOIA Postad 9 Januari , 2008 Rapport Postad 9 Januari , 2008 MC5 - Gotta keep moving Kiss - Cmon and love me Turbonegro - Don't say mutherfucker mutherfucker Nashville Pussy - Keep on fucking Ike & Tina Turner - Nutbush city limits Citera
Black_Jim Postad 9 Januari , 2008 Rapport Postad 9 Januari , 2008 Just nu, och ganska ofta.... Couldn't have said it better - Meat Loaf See you on the other side - Ozzy Osbourne 2112 - Rush They want war - Udo Harder Faster - W.A.S.P Sen kommer jag ju på nån annan så fort jag postat detta... ----------------------------------- Annars är väl de vanligaste... Bohemian Rhapsody - Queen Hotel California - The Eagles Stairway to heaven - Led Zepplin Men ack så tråkigt..... Citera
affe2000 Postad 9 Januari , 2008 Rapport Postad 9 Januari , 2008 vad gör nelly furtado i den där listan, med i övrigt geniala låtar? Det måste ju bara vara nån porrfantasi du har. Hon är ju med lite som en isbrytare kan man säga. Dock så tycker jag att hon är en av extremt få mainstreamartister som är bra. Men låten platsar ju inte egentligen på en sån här lista. Ersätter med: David & the Citizens - Time is nothing Citera
affe2000 Postad 9 Januari , 2008 Rapport Postad 9 Januari , 2008 Ja herregud vad svårt. Här kommer ett gäng bra låtar iaf. 1. Spiritualized - Lord can you hear me 2. Bruce Springsteen - Racing in the streets (live) 3. Ryan Adams - Dear Chicago 4. Neil Young - Walk on 5. Tom Waits - Closing Time 6. Mercury Rev - a drop in time 7. 5'Nizza - Soldat 8. Pixies - Where is my mind 9. Nelly Furtado - I'm like a bird 10. Nick Cave - Into my arms Jag kunde tyvärr inte hålla mig till 5 låtar. Dessa är ju dessutom bara 10 riktigt bra låtar helt enkelt. Alla inser ju att Bruce borde vara representerad med fler låtar men jag försökte hålla mig till en låt/artist. Dessutom så ska ju naturligtvis Hallelujah och Brothers in arms in på en sån här lista men de har ju redan nämnts. Slutligen så vill jag säga att de som inte tycker om Dire Straits eller Mark Knopfler (nu menar jag alltså inte att man måste tycka de/han är världsbäst men att avfärda fantastisk musik som skräp är ju bara dumt.) har missat mycket här i livet. vad gör nelly furtado i den där listan, med i övrigt geniala låtar? Det måste ju bara vara nån porrfantasi du har. Måste bara fråga. Känner du till 5'Nizza? Citera
asfalten Postad 9 Januari , 2008 Rapport Postad 9 Januari , 2008 Måste bara fråga. Känner du till 5'Nizza? mja, det är väl de där skumma reggae-typerna från öst? förövrigt tycker tycker jag att opus40 och Holes, är två låtar med mercury rev som förtjänar att komma in på listan före ditt förslag! Var sugen på att skriva: red house painters -summer dress neutral milk hotel -aeroplane over the sea och nog för att det är svinigt bra låtar, men de kan ju aldrig tävla med en random bob dylan-/dire straits-/springsteen-låt om att vara världens bästa sång... Citera
affe2000 Postad 9 Januari , 2008 Rapport Postad 9 Januari , 2008 mja, det är väl de där skumma reggae-typerna från öst? förövrigt tycker tycker jag att opus40 och Holes, är två låtar med mercury rev som förtjänar att komma in på listan före ditt förslag! Var sugen på att skriva: red house painters -summer dress neutral milk hotel -aeroplane over the sea och nog för att det är svinigt bra låtar, men de kan ju aldrig tävla med en random bob dylan-/dire straits-/springsteen-låt om att vara världens bästa sång... Stämmer bra! Och naturligtvis har du en klar poäng med sista stycket. Citera
Kape Postad 9 Januari , 2008 Rapport Postad 9 Januari , 2008 Pojkar, flickor, kvinnor, män och ni andra, här är det 5 bästa låtarna genom tiderna utan inbördes ordning. Rolling Stones - Angie Bob Dylan - Hurricane AC/DC - Let there be rock Bruce Springsteen - Pink Cadillac Otis Redding - (Sittin' on) the Dock of the Bay Till OP: När börjar omröstningen? Sätt ett fast datum så att vi vet. Citera
Pey Postad 9 Januari , 2008 Rapport Postad 9 Januari , 2008 Måste bara fråga en gång till. Var-jävla-ifrån kommer denna Dire Straits-hypen? Sett uppemot 10 pers inte bara nämna, utan breda ut sig kring hur bra de är. Är det en konspiration? Jag är nakenchockad. Citera
affe2000 Postad 9 Januari , 2008 Rapport Postad 9 Januari , 2008 Måste bara fråga en gång till. Var-jävla-ifrån kommer denna Dire Straits-hypen? Sett uppemot 10 pers inte bara nämna, utan breda ut sig kring hur bra de är. Är det en konspiration? Jag är nakenchockad. Jag vill inte hypa Dire Straits på något sätt även om jag har lyssnat med välbehag sedan jag var 10 år gammal. Jag vill mer säga emot de som tycker illa om dem, de måste ju uppenbarligen ha missat något. Sedan är det ju ett objektivt faktum att brothers in arms är en av världens bästa låtar. Edit: Nu kanske jag hypade ändå men det må väl vara så då. Citera
mrfiskman Postad 9 Januari , 2008 Författare Rapport Postad 9 Januari , 2008 Måste bara fråga en gång till. Var-jävla-ifrån kommer denna Dire Straits-hypen? Sett uppemot 10 pers inte bara nämna, utan breda ut sig kring hur bra de är. Är det en konspiration? Jag är nakenchockad. Jag håller med dig, iofs är ju sultans of swing bra men att tala om bästa låt nånsin i samma veva som Dire straits är lite väl magstarkt. Citera
nucleus Postad 9 Januari , 2008 Rapport Postad 9 Januari , 2008 Ska väl dra ner några låtar då... The Stone Roses - Fools Gold Ride - Leave them all behind The Verve - This is music Swervedriver - Duel The Charlatans - The only one I know Blev en jävligt poppig lista men det var meningen att bidra med nåt nytt. Sköna gamla hjältar som Brucan, Dylan mm har ju fått nomineringar så det räcker... Citera
Rwid Postad 9 Januari , 2008 Rapport Postad 9 Januari , 2008 1: Led Zeppelin - Stairway to heaven 2: Led Zeppelin - Achilles last stand 3: Rolling Stones - Sympathy for the devil 4: Pink Floyd - Shine on you crazy diamond 5: Bob Dylan - Visions of Johanna Citera
mrYamamoto Postad 9 Januari , 2008 Rapport Postad 9 Januari , 2008 några ni kanske glömt, The Specials: Ghost Town Supertramp: The long way home Canned Heat: Up the country Talking Heads: Once in a lifetime Torson: Blodomloppet ingen inbördes ording, men riktiga klassiker enligt mej iaf Citera
KraxTheCrow Postad 9 Januari , 2008 Rapport Postad 9 Januari , 2008 Sjukt svårt att plocka ut 5 men ska göra ett försök. Blir kanske lite nyare musik än det som nämnts mest, skyller på att jag faktiskt är ganska ung . Ska försöka att inte nämna låtar som redan blivit nämnda. Badly Drawn Boy-You were right Immortal Technique-Leaving the past Smashing Pumpkins-Today The Verve-Lucky man The Killers-Read my mind Får man en deadline så man vet hur mkt tid man har på sig? Citera
andand Postad 9 Januari , 2008 Rapport Postad 9 Januari , 2008 De här har ni ju glömt, slarvrar! * Audioslave - The last remaining light * Iron Maiden - Fear of the dark * Scorpions - Wind of change * Simon & Garfunkel - Sound of silence * Cid's låt i Final Fantasy 7 Citera
medullaoblongata Postad 14 Januari , 2008 Rapport Postad 14 Januari , 2008 Satisfaction - The Rolling Stones Purple Haze - Jimi Hendrix Sultans of Swing - Dire Straits What's Going On - Marvin Gaye America the Beautiful - Ray Charles Citera
robziolito Postad 14 Januari , 2008 Rapport Postad 14 Januari , 2008 1. Blessid Union of Souls - I Belive 2. Bryan Adams - Heaven 3. P. Diddy, Faith Evans, 112 - I'll Be Missing You Citera
yxa00 Postad 14 Januari , 2008 Rapport Postad 14 Januari , 2008 1. Iron Maiden Number of the beast 2. Judas Priest Breaking the law 3. Mercyful Fate Melissa 4. Dire Straits Sultans of swing 5. KSMB Dörrterror Citera
IlBuono Postad 15 Januari , 2008 Rapport Postad 15 Januari , 2008 The Smiths - There is a light that never goes out The Cure - Just like heaven Gerry and The Pacemakers - You'll never walk alone Citera
Nidson Postad 18 Januari , 2008 Rapport Postad 18 Januari , 2008 Mattias Alkberg BD - Ragnar Texten gör mig alldeles varm. Citera
affe2000 Postad 3 Juni , 2008 Rapport Postad 3 Juni , 2008 Mrfiskman! Hur går det här egentligen? Alla vill ju veta vilken låt som är bäst. Är det en Brucelåt eller vinner ett av Marks episka alster? Citera
Recommended Posts