asfalten Postad 1 Januari , 2008 Rapport Share Postad 1 Januari , 2008 Ska jag hylla Amy Diamond menar du? Nedu, desto mindre fabrikerade musiker desto bättre. Får de lov att vara lite ? Edit: Sen var jag inte jätteseriös heller. ah, den bisarra generationen. den ironiska generationen. inte för att vara den som är den, men lustiger herrn ska veta att ironi och sarkasm är ett oerhört svårnavigerat fält när man beger sig in på textad kommunikation. i synnerhet på ett internetforum där ansiktslös lätt kan bli avsiktslös, förutan tydlighet. (jag svävar till exempel fortfarande i tvivel -vilket av dina bidrag till listan var ett skämt? -ellinor, det där andra eller alltsammans..?) å go fortsättning! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
FamilyGuyFan Postad 1 Januari , 2008 Rapport Share Postad 1 Januari , 2008 Och där försvann all respekt jag haft för dig. Och där försvann all respekt jag haft för dig för att du någonsin haft respekt för Ulaf. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
arsenalrulez Postad 1 Januari , 2008 Rapport Share Postad 1 Januari , 2008 Billy Joel - Piano Man Kent - Dom som försvann Tenacious D - Tribute Clash - London Calling Svårt att välja en femte men det får bli Anna Ternheim's version av Shoreline, skööööööööööön! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
toyzar Postad 1 Januari , 2008 Rapport Share Postad 1 Januari , 2008 Hm... Addar en nominering som just idag känns het. The Band - The Weight /SK I hear you. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Cashew Postad 1 Januari , 2008 Rapport Share Postad 1 Januari , 2008 Bob Dylan - Like a rolling stone +1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
asfalten Postad 1 Januari , 2008 Rapport Share Postad 1 Januari , 2008 Tenacious D - Tribute hehe, ja den är jävligt skön. Videon också. Kickapoo är också jävligt roligt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Staffas Postad 1 Januari , 2008 Rapport Share Postad 1 Januari , 2008 5 bästa enlig mig är: 1) Clawfinger - Biggest and the best 2) System of a down - Deer dance 2) Rage against the machine - Killing in the name 2) Refused - New noice 2) Rancid - Time bomb Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Stormen Postad 1 Januari , 2008 Rapport Share Postad 1 Januari , 2008 1. Bob Dylan - Like a Rolling Stone 2. The Beatles - Norwegian Wood (This Bird Has Flown) 3. Creedence Clearwater Revival - Have You Ever Seen the Rain 4. The Beatles - While My Guitar Gently Wheeps 5. David Bowie - Changes Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
HouseDoG Postad 1 Januari , 2008 Rapport Share Postad 1 Januari , 2008 Johnny Cash - Hurt Sigur Ros - Hoppipolla Hard-Fi - Living for the weekend Stecy Kent - I'm Old Fashioned Rule Britannia Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ulaf Postad 1 Januari , 2008 Rapport Share Postad 1 Januari , 2008 Och där försvann all respekt jag haft för dig för att du någonsin haft respekt för Ulaf. omg, varför? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ulaf Postad 1 Januari , 2008 Rapport Share Postad 1 Januari , 2008 Det där med "fabrikerad" musik är något överdrivet. Proffesionella låtskrivare brinner väl lika mycket för musik som alla andra, de ägnar ju liksom sina liv åt det. Amy är ju bara ett barn, kul att ungen lyckas. Ond är hon ju inte. Listan är såklart inte de fem bästa låtarna utan mer en tipslista, blir lite tråkigt om alla på listan är av samma band. Inte för att jag behöver försvara att jag tycker låten är bra. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hakflem Postad 2 Januari , 2008 Rapport Share Postad 2 Januari , 2008 Klurigt men här kommer mina all-time favvisar: Bad Religion - The Answer Metallica - One Rage Against The Machine - Killing in the Name Of Biffy Clyro - All the way down Counting Crowes - Mr Jones Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
sorkenkk Postad 2 Januari , 2008 Rapport Share Postad 2 Januari , 2008 Village People - YMCA Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Bluwajt Postad 2 Januari , 2008 Rapport Share Postad 2 Januari , 2008 Antar att detta är någon form av nomineringsfas så skriver ner de fem, enligt mig, bästa låtarna som inte nämts. Elton John - Your Song John Lennon - Woman Alphaville - Forever Young Elton John - Can You Feel The Love Tonight Beach Boys - I Get Around Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MikeTime Postad 2 Januari , 2008 Rapport Share Postad 2 Januari , 2008 Givetvis denna; http://www.youtube.com/watch?v=8Kd8xp86reY Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
mrfiskman Postad 2 Januari , 2008 Författare Rapport Share Postad 2 Januari , 2008 Givetvis denna; http://www.youtube.com/watch?v=8Kd8xp86reY Trevlig låt, men jag håller nog scarborough fair högre. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
mrfiskman Postad 2 Januari , 2008 Författare Rapport Share Postad 2 Januari , 2008 Eftersom att några nominerar fler än 5 så slänger jag in några till också, utan någon som helst rangordning: Jacob hellman-Vackert väder. David bowie-Life on mars. Cure-Lullaby. Bob dylan- Tangled up in blue. Smiths- I know it´s over. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
BjornL1491910513 Postad 2 Januari , 2008 Rapport Share Postad 2 Januari , 2008 1. Geto boys - G-code 2. Talib kweli - the proud 3. Talib kweli - where do we go 4. Immortal technique - Bin laden feat Chuck D, Krs-one 5. Jedi mind tricks - Heavinly divine 6. Immortal technique - Peruvian cocaine Outsider Army of the pharaohs - Seven från 2007 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ulaf Postad 2 Januari , 2008 Rapport Share Postad 2 Januari , 2008 Klurigt men här kommer mina all-time favvisar: Bad Religion - The Answer Metallica - One Rage Against The Machine - Killing in the Name Of Biffy Clyro - All the way down Counting Crowes - Mr Jones Det var banne mig inte illa pinkat heller! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Weedobooty Postad 2 Januari , 2008 Rapport Share Postad 2 Januari , 2008 Van Halen - Unchained Robert Johnson - Dust my broom Metallica - Enter Sandman Black Crowes - Jealolus again Ted Gärdestad - Sol, vind och vatten The police - Canary in a coalmine Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ibmachine Postad 2 Januari , 2008 Rapport Share Postad 2 Januari , 2008 Money for nothing samt Sultas of swing är båda bättre låtar imo. Och där försvann all respekt jag haft för dig. Vidare till min lista, Sonata Arctica - My dream's but a drop of fuel for a nightmare Lovar att Sonata Arctica växer in på er även om ni skulle säga "meh". Dessutom gör dom massor med olika stilar ( ). Råder alla som missat bandet att lyssna runt lite, sök Youtube. Sjukt mycke godis. Sen har vi Nightwish steget efter, och sen allehanda musik. Har tyvärr nyss tappat all min musik pga datorkrasch, , så jag får återkomma med lite mer godis. Queen rekommenderas ju. Hehe, kul med nån som snackar om tappad respekt och samtidigt, PÅ ALLVAR , nämner Dire Straits och Sonata! Humor! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Dead-Inside Postad 2 Januari , 2008 Rapport Share Postad 2 Januari , 2008 Hehe, kul med nån som snackar om tappad respekt och samtidigt, PÅ ALLVAR , nämner Dire Straits och Sonata!Humor! What the, har du något emot Dire Straits? Och där försvann all respekt jag haft för dig för att du någonsin haft respekt för Ulaf. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
påhittat_namn Postad 2 Januari , 2008 Rapport Share Postad 2 Januari , 2008 Avenged Sevenfold: Afterlife Metallica: Master of Puppets Guns´N Roses: Civil War In Flames: Touch of Red Iron Maiden: Wasted Years Det är hård musik som gäller!! Dock ingen specifik ordning på mina val. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ShazPur Postad 2 Januari , 2008 Rapport Share Postad 2 Januari , 2008 Begränsat till Rock/Pop kommer härmed 5 stycken som faller mig i smaken. Försökte hitta en som var gjord efter 1980 men misslyckades kapitalt: Genesis: Supper's Ready Bowies cover på: Wild is the Wind Deep Purple: Child in Time (liveversionen från Made in Japan) Animals: House of the Rising Sun (sönderspelad av gitarrelever, men originalet är en stor låt) Yes: Close to the Edge Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
GG Postad 2 Januari , 2008 Rapport Share Postad 2 Januari , 2008 Hootenanny singers - En festlig dag Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts