Gå till innehåll

Krip bebisbloggar och Krac kammar sig å skaffar jobb...


SoderKrippa

Recommended Posts

Jag har spelat på spader ess en gång på den gaaaaamla goda tiden. Om det är den som ligger i bälsta-trakten? Fan va jag aggrade på den tiden :D

Jo borde vara den tydligen varit igång i 12 år och jag som trodde dem startade i år eller nått efter sett det nämnas i petsons dagbok.

Kraclob!

 

Jag håller på att lira PCA-steps. Om man vinner ett paket kan man få W-dollar som går att sälja va? När man köper in sig i lägre stepsen står det att tickets inte kan växlas i cash, men gäller det paketet också?

 

Några bra strategitips inför sista nivån? Har just nu en step 5 (700 dollar) och två step 4-biljetter (200.)

 

Ja sista ska du kunna få $w för. Har inga större tips för sista stepet. Men step 5 tror jag jag var mest rungood i när jag lirade kom nog vidare ca 40% på dem dock ingen samplesize alls typ. Bara lira tight och standard och sen får de ta dem push lägena som ges, vet inte direkt vad en bra balans är på hur löst man ska pusha vid bubblan. Bara lira normalt och vara uppmärksam på fi. Dem är så seg struktur så när det börjar närma sig viktiga lägen brukar man ha koll på vilka man kan bullya. Dra gärna in en post här eller på msn när du ska lira step 5 railar gärna lite.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 4,1k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jag tror att det viktigaste är att man spelar poker för att det är roligt och för att man vill utvecklas i spelet. Inte ENBART för att vinna pengar. Har du som mål att spela din bästa poker och utvecklas och hela tiden bli bättre så kommer liksom pengarna på köpet.

 

Så om du ska fortsätta med cashgame (vilket jag inte är säker på att du borde då du verkar vara mer sugen på MTTs) så gå ner på 1 eller 2 bord som jag gjort på sistone och satsa verkligen på reads och på att spela "bra". Grinda är inte roligt :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror att det viktigaste är att man spelar poker för att det är roligt och för att man vill utvecklas i spelet. Inte ENBART för att vinna pengar. Har du som mål att spela din bästa poker och utvecklas och hela tiden bli bättre så kommer liksom pengarna på köpet.

 

Så om du ska fortsätta med cashgame (vilket jag inte är säker på att du borde då du verkar vara mer sugen på MTTs) så gå ner på 1 eller 2 bord som jag gjort på sistone och satsa verkligen på reads och på att spela "bra". Grinda är inte roligt :)

 

Helt sant mannen!

 

Som jag sagt tidigare, om jag lyckas jobba upp en fin rulle, säg 20k+, så har man ju större utrymme att leka runt med olika spel utan att känna att man lirar scared. Just nu vill jag bara få in flis dock, och lyckas lägga undan en slant samtidigt som rullen växer.

 

Ikväll blir det fem turrar. På ipoker lirar jag en 6k gtd och en 50k gtd. På ongame blir det en 12k gtd, en 50k gtd och en 20k gtd.

 

Faan vad kul det är med turrar egentligen! :D

 

Förresten, jag har ju missat ett wajn!!! Helt sinnes!

 

Lirade några turrar igår. Bustade som typ 17e i en ipokerturre med TT vs 66 aipf och i bodogs 300k gtd med AK vs AQ aipf. KALLT!!! 8-) Så, nu känns det redan bättre, och som vår dagbok igen...

 

/SK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har lite lgh strul nu också bott riktigt bra i en 2a i hammarbyhöjden i ca 2 år, men nu ska den omvandlas till bostadsrätt och jag får köpa ut den för 1.3m men känns inte så värt just nu dels för att jag inte har dem pengarna och dels för att jag inte anser att den är värt det egentligen. Så nu ska jag små leta bostad tills jag antingen får kravla hem till farsan (orka värmdö) eller hora in mig hos morsan (orka huddinge). men men vi får se hur det blir. Just nu är humöret på topp iaf. Riktigt skönt att ut och röra sig på dan och träffa folk. Plus att man gör ett jobb som när det går rätt ;) uppskattas väldigt mycket :)
Har du ett 1'a-handskontrakt?

Om du har, så ser jag två alternativ:

1. Bo kvar som hyresgäst hos bostadsrättsföreningen.

2. Byt bort ditt kontrakt. Någon som har ett hyreskontrakt och vill vara med då din ombildas. Kan vara värt lite pengar under bordet också. 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du ett 1'a-handskontrakt?

Om du har, så ser jag två alternativ:

1. Bo kvar som hyresgäst hos bostadsrättsföreningen.

2. Byt bort ditt kontrakt. Någon som har ett hyreskontrakt och vill vara med då din ombildas. Kan vara värt lite pengar under bordet också. 8-)

 

Nope det som är grejjen bor i andra hand men fått ett konkret erbjudande på 1.3 av den jag hyr av. Hon kommer få köpa ut för 1m vill sälja till mig för 1.3 och bostaden är enligt henne värderad till 1.5. Tror dock att det kan bli lite svårt att få 1.5 för den med snabb affär. Orkar inte riktigt köpa nått som jag inte helhjärtat tror på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nope det som är grejjen bor i andra hand men fått ett konkret erbjudande på 1.3 av den jag hyr av. Hon kommer få köpa ut för 1m vill sälja till mig för 1.3 och bostaden är enligt henne värderad till 1.5. Tror dock att det kan bli lite svårt att få 1.5 för den med snabb affär. Orkar inte riktigt köpa nått som jag inte helhjärtat tror på.
Okej. Den där affären skulle jag också hoppa av.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bor ju mycket hellre på värmdö än i Huddinge. Har landställe på Ingarö, och bodde där under ett par månader innan jag fick jobbet i Belgien... oerhört vackert...

 

Sen går ju inte jag ut och super lika mkt som du, jag trivs ute i naturen :D

 

Värmdö är nöt på sommaren, men har inte så mycket kompisar kvar ute på värmdö och är så sjukt van vid att inte bo hemma så är väll mest det som klämmer. Sen behöver man inte vara ute och supa mycket för att inse att 700kr taxi eller 1tim och 20 min buss inte är så nötigt när man ska hem om man varit ute.

 

Sen är jag ganska trött på att det finns så mycket idioter på värmdö. Antingen är det gbc trailertrash eller Stekare/wannabe stekare.

 

Har du kvar landstället på ingarö?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

btw, måste bara berätta hur duktig jag varit! Var just på väg ut för att köpa ett par folköl i snabbköpet här bredvid. Brukar vara gott med nåt att dricka när man grindar MTTs tycker jag. Direkt så tänkte jag, "nä, nu ska jag ju spela mycket MTT framöver, och då kan jag inte hinka massa öl hela tiden. Blir både full och tjock". Vet ni vad SK gör? Han blandar till en egen dryck med vatten, citron, liiite socker och två påsar kamomillte. SJUKT GOTT!!! :ola:

 

Så nu vet ni. SK gillar:

 

Baileys

Kamomillte

Favoritfärg som barn var rosa

Karaoke :shock:

 

Snacka om trygg i sin manlighet... 8-)

 

/SK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bust ongame.

 

View Previous Next

 

TEXAS_HOLDEM, NO_LIMIT, T4-78184083-207

played at "Geneve" for USD TC from 2008-10-07 17:34 until 2008-10-07 17:35

 

 

 

Seat 1: lakis29 ($27,680 in chips)

Seat 2: 10JimBeam ($115,320 in chips)

Seat 3: Carlsbeer ($27,424 in chips)

Seat 4: Radron21 ($35,600 in chips)

Seat 5: willdonkUout ($34,777 in chips)

Seat 6: drixxxe06 ($73,687 in chips)

Seat 7: -McKnife- ($73,775 in chips)

Seat 8: giorgio1972 ($29,724 in chips)

Seat 9: Pluttens_Dad ($51,956 in chips)

Seat 10: 79Piranha ($62,960 in chips)

 

 

 

ANTES/BLINDS

lakis29 posts small blind ($3,000), 10JimBeam posts big blind ($6,000).

 

PRE-FLOP

Carlsbeer folds, Radron21 folds, willdonkUout folds, drixxxe06 folds, -McKnife- bets $15,000, giorgio1972 folds, Pluttens_Dad bets $51,956 and is all-in, 79Piranha folds, lakis29 folds, 10JimBeam folds, -McKnife- calls $36,956.

 

FLOP [board cards: 3 of Diamonds,5 of Spades,Ace of Spades ]

 

 

TURN [board cards: 3 of Diamonds,5 of Spades,Ace of Spades,5 of Hearts ]

 

 

RIVER [board cards: 3 of Diamonds,5 of Spades,Ace of Spades,5 of Hearts,2 of Hearts ]

 

 

SHOWDOWN

Pluttens_Dad shows [ 7 of Diamonds,8 of Diamonds ]

-McKnife- shows [ 6 of Spades,6 of Diamonds ]

-McKnife- wins $112,912.

 

 

 

SUMMARY

Dealer: 79Piranha

Pot: $112,912

lakis29, loses $3,000

10JimBeam, loses $6,000

Carlsbeer, loses $0

Radron21, loses $0

willdonkUout, loses $0

drixxxe06, loses $0

-McKnife-, bets $51,956, collects $112,912, net $60,956

giorgio1972, loses $0

Pluttens_Dad, loses $51,956

79Piranha, loses $0

 

 

/SK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

GRÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅTTTTTTTTTTTTTTTT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

VARFÖR SKA JAG FANCYA?!?!?!?!?!

 

Sitter med KK på sb. Synar en raise från MP. Floppen kommer 458. jag checkar, han oxå. Turn blankar och jag halvpottar varpå han stekställer. Jag synar ofc och FI sitter med 67 för floppad stege...

 

Så jäääävla kallt! Fick drygt 600 på ipoker och 400 på ongame, men var ju inne för en del. Låg fan 5/15. Inte ens finalbord :( Varöfr pushade jag inte?!?!?! :(

 

/SK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är tid och plats spikat för drabbningen mellan SoderKrippa och HataB2B i badminton! 15.00 i Badmintonstadion vid Skanstull nu på Söndag så smäller det. Något korrigerade villkor, eftersom Hata ville spela fem set istället för tre. Hans dolda plan är att trötta ut fettot SK med långa baslinjelyft. SKs antidope får bli skurva droppar samt hållna anfallsclear.

 

GL!

 

/SK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...