Gå till innehåll

Krip bebisbloggar och Krac kammar sig å skaffar jobb...


SoderKrippa

Recommended Posts

Lycka till med jobbet krac! :)

 

Vart spelar du sng nu?

 

Just nu är det på BF. Skönt att komma bort från superriggade ongame och här är det mycket lugnare struktur också.

 

Stämmer nog ganska bra. Skanke är långt ifrån desperat, och jag har jättesvårt att tro att det är EV+ att syna med AJ här. Jag gör hellre som Krac sa, först in än synar med en hand där jag ofta inte ligger tokbra till.

 

Visst Skanke har en poäng att jag tryckt de 2 föregående varven, och det kanske jag skulle ha tänkt på, men de andra gångerna var det med AK och 77. Det kan ju iofs inte Skanke veta, men det spelade kanske roll för mitt tänk där. :lol:

 

Sorry för hijack av DB, har ju varit lite av den varan de senaste dagarna.

 

Lycka till på jobbet btw!!! Hoppas du kommer trivas!

Jag älskar när ni hijackar dagboken keep it up!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 4,1k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Gah efter insett för sent att jag måste ställa om dygnet sitter man här ny duschad efter fått kanske 1½timmas sömn. Hoppas det bara blir 4 tim man ska jobba idag.

 

gl!

 

Själv hade man sådan tur att sonen sov ända till kvart i åtta idag. Nu frukost, sen sångstund, sen lite fika Pause, tror det får bli så :)

 

/SK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gah efter insett för sent att jag måste ställa om dygnet sitter man här ny duschad efter fått kanske 1½timmas sömn. Hoppas det bara blir 4 tim man ska jobba idag.

 

Standard Krac!

 

gl!

 

Själv hade man sådan tur att sonen sov ända till kvart i åtta idag. Nu frukost, sen sångstund, sen lite fika Pause, tror det får bli så :)

 

/SK

 

Standard Krip!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sitter på jobbet nu, har inte hunnit göra nått jobb än dock. Kom hit 9 satt i repron och väntade på arbete i en timme sen gick jag upp och träffade min arbetsgivare. För att sedan vänta tills 1030 då jag skulle skriva kontrakt. Den personen som skulle göra det var lite sen så. runt 1120 är vi färdiga. då börjar touren runt jobbet och sen när den är klar och man ska börja arbete. Blev det lunch så nu sitter man här på ofrivillig lunch.

 

Verkar kunna bli riktigt bra dock. Ska jobba till en början tis-ons em och det kan bli hur mycket som helst eftersom. Bara jag håller upp tempot och lär mig systemen.

 

Pokern har rullat på sjukt bra och har en ROI på 10% på ca 200 games. Vet inte när jag slutar idag, men kommer försöka pressa några games när jag kommer hem innan jag deckar pga sönmbrist. Dock känner jag mig lite dålig då detta är till stor del krippas och olyckans vardag och här whinear jag sönder mig första dan :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sitter på jobbet nu, har inte hunnit göra nått jobb än dock. Kom hit 9 satt i repron och väntade på arbete i en timme sen gick jag upp och träffade min arbetsgivare. För att sedan vänta tills 1030 då jag skulle skriva kontrakt. Den personen som skulle göra det var lite sen så. runt 1120 är vi färdiga. då börjar touren runt jobbet och sen när den är klar och man ska börja arbete. Blev det lunch så nu sitter man här på ofrivillig lunch.

 

Verkar kunna bli riktigt bra dock. Ska jobba till en början tis-ons em och det kan bli hur mycket som helst eftersom. Bara jag håller upp tempot och lär mig systemen.

 

Pokern har rullat på sjukt bra och har en ROI på 10% på ca 200 games. Vet inte när jag slutar idag, men kommer försöka pressa några games när jag kommer hem innan jag deckar pga sönmbrist. Dock känner jag mig lite dålig då detta är till stor del krippas och olyckans vardag och här whinear jag sönder mig första dan :)

 

Du skall se nu att när du börjat det nya jobbet, så kommer även pokern att flyta på av bara fan! Det är bra att ha distans från pokern emellanåt, tänker inte på sprit då :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu känner jag mig motiverad att nöta lite CG igen. Sista veckorna har varit lite småtiltade för mig. Hittade ju MTT-klonken, men har slaskat för mycket MTT, dåligt CG och bara kännt mig småsteamad in life. Har varit massor av turer kring bostad, orkar inte reda ut allt nu, utan berättar vart vi landar senare istället.

 

Har plockat ut så att jag har exakt 10k i rullen nu. Planen är att, tvärtemot vad jag tidigare skrev, 4-tabla NL200 a'la nötgrind och förhoppningsvis hitta en vinnande sådan. Ska nog nollställa min PT-databas och börja kolla mina stats ordentligt igen. Varit slarvig med det på senare tid.

 

/SK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

verkar ju vara riktigt grym om den gör det den utlovar! har du en sådan sj? Lite sugen på att beställa en:oops:

 

Testade den inatt för första gången. Var faktiskt ovanligt pigg när den väckte mig. Om det är psykosomatiskt eller om det verkligen var så att jag vaknade när jag sov som lättast vet jag dock ej.

 

Nåväl, ska ge ett andra utlåtande om en vecka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skitsession. Back $570. :( Känns så jävla jobbigt, missar allt och FI går verkligen aldrig att CBa bort, förutom när man träffat såklart...

 

Har några händer som jag är osäker på.

 

 

Det är väl för vekt att vika mot floppraisen? Däremot kanske man borde hitta viket på turn. Det känns som att turn är där jag måste bestämma mig, och han visar ju onekligen styrka, så kanske man skulle orka vika. Rimliga händer som jag slår är ju QQ/JJ, och den ena dör ju på river, men då måste jag syna oavsett imo. Vika turn känns bäst väl?

 

Texas Hold'em $2-$4 NL (real money), hand #P4-78141310-504

Table Albany, 7 Oct 2008 1:15 PM ET

 

Seat 1: AnjoFish ($242.00 in chips)

Seat 3: NoMorePleaze ($319.00 in chips)

Seat 4: KONGO19 ($101.70 in chips)

Seat 8: Pluttens_Dad [ King of Diamonds,King of Spades ] ($323.35 in chips)

Seat 9: megaprodonk ($214.15 in chips)

ANTES/BLINDS

Pluttens_Dad posts blind ($1), megaprodonk posts blind ($2).

 

PRE-FLOP

AnjoFish folds, NoMorePleaze calls $2, KONGO19 folds, Pluttens_Dad bets $8, megaprodonk calls $7, NoMorePleaze calls $7.

 

FLOP [board cards 10H,10C,9 of Diamonds ]

Pluttens_Dad bets $13, megaprodonk bets $35, NoMorePleaze folds, Pluttens_Dad calls $22.

 

TURN [board cards 10H,10C,9 of Diamonds,7 of Clubs ]

Pluttens_Dad checks, megaprodonk bets $60, Pluttens_Dad calls $60.

 

RIVER [board cards 10H,10C,9 of Diamonds,7 of Clubs,Queen of Hearts ]

Pluttens_Dad checks, megaprodonk bets $110.15 and is all-in, Pluttens_Dad calls $110.15.

 

SHOWDOWN

megaprodonk shows [ Ace of Clubs,10D ]

Pluttens_Dad shows [ King of Diamonds,King of Spades ]

megaprodonk wins $434.30

SUMMARY

Dealer: KONGO19

Pot: $437.30, (including rake: $3)

AnjoFish loses $0

NoMorePleaze loses $9

KONGO19 loses $0

Pluttens_Dad loses $214.15

megaprodonk bets $214.15, collects $434.30, net $220.15

 

 

 

 

Inga reads. Raisar bara för att FI inte har fullt inköp, men antar att syn pre är bättre? Spelar normalt sett aldrig om stack med AQ/JJ, men fick för mig att det här var ett bra läge av någon anledning... Raise/fold är inget alternativ antar jag?

 

Texas Hold'em $2-$4 NL (real money), hand #P4-78148981-108

Table Eindhoven, 7 Oct 2008 12:33 PM ET

 

Seat 1: xx_BumBee_xx ($200.00 in chips)

Seat 6: myllyara ($276.00 in chips)

Seat 8: Pluttens_Dad [ Ace of Diamonds,Queen of Diamonds ] ($247.00 in chips)

Seat 9: valdaval ($142.05 in chips)

Seat 10: Korvafantti ($213.25 in chips)

ANTES/BLINDS

myllyara posts blind ($1), Pluttens_Dad posts blind ($2).

 

PRE-FLOP

valdaval bets $8, Korvafantti calls $8, xx_BumBee_xx folds, myllyara folds, Pluttens_Dad bets $40, valdaval bets $134.05 and is all-in, Korvafantti folds, Pluttens_Dad calls $100.05.

 

FLOP [board cards Jack of Diamonds,7 of Spades,King of Spades ]

 

TURN [board cards Jack of Diamonds,7 of Spades,King of Spades,4 of Spades ]

 

RIVER [board cards Jack of Diamonds,7 of Spades,King of Spades,4 of Spades,7 of Hearts ]

 

SHOWDOWN

valdaval shows [ King of Clubs,Ace of Clubs ]

Pluttens_Dad shows [ Ace of Diamonds,Queen of Diamonds ]

valdaval wins $290.10.

 

SUMMARY

Dealer: xx_BumBee_xx

Pot: $293.10, (including rake: $3)

xx_BumBee_xx loses $0

myllyara loses $1

Pluttens_Dad loses $142.05

valdaval bets $142.05, collects $290.10, net $148.05

Korvafantti loses $8

 

 

 

Hur spelar ni FD+överkort med fulla stackar? Det känns ju som att man vill dels maximera sin möjlighet att vinna potten, och dels maximera sin vinst de gånger man träffar. Standardsituation som jag gärna tar input på.

 

Texas Hold'em $2-$4 NL (real money), hand #P4-78141310-448

Table Albany, 7 Oct 2008 12:49 PM ET

 

Seat 4: burgerx2l ($228.15 in chips)

Seat 5: Acepatrol ($261.15 in chips)

Seat 8: Pluttens_Dad [ Ace of Spades,Queen of Spades ] ($197.00 in chips)

Seat 9: megaprodonk ($214.15 in chips)

Seat 10: LL31000 ($460.45 in chips)

ANTES/BLINDS

Acepatrol posts blind ($1), Pluttens_Dad posts blind ($2).

 

PRE-FLOP

megaprodonk folds, LL31000 folds, burgerx2l bets $7, Acepatrol folds, Pluttens_Dad bets $22, burgerx2l calls $17.

 

FLOP [board cards 4 of Spades,9 of Spades,5 of Hearts ]

Pluttens_Dad bets $37, burgerx2l calls $37.

 

TURN [board cards 4 of Spades,9 of Spades,5 of Hearts,4 of Diamonds ]

Pluttens_Dad bets $123, burgerx2l calls $123.

 

RIVER [board cards 4 of Spades,9 of Spades,5 of Hearts,4 of Diamonds,Queen of Diamonds ]

Pluttens_Dad bets $13 and is all-in, burgerx2l calls $13.

 

SHOWDOWN

Pluttens_Dad shows [ Ace of Spades,Queen of Spades ]

burgerx2l shows [ 9 of Diamonds,8 of Spades ]

Pluttens_Dad wins $392.

 

SUMMARY

Dealer: burgerx2l

Pot: $395, (including rake: $3)

burgerx2l loses $197

Acepatrol loses $1

Pluttens_Dad bets $197, collects $392, net $195

megaprodonk loses $0

LL31000 loses $0

 

 

/SK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det jobbiga är att jag direkt tappar sugen så fort jag backar i CG. fan, känner mig lite lost på vad jag vill just nu. Känns lite som att jag egentligen borde grinda halvlåga MTTs på ongame och ipoker uteslutande egentligen, typ 33-55r plus 100fo. Känns rätt kallt med poker öht...

 

/SK

 

"Kämpa SöderKrippa!, Kämpa Söderkrippa!"

 

Det måste ju fortfarande vara roligt med poker, annars blir det ju skitjobbigt. Du kanske ska gå ner i nivåer på cg ett tag ivf? Det tror jag vore det bästa, hitta tillbaka till vinnarkänslan och att det är kul med poker. Inte känslan av att "jaha, vad ska de dra ut mig med den här gången". Nåt måste göras imo, om du fortsätter såhär kommer all motivation vara bortblåst om ett tag.

 

Alternativet är väl MTT-grind ett tag, men där finns ju också risken att det kan ta ett tag innan man hittar finplusset.

 

"Kom igen Krippa, Kom igen!" klapp klapp

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hand 1: Svårspelad, beror ju 100% på hur FI spelat innan, men mot random FI lutar det nog ändå åt vik på turn. Fika flopp är som du säger lite väl vekt. Annorlunda situation om ni varit HU direkt, men nu reraisar han dig på floppen med spelare bakom. Svårt att släppa KK där dock, men med 3 i potten o hans spel känns det helt klart som en tia han har.

 

Hand 2: Gillar inte stoppa in pre med AQ, dock går väl gränsen där nånstans kring 30 BB på shorthanded.

 

Hand 3: Du spelar den precis som jag, sen om det är rätt kan jag inte svara på. Men turn är ju ett riktigt bra kort som gör att FI ofta vikar 9x ändå. Helt rätt spelat tycker jag.

 

 

 

Tråkigt med backet! Hade själv min största backdag på CG igår, runt 700 vilket är mycket för min rulle... :/ Får ta ledigt några dar o sen börja grinda lägre igen tror jag. VIDRIGT oflyt hade jag, 0 timing o ORÄKNELIGA antal missade drag. Kul dag!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

You read my mind. Jag känner överlag att mitt spel har varit väldigt sporadiskt och ostrukturerat. Har satt mig en stund nu och då, utan att egentligen "grinda". Det som jag tycker är riktigt skoj är ju MTTs, så jag har gjort upp en plan.

 

1. Jag vill vinna pengar på poker

2. Jag vill ha kul medan jag vinner pengar på poker

3. Jag vill umgås mer med familjen, och framförallt på kvällarna ibland.

4. Jag vill känna att jag verkligen har familjens mandat att spela då jag väl gör det, vilket i praktiken innebär att man har rejäla pass avsatta, och att man håller sig till att spela då och inte annars.

 

1) Jag har störst edge i MTTs och SNGs, såklart. 2) Jag tycker att MTTs är roligare än SNGs, men känner inte samma aversion längre mot SNGs som jag gjort tidigare, så skulle kunna tänka mig att ta nåt SNG-pass emellanåt. 3) Jag vill inte spela alla dagar i veckan, och kommer därför ha bestämda dagar då jag spelar, men dessa dagar kommer jag börja lite tidigare på kvällen för att kunna lira fler MTTs än vad jag får igång efter nio. 4) Lösning: se ovan.

 

Så att...

 

... Nu blir det grind Sönd, Tisd, Torsd och Fre. Ska kolla när daily-turrarna börjar, men troligtvis börjar jag väl lira runt halv åtta eller så. Ska försöka hålla mig till Ongame och iPoker.

 

Trist att mitt CG-projekt inte riktigt funkade som jag hade hoppats på, men just nu känns det som att jag mentalt inte är redo att kliva över. Nu har jag testat iaf! :)

 

GOOOOOD LUCK TO ME!!! :)

 

/SK

 

EDIT: Skulle citera Vrakmans inlägg...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såja min första jobbdag på nästan ett år avklarad. Blev ganska chill.. eller väldigt chill. Har haft en riktig upppdrag idag och det var att styra en mail och nytt antivirus på en laptop och det klarade man galant, sen skulle jag fixa ny toner i en skrivare men tonern var slut obv. Ska in imorrn igen tidigt då vi hade lite server strul med antiviruset som ska in på våra stationära pcs.

 

Nu ska jag grinda lite poker hoppas få in 20 games vilket helt beror på när min kropp ska inse att den bara sovit 1½ timme inatt och stänger av. Tills dess ska det matas 75or på BF.

 

Har lite lgh strul nu också bott riktigt bra i en 2a i hammarbyhöjden i ca 2 år, men nu ska den omvandlas till bostadsrätt och jag får köpa ut den för 1.3m men känns inte så värt just nu dels för att jag inte har dem pengarna och dels för att jag inte anser att den är värt det egentligen. Så nu ska jag små leta bostad tills jag antingen får kravla hem till farsan (orka värmdö) eller hora in mig hos morsan (orka huddinge). men men vi får se hur det blir. Just nu är humöret på topp iaf. Riktigt skönt att ut och röra sig på dan och träffa folk. Plus att man gör ett jobb som när det går rätt ;) uppskattas väldigt mycket :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Kämpa SöderKrippa!, Kämpa Söderkrippa!"

 

Det måste ju fortfarande vara roligt med poker, annars blir det ju skitjobbigt. Du kanske ska gå ner i nivåer på cg ett tag ivf? Det tror jag vore det bästa, hitta tillbaka till vinnarkänslan och att det är kul med poker. Inte känslan av att "jaha, vad ska de dra ut mig med den här gången". Nåt måste göras imo, om du fortsätter såhär kommer all motivation vara bortblåst om ett tag.

 

Alternativet är väl MTT-grind ett tag, men där finns ju också risken att det kan ta ett tag innan man hittar finplusset.

 

"Kom igen Krippa, Kom igen!" klapp klapp

 

You read my mind. Jag känner överlag att mitt spel har varit väldigt sporadiskt och ostrukturerat. Har satt mig en stund nu och då, utan att egentligen "grinda". Det som jag tycker är riktigt skoj är ju MTTs, så jag har gjort upp en plan.

 

1. Jag vill vinna pengar på poker

2. Jag vill ha kul medan jag vinner pengar på poker

3. Jag vill umgås mer med familjen, och framförallt på kvällarna ibland.

4. Jag vill känna att jag verkligen har familjens mandat att spela då jag väl gör det, vilket i praktiken innebär att man har rejäla pass avsatta, och att man håller sig till att spela då och inte annars.

 

1) Jag har störst edge i MTTs och SNGs, såklart. 2) Jag tycker att MTTs är roligare än SNGs, men känner inte samma aversion längre mot SNGs som jag gjort tidigare, så skulle kunna tänka mig att ta nåt SNG-pass emellanåt. 3) Jag vill inte spela alla dagar i veckan, och kommer därför ha bestämda dagar då jag spelar, men dessa dagar kommer jag börja lite tidigare på kvällen för att kunna lira fler MTTs än vad jag får igång efter nio. 4) Lösning: se ovan.

 

Så att...

 

... Nu blir det grind Sönd, Tisd, Torsd och Fre. Ska kolla när daily-turrarna börjar, men troligtvis börjar jag väl lira runt halv åtta eller så. Ska försöka hålla mig till Ongame och iPoker.

 

Trist att mitt CG-projekt inte riktigt funkade som jag hade hoppats på, men just nu känns det som att jag mentalt inte är redo att kliva över. Nu har jag testat iaf! :)

 

GOOOOOD LUCK TO ME!!! :)

 

/SK

 

EDIT: Skulle citera Vrakmans inlägg...

 

typ sådär alltså :)

 

 

Jo måste bara nämna en på jobbet är inblandad i spader ess klubben, han undrade om jag kännde några trevliga pokerlirare, så vi kan ta en turre där nångång.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kraclob!

 

Jag håller på att lira PCA-steps. Om man vinner ett paket kan man få W-dollar som går att sälja va? När man köper in sig i lägre stepsen står det att tickets inte kan växlas i cash, men gäller det paketet också? Iofs kommer jag nog spela om jag kvalar, men ändå.

 

Några bra strategitips inför sista nivån? Har just nu en step 5 (700 dollar) och två step 4-biljetter (200.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...