Gå till innehåll

Krip bebisbloggar och Krac kammar sig å skaffar jobb...


SoderKrippa

Recommended Posts

  • Svars 4,1k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Usch, spelade lite NL400 och spelade faktiskt så dåligt att jag skämdes efteråt. :oops: Tappade ett inköp på flera halvsmå potter. Bluffade utan drag. Lyckades se fel på ens stack och bluffade tom när han hade 40 bakom och bettat 70. Andra onödiga och riktigt usla grejer...

 

Nu har jag dock lagat paj med tomater, purjo och dill. Blir en avocado- och kräftstjärtssallad till. Tänk om man kunde dricka lite vin till... Inte mycket sånt nu när Maria är gravid igen.

 

Ska nog lira lite MTTs ikväll. Såg att de har en 150k gtd 75r-turre på ipoker som jag nog tar. Sen blir det 50k på ongame som vanligt. Får se om jag hittar nån annan non tax turre.

 

/SK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack snusarn.

 

Lite roligt MSN-snack:

 

SK: lol

SK: jag hade 670 euro på redbet :D

Krac: god..

Krac: being SK

SK: lol

Krac: vad du en gör regnar det deg på dig.

SK: HAHAHAHA

SK: t.om. maria skrattar inne i sovrummet

 

8-)

 

 

Lirar en 25k gtd euro, 50r på redbet. Lirar 50k gtd 50r på ongame och 150k gtd, 75r på ipoker.

 

GL TO ME!

 

/SK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lånar er bok för en hand....

 

Jag tycker min syn är en fantastisk skapelse helt i klass med Homeros sammlade verk, medans FI tycker att synen är lika bra som Tjernobylolyckan...

 

Till saken hör att Fi är vass och han ställt två gånger irad på min BB....

 

Är en Don Reg 108a

 

 

Seat 1: VRAKET ($2,790 in chips)

Seat 2: SKANKE ($1,425 in chips)

Seat 3: BINTOULILA ($1,625 in chips)

Seat 5: fragee ($3,085 in chips)

Seat 6: Arcanes ($1,745 in chips)

Seat 8: Mr.BDM ($1,495 in chips)

Seat 9: chubaking ($2,835 in chips)

 

 

 

ANTES/BLINDS

VRAKET posts small blind ($100), SKANKE posts big blind ($200).

 

PRE-FLOP

BINTOULILA folds, fragee folds, Arcanes folds, Mr.BDM folds, chubaking folds, VRAKET bets $2,690 and is all-in, SKANKE calls $1,225 and is all-in.

 

FLOP [board cards: 5 of Spades,5 of Clubs,Queen of Hearts ]

 

 

TURN [board cards: 5 of Spades,5 of Clubs,Queen of Hearts,3 of Diamonds ]

 

 

RIVER [board cards: 5 of Spades,5 of Clubs,Queen of Hearts,3 of Diamonds,King of Hearts ]

 

 

SHOWDOWN

Vraket shows [ 7 of Hearts,9 of Hearts ]

SKANKE shows [ Ace of Spades,Jack of Hearts ]

 

 

Vad tycker ni :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är en Double or Nothing... Vad jag tycker vet ni ju redan :mrgreen:

 

Vafan jag som tänkte skriva "level or double or nothing" nu sabbades det. Jag är alldelles för rostigt för att ha en korrekt åsikt. spontant känns det jättestandard men med blinds på 8 min 2 som ska åka tills itm och 7bb kan man nog ta lite atc pushar istället vet inte vilket som är bäst ärligt talat. Hur kassa var resten av bordet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känns som att gdaily borde vara duktig på sådana här situationer. Läser du får du gärna kommentera... Spontant så känns ju syn givet, dessutom ligger vi ju sist. Iofs så borde vi ha riktigt fin FE på sb och knapp, men det är ju inte säkert att vi får vara först in. Jag röstar nog för syn...

 

/SK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

TIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIILT!

 

Har legat topp 12 i typ hela turren. SÅ JÄVLA ÄCKLIGT!!!

 

View Previous Next

 

TEXAS_HOLDEM, NO_LIMIT, T4-77956836-84

played at "Cedar Rapids" for USD TC from 2008-10-04 16:16 until 2008-10-04 16:17

 

 

 

Seat 1: mr-mischief ($1,950 in chips)

Seat 3: Swia76 ($2,900 in chips)

Seat 5: takisxa ($2,185 in chips)

Seat 6: Peter1021 ($2,420 in chips)

Seat 7: Pluttens_Dad ($5,015 in chips)

Seat 8: -MuJeLo- ($2,630 in chips)

Seat 10: fullhouse174 ($6,200 in chips)

 

 

 

ANTES/BLINDS

fullhouse174 posts small blind ($100), mr-mischief posts big blind ($200).

 

PRE-FLOP

Swia76 folds, takisxa folds, Peter1021 bets $2,420 and is all-in, Pluttens_Dad calls $2,420, -MuJeLo- folds, fullhouse174 folds, mr-mischief folds.

 

FLOP [board cards: 5 of Diamonds,9 of Spades,Jack of Hearts ]

 

 

TURN [board cards: 5 of Diamonds,9 of Spades,Jack of Hearts,Queen of Diamonds ]

 

 

RIVER [board cards: 5 of Diamonds,9 of Spades,Jack of Hearts,Queen of Diamonds,7 of Diamonds ]

 

 

SHOWDOWN

Peter1021 shows [ Queen of Clubs,Queen of Spades ]

Pluttens_Dad shows [ Ace of Clubs,Ace of Spades ]

Peter1021 wins $5,140.

 

 

 

SUMMARY

Dealer: -MuJeLo-

Pot: $5,140

mr-mischief, loses $200

Swia76, loses $0

takisxa, loses $0

Peter1021, bets $2,420, collects $5,140, net $2,720

Pluttens_Dad, loses $2,420

-MuJeLo-, loses $0

fullhouse174, loses $100

 

 

/SK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Exakt mitt argument! Och därför måste vi syna smalare än AJ imo...

 

Jo, men sen hade du väll varit lite mer aggressiv än normalt.

 

(19:54:17) Kraclob: alltså jag gör mycket lösa FU syner men rent ev mässigt vettefan vad som mär rätt.

(19:54:24) Kraclob: vraket är mycket bättre på det än mig.

(19:54:47) Skanke: kan inte vara så jävla mycket fel åt något håll

(19:55:05) Skanke: att han ställt min BB två händer irad innan spelar ju in mentalt oxå :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då var det snart dags för mig att börja jobba. HAr ingen aning om hur det kommer gå. Kan börja med att inse att jag kommer få en sjukt seg första dag. Vaken nu och inte särskilt trött så min gameplan är att vara uppe till minst 9 och efter det sova så länge som jag kan. för att sen vara uppe hela natten utan att sova och gå till jobbet kl 9 på tisdag.

 

Annars så har min Sng stake tagit fart och ligger nu $1350 pluss på den hittills. Känner mig duktigt nojjig nu haft sick rush senaste 10 gamsen och då vet alla att downswingen kommer komma och slå hårt. funderar på att kanske gå ner lite i nivå för att safe det jag redan bankat så att säga. segt med trafik om man bara lirar på en nivå också.

 

Ska enligt stakedealen lira mellan 20-40 games per dag och det kan nog bli svårt att få in 20 om jag ska jobba och sen bara lira 75or. Vi får se.

 

Ska en engång försöka lägga upp lite händer som jag tycker är intressanta. har sagt det 1000 gånger förut men nu ska jag försöka igen iaf :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med Skanke där, AJ känns som en lätt syn där. Vrakman vad är din syn range där TT+ och AK eller vad?

 

Stämmer nog ganska bra. Skanke är långt ifrån desperat, och jag har jättesvårt att tro att det är EV+ att syna med AJ här. Jag gör hellre som Krac sa, först in än synar med en hand där jag ofta inte ligger tokbra till.

 

Visst Skanke har en poäng att jag tryckt de 2 föregående varven, och det kanske jag skulle ha tänkt på, men de andra gångerna var det med AK och 77. Det kan ju iofs inte Skanke veta, men det spelade kanske roll för mitt tänk där. :lol:

 

Sorry för hijack av DB, har ju varit lite av den varan de senaste dagarna.

 

Lycka till på jobbet btw!!! Hoppas du kommer trivas!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...