Gå till innehåll

Flera MSN adresser hackade


Odonkor1

Recommended Posts

Urkundesförfalskning, är tillräckligt allvarligt att i vissa fall kunna leda till rättegång iallafall. (ett par års tidsfrist åtminstonde)

Sen har vi ju bedrägeriet, som i sig är jävligt illa o kan nog jämföras med enorm skadegörelse på personlig egendom. Dock så är jag ingen juridisk expert men i en fällande dom bör man ju få stålarna tillbaka. Om nu rättsystemet fungerar som det skall.

Dataintrång, o säkert en hel del mer paragrafer om man synar hela skiten med en mupp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 130
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Urkundesförfalskning, är tillräckligt allvarligt att i vissa fall kunna leda till rättegång iallafall. (ett par års tidsfrist åtminstonde)

Sen har vi ju bedrägeriet, som i sig är jävligt illa o kan nog jämföras med enorm skadegörelse på personlig egendom. Dock så är jag ingen juridisk expert men i en fällande dom bör man ju få stålarna tillbaka. Om nu rättsystemet fungerar som det skall.

Dataintrång, o säkert en hel del mer paragrafer om man synar hela skiten med en mupp.

Vet inte, men skulle ja vara polis skulle jag nog ha annat att göra och antagligen småle...när jag hör att nån skickat frivilligt pengarna.. :roll:

(menar när man skickar pengar till nån som utger sig vara nån annan på msn)

 

Visst, de blir väl kanske anmält osv, men hur högt prioriteras det, hamnar garanterat i botten bland alla ärenden

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte, men skulle ja vara polis skulle jag nog ha annat att göra och antagligen småle...när jag hör att nån skickat frivilligt pengarna.. :roll:

(menar när man skickar pengar till nån som utger sig vara nån annan på msn)

 

Visst, de blir väl kanske anmält osv, men hur högt prioriteras det, hamnar garanterat i botten bland alla ärenden

Tur att det är intagningsprov för poliser då, samt utbildning. ;)

Seriöst, så finns det särskilda "IT-enheter" inom polisen, som man kanske kunde vända sig till först ifall man blivit scammad online.

Alla är inte av den "gammla sorten" numer, eller iallafall så påstår de sig ha mer insikt i vad som händer på nätet än vad de hade förr.

IT brott kanske inte står högst upp på listan, men att de skulle komma längre ner för en individ bara för att han blivit scammad på msn har jag svårt att förstå. Ifall det vore så, så säg att du vill prata med en annan snut så skärper h*n sig ev. Visst är det pinsamt att erkänna att man blivit lurad, det är ju så många sol o vårare klarar sig och ta de som blir blåsta av någon finnig jävel på en sexsajt de anmäler ju inte men där har de oxå begått en olaglig handling. *sexköp* låna ut pengar är än så länge lagligt i sverige

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tur att det är intagningsprov för poliser då, samt utbildning. ;)

Seriöst, så finns det särskilda "IT-enheter" inom polisen, som man kanske kunde vända sig till först ifall man blivit scammad online.

Alla är inte av den "gammla sorten" numer, eller iallafall så påstår de sig ha mer insikt i vad som händer på nätet än vad de hade förr.

IT brott kanske inte står högst upp på listan, men att de skulle komma längre ner för en individ bara för att han blivit scammad på msn har jag svårt att förstå. Ifall det vore så, så säg att du vill prata med en annan snut så skärper h*n sig ev. Visst är det pinsamt att erkänna att man blivit lurad, det är ju så många sol o vårare klarar sig och ta de som blir blåsta av någon finnig jävel på en sexsajt de anmäler ju inte men där har de oxå begått en olaglig handling. *sexköp* låna ut pengar är än så länge lagligt i sverige

 

Jo sant, menar bara då man själv slarvat med att ens kolla upp vem man skickar pengarna åt +det finns ju allvarligare brott, där folk verkligen blir utsatta.

Klassar väl det som dom inbrott vi hade på tobaksaffären där jag jobbade förut, tog inte länge innan dom la ner utredningarna... tyvärr, poliser har säkert betydligt allvarligare brott att ta itu med, även på internet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad ska dom åtalas för då ni frivilligt skickar pengarna?

 

Det är en sak om nån hackar ens dator/konto, men här skickar ni pengar utan att kolla nåt? Hamnar knappast högt upp i prioritets listan och tar inte länge innan det avskrivs...

 

Det är bedrägeri.

 

En kvinna neråt landet åkte dit för ett tag sedan, hon hadde på en chattsida uppgett sig för att vara man, fått kontakt med en annan kvinna.

Dom pratade mycket på msn och "mannen" beklagade sig över sin livssituation då "han" hadde det väldigt dåligt ekonomiskt ställt. Kvinnan erbjöd sig att låna ut pengar, hon var ju "kär"

 

Trots att hon alltså bara låtsades vara man, ingen namngiven kompis eller liknande, och trots att det var kvinnan som erböd sig att låna ut pengar så åkte "han" alltå dit.

 

Vet inte vad straffet blev, men "han" är iaf återbetalningsskyldig.

 

Även om nu denna människa som kapar msn addresser skulle få ett mycket lindrigt straff så ska han fan ha det, och en prick i registret är väll aldrig bra.

Ska ju inte låta han komma undan bara för man inte tror han blir straffad tillräckligt hårt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En luddig tanke bara. Finns det inte något sätt att få det här att gå som självrisk på försäkringen? Om man får fastställt att det är stöld så kan man väll få det på försäkringen?

 

a) Det är bedrägeri, inte stöld

b) Troligen inte, har svårt attse att en hemförsäkring, som töcker ditt lösöre i bostaden, skulle innefatta vad du råkar ha på blandade sajter och bankkonton.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

a) Det är bedrägeri, inte stöld

b) Troligen inte, har svårt attse att en hemförsäkring, som töcker ditt lösöre i bostaden, skulle innefatta vad du råkar ha på blandade sajter och bankkonton.

 

Okej, så försäkringar täcker inte om man blir bedragen?

Tänkte att om man kan visa på att jag verkligen har blivit av med pengar, finns ju t.ex msn loggar ( suger som bevis, ja vet) skickade screenshots på falska banköverföringar, mail från supporter osv. Finns ju också massor av "vittnen" , många andra har ju uppenbarligen blivit bedragna på liknande sätt.

Jag kan ju visa hur mycket pengar den här personen har fått ut av mig med hjälp av insättningshistoriken på pokerpanthers och sen se hur mkt personen från det här IPt som han har använt har spelat bort / chipdumpat över

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är väl lugnt att ha azem från bestpoker på sin msn eller?

 

hackern sa att de var han som han kände på bestpoker när han skickade mailet. Men behöver ju inte betyda att han har någe me de att göra.

så konstigt. hans msn som blev hackad, mattias. Hackern visste ju massa om honom, vart har bor, de där med azem. vad han har spelat för poker

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Azem är hur lugn som helst, och det är inte särskilt svårt att ta reda på det man behöver om honom, jag har träffat killen och talar med honom så gott som dagligen på MSN.

 

Tror inte ni behöver ta bort han från er lista, såvida inte "hackern" lyckas hacka Azems mail o försöker få folk o skicka pengar till honom, men det faller ju ändå på sin egna orimlighet då Azem inte spelar knappt någonting själv. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Helvetes jävla skit........ du kan inte förstå hur ledsen jag blev nu.... jag tror jag hjälpte han sno dina pengar. Min "bästa kompis" som va skyldig mig pengar skriver till mig på msn ( hackaren ), och den riktiga kompisen e skyldig mig pengar. Han säger att han kan betala nu men att en sida jävlas och dom vägrar casha ut till honom så att han ska förlora till mig och att jag samtidigt ska ta mina pengar och skicka resten till ett annat konto varifrån han kan ta ut. Då det är min bästa vän och jag vill ha mina pengar då jag var i stort behov av detta gjorde jag som han sa, mastgrhntbgbdshteawtwrwqwd.

jag är hemskt hemskt ledsen.... fan

 

Vad nickar jag? Vill bara kolla så du inte snackar skit=) Får man fråga hur mycket du tog ut av mina pengar och hur mycket du skickade över till "Fia_12"? Nån som vet vem Fia_12 är ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

förvisso blev ju Calle M-sson dömd i tingsrätten för detta, då handlade det om 650k kr i bedrägerier (där 20k kr var ett Netellerbedrägeri om jag inte minns fel)
Är det här samma jeppe som försökte blåsa Heypoker för ett par år sedan? Blev en rätt lång tråd av det, om jag inte minns fwl, där han började med att gråta om att 200(?) euros hade försvunnit spårlöst vid en transaktion hos Hey. Till slut klarnade dock bilden men såvitt jag minns rätt valde Hey att inte polisanmäla.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad nickar jag? Vill bara kolla så du inte snackar skit=) Får man fråga hur mycket du tog ut av mina pengar och hur mycket du skickade över till "Fia_12"? Nån som vet vem Fia_12 är ?

 

Sitter med Izy har brevid mig, han kommer inte ihag vad du hette men kan kolla det nar vi kommer hem, ar i egyptien nu. Han skickade over cirka 7500 och cashade ut 2500

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sitter med Izy har brevid mig, han kommer inte ihag vad du hette men kan kolla det nar vi kommer hem, ar i egyptien nu. Han skickade over cirka 7500 och cashade ut 2500

 

Jag har inte hört nått från "Izy"..Om han mår så jävla dålig som han säger får han gärna ge tillbaka MINA 2500 dollar som han själv cashade ut. Jag vet vem

det är som hackade mitt konto nu och det är väll bra om "Izy" hör av sig till mig så han inte blir inbland mer än nödvändigt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

HAHA @ntonius, har calle blåst dig också nu?, men ändå snackar ni fortfarande via msn, han blåste mig för några veckor sen o nu ger han sig på mina msn kontakter,.. antarh an blåst så många att ingen orkar bry sig om honom eller är det någon som vill åt han så vet jag över 50 pers till som vill det men inte orkat bry sig om honom eftersom dem antagligen tycker synd om killen ifråga:S

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vemsomhelst kan skicka fejk mail från vilken adress man vill, men på vissa sidor som man inte betalat för brukar det vara nätfiske varning på. så det kan vara svar nog blåste vän.

herregud, ni killar verkar helt kokta i huvet, hoppas calle martinsson rockar era liv lite till. jösses

Men hur fan kommer det sig att killen kan skicka mail från

 

support@bestpoker.com

 

han skrev till mig att han kände en kille där, som han i efterhand har skrivit heter azem.

Hon helena som mailet kommer ifrån säger att hon aldrig har skrivit något mail och att hon ska prata med azem för att sen skriva tillbaka till mig. Men hon svarar aldrig. ska maila dem igen,

 

tycker verkligen inte att det ser bra ut för bestpoker när någon dels skickar falska mail från deras support och dels kan dumpa över 10 000$ på deras sida.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...