gladdrkim Postad 25 December , 2007 Rapport Share Postad 25 December , 2007 Jag skottade lite på NL2000 med liten stack och är ganska ny på bordet, FI har seplet nästan alla händer sen jag kom dit men inte fått se många gå till showdown så svårt o säga hur han spelat med vilka kort. Seat 1: FI ($2,469 in chips) Seat 8: HERO ($428 in chips) [ , ] Seat 9: -NutBuster- ($2,000 in chips) Seat 10: Scor_pion70 ($3,531.25 in chips) ANTES/BLINDS HERO posts blind ($10), -NutBuster- posts blind ($20). PRE-FLOP Scor_pion70 folds, FI calls $20, HERObets $90, -NutBuster- folds, FI calls $80. FLOP [board cards: ,, ] HERO checks, FI checks. TURN [board cards: ,,, ] HERO checks, FI checks. RIVER [board cards: ,,,, ] HERO checks, FI bets $225, HERO calls $225. Jag kunde inte sätta FI på ngt alls här så jag tog synen men torska. Men vad tycker ni om synen egentligen? Jag tänkte såhär: Har han A hög så bör han ju inte beta utan att checka. Pocket borde han betat på turn iaf då jag checkat både flop och turn. Det jag sätter honom på är luft eller en 5? Är det +EV att syna här? Fråga 1:Vad sätter ni honom på? 2:Är det +EV att syna här? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
wingman Postad 25 December , 2007 Rapport Share Postad 25 December , 2007 Kan du inte skriva vem fi är? Hur som helst, han läser dig som fisk pga din startstack och mot fiskar kan man ofta värdebeta ett A där för att slippa splitta potten. Tror han sätter dig på Ax. (Säger inte att just du är en fisk men ser man en shortstack så tänker man det generellt.) Tkr bara du ska syna med 66+ eller ett A Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jinxad Postad 25 December , 2007 Rapport Share Postad 25 December , 2007 Jag valueshovar A på river där lätt. Helt klart en kass syn river, men mest +ev är nog att ställa eller folda pre. Du kan ju inte sitta och lira poker med 20bb (vilket bara leder till kassa spel, som här när duv ill herocalla halva stacken med k-hög?) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hume Postad 25 December , 2007 Rapport Share Postad 25 December , 2007 Jag valueshovar A på river där lätt. Helt klart en kass syn river, men mest +ev är nog att ställa eller folda pre. Du kan ju inte sitta och lira poker med 20bb (vilket bara leder till kassa spel, som här när duv ill herocalla halva stacken med k-hög?) Att man spelar med 20bb är obv inte något som automatiskt leder till att man spelar kasst postflop. Gör man det ändå är nog mest +ev att aldrig sätta sig vid bordet. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jello Postad 25 December , 2007 Rapport Share Postad 25 December , 2007 Ja, att ge tips i den här tråden är väl ungefär som att skicka grattiskort till killen som snodde ens flickvän. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
wingman Postad 25 December , 2007 Rapport Share Postad 25 December , 2007 Ja, att ge tips i den här tråden är väl ungefär som att skicka grattiskort till killen som snodde ens flickvän. Det är ju trots allt Jul! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
edison Postad 25 December , 2007 Rapport Share Postad 25 December , 2007 Ja, att ge tips i den här tråden är väl ungefär som att skicka grattiskort till killen som snodde ens flickvän. well put bra syn fö Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts