Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

http://forumserver.twoplustwo.com/showthread.php?t=87201

storfuskaren JJprodigy kommer 2 veckor före sin 18-årsdag ut med detta. lol.

Imper1um köpte chris vaughns konto för några veckor sedan och vann FTPs söndagsturnering.

the Void blev diskad i ECOOP main event.

alltså hur utspritt är det här egentligen?

började precis spela lite turneirngar på stars igen men ska man först slå en massa multiaccounters+rake och sen skatt på det så blir e no svårt att plussa. well de går väl knappt att skatta och vinan ens men iaf ej det tråden handlar om

känns som det vi ser bara är toppen på isberget. hur vanligt tror ni det är på europeiska sidor?

Postad

Imper1um köpte chris vaughns konto för några veckor sedan och vann FTPs söndagsturnering.

började precis spela lite turneirngar på stars igen men ska man först slå en massa multiaccounters+rake och sen skatt på det så blir e no svårt att plussa. well de går väl knappt att skatta och vinan ens men iaf ej det tråden handlar om

känns som det vi ser bara är toppen på isberget. hur vanligt tror ni det är på europeiska sidor?

?

Ditt problem med att plussa ligger väl knappast i att spelare spelar på konton som inte är registrerade i sitt eget namn?

Postad
?

Ditt problem med att plussa ligger väl knappast i att spelare spelar på konton som inte är registrerade i sitt eget namn?

Exakt. Jag tycker det här låter jättelöjligt. Nåt annat borde det ju gå att skylla sin otur på än att folk spelar under annat namn. Spelar du verkligen mot exakt samma personer varje gång och gör så pass sjuka moves mot vissa specifika spelare att du hänger ditt pokerspelande på en så pass skör tråd? I MTT? Okej om du spelar $1M HU mot en som du tror är fisk men som visar sig vara en tiofaldig armbandsvinnare så är det väl en sak. Men som jag ser det är du bara jäättefånig.

FUSK i mina ögon stavas A P. Att någon delar konto får iaf inte mig att ligga somnlös och gråtandes på kvällarna.

Vi ska ju iofs vara trevliga såhär på julafton! Jag hoppas du (och alla andra givetvis) får en jättehärlig jul-helg!

God Jul! :]

Postad

Jag tror att det är ganska marginellt i mtt's. Jag har sett det då och då i sitngo's, där det kan vara väldigt effektivt - men samtidigt lätt att upptäcka och rapportera så att de blir avstängda.

Det här diskuterades förut i någon tråd, och jag har inget att tillföra. Förutom denna reflektion: det finns alltid folk som försöker fuska. Det är bäst att ha detta som utgångspunkt, såväl i poker som i...ekonomi och allt annat.

Postad
Om jag har förstått saken rätt är det enda han har gjort, att han har spelat poker trots att han är under 18? Hur gör det honom till en "storfuskare"? På vilket sätt drabbar det dig?

Storfusk är Ken Lenaard och Absolute Poker. Inte detta.

Nej, han har i åratal spelat med flera konton i samma turneringar. Han har fortsatt med det med nya konton efter att ha avslöjats och fått pengarna konfiskerade på olika ställen.

Postad
Jag tror att det är ganska marginellt i mtt's. Jag har sett det då och då i sitngo's, där det kan vara väldigt effektivt - men samtidigt lätt att upptäcka och rapportera så att de blir avstängda.

.

Utveckla gärna, hur fuskar folk i SNG? Hur upptäcker man det?

Postad
Utveckla gärna, hur fuskar folk i SNG? Hur upptäcker man det?

Jag vill inte ge folk för mycket idéer, så jag ska bara ta ett exempel som väl de flesta känner till.

Det är fyra kvar, jag är på andra plats, i en 10-manna sitngo. Det blir snart tydligt att de andra tre väljer den som har bäst hand mot mig, och dumpar chips till den svagaste om jag lagt mig. Hur jag än anstränger mig så slutar jag som fjärde. Jag mailar pokersiten - ska inte nämna vilken här - och de svarar att de bekräftat fusket och 'vidtagit' lämpliga åtgärder = troligen stängt av kontona.

Postad

ok jag signar väck från pokerforum. det är så sjukt eV- att sitta här.

denna idiotiskt dryga attityd. jag plussar mer än alla småstakesmupapr i denna tråd, det handlar inte om det.

men vivst om ni skiter i att det ev finns stora fuskligor i onlinemtts så upp till er.

Postad

Det är fyra kvar, jag är på andra plats, i en 10-manna sitngo. Det blir snart tydligt att de andra tre väljer den som har bäst hand mot mig, och dumpar chips till den svagaste om jag lagt mig. Hur jag än anstränger mig så slutar jag som fjärde. Jag mailar pokersiten - ska inte nämna vilken här - och de svarar att de bekräftat fusket och 'vidtagit' lämpliga åtgärder = troligen stängt av kontona.

Wow! Aldrig sett någonting liknande, men har bara spelat kanske 600-700 SNG.

Vilken sajt?

Om sajten sa till mig att de ska vidta lämpliga åtgärder skulle jag tro att default är att de skiter i det, jag tror bara att de har vidtagit åtgärder om de berättar exakt vad de har gjort (och det gör de väl aldrig)

Postad

Man blir verkligen fundersam. Hur utbrett är fusket egentligen på pokersajterna ???

Satt en kväll och letade lite på youtube, av en händelse så halkade jag på tangenterna och hittade en ruskig massa filmsnuttar som visade hur lätt det är att fuska med onlinepoker.

Antingen är det båg med filmer och programvaror, eller så läker sajterna (vi spelare) en ruskig massa pengar på fusk.

Det är inte utan att man blir lite fundersam över det här.

PokerRNG 6.0, funkar det överhuvudtaget ? (något slags fuskprog) Eller är det bara säljaren som tjänar pengar på dem som vill fuska ?

mvh/Nelly

Postad
Wow! Aldrig sett någonting liknande, men har bara spelat kanske 600-700 SNG.

Vilken sajt?

Om sajten sa till mig att de ska vidta lämpliga åtgärder skulle jag tro att default är att de skiter i det, jag tror bara att de har vidtagit åtgärder om de berättar exakt vad de har gjort (och det gör de väl aldrig)

I det här fallet var det Everest, och ganska länge sedan. Jag tror nog att de gjorde åtgärder.

Den här tråden http://pokerforum.nu/forum/pokerstars/37726-colluders-pa-stars-sng-fast.html innehåller rätt mycket om fusk vid sitngo's.

Postad

Ni som inte tycker det är så allvarligt...

Tycker ni det är okey att göra som imperium, dvs att köpa konton som är deep i MTTs? Det är väl klart att det är vidrigt (även om det finns mkt värre saker).

Postad

Om en sådan person som JJProdigy lyckas ta sig ur pokerträsket skulle jag inte bli förvånad om han om 30-40 år är en av kandidaterna till posten som USA:s president. Han verkar ha de kvaliteter som behövs för att ta sig dit (ändamålet helgar medlen).

Postad

att köpa nåns konto är ju bara affärer lixom... påverkar ingen annan...

Vem möter du helst på finalbordet, en random turdonk eller världens bästa online MTT-spelare? Givetvis påverkar det andra.

Om personen som köper kontot har spelat turneringen men åkt ut tidigare så är det klart att det är fusk.

Postad

Jeg er ikke enig med siste skribent. Dette fordi en god spiller VET hvordan han skal spille på slutten av en turnering. For å slå ut 5000-6000 spillere i PS- SM

trengs en god del flaks SELV om man er en veldig god spiller. Når en da kan kjøpe seg inn når det for eksempel er 60 spillere igjen gjør dette at spilleren som selger setet sikrer seg en god slump dollar , mens den gode spilleren som tar over turneringen slipper å konsentrere seg 8 timer som faktisk tar VELDIG på, i tillegg til at han slipper de SYYKE utdragningene som alltid dukker opp på PS:) Man kan ikke regne med å være blant de 100 beste i SM, mer en 1/10 av gangene selv om man er en veldig god spiller. Vet også om en nordmann som er kjent i Sverige som en veldig god limitspiller playing 200/400 d /150/300GB som for noen år siden ukentlig kjøpte seg inn på slutten av SM.