miata91 Postad 22 December , 2007 Rapport Postad 22 December , 2007 Seat 0: Hero (9*520 in chips) Seat 1: pinss (10*455 in chips) (on the button) Seat 2: anderskobe (5*220 in chips) Seat 3: werder2225 (12*335 in chips) Seat 4: ZehnerHoch (4*665 in chips) Seat 6: babytraum (5*356 in chips) Seat 7: KoqDoug (4*205 in chips) Seat 8: LEKIC8 (15*358 in chips) Seat 9: poolhaj (2*400 in chips) *** Blind Bet Round *** : anderskobe : Post Blind (200) werder2225 : Post Blind (400) Dealt to Hero: As Dealt to Hero: Qd ZehnerHoch : Fold babytraum : Fold KoqDoug : Fold LEKIC8 : Fold poolhaj : Fold Hero : Bet (1 200) pinss : Fold anderskobe : Fold werder2225 : Raise (11 735) werder2225 : All In (12 335) Tidigare har killen gått allin på min bets 3 ggr, en gång på BB, en gång på SB och en gång efter att ha limpat i tidig position. Detta inträffa halvägs in i en MTT har själv strax över avg. Call eller fold? Citera
Skumdum Postad 22 December , 2007 Rapport Postad 22 December , 2007 Med dom readsen är det en solklar syn. Annars också. Citera
edsf Postad 23 December , 2007 Rapport Postad 23 December , 2007 Dom flesta spelar alldeles för tajt i turneringar. Tänk på det. Citera
miata91 Postad 23 December , 2007 Författare Rapport Postad 23 December , 2007 Jo jag tyckte det också var en klar syn, men jag fick lite kritik av min kompis som tyckte det var dumt att syna sig allin med AQ. Hur som helst syna jag och han satt med KJ, jag träffa Q men han klonka in stegen på rivern. Citera
ebisumaru Postad 23 December , 2007 Rapport Postad 23 December , 2007 Klart du kan folda, oavsett om FI sitter på A2 så tänk på att du överlever inte hur många coinflips som helst. Men gillar du att gambla så Det handlar inte om att gilla coinflips, det handlar om att gilla pengar eller inte. Citera
Joeduck Postad 23 December , 2007 Rapport Postad 23 December , 2007 menar du med det att dte är tur att det finns så många fiskar i turneringarna så att de som är bättre kan ta sig till finalbordet? Isåfall förstår jag tankegången ang pengar Jag menar dock inte att det är fel med en syn med AQ alla gånger, men ser ingen anledning att TS ska göra dte här Citera
Gäst Postad 25 December , 2007 Rapport Postad 25 December , 2007 Det handlar inte om att gilla coinflips, det handlar om att gilla pengar eller inte. QFT. Om man inte synar sig allin här så har man en JÄTTELUCKA i sitt spel. Punkt. Citera
asfalten Postad 25 December , 2007 Rapport Postad 25 December , 2007 Syn eller fold, det är vilket som tycker jag. Jag har inget emot att vänta på ett ännu bättre läge. Men det är klart, man kan ju inte låta sig bli överkörd i evighet. Citera
Joeduck Postad 25 December , 2007 Rapport Postad 25 December , 2007 Syn eller fold, det är vilket som tycker jag. Jag har inget emot att vänta på ett ännu bättre läge. Men det är klart, man kan ju inte låta sig bli överkörd i evighet. Det skulle isf vara orsaken att man inte vill bli mobbad Men fisken drar alltid ur, när man väl hittar synen med något annat än AA O spec, har ju TS tillräckligt med chips, för att vänta ut en bättre hand. Jag hittar ej synen ofta här, kalla det läcka men jag har oxå vunnit tillräckligt många multibordsturneringar för att inte ta lärdom av några för mig nonamers. O ändå, är jag en ganska lös spelare o vill bygga stor stack tidigt. *edit, menar alltså 'concpirazy', förklaringen 'jättelucka' och PUNKT ger inte höga trovärdighetspoäng f.ö Citera
Gäst Postad 25 December , 2007 Rapport Postad 25 December , 2007 *edit, menar alltså 'concpirazy', förklaringen 'jättelucka' och PUNKT ger inte höga trovärdighetspoäng f.ö Hur menar du? Det jag skrev ovan är ju 100% rätt . Citera
SouthEast Postad 25 December , 2007 Rapport Postad 25 December , 2007 Jo jag tyckte det också var en klar syn, men jag fick lite kritik av min kompis som tyckte det var dumt att syna sig allin med AQ. Hur som helst syna jag och han satt med KJ, jag träffa Q men han klonka in stegen på rivern. Ska tillägga att det är en rankingturnering (ja, det är jag som är kompisen med den stora läckan...). Placering 50 eller bättre ger poäng. Kan detta ha nån inverkan på hur man ska spela? Citera
Joeduck Postad 25 December , 2007 Rapport Postad 25 December , 2007 Hur menar du? Det jag skrev ovan är ju 100% rätt . varför skulle det vara rätt? Citera
Sylwester Postad 25 December , 2007 Rapport Postad 25 December , 2007 varför skulle det vara rätt? Av anledningar som du aldrig kommer att förstå, så varför skulle någon göra sig besväret att försöka förklara? Sen lär du väl knappast låta dig övertygas av några "nonames". Citera
Joeduck Postad 25 December , 2007 Rapport Postad 25 December , 2007 Av anledningar som du aldrig kommer att förstå, så varför skulle någon göra sig besväret att försöka förklara? Sen lär du väl knappast låta dig övertygas av några "nonames". jag frågade inte för att jag skulle bli övertygad om någonting men det skulle vara intressant att veta hans förklaring. Om han har någon. Du kanske vet? Sen så handlar det väl knappast om huruvida jag tycker så eller så, det är trådskaparens hand vi diskuterar som han förmodligen inte vill ha svar 'gör så, punkt' Citera
Gäst Postad 25 December , 2007 Rapport Postad 25 December , 2007 varför skulle det vara rätt? Därför att vi ligger så sjukt långt före en aggressiv spelares restealrange att det är löjligt. Punkt. Seriöst, den här handen är så sjukt standard att det bara är meningslöst att diskutera. Citera
Sylwester Postad 25 December , 2007 Rapport Postad 25 December , 2007 Därför att vi ligger så sjukt långt före en aggressiv spelares restealrange att det är löjligt. Punkt. Seriöst, den här handen är så sjukt standard att det bara är meningslöst att diskutera. Men...vi har ju tillräckligt med chips för att vänta ut en bättre hand! Och de drar ju alltid ut! Citera
Joeduck Postad 25 December , 2007 Rapport Postad 25 December , 2007 Men...vi har ju tillräckligt med chips för att vänta ut en bättre hand! Och de drar ju alltid ut! precis, det är nästan så man kan tro att du inte är ironisk Citera
asfalten Postad 25 December , 2007 Rapport Postad 25 December , 2007 När man synar all in i en turnering ska man vara medveten om att markerna är värda mer i dina händer än i fiskens händer. Åtminstonde det dubbla. Så allin-synen kostar mer i en turnering än vad pottoddsen indikerar. Du kan vara 70% favorit om han har ett svagt ess, vilket är drömscenariot naturligtvis, men du kan lika gärna vara 60-40 om han har Kx eller suited connectors. Sitter han på knektar eller tior så har du bara 43% till seger ja till och med par i tvåor ligger man ju under emot här. Det är iochförsig bara 4 händer som är riktigt vidriga, QQ+ och AK Du ligger troligen inte så illa till, utan leder nog fler gånger än du ligger under, men du kan ju som sagt komma att bli utdragen de gånger du synar i ledning också. Och du måste fråga dig om du vill ta 55 procentare synandes all in. Det krävs inte många såna för att få dig utslagen ur turneringen matematiskt... Så det är värt att fundera över annan information, såsom hur bra läsningar man har på andra spelare, och hur bra kontroll man har över bordet i övrigt -finns där ett positivt förväntat värde, eller förväntar du dig ett helvete? Har du varit kortdöd... Blindstrukturen känns också relevant för huruvida man vill riskera sin turnering med en sån här hand. Det kan kännas riktigt jobbigt att ha en sån där galning till vänster som reraisar en hela tiden, men det kan vara lukrativt om man har tålamod. Tycker som sagt att AQ är nånstans på gränsen till en syn med informationen vi har. Citera
miata91 Postad 26 December , 2007 Författare Rapport Postad 26 December , 2007 Riktigt bra och tänkvärt svar där Asfalten. Kan hålla med dig att det kan vara värde i att vänta på stål i ett sånt här läge, tyvärr så bryts ju bord och man blir flyttat från bord relativt ofta mitt i en turre så man har ju inte evigheter på sig heller. Har en tendens att bli rätt tiltad på spelare som raisar mina bets hela tiden, så därför tyckte jag det var intressant att höra lite åsikter om mitt spel. Citera
ojmaha Postad 26 December , 2007 Rapport Postad 26 December , 2007 menar du med det att dte är tur att det finns så många fiskar i turneringarna så att de som är bättre kan ta sig till finalbordet? Isåfall förstår jag tankegången ang pengar Jag menar dock inte att det är fel med en syn med AQ alla gånger, men ser ingen anledning att TS ska göra dte här svårt att ha emr fel än du. det är en så otorligt given syn. Citera
ojmaha Postad 26 December , 2007 Rapport Postad 26 December , 2007 Text results appended to pokerstove.txt 488,006,640 games 0.250 secs 1,952,026,560 games/sec Board: Dead: equity win tie pots won pots tied Hand 0: 59.597% 56.63% 02.96% 276371819 14464975.50 { AsQd } Hand 1: 40.403% 37.44% 02.96% 182704870 14464975.50 { 22+, A2s+, KTs+, JTs, T8s, 87s, 65s, A2o+, KTo+, JTo } --- alla par, alla ess, alla hyfsade kungar och lite random junk och whoops 60/40 + pengar i potten. caaaaallllllll. tight range+ pengar i potten: Text results appended to pokerstove.txt 231,161,040 games 0.005 secs 46,232,208,000 games/sec Board: Dead: equity win tie pots won pots tied Hand 0: 50.224% 45.81% 04.41% 105896360 10202926.00 { AsQd } Hand 1: 49.776% 45.36% 04.41% 104858828 10202926.00 { 22+, A7s+, A9o+ } --- Citera
ojmaha Postad 26 December , 2007 Rapport Postad 26 December , 2007 jag tycker visa ska vänta på AA tills vi måste dubbla 5ggr i rad för att vara med i leken igen... en del borde fråga sig varför de aldrig vinner på turneirngar trots att de alltid har bäst hand när pengarna åker in... Citera
Gahlster Postad 26 December , 2007 Rapport Postad 26 December , 2007 Allvarligt, de döda pengarna i potten motsvarar mer än 30% av vår stack som vi har vid fold... Man måste inte ha KK+ för att stå upp mot en resteal... Citera
Recommended Posts