Gå till innehåll

Någon bra analys?


Tompa66

Recommended Posts

Hej !

Nybörjarfråga NL

Har en liten fråga som kanske någon duktig kan svara på sådär mellan tummen och pekfingret;-)

Har lirat poker i nått år endast online och bara FL ,

Men det ger mig gråa hår av alla utdragningar,så jag startade för 2 veckor sedan med NL ,

 

Får en olustig känsla av att min pockets nästan aldrig ger mig en triss sedan jag började med NL,:evil:

 

Kollade i min pokertracker sedan mitt NL spel började och så här ser mina pockets ut sista 2300 händerna ,,ja jag vet att det säkert e på tok för få händer men utvecklingen är i allafall oroande tycker jag ELLER?

AA 15 ggr set 1 gång

KK 14 ggr set 0 gång

QQ 13 ggr set 0 gång

JJ 7 ggr set 3 gånger

1010 12 ggr set 0 gång

99 5ggr set 1 gång

88 9ggr set 0 gång

77 11 ggr set 0 gång

66 7ggr set 1 gång dock 4tal 1 gång

55 9ggr set 0 gång

44 9 ggr set 2 gånger

33 8ggr set 0 gång dock 4tal 1 gång

22 7 ggr set 0 gång

 

vilket ger ca 125 pocketpairs som jag träffar 8 gånger efter flopp eller senare på ca 2300 händer

 

så frågan är :Är det helt normalt statistiskt sett eller,själv tycker jag att det e rejält i underkant så förhoppningsvis kommer perioden då jag träffar dom oftare än normalt kanske

någon som har en vettig åsikt vore jag tacksam :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vilket ger ca 125 pocketpairs som jag träffar 8 gånger efter flopp eller senare på ca 2300 händer

 

Du måste väl träffa set för att få fyrtal också, så jag får det till 10 set snarare än 8.

 

125 pocketpar på 2300 händer är ganska normalt (väntevärdet är 135).

 

För att testa om du får alldeles för lite set (statistiskt alltså) kan man göra en vanlig hypotesprövning. Gör man det kommer man fram till att man med 5 % signifikansnivå inte kan förkasta hypotesen att den förväntade sannolikheten att träffa set (givet resultaten i ditt stickprov) är lika med den teoretiska sannolikheten.

 

För den som inte är bekant med statistisk terminologi betyder det helt enkelt att dina resultat inte statistiskt säkerställt avviker från det förväntade.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ok då tackar jag för svaren helt normalt alltså,,,

men blir ju lite knäpp av att börja med NL och missa så många set som kunde gett lite kosing i kassan :lol: men men som någon sa nästa vecka kanske jag träffar allt,,,

men en tröst var iallafall utav dom 10 händerna som jag fick set eller 2 fyrtal vann jag 9 av dom ;-)

så tackar för svaret än en gång

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

suck inte många frågor man kan ställa utan att någon skall försöka göra sig rolig

Patetiskt e bara förnamnet,

Fick du för lite bröstmjölk som barn Tiggr?

 

Fast vad vill du att folk sak svara? Du får precisera dig. Rent statistiskt borde du ha fått X set och du har fått X-Y set. Det är inte så mycket att ha en åsikt om. Eller är din fråga om siten du spelar på er riggad?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej !

Nybörjarfråga NL

Har en liten fråga som kanske någon duktig kan svara på sådär mellan tummen och pekfingret;-)

Har lirat poker i nått år endast online och bara FL ,

Men det ger mig gråa hår av alla utdragningar,så jag startade för 2 veckor sedan med NL ,

 

Får en olustig känsla av att min pockets nästan aldrig ger mig en triss sedan jag började med NL,:evil:

 

Kollade i min pokertracker sedan mitt NL spel började och så här ser mina pockets ut sista 2300 händerna ,,ja jag vet att det säkert e på tok för få händer men utvecklingen är i allafall oroande tycker jag ELLER?

AA 15 ggr set 1 gång

KK 14 ggr set 0 gång

QQ 13 ggr set 0 gång

JJ 7 ggr set 3 gånger

1010 12 ggr set 0 gång

99 5ggr set 1 gång

88 9ggr set 0 gång

77 11 ggr set 0 gång

66 7ggr set 1 gång dock 4tal 1 gång

55 9ggr set 0 gång

44 9 ggr set 2 gånger

33 8ggr set 0 gång dock 4tal 1 gång

22 7 ggr set 0 gång

 

vilket ger ca 125 pocketpairs som jag träffar 8 gånger efter flopp eller senare på ca 2300 händer

 

så frågan är :Är det helt normalt statistiskt sett eller,själv tycker jag att det e rejält i underkant så förhoppningsvis kommer perioden då jag träffar dom oftare än normalt kanske

någon som har en vettig åsikt vore jag tacksam :-D

 

 

Vissa dagar önskar jag att jag hade vetat i förhand att

- jag kommer att träffa set sju gånger under dagen

- spela dem offensivt och få sämre händer att gå all in redan vid floppen

- förlora hela stacken alla sju gångerna

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...