nucleus Postad 20 December , 2007 Rapport Share Postad 20 December , 2007 Tänkte att få igång nåt som liknar "sanslöst roliga videoklippstråden" fast för film. Många är de gånger man vill kolla film men saknar bra uppslag. Då ska man gå in här, få ett aktuellt tips och njuta i soffan. Tänkte vidare att den framförallt ska behandla nya eller seminya filmer så vi slipper få 48 förslag på Gudfadern 1&2, för dessa ändamål finns andra trådar. Lämpligt hade ju vart att börja med ett tips men jag har ju inga...därför jag startar tråden Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jakelamotta Postad 20 December , 2007 Rapport Share Postad 20 December , 2007 Spontant tycker jag att tipsa om bara nya filmer inte är en bra idé då de flesta har rätt bra koll på ny film men ofta knappt har sett en film gjord före 1980.. Nu vet jag inte vad du menar med semi-nya filmer men antar att du pratar om 2000-talet iaf. Isf är detta min lista på tips: The New World The Departed Dolt Hot Dogville Barnet Elephant Eternal Sunshine of the Spotless Mind In the Mood for Love Järn 3:an Sonen Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
nucleus Postad 20 December , 2007 Författare Rapport Share Postad 20 December , 2007 Nu vet jag inte vad du menar med semi-nya filmer men antar att du pratar om 2000-talet iaf. Tanken var att hålla tråden aktuell vartefter det dyker upp nya filmer. Om jag ska definiera seminya så blir det 1 år tillbaka. Tror det redan finns en tråd som diskuterar "bra filmer" (gamla och nya). En sån tråd riskerar att bli en upprabbling av imdb's top 250 och inte tillföra så mycket nytt. Men det står väl alla fritt att tipsa om vilken film dom vill. Har förklarat min tanke så gott jag kan nu allafall Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
BingoBenny Postad 20 December , 2007 Rapport Share Postad 20 December , 2007 Tanken var att hålla tråden aktuell vartefter det dyker upp nya filmer. Om jag ska definiera seminya så blir det 1 år tillbaka. Tror det redan finns en tråd som diskuterar "bra filmer" (gamla och nya). En sån tråd riskerar att bli en upprabbling av imdb's top 250 och inte tillföra så mycket nytt. Men det står väl alla fritt att tipsa om vilken film dom vill. Har förklarat min tanke så gott jag kan nu allafall Förvänta dig inte allt för många bra tips, det släpps bara skräp nuförtiden. Men Rescue Dawn får bli mitt konrekta tips. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
tuppjuck Postad 20 December , 2007 Rapport Share Postad 20 December , 2007 Har man inte sett "Efter bröllopet" bör man Seminy drygt.. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
slaskpoker Postad 20 December , 2007 Rapport Share Postad 20 December , 2007 the condemned 13th district crank extreme ops Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rocken1900 Postad 20 December , 2007 Rapport Share Postad 20 December , 2007 Hot Fuzz måste du bara se, hejdlöst bra... Vidare så är 300 en grym film... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
vincentblack Postad 20 December , 2007 Rapport Share Postad 20 December , 2007 Action - Shoot em up Action/fantasy - D-War (Dragon War) Komedi - Heartbreak kid Komedi - Hot Rod Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Bodinarn Postad 20 December , 2007 Rapport Share Postad 20 December , 2007 Eastern Promises - Ryska maffian är ball. http://www.youtube.com/watch?v=iq_M8EOC4zA Alpha Dog - Handlar om den yngsta killen som någonsin hamnat på FBI's most wanted lista och vad som gjorde att han hamnade där. http://www.youtube.com/watch?v=QJLTOFX9qcw Harsh Times - Christian Bale spelar en soldat med..hm.. psykiska problem. http://www.youtube.com/watch?v=LQX5Vz7NaMg Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Richi Postad 20 December , 2007 Rapport Share Postad 20 December , 2007 Även när det gäller nya filmer kan man ju kolla topplistorna på imdb. (bio listor och nytt utkommit på uthyrning) I vilket fall här är 2 semi-nya filmer som även de fick bra betyg på imdb och var helt i min smak. The Kingdom (thriller) Stardust (fantasy) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eurythmech Postad 20 December , 2007 Rapport Share Postad 20 December , 2007 Om folk hade vettig smak skulle en sån här tråd vara guld värd, eftersom det bara tycks släppas skit nu för tiden, men realistiskt också görs mycket bra. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
oleby Postad 20 December , 2007 Rapport Share Postad 20 December , 2007 Blood Diamond tyckte jag var jävligt bra Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
BingoBenny Postad 20 December , 2007 Rapport Share Postad 20 December , 2007 Om folk hade vettig smak skulle en sån här tråd vara guld värd, eftersom det bara tycks släppas skit nu för tiden, men realistiskt också görs mycket bra. Nämn gärna exempel på vad du tycker för bra filmer har släppts 2007? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
BingoBenny Postad 20 December , 2007 Rapport Share Postad 20 December , 2007 Ajuste, Last king of scotland är ett måste. EDIT: Fast den kanske räknas som gammal.. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Blom1337 Postad 20 December , 2007 Rapport Share Postad 20 December , 2007 Fracture Mr Brooks Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
BingoBenny Postad 20 December , 2007 Rapport Share Postad 20 December , 2007 the condemned13th district crank extreme ops Hot Fuzz måste du bara se, hejdlöst bra... Vidare så är 300 en grym film... Action - Shoot em upAction/fantasy - D-War (Dragon War) Komedi - Heartbreak kid Komedi - Hot Rod FractureMr Brooks Det där är ju inga filmer man rekommenderar andra. Det där är filmer man kollar på om man håller på att dö av tristess men redan har sett allt annat som finns att se Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eurythmech Postad 20 December , 2007 Rapport Share Postad 20 December , 2007 Nämn gärna exempel på vad du tycker för bra filmer har släppts 2007? Här har du hela listan: Little Miss Sunshine Och då är den ändå från förra året. Iofs var Simpsonsrullen helt okej. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
BingoBenny Postad 20 December , 2007 Rapport Share Postad 20 December , 2007 Här har du hela listan: Little Miss Sunshine Och då är den ändå från förra året. Iofs var Simpsonsrullen helt okej. Okej tyckte att du skrev att det görs mycket bra filmer nuförtiden, måste ha missuppfattat. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eurythmech Postad 20 December , 2007 Rapport Share Postad 20 December , 2007 Í vilken del av Sverige har "skit" en positiv innebörd? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
BingoBenny Postad 20 December , 2007 Rapport Share Postad 20 December , 2007 Om folk hade vettig smak skulle en sån här tråd vara guld värd, eftersom det bara tycks släppas skit nu för tiden, men realistiskt också görs mycket bra. Det sista i din mening jag reagerade på. EDIT: Skitsamma, nog med OT EDIT#2 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Snabelguy Postad 20 December , 2007 Rapport Share Postad 20 December , 2007 Förvänta dig inte allt för många bra tips, det släpps bara skräp nuförtiden. Men Rescue Dawn får bli mitt konrekta tips. Riktigt dålig wannabe-film... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
BingoBenny Postad 20 December , 2007 Rapport Share Postad 20 December , 2007 Riktigt dålig wannabe-film... 7.8 på imdb med nästan 12k röster säger motsatsen. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
vincentblack Postad 20 December , 2007 Rapport Share Postad 20 December , 2007 BingoBenny = Nya Hans Wiklund. Ditt tips var ju riktigt bra Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
vincentblack Postad 20 December , 2007 Rapport Share Postad 20 December , 2007 7.8 på imdb med nästan 12k röster säger motsatsen. Jaha, så det är IMDB man ska gå efter om det är en bra film eller inte? Det här visar ju bara vad du är för människa. Tycker 90% att det är bra, då måste jag också tycka det. Man vill ju inte vara utanför. IMDB är bra men enligt min uppfattning så är inte alltid betyget rättvist. Kan både vara högre och lägre än min egen smak. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Kape Postad 20 December , 2007 Rapport Share Postad 20 December , 2007 Problemet med alla recensioner är ju att man först måste lära sig om man har samma smak som den som recenserar. Jag har t.ex. snabbt förstått att jag och Eury inte alls har liknande musiksmak och drar därav den förutfattade åsikten att vi helelr inte gillar samma typ av filmer... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts