Gå till innehåll

The life of RaMz


RaMz

Recommended Posts

  • Svars 6,9k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Men öh! Kom hit på lite förfest imorgon då om ni ändå bara ska hänga din fisk.

 

Det blir ett stabilt gäng, Hata mfl.

 

Tack för inbjuden men jag tror jag passar den här gången, redan lovat bort mig.

 

Mådde riktigt dåligt igår när vi drog hem från malmö, kändes typ som att jag blivit drogad, men antagligen så drack jag väl bara för mkt. Mår inte så bra idag men vi ska gå till Lounge på malmös och hänga lite ikväll iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Back in sthlm nu efter en skön Lundvecka. Idag har jag vart duktig och vart på banken o häsat på lite samt rett ut lite skulder från de senaste resorna.

 

Lattjade lite tennis med grabbarna nere i Lund under veckan och dte var riktigt kul så nu tänkte jag att jag ska börja träna upp mina tennisskills lite, en tid är bokad redan imorrn. Är hemma en vecka nu innan det bär av till EPT Dortmund med RedKings igen.

 

Körde ju "spela med Ramzi" idag och grindade lite lowstakes games, var sjukt kul att lattja lite och bygga på allas bankrullar lite :)

 

Nu ska jag äta spaghetti köttförsås, puss.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kom nyss hem från tennisen, sjukt kul! Detta var andra gången jag lirade och även om jag fortfarande inte kan spela så börjar jag komma igång, tror det där looprörelsen sitter i ryggmärgen efter all pingis man lirade i grundskolan.

 

Just nu sitter jag i telefonkö med skatteverket, tänkte höra om dom vill ha lite cash av mig för min aussie millions cash från förra året.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kom nyss hem från tennisen, sjukt kul! Detta var andra gången jag lirade och även om jag fortfarande inte kan spela så börjar jag komma igång, tror det där looprörelsen sitter i ryggmärgen efter all pingis man lirade i grundskolan.

 

Just nu sitter jag i telefonkö med skatteverket, tänkte höra om dom vill ha lite cash av mig för min aussie millions cash från förra året.

 

Vi som inte är kvar i grundskolan säger numera forehand :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OMAHA_HI, POT_LIMIT, P4-90506862-114

played at "Medan" for USD RM from 2009-03-04 13:00 until 2009-03-04 13:01

 

 

 

Seat 1: GURTSOF ($317 in chips)

Seat 3: eragorn69 ($1,406 in chips)

Seat 8: Fck_My_Life ($1,259.50 in chips)

Seat 9: Kitbul ($1,186 in chips)

Seat 10: mamourm ($4,895 in chips)

 

 

 

ANTES/BLINDS

GURTSOF posts small blind ($10), eragorn69 posts big blind ($10).

 

PRE-FLOP

Fck_My_Life bets $40, Kitbul folds, mamourm bets $140, GURTSOF folds, eragorn69 calls $130, Fck_My_Life bets $530, mamourm bets $1,720, eragorn69 calls $1,266 and is all-in, Fck_My_Life calls $689.50 and is all-in.

 

FLOP [board cards: Queen of Diamonds,10 of Hearts,5 of Spades ]

 

 

TURN [board cards: Queen of Diamonds,10 of Hearts,5 of Spades,6 of Spades ]

 

 

RIVER [board cards: Queen of Diamonds,10 of Hearts,5 of Spades,6 of Spades,10 of Spades ]

 

 

SHOWDOWN

mamourm shows [ King of Spades,10 of Clubs,King of Hearts,3 of Clubs ]

eragorn69 shows [ King of Diamonds,King of Clubs,Queen of Clubs,5 of Hearts ]

Fck_My_Life shows [ Ace of Diamonds,8 of Clubs,Ace of Clubs,2 of Diamonds ]

mamourm wins $454, mamourm wins $293, mamourm wins $3,785.50.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förstår inte hur du pallar spela omaha.. spelat här ca en timme nu och backat rakt ut trots att jag varit favorit 100% av gångerna på turn..

 

 

Mina nötflushar blir rövknullade varje gång bordet parar sig på river.. mina floppade kåkar får högre kåkar mot sig på river.. mina stegar slås av en rivrad färg osv osv osv osv osv osv

Har helt seriöst utan att överdriva backat 10 inköp när jag egentligen borde vara minst 10 plus..

Vad gör man åt detta ramzi? Är omaha alltid såhär fuckat eller har jag bara en extremt dålig dag?

Råd plz :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förstår inte hur du pallar spela omaha.. spelat här ca en timme nu och backat rakt ut trots att jag varit favorit 100% av gångerna på turn..

 

 

Mina nötflushar blir rövknullade varje gång bordet parar sig på river.. mina floppade kåkar får högre kåkar mot sig på river.. mina stegar slås av en rivrad färg osv osv osv osv osv osv

Har helt seriöst utan att överdriva backat 10 inköp när jag egentligen borde vara minst 10 plus..

Vad gör man åt detta ramzi? Är omaha alltid såhär fuckat eller har jag bara en extremt dålig dag?

Råd plz :-D

Om du vill lära dig spela omaha så har jag ett råd: Be en kompis sparka dig hårt på pungen, upprepa tills det inte längre känns. Då är du redo.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förstår inte hur du pallar spela omaha.. spelat här ca en timme nu och backat rakt ut trots att jag varit favorit 100% av gångerna på turn..

 

 

Mina nötflushar blir rövknullade varje gång bordet parar sig på river.. mina floppade kåkar får högre kåkar mot sig på river.. mina stegar slås av en rivrad färg osv osv osv osv osv osv

Har helt seriöst utan att överdriva backat 10 inköp när jag egentligen borde vara minst 10 plus..

Vad gör man åt detta ramzi? Är omaha alltid såhär fuckat eller har jag bara en extremt dålig dag?

Råd plz :-D

 

Min session såg exakt likadan ut faktiskt, rätt sjukt spel. Verkar som att alla omahagrinders är proffs på att köpa ut. Jag torska en 5k pott all in på turn med nötstege när han floatat flopp ur poss med endast hålk och underpar, han fick set på turn och dega in allt, normale kåk....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lol.. ongame... mamourn lever alltså

 

ja vart fan kom han ifrån? Jag har ju inte spelat på Ongame mkt förut så alldrig mött han förut. Men sjuk va han iaf, omslag pre vaaarje hand och sen så kör han bara. Men han e svårläst fan han kan ju va inne o rota med vad som helst och han är jäkligt aggro. Han får gärna hänga kvar ett tag på siten, det blev sjukt bra action. Var 6-7 bord igång där ett tag men sen när han klev så dog dom flesta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

skit i tennis å pingis.. sitta i telekö för att få skatta? :shock:

 

Vart ett kort samtal, jag ville betala för Aussie Millions förra året men insåg snabbt att jag kommer få en deklarationen i brevlådan om någon månad så bara fylla i då. Nu vet jag hur man ska betala skatt iaf, det var värt att sitta i telefonkö :)

 

Satt även på telefon flera ggr med Nordea idag och det slutade med att jag bland annat lärde mig att bara bränna pengar på randomsaker inte räknas som utgifter på en låneansökan utan då menar dom hyra o räkningar o sånna saker. Jag som tyckte att om man bor på hotell ca 100 dagar om året så kanske det kan räknas som en stadig utgift? Crazy world.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kör full söndagsgrind idag för första gången på länge. Sjukt laddad och fokuserad på att spela mitt A-game så vi får hoppas att det går bra. Har inte börjat så bra, redan bustat i 3 grejjer, men jag kör på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja vart fan kom han ifrån? Jag har ju inte spelat på Ongame mkt förut så alldrig mött han förut. Men sjuk va han iaf, omslag pre vaaarje hand och sen så kör han bara. Men han e svårläst fan han kan ju va inne o rota med vad som helst och han är jäkligt aggro. Han får gärna hänga kvar ett tag på siten, det blev sjukt bra action. Var 6-7 bord igång där ett tag men sen när han klev så dog dom flesta.

 

mmm han e bra sjuk, han bekostade min vegasvistelse då ajg var där för 2 år sedan, satt i råtilten o spelade omahahaha på hotellrummet vilket jag inte kan för fem öre men då borden dog och det bara var jag och han kvar drog jag en fuling =/ tvinga roommaten till att ta över som spelade på den tiden 25/50 plo och uppåt, jag har helt enkelt inte nog med "gamble" i mig för att tackla den spelartypen då jag tycker mig komma fram till att han ska ha nötterna varje gång han tog en av sina sjuka linjer.

Gick bra för min m8 dock, vann 6k eller något, satt och svettades för dom spelade djupt som kuken där efter några degningar :)

 

Sjuk actionspelare

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mmm han e bra sjuk, han bekostade min vegasvistelse då ajg var där för 2 år sedan, satt i råtilten o spelade omahahaha på hotellrummet vilket jag inte kan för fem öre men då borden dog och det bara var jag och han kvar drog jag en fuling =/ tvinga roommaten till att ta över som spelade på den tiden 25/50 plo och uppåt, jag har helt enkelt inte nog med "gamble" i mig för att tackla den spelartypen då jag tycker mig komma fram till att han ska ha nötterna varje gång han tog en av sina sjuka linjer.

Gick bra för min m8 dock, vann 6k eller något, satt och svettades för dom spelade djupt som kuken där efter några degningar :)

 

Sjuk actionspelare

 

skön snubbe, rolig att lira med, får hålla utkik efter honom :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

söndagsgrinden gick sådär. såg bra ut i ganska mkt men allt blev tillslut shortstacks och ingen medvind hade jag. Kom itm i några saker men största cashen va typ 1400 eller nått, så det blev nog ett ganska så smaskigt back. Oh well, bra försök, jag spelade jäkligt bra hela kvällen tycker jag, hade mkt bättre fokus än vanligtvis.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Somnade kl 14 dagen efter söndagsgrinden och sovit typ 5h nu så mår inte riktigt 100%, men blir sova tidigt idag så borde allt va perfekt imorrn då jag åker till Dortmund.

 

Vart omöjligt att hitta bra flyg dit ner så jag väntade tills idag med att boka och inte blev det bättre av det, fick betala hutlöst pris för en liten 2h flygning. Nu är jag all set för att åka ner imorrnkväll iaf och kommer va laddad som fan på onsdag när jag ska spela. Möter upp Molle där nere, vi bor på hilton.

 

Vi har fått nya RedKingskläder att spela i som jag hoppas kommer vara heta som fan. Ni kan följa live hur det går för oss i Dortmund genom RedKings egen blogg: http://site.redkings.com/index.cgi?prod_id=rkblog&aname=poker.se

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...