Gå till innehåll

The life of RaMz


RaMz

Recommended Posts

  • Svars 6,9k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

1k rebuyen va kall, va inne för 3k bara pga att vi inte har så mkt cash, lyckades aldrig få tag i några marker och bustade när jag degade in på knappen med Q8s och bb syna med KK, fick vara med ock leka i några timmar i alla fall. Hade ett av dom kallaste borden jag skådat typ. Satt med Sirens, Timex, Rekrul och 3 andra unga amerikaner som verkade känna de övriga. Inte direkt så bra timing att få det bordet i veckans snaskigaste turnering.

 

Efter att jag bustat 1k rebuyen så regga jag mig till 200r satelliten till main event som dom kör varje kväll. Var en timme kvar tills att satten skulle börja så jag satte mig och gejmade lite blackjack. Var all in med aussie rullen men lyckades grinda till mig ett 4k plus till slut, mkt tack vare väldigt solit spel av mig.

 

Sattelliten gick inge vidare, torskade varje all in och var inne för 1600. Det är sjuk turbostruktur i dom så alla har typ runt 10 bbs rätt snabbt, men alla spelar föfärligt shortstack spel så det blir sjukt bra värde om man bara vinner nån flip så mnan kan sitta och hacka ner alla shortstackar. Tyvärr så torskade jag 4st raka 6k flips och bustade ur satelliten relativt tidigt.

 

Träffade på Colson idag också, han var ganska jetlaggad, dom kom ner ett stort gäng amerikaner idag. Hälsade förutom honom också på JovialGent och Shaniac som jag hängt en del med under andra turneringsveckor.

 

Kom hem till hotellet nu efter satten och hittar KenRetaard och Alex Roumeliotis (?) på vårt rum som sitter och luktar klor och whinar över min blackjac-röta. Försöker förklara att om man inte kan vinna på poker så måste man ju fixa deg på nåt annat sätt, team jelassi måste ju ha deg att gejma för så man fick ju styra upp det efetrsom de andra bara bustar min livedeg o sen går o badar o sånt...

 

Nu ska vi kila ner och käka middag vid vattnet precis här bredvid, mitt förslag om roomservice blev nämligen nedskjutet direkt.

 

Cheers mates

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Baah, vi va o käka på Rockpool, nötigare restaurang får man leta efter!

 

Käkade sjukt smaskig Waguya Beef, restaurangen hade bara kött från kossor som hade fått betyget 9+ tydligen enligt menyn, top notch :)

 

Kommer ihåg att det typ var omöjligt att få bord på det stället när vi va här förra året, vi hade lite tur nu eftersom det var ganska sent så det fanns ett fåtal lediga bord. Självklart så fick man betala notan, Alex och Mike hustlade mig såklart genom att avvika från branschstandarden som är att köra sedel och körde istället en hustling på mig, Riktiga proffs asså...

 

Dymling har anlänt nu också så vi är numera 3-handade på vårt hotellrum. Riktigt slut nu så det blir lite heroes och sen sova, imorrn spelar vi alla ett 1500 bounty event här.

 

gn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelat 1500 bounty eventet hela jävla dagen nu från kl 12.30 och nu är klockan 01.30. Kom typ 27a av 370 spelare, fick smaskiga 2690 dollares för min insats. Fick iofs 1k också för att jag bustade tillydonken som var en bounty. Förstapriset låg på runt 150k.

 

Turneringen spelades helt utan antar så jag var tight som aldrig förr, självklart så var det ingen som någonsin gav mig någon respekt ändå, tyvärr så hade man ju aldrig några händer som man kunde få betalt på så jag fick grinda med runt halva average till avergastack hela vägen från 100 spelare ner till 32 kvar.

 

Hade JJ en gång, men då fick jag omslag av jordens tightaste gamling från irland, Frank Callahan, så det var bara att lägga sig. Han slog om 4a ggr preflop på 7h som jag spelade med honom och alla var mot mig, då ska ni veta att jag var bordets näst tightaste spelare, bra timing man har som springer in i hans nötter hela dagen, som tur var så betalade jag bara av han lite i taget.

 

På bubblan lyckas jag träffa mitt första par för dagen då jag raisat med A8 och fått syn av knapp och BB, floppen är AT3 alla ruter och d går rundcheck. Turn kommer ett till ess och bb bettar lite, jag synar såklart, river komer blank Q. BB bettar 10k och jag gillar dte inte riktigt, men det är en megadonkig tjej så hon kan typ valuebetta KQ med ruter eller ett ess (hört att folk bluffar ibland också lol). Jag synar i alla fall och hon har 33, gg för ramzis första par för dagen. Lyckas pulla mig itm med 25k när avg är typ 70k.

 

När det är 32 kvar så körde dom 4a shootouts (lite sjukt) med 8a spelare vardera. En kille bustade snabbt som 8a på mitt bord och sen så gick d några varv där inte så mkt hände och jag hittade inget att stoppa in mina 10bbs med, Till slut så hittar jag AQ med 19,5k på 1-2k blinds och degar in, får syn av AQ pslit pot. Nästa hand så har jag AQ igen och degar in 21k, sb synar med AA. GG WP Ramz

 

nu e jag helt slut, ska sova. imorrn är det 3k omaha rebuy vilket är lite saftigt så det spelar vi inte. Förhoppningsvis så har jag tid att fixa upp lite bilder härifrån Melbourne imorgon på dagen.

 

gn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På bubblan lyckas jag träffa mitt första par för dagen då jag raisat med A8 och fått syn av knapp och BB, floppen är AT8 alla ruter och d går rundcheck. Turn kommer ett till ess och bb bettar lite, jag synar såklart, river komer blank Q. BB bettar 10k och jag gillar dte inte riktigt, men det är en megadonkig tjej så hon kan typ valuebetta KQ med ruter eller ett ess (hört att folk bluffar ibland också lol). Jag synar i alla fall och hon har 33, gg för ramzis första par för dagen.

 

Weaktight...?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nå? ;D

 

Lugn nu, klockan är 11 på morgonen här nu...precis vart nere o käkat blåbärspankakor till frukost.

 

Eftersom jag spelade turnering i 12h igår så hade jag inte tid att ta några bilder, dom kommer när dom kommer I guess. Idag ska jag nog inte spela nån turneing, men har massa andra grejjer jag måste göra plus att jag måste skriva en dagboksartikel till Pokermagazine (wiiee).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så sjukt tilt, spelade en till 200r satellit, var inne för 2600 såklart eftersom jag aldrig någonsin vann en all in. Men det var sjukt kul att spela i alla fall, sjukare donkfest får man leta efter. Nu har jag lagt 4400 på satelliter till en turre som kostar 10k, gg Ramzi.

 

Och tilta mig inte med att växla ihop mig med KenRetaard.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra utgång, mkt stök...

 

snackade med 2 tjejer, vart dödshotad båda gångerna, gg gn.

 

Later ju "skoj" Hur va vakterna? Har rest fran Sydney till Cairns o tillbaka 2 (!) ggr med flertalet stopp och overallt har i Australien finns fenomenet "du ar for full for o komma in" Sjukt storigt!

 

En polare kom inte in som druckit 3 ol en gang. E annan sa var en polare ganska sa full men hans polsre som holl sallskap hade inte ens druckit o nar Nr.1 (den fulla) inte kom in sa fick inte helelr den nyktra komma in...

 

Hur som helst, lycka till me aussiefiskarna!

 

// sydney

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

angaende skimmning osv. ja befinner mig just nu i vegas efter ha vart i washington o new york ett par dagar. ska tillbringa en manads grindade har men nar ja skulle gora mitt megauttag har pa hotellet fick jhag som svar att ja var tvungen o kontakta min bank. tydligen har jag tagit ut 60k nar ja var i new york. ringde o skallde lite pa min bank men de sa att eftersom de ar helg maste ja vanta till pa mandag o ringa mitt bankkontor sa far de satta igang utredning.

 

alltsa hur manga ar det som har vart med om det har och vada va ar grejen? det ar ju bankens ansvar att de e ratt kille osm tar ut pengar sa de ar val betalningsskyldiga?

 

hur ofta far man tillbaka och hur ofta blaser banken en pa sina riksdaler? fick nu ta ut mer k fran mitt pokerkonto, sparra kortet och lana usd av polarn sa lange. men vafan. 60k e ju alltid 60k.

 

du har snackat me din bank? vad sa du? vad sa dom?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag fick fylla i en blankett för kortreklamation med information med villka köp som skulle reklameras, faxade in det nästa dag och 24h senare så hade Nordea betalat tillbaka allt till mitt kort. Gick riktigt smidigt. Hoppas dom får fast äcklena. Samma sak hände Mattsson för ett tag sen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja va e de for varld vi lever i...

 

k, men du behovde liksom inte skicka in nagon detaljerad story hur det hela antagligen har gatt till? for ja har ingen aning om nar, hur eller varfor det togs ut pengar, har bara datum och stora belopp. alltsa, de trodde dig direkt? for ja nojjar lite om att dom ska slingra sig pa nagot satt eftersom jag faktiskt var i NY den dagen och tog ut pengar sjalv men inte mer an 200 usd at gangen.

 

har handelsbanken men det lar val vara samma procedur.

 

edit: hur var det nar han blev riggad da? ditt kort anv de ju tydligen o kopa saker for och i mitt fall tog de ju ut pengar ur bankomaten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...