Gå till innehåll

ept bahamas - flygbiljett


mendieta19

Recommended Posts

tjena, lyckades vinna ett paket till ept i bahamas i början av januari, men har fått ett litet problem, jag lyckas inte hitta några lediga flygstolar dit.... jag ska till Nassau och måste fixa flyget själv enligt pokerstars...

 

vet visserligen inte mycket om resor sedan innan men om någon har tips vore det jättebra..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var där nu i december på WPT Bootcamp 3-8 december bokade en vecka innan då polaren vann säte, flög med Continental från Bahamas via New Ark (NY) sen West Palm Beach sen till Nassau Åkte med Continental hela vägen förutom sista vägen. WestPalm - Nassau (Bahammasian air eller ngt sånt).

 

Hemresan Nassau - New Ark (Continental) New Ark - Stockholm (Malaysia Airlines)

 

Continental = sådär bolag

Malaysia = Tip Top

 

Bokade via en länk till travelstore.se (ligger i stockholm) http://www.travelstore.se/

 

Kontakta flera siter, så kommer de med flertal alternativ till dig. När vi åkte till Bahamas fick vi ett pris för 11,500 sek/pers sen typ ngn dag senare fick vi en annan resa för 9000/pers genom samma agentur.

 

OBS!! Tänk på att det är lättare att ha en dags marginal, tex om turren slutar på lördag åk hem på måndag då de flesta åker på söndag och likadant när du skall anlända till bahamas.

 

Ett tips om du får E-ticket biljetter, se till att få tydlig information från agenturen vilket nummer som gäller för i Bahamas är det manana, manana tempo, var i god tid hem när du skall flyga ca 3h.

 

I usa verkade E-ticket också ganska nytt, tog en del tid för dem att fatta att det var E-ticket.

 

De hänger inte med som i ett I-land som svedala.

 

 

GL anyhow!!! och blogga om hur det går i Bahamas..... prova BahamaMamas god sliskig drink med rom i.....hick

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

snackar du tur o retur nu?

 

har hotell som ska checka in/ ut en dag innan o efter turrens slut

 

edit: incheckning och utcheckning är båda fredagar, det funkar lr?

 

priset är på tur och retur. Bör funka gällande fredagen. Hotellrum på bahamas om du måste stanna en dag ligger nog på ca 150$/natt

 

Ge inte upp, jag satt ca 5h i sträck och ringde och försökte boka via internet. så ha tålamod. prova agentur ovanför, de hade bra service.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag har fått $1000 och det är ju för 2 pers då... men ingen katastrof om man får lägga ut mer men givetvis billigast möjliga som gäller.. får nog lyx där nere med 5 stjärnigt hotell

 

1000$ i respengar det var riktigt snålt. polaren fick $2500 av unibet och $500 på plats av migrogamingansvarig dvs $3000 på två pers till WPT Bootcamp

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

men angående priset, 20.000kr får man räkna med att lägga ut eller? (för 2st turoretur)

 

Ska boka flyg imorrn och fick lite bra länkar av en flygvärdinna och det verkar som det blir billigare än 20k iallafall men blir lite jobbiga byten men det blir det ju vad du än åker med.. Lägger ut info imorrn hur jag och polaren löste det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var också på WPT boot camp. Mitt tips är att leta billiga flygresor T/R NewYork och sedan leta separata flygresor NewYork-Nassau på amerikanska sajter som http://www.cheepflights.com, http://www.orbitz.com, http://www.jetblue.com. I och för sig ganska av att behöva åka via USA på grund av långa köer till customs samt in/ut checkning av bagage men tror att det kan vara värt besväret speciellt om Brittish Airways är fullt.

 

Atlantis är för övrigt grymt.

 

Edit: Det var någon annan på boot camp som åkte direkt Paris-Nassau. Kolla med air france också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hmm hittat ett alternativ från stockholm via london till new york,och sedan till nassau tor för 2 för totalt 7300kr:D

 

hoppas att jag tänkt rätt ska ringa i eftermiddag

 

Låter bra. Tänkt på att du bör ha minst 3h i NewYork för att hinna med byten. Vi hade 3.5h och hann precis (var långa köer till customs och incheckning)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...