gdaily Postad 14 December , 2007 Rapport Share Postad 14 December , 2007 Allt mojligt skit kan handa, om du ar all in pa flop med set mot FD ar du bara 65% favorit, Jag förstår om han har sjuk otur och förlorar, alla andra har 75% vinstchans om de har set mot flusgdrag på floppen, men han har tydligen riggat konto med -10 procentenheter. Färgdraget har 35% chans att träffa, men du har 7+10 outs att köpa tillbaks, dvs det blir ungefär 75%-25% i din favör. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
sexyterran Postad 14 December , 2007 Rapport Share Postad 14 December , 2007 Hela den här diskussionen är meningslös då rullekrav endast är meningsfullt om man är en vinnande spelare. Till softish skulle jag rekommendera en rulle på max 10bb, ger antagligen bäst EV. ! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
hitmaniac Postad 14 December , 2007 Rapport Share Postad 14 December , 2007 gdaily, ingen bad dig att svara på frågan, vill du svara så kan du göra det som en normal person o inte va en sån där "hur svårt kan det vara" det kan vara svårt om man inte förstår. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Kenan83 Postad 14 December , 2007 Rapport Share Postad 14 December , 2007 gdaily, ingen bad dig att svara på frågan, vill du svara så kan du göra det som en normal person o inte va en sån där "hur svårt kan det vara" det kan vara svårt om man inte förstår. Men finns 10 liknande trådar, orkar man inte söka så förtjänar man sånna svar. Sen så borde han postat under nybörjarefrågor om han vill ha trevligare svar, inte under Texas Hold'em. Är det så svårt att läsa reglerna... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
LuckyStar5.1 Postad 14 December , 2007 Rapport Share Postad 14 December , 2007 Softish. GÖR OM GÖR RÄTT. Skaffa nytt användarnamn och ny avatar... Starta en DB och försök vara konstruktiv. Med nuvarande namn kommer du vara just Softish och det är utdömt. Är bara snäll nu, vad du än skriver så kommer alla skratta med tanke på alla trådar. Så om du seriöst tror du kan vara/bli vinnande och vill ha BRA respons - BYT NAMN OCH AVATAR ! Over and out. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
SoderKrippa Postad 14 December , 2007 Rapport Share Postad 14 December , 2007 Men finns 10 liknande trådar, orkar man inte söka så förtjänar man sånna svar. Sen så borde han postat under nybörjarefrågor om han vill ha trevligare svar, inte under Texas Hold'em. Är det så svårt att läsa reglerna... Det tycker jag är ett moderatorjobb, eller? Hur ska en kille med halvdan koll veta att han har halvdan koll? Kanske känner sig bra... Däremot så är icke nyttjande av sök dåligt, och jag håller med om att man får ta nåt sånt svar emellanåt då... /SK Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ampixo Postad 14 December , 2007 Rapport Share Postad 14 December , 2007 Klart 30 inköp räcker på lite lägre limits där spelet inte ens är agressivt för fem öre. Klart det är bekvämt att köra med fler. Men 30 räcker Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Kenan83 Postad 14 December , 2007 Rapport Share Postad 14 December , 2007 Dubbel Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Kenan83 Postad 14 December , 2007 Rapport Share Postad 14 December , 2007 Det tycker jag är ett moderatorjobb, eller? Hur ska en kille med halvdan koll veta att han har halvdan koll? Kanske känner sig bra... Däremot så är icke nyttjande av sök dåligt, och jag håller med om att man får ta nåt sånt svar emellanåt då... /SK Vet inte om jag förstår dig riktigt nu men att veta om man bör posta under nybörjarefrågor eller holdem är inte moderatorjobb, det är ju bara o läsa reglerna innan man postar. Däremot är det deras jobb att flytta om det är vad du menar, men känns som de har tröttnat på det eftersom folk inte lyssnar utan startar om samma trådar hela tiden. Innan du börjar posta• Läs och förstå alla våra forumregler. • Läs genom hela denna postningsguide. • Sök och läs genom gamla postningar innan du postar din fråga. Tar knappt 10 min att läsa igenom postningsguiden, blir sjukt mycket bättre om alla läser igenom den. Tänk dig va skönt att slippa alla bad beat med resultat synlig i Handanalys, eller slippa 20 olika trådat om samma grej. Oftast så blir svaret bara värre och värre... Postningsguiden Sen blir man lite iriterad på Softish, kolla bara på hans senaste startade trådar, ganska onödiga. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
SoderKrippa Postad 14 December , 2007 Rapport Share Postad 14 December , 2007 Det var att flytta jag mena. i övrigt håller jag helt och hållet med... /SK Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Softish Postad 15 December , 2007 Författare Rapport Share Postad 15 December , 2007 Hela den här diskussionen är meningslös då rullekrav endast är meningsfullt om man är en vinnande spelare. Till softish skulle jag rekommendera en rulle på max 10bb, ger antagligen bäst EV. Hånfull och larvig som vanligt Opteron. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eurythmech Postad 15 December , 2007 Rapport Share Postad 15 December , 2007 gdaily, ingen bad dig att svara på frågan, vill du svara så kan du göra det som en normal person o inte va en sån där "hur svårt kan det vara" det kan vara svårt om man inte förstår. Vad i HELVETE? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Softish Postad 15 December , 2007 Författare Rapport Share Postad 15 December , 2007 URL]Sen blir man lite iriterad på Softish, kolla bara på hans senaste startade trådar, ganska onödiga. Nej de är relevanta men blir tyvärr ständigt feltolkade av trångsinta människor som dig Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst Postad 15 December , 2007 Rapport Share Postad 15 December , 2007 Nej de är relevanta men blir tyvärr ständigt feltolkade av trångsinta människor som dig Japp alla utom du har alltid fel i dina trådar. !"#¤%%¤# Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Akumila Postad 15 December , 2007 Rapport Share Postad 15 December , 2007 mina vanner! Jag vet att min van kan spelade vinnade spel pa NL100. den loosingstreaken som han har rakat ut for pa NL10-50 ar SJUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUK. han har visat mej sina hander och jag har sett de sjuka utdragningarna! jag kan knappt tro att det ar sant. jag snackar inte skit for er pa pokerforum, jag sager bara som det ar! Allt mojligt skit kan handa, om du ar all in pa flop med set mot FD ar du bara 65% favorit, du kan latt forlora 15 sadana pa rad. da ryker 15 buyins! ni som sager emot, lira 1 miljon hander forst sa far ni se vad som hander! Det är ungefär en på miljarden att man förlorar med set mot färgdrag 15 gånger i rad, så jag skulle inte påstå att det händer "lätt". Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Softish Postad 17 December , 2007 Författare Rapport Share Postad 17 December , 2007 Det är ungefär en på miljarden att man förlorar med set mot färgdrag 15 gånger i rad, så jag skulle inte påstå att det händer "lätt". Lite offtopic men igår förlorade jag med esshög färg mot färgstege . Det kändes trots allt bra att det inte var i NL för då hade jag lätt kunnat förlora 1000 dollar i denna enda hand Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Kenan83 Postad 17 December , 2007 Rapport Share Postad 17 December , 2007 Nej de är relevanta men blir tyvärr ständigt feltolkade av trångsinta människor som dig Innan du börjar posta• Läs och förstå alla våra forumregler. • Läs genom hela denna postningsguide. • Sök och läs genom gamla postningar innan du postar din fråga. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Big Less Postad 17 December , 2007 Rapport Share Postad 17 December , 2007 gdaily, ingen bad dig att svara på frågan, vill du svara så kan du göra det som en normal person o inte va en sån där "hur svårt kan det vara" det kan vara svårt om man inte förstår. Fast ärligt talat, det är omöjligt att du inte förstår. Om du hade brytt dig om att läsa tråden hade du förstått. Är du för lat för att göra det, och ska ha allting serverat på ett silverfat som alla andra 90-talister, får du faktiskt leva med att folk är lite korta i tonen mot dig. Och vad gäller bankrullekraven är det som sagt bara relevanta om man är en vinnande spelare. Är du det, Softish? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Softish Postad 17 December , 2007 Författare Rapport Share Postad 17 December , 2007 Fast ärligt talat, det är omöjligt att du inte förstår. Om du hade brytt dig om att läsa tråden hade du förstått. Är du för lat för att göra det, och ska ha allting serverat på ett silverfat som alla andra 90-talister, får du faktiskt leva med att folk är lite korta i tonen mot dig. Och vad gäller bankrullekraven är det som sagt bara relevanta om man är en vinnande spelare. Är du det, Softish? En gång vann jag hundra kronor Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
affe2000 Postad 17 December , 2007 Rapport Share Postad 17 December , 2007 Fast ärligt talat, det är omöjligt att du inte förstår. Om du hade brytt dig om att läsa tråden hade du förstått. Är du för lat för att göra det, och ska ha allting serverat på ett silverfat som alla andra 90-talister, får du faktiskt leva med att folk är lite korta i tonen mot dig. Och vad gäller bankrullekraven är det som sagt bara relevanta om man är en vinnande spelare. Är du det, Softish? Det borde väl förvisso kunna vara svårt att veta om man är en vinnande spelare om man alltid spelar för högt? Alltså är bankrullekrav relevanta även för de som vill veta om de är vinnande eller ej. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gahlster Postad 17 December , 2007 Rapport Share Postad 17 December , 2007 Det borde väl förvisso kunna vara svårt att veta om man är en vinnande spelare om man alltid spelar för högt? Alltså är bankrullekrav relevanta även för de som vill veta om de är vinnande eller ej. Inbakat i ens BR-krav bör det ju finnas inbyggda punkter då man går ner i nivå. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
affe2000 Postad 17 December , 2007 Rapport Share Postad 17 December , 2007 Inbakat i ens BR-krav bör det ju finnas inbyggda punkter då man går ner i nivå. Självklart. Min poäng var att man kan vara en vinnande spelare utan att veta om det eftersom man inte följer bankrullekraven. Således kan man också ta reda på om man är en vinnande spelare om man följer dessa krav och då rä de relevanta för även de som inte vet med sig vara vinnande spelare (och kanske inte heller är det). Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Softish Postad 18 December , 2007 Författare Rapport Share Postad 18 December , 2007 Det borde väl förvisso kunna vara svårt att veta om man är en vinnande spelare om man alltid spelar för högt? Alltså är bankrullekrav relevanta även för de som vill veta om de är vinnande eller ej. Instämmer till fullo. Svårigheten för mig att följa bankrullekraven är att det är så förbaskat trist att spela mot tighta grinders på 0.10/0.20 eller 0.25/0.50. Åtminstone om man inte har bra flyt. Har man inte det så är det alltför lätt att börja slaska och försöka bluffa sig till potter när man inte borde o s v. Även 0.50/1 känns trist eftersom det ofta rör sig om nötgrinders som spelar flera bord. Får man väl en bra hand så blir man därför många gånger slagen av en bättre eller så får man inte betalt när man slår dem. Felet är i grunden att jag inte tillräckligt uppskattar onlinepoker i sig (live är skitkul) utan det är till största delen pengarna som lockar. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Akumila Postad 19 December , 2007 Rapport Share Postad 19 December , 2007 Lite offtopic men igår förlorade jag med esshög färg mot färgstege . Det kändes trots allt bra att det inte var i NL för då hade jag lätt kunnat förlora 1000 dollar i denna enda hand Väldigt off-topic. Det är ju knappast en på miljarden att det händer Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Kape Postad 19 December , 2007 Rapport Share Postad 19 December , 2007 Instämmer till fullo. Svårigheten för mig att följa bankrullekraven är att det är så förbaskat trist att spela mot tighta grinders på 0.10/0.20 eller 0.25/0.50. Åtminstone om man inte har bra flyt. Har man inte det så är det alltför lätt att börja slaska och försöka bluffa sig till potter när man inte borde o s v. Även 0.50/1 känns trist eftersom det ofta rör sig om nötgrinders som spelar flera bord. Får man väl en bra hand så blir man därför många gånger slagen av en bättre eller så får man inte betalt när man slår dem. Felet är i grunden att jag inte tillräckligt uppskattar onlinepoker i sig (live är skitkul) utan det är till största delen pengarna som lockar. Om man inte följer de bankrullekrav man satt upp så spelar det ju egentligen ingen större roll om man har 3000bb eller 1200bb som krav per nivå. Det är ju precis det som är grejen med en tillräckligt stor rulle att man slipper gå ner i nivå p.g.a. tillfälliga svackor. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts