Gå till innehåll

Gillar inte kåkträffen, rätt spelat?


Recommended Posts

Den här hände igår. Jag har slaskat rätt friskt och börjar få ganska galna syner emot mig. Fi miniraisar preflop ganska ofta och har gett mig ganska mycket action.

 

SB 211$

BB 260$

UTG 170$

UTG +1 179$

CO (Jag) 471$

Button 140$

 

UTG folds

UTG+1 folds

CO (jag) 10:heart:-10:spade: raise 4bb

Button folds

SB folds

BB calls

 

flop

Q:spade:-J:club:-J:heart:

BB checks

CO checks (borde ha CB betta här, men valde att checka)

 

turn

8:club:

BB checks

CO bets 14$

BB calls (checksyn hmm..)

 

River

10:club: (klonk)

 

BB checks

CO bets 38$

BB raise 97$ to 135$

CO calls (här vet jag inte vad jag ska göra, Skriver Q-J? i chatten och synar.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 52
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Ni menar att det är uppenbart att man får syn tillräckligt ofta då av en sämre hand? Hur ofta är det? (Ni har säkert rätt alltså, jag bara undrar hur man ska tänka.)

 

Beror på vad det är för FI vi spelar mot. Om han är bra har han kåk och hoppas att VI har färg/stege. Vi har givetvis bättre än så men slår ingen kåk han bör sitta på, möjligen 88 men lite långsökt kanske.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OK. Jag tänker såhär:

(ber om ursäkt om detta är jättebasic och överhuvudtaget inte hör hemma här, men jag vill bara få klart för mig att jag inte är helt ute och cyklar i resonemanget.)

 

När är det profitabelt att reraisa all-in?

Antag att vi inte kommer att få Fi att folda en bättre hand en vår. (Känns rimligt - ska han lägga en högre kåk liksom?)

Isåfall handlar det bara om hur ofta vi får syn av en bättre respektive sämre hand. (Får vi inte syn så blir ju profiten == samma som om vi bara synar)

 

Så: För att det ska vara korrekt att pusha måste han syna oftare med en sämre hand än en bättre.

Jag tror inte att detta är fallet.

Eftersom många duktiga spelare säger "ställ ffs!" så antar jag att jag har fel nånstans, antingen:

 

1) Jag resonerar och räknar helt fel - borde läsa nån basic grundbok i poker och sluta yra

 

2) Resonemanget är rätt men jag har fel i att han inte oftare synare med en sämre hand än en bättre

 

Upplys mig gärna!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur många checkraisar på det bordet med en sämre hand än den jag har?? Inte gör man det med stege/färg? Nu har det ju inte varit nån action på de tidigare gatorna, men just därför blir man ju extra misstänksam när FI spelar som han just gör.

Så jag tycker att synen är det bästa alternativet i det läget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...