IRLsucks Postad 21 April , 2008 Författare Rapport Postad 21 April , 2008 Izy säger: faaarligt farligt... jag gillar spelet om du trebettar men nu är det ju han som leder ut varje gång... kan ju ha exakt vad som helst. lite självmordsspel tycker jag Det är ju just precis att han kan ha vad som hellst som gör det här spelet bra. Och jag gör det bara mot spelare som har 22/18 stats eller högre och mindre än 80% fold to BB steal attempt. Mixar väll iofs upp det lite men i princip. Det jag inte gillar i den handen jag postade där är att det är lite väl mkt random FI, hade runt 120 händer mot han tror jag. Men mot en 22/18 <80% fold to steal så kan han ha väldigt många händer i sin range där. tror en sån spelare trebetar 88+ , många SC AT + och bättre. många händer som missar den floppen. Hittar han syn med t.ex JJ så har jag ju 25%. här är ett egentligen bättre exempel, speciellt med en tight image i ryggen mot en spelare jag vet slår om mycket . Man ska ju inte göra det här spelet för ofta förståss., Men synar han med pocket så har jag 25% och förlorar 300 sklansky bucks. Foldar han vinner jag 300 bucks. Tror absolut att han viker mer än 50% av sin range mot en tight spelare här. Förutsatt att jag inte gör det för ofta då.. GAME #946452748: Texas Hold'em NL $3.00/$6.00 2008-04-21 10:22:53 Table Robertsport (No DP) Seat 1: MiniKnegus ($631.90 in chips) DEALER Seat 3: fayayo ($657.25 in chips) Seat 5: Greedsmith ($726.00 in chips) Seat 6: ENTERTINER ($168.00 in chips) Seat 8: IRLsucks ($609.00 in chips) Seat 10: Avatrich ($628.40 in chips) fayayo: Post SB $3.00 Greedsmith: Post BB $6.00 *** HOLE CARDS *** Dealt to IRLsucks ENTERTINER: Fold IRLsucks: Raise (NF) $24.00 Avatrich: Fold MiniKnegus: Fold fayayo: Raise (NF) $82.00 Greedsmith: Fold IRLsucks: Call $58.00 *** FLOP *** 10 of Diamonds7 of Clubs7 of Spades fayayo: Bet $120.00 IRLsucks: Raise (NF) $527.00 fayayo: Fold *** SUMMARY *** Total pot $814.00 Rake $3.00 IRLsucks: wins $814.00 Försöker spela AA/KK likadant då och då **förlorar runt 220 sklansky bucks om jag blir synad av t.ex QQ Citera
wirdheim Postad 21 April , 2008 Rapport Postad 21 April , 2008 AA, TT shortstack , turnad straight handen Förstår inte varför du inte drar till en standard 3bet här speciellt när ni är så pass djupa och det är en utg öppning som vanligtsvis ska va lite starkare. Samtidigt kan du ju få en shove av shortstacksen efter som han kanske blir sugen på att trixa till det på om han har en Aq eller liknande -händer. Med det sagt snygg diciplinerad/självklar fold när du spelade den som du gjorde Schysst db förövrigt Citera
IRLsucks Postad 21 April , 2008 Författare Rapport Postad 21 April , 2008 wirdheim säger: AA, TT shortstack , turnad straight handen Förstår inte varför du inte drar till en standard 3bet här speciellt när ni är så pass djupa och det är en utg öppning som vanligtsvis ska va lite starkare. Samtidigt kan du ju få en shove av shortstacksen efter som han kanske blir sugen på att trixa till det på om han har en Aq eller liknande -händer. Med det sagt snygg diciplinerad/självklar fold när du spelade den som du gjorde Schysst db förövrigt Han får ju så stört bra implicita om jag drar en vanlig trebet där. Speciellt eftersom jag tycker han är dålig så kommer jag behöva betala av för mkt om han träffar något. Gillar min syn här med aggresiva spelare i ryggen. Han kommer med största sannorlikhet syna en trebet. Och då kan jag fyrbeta och få in mycket i potten pre. Då slipper jag ge han implicita, plus att min bet ser helt cp ut och kan tolkas hur som hellst av en dålig spelare. Citera
IRLsucks Postad 21 April , 2008 Författare Rapport Postad 21 April , 2008 Tycker preflopspelet är svårt i den här situationen. I vanliga fall så trebetar jag mer än vad jag gör. Skulle nog smälla upp den till iaf 84-96 i det här läget. Men avatrich som höjde är dels ganska tight och dels duktig, gör inte speciellt mycket moves heller. Om han tar syn här på en trebet runt 90 så blir det jävligt svårt att spela handen sen ur possition. Det jag gör istället är att jag lägger in en ganska så lite 3bet med tanke på att jag är ur possition. Tanken där är att jag "tvingar" honom att slå om ifall han nu har en stark hand eftersom att han har en gubbe i ryggen. Hade jag betat mer så hade han kunnat syna med både KK och AA eftersom att gubben i ryggen hade fått vika pockets / sc osv. får ju reda på vad han har här relativt billigt. Är det rätt grejj att göra? borde jag slå om fullt eller skita i att slå om alls? GAME #946489741: Texas Hold'em NL $3.00/$6.00 2008-04-21 11:09:14 Table Fire Island Seat 1: IRLsucks ($808.15 in chips) Seat 3: propylenglykolet ($537.00 in chips) Seat 5: TheSwinger ($811.65 in chips) Seat 6: Avatrich ($798.40 in chips) Seat 8: MiniKnegus ($389.70 in chips) Seat 10: Greedsmith ($678.90 in chips) DEALER IRLsucks: Post SB $3.00 propylenglykolet: Post BB $6.00 *** HOLE CARDS *** Dealt to IRLsucks TheSwinger: Fold Avatrich: Raise (NF) $22.00 MiniKnegus: Call $22.00 Greedsmith: Fold IRLsucks: Raise (NF) $76.00 propylenglykolet: Fold Avatrich: Raise (NF) $170.00 MiniKnegus: Fold IRLsucks: Fold *** SUMMARY *** Total pot $274.00 Rake $0.00 Avatrich: wins $274.00 Citera
IRLsucks Postad 21 April , 2008 Författare Rapport Postad 21 April , 2008 Måste återigen dra iväg till sjukan, den här gången i orminge för att lägga om min sår. Välkommet avbrott i grindet, eller inte.. Suger, men hur som hellst. Vore bra och kul om folk kunde skriva vad dem tycker om de senaste händerna / situationerna som jag la upp här, är nämligen lite osäker själv på vad jag tycker även om jag spontant gillar AK spelet. en annan sak, att motivera det där spelet med AK bygger ju på att man vet ungefär vad en sån spelare har för 3bets range. SÅ, alla ni 22/18 tomtar. vad har ni för omslagsrange ungefär? från t.ex BB om knappen höjer. Min teori var 88+, SC en dålig dag, ATs+ och broadways. Stämmer ungefär? Citera
wirdheim Postad 21 April , 2008 Rapport Postad 21 April , 2008 Har lite att göra så jag spammar lite Schysst svar på förra inlägget om än det inte är riktigt min stil att spela så. Tycker du gör helt rätt i den här handen med tanke på att du verkar ha ett så solitt read på han. Om det stämmer så blir du nog sällan 4betad med en sämre hand som värst en coinflip mot AK, kanske AQs och kan lätt lägga handen utan att må dåligt över tappat värde och slipper spela en svår hand ur pos när floppen kommer 3 3 7. Att inte slå om alls är nog dock allt för svagt i min mening speciellt mot han då han inte trixar och du då rätt ofta vet var du står efter flopp cbet. IRLsucks säger: Tycker preflopspelet är svårt i den här situationen. I vanliga fall så trebetar jag mer än vad jag gör. Skulle nog smälla upp den till iaf 84-96 i det här läget. Men avatrich som höjde är dels ganska tight och dels duktig, gör inte speciellt mycket moves heller. Om han tar syn här på en trebet runt 90 så blir det jävligt svårt att spela handen sen ur possition. Det jag gör istället är att jag lägger in en ganska så lite 3bet med tanke på att jag är ur possition. Tanken där är att jag "tvingar" honom att slå om ifall han nu har en stark hand eftersom att han har en gubbe i ryggen. Hade jag betat mer så hade han kunnat syna med både KK och AA eftersom att gubben i ryggen hade fått vika pockets / sc osv. får ju reda på vad han har här relativt billigt. Är det rätt grejj att göra? borde jag slå om fullt eller skita i att slå om alls? GAME #946489741: Texas Hold'em NL $3.00/$6.00 2008-04-21 11:09:14 Table Fire Island Seat 1: IRLsucks ($808.15 in chips) Seat 3: propylenglykolet ($537.00 in chips) Seat 5: TheSwinger ($811.65 in chips) Seat 6: Avatrich ($798.40 in chips) Seat 8: MiniKnegus ($389.70 in chips) Seat 10: Greedsmith ($678.90 in chips) DEALER IRLsucks: Post SB $3.00 propylenglykolet: Post BB $6.00 *** HOLE CARDS *** Dealt to IRLsucks TheSwinger: Fold Avatrich: Raise (NF) $22.00 MiniKnegus: Call $22.00 Greedsmith: Fold IRLsucks: Raise (NF) $76.00 propylenglykolet: Fold Avatrich: Raise (NF) $170.00 MiniKnegus: Fold IRLsucks: Fold *** SUMMARY *** Total pot $274.00 Rake $0.00 Avatrich: wins $274.00 Citera
Rooney Postad 21 April , 2008 Rapport Postad 21 April , 2008 Avatrich är väl nit? Syna i ur poss för setodds. Instafold som spelat. Orka flippa varje gång vi inte är väldigt ägda... Men som sagt, handen blir ju i princip en bluff mot en lirare som honom. Att slänga på mindre för att du är ur poss är helt åt helvete också. Du svårare att spela handen post och vill således ha in så mkt som möjligt pre för att kräma värde. Detta gäller givetvis alla händer ur poss. Samma argument till att du lägger på mindre i poss. Men fortfarande... Trebetta inte TT här mot honom. Angående omslagsrange från BB när knapp slår upp (om han har hyffsad steal) så är det inte fel att ösa in i princip alla pps här. Spela dem för setodds är sällan särskilt profitabelt. Ska du syna med några PPs tycker jag det ska vara typ 77-99 som ändå står sig hyffsat post. Dina spel med AK funkar ju liksom även om jag inte gillar den med Q flopp. Grejen är ju bara att du måste vara noga med att väga upp det med made hands också, och det är jag lite tveksam till att du verkligen gör. Citera
IRLsucks Postad 21 April , 2008 Författare Rapport Postad 21 April , 2008 Rooney säger: Avatrich är väl nit? Syna i ur poss för setodds. Instafold som spelat. Orka flippa varje gång vi inte är väldigt ägda... Men som sagt, handen blir ju i princip en bluff mot en lirare som honom. Att slänga på mindre för att du är ur poss är helt åt helvete också. Du svårare att spela handen post och vill således ha in så mkt som möjligt pre för att kräma värde. Detta gäller givetvis alla händer ur poss. Samma argument till att du lägger på mindre i poss. Men fortfarande... Trebetta inte TT här mot honom. Du har poäng i det du säger, men fortfarande. Han har 15% pf raise. Från knappen så måste han ha iaf 20%+ i pf raise. Det är många händer. Min TT kan mycket väl vara den bästa handen här. Jag raisar för att han ska vika broadwaydelen av sin range här. Är nämligen ute efter att lira HU mot den andra liraren eller att Avatrich bara synar, isf kommer jag få han att vika. syn känns okej, kommer floppen T eller A så blir det lätt. Kommer den 469 blir det svårare. Speciellt ur poss. Fold känns vekt och uteslutet också. Aja, svår sitation. Antar att någon sorts mix mellan trebet och fold kan vara på sin plats faktiskt. Citera
IRLsucks Postad 21 April , 2008 Författare Rapport Postad 21 April , 2008 Rooney säger: Angående omslagsrange från BB när knapp slår upp (om han har hyffsad steal) så är det inte fel att ösa in i princip alla pps här. Spela dem för setodds är sällan särskilt profitabelt. Ska du syna med några PPs tycker jag det ska vara typ 77-99 som ändå står sig hyffsat post. . Tror du missförstod vad jag skrev här. Det jag undrade var vad en 22/18 spelare har för range för att slå om en höjare från knappen ( dvs t.ex mig ). Lättare för mig att lista ut hurvida den typen av spel som med AK är bra om jag vet ranger för den typen av spelare bättre. Citera
IRLsucks Postad 21 April , 2008 Författare Rapport Postad 21 April , 2008 Rooney säger: Dina spel med AK funkar ju liksom även om jag inte gillar den med Q flopp. Grejen är ju bara att du måste vara noga med att väga upp det med made hands också, och det är jag lite tveksam till att du verkligen gör. Det här har du helt rätt i, det är jag medveten om. Jag måste göra samma spel med stål, och det har jag faktiskt börjat göra också i mycket större utsträckning. Men det är den här typen av spel som jag försöker göra mer nu, det jag som sagt jobbar på är ju att bli mer svårspelad. Jävligt lätt egentligen att möta en spelare som viker rakt av på en sån här bräda om han är tom. Samma sak om man synar en trebet med xx och det kommer K bräda i liknande sitation. Isf så är det ju återigen väldigt liten del av Fis range som har träffat. Om fi nu är aggresiv... Men som sagt, ska förbättra mitt spel mot grinders... har fokuserat alldelles för mycket på spelet mot fiskarna som ju egentligen är jävligt enkelt. Du har också rätt i att spelet inte alls är lika bra på Q bräda som det är på t.ex 77T bräda. Många fler av Fis troliga kombinationer träffar den brädan med t.ex AQ, QK, QJ. AQ och QK är dessutom dominerade. Stor skillnad mot t.ex J hög bräda. AJ, KJ, QJ känns inte lika troliga och svårare att syna ett inköp med. händerna man blir synad av där har man nog i större utsträckning 25% mot. Hur spelar du ( och andra också ) AK i ett sånt där läge. Alltid omslag pre? Fold på missad flopp? Nöjer sig med att slå om?.. suger ju om man får push isf. Citera
IRLsucks Postad 21 April , 2008 Författare Rapport Postad 21 April , 2008 på tal om att överspela AK.... GAME #945200800: Texas Hold'em NL $3.00/$6.00 2008-04-20 13:59:41 Table Corinto Seat 1: bpm1977 ($277.80 in chips) Seat 3: Laudrup111 ($1,399.77 in chips) Seat 5: BRAVIS ($159.52 in chips) Seat 6: IRLsucks ($1,874.90 in chips) Seat 8: Lejioncloo ($639.00 in chips) DEALER bpm1977: Post SB $3.00 Laudrup111: Post BB $6.00 *** HOLE CARDS *** Dealt to Laudrup111 Dealt to IRLsucks BRAVIS: Fold IRLsucks: Raise (NF) $24.00 Lejioncloo: Fold bpm1977: Fold Laudrup111: Raise (NF) $95.00 IRLsucks: Raise (NF) $332.00 Laudrup111: Raise (NF) $850.00 IRLsucks: Raise (NF) $1,874.90 Laudrup111: Allin $549.77 *** FLOP *** 2 of Diamonds5 of HeartsQueen of Diamonds *** TURN *** *** RIVER *** *** SUMMARY *** Total pot $3,274.67 Rake $3.00 IRLsucks: wins $3,274.67 Citera
Izy Postad 21 April , 2008 Rapport Postad 21 April , 2008 IRLsucks säger: på tal om att överspela AK.... GAME #945200800: Texas Hold'em NL $3.00/$6.00 2008-04-20 13:59:41 Table Corinto Seat 1: bpm1977 ($277.80 in chips) Seat 3: Laudrup111 ($1,399.77 in chips) Seat 5: BRAVIS ($159.52 in chips) Seat 6: IRLsucks ($1,874.90 in chips) Seat 8: Lejioncloo ($639.00 in chips) DEALER bpm1977: Post SB $3.00 Laudrup111: Post BB $6.00 *** HOLE CARDS *** Dealt to Laudrup111 Dealt to IRLsucks BRAVIS: Fold IRLsucks: Raise (NF) $24.00 Lejioncloo: Fold bpm1977: Fold Laudrup111: Raise (NF) $95.00 IRLsucks: Raise (NF) $332.00 Laudrup111: Raise (NF) $850.00 IRLsucks: Raise (NF) $1,874.90 Laudrup111: Allin $549.77 *** FLOP *** 2 of Diamonds5 of HeartsQueen of Diamonds *** TURN *** *** RIVER *** *** SUMMARY *** Total pot $3,274.67 Rake $3.00 IRLsucks: wins $3,274.67 mm laudrup är ju mupp... hur kan han va regular på nl600? han spelade nl200 för en månad sen och gjorde då nästan lika många korkade moves som jag gör Citera
Dionysos Postad 21 April , 2008 Rapport Postad 21 April , 2008 AK handen gilliar jag. Det där har vi ju kommit fram till ihop lite grann. Men håller helt klart med att Rooney har en poäng när det gäller att balancera spelet. TT håller med Rooney igen, gillar syn för setvärde. Mot en nit slår jag hellre om pre med SC än med TT av den anledningen att vi med TT i princip bara får syn när vi är dominerade och fold av allt annat. Ser ingen anledning till att raisa då. Visst vi får veta var vi står, men vi får bara antingen en liten liten slant dem ggrna vi leder och får bara veta att vi är slagna om vi får syn. Rooney var lirar du? Har för mig du lirade ongame när CDS tjatade på som mest om sig själv men du verkar ändå ha koll på ipoker regs? Citera
sombrero Postad 21 April , 2008 Rapport Postad 21 April , 2008 Tycker spelet med AK är helt ok, bara man inte gör det för ofta, och mot rätt person såklart. Också att du spelar överpar såhär såklart. Du foldar ut mer händer i första handen än andra, å andra sidan har du inte 6 outs när du blir synad, så där är det mer än renbluf med kanske 3 outs. Citera
sombrero Postad 21 April , 2008 Rapport Postad 21 April , 2008 IRLsucks säger: en annan sak, att motivera det där spelet med AK bygger ju på att man vet ungefär vad en sån spelare har för 3bets range. SÅ, alla ni 22/18 tomtar. Jag har ifs spelat lösare än 22/18 på sistone... men mot nån som stjäl mycket/ viker mycket mot 3bet. Slår jag om lösare än din range du angav. OBS! NL200 och 400. Men tror snarast att jag anpassar mig till vem som höjer än går efter auto. Höjer en del skräp också. Viktar det hellre mot att slå om med skräp och starka händer än att slå om med semistarka händer. Citera
IRLsucks Postad 21 April , 2008 Författare Rapport Postad 21 April , 2008 Balansera mig hit och balansera mig dit rooney, hur känns det här? SMACK EM GAME #946722764: Texas Hold'em NL $3.00/$6.00 2008-04-21 14:46:34 Table Indio Seat 1: Amplys ($642.15 in chips) Seat 3: Avatrich ($639.90 in chips) Seat 5: vukicev ($725.90 in chips) Seat 6: CHEMY ($219.00 in chips) Seat 8: IRLsucks ($627.00 in chips) Seat 10: Huliganen ($600.10 in chips) DEALER Amplys: Post SB $3.00 Avatrich: Post BB $6.00 *** HOLE CARDS *** Dealt to IRLsucks Dealt to Amplys vukicev: Fold CHEMY: Fold IRLsucks: Raise (NF) $24.00 Huliganen: Fold Amplys: Raise (NF) $91.00 Avatrich: Fold IRLsucks: Call $67.00 *** FLOP *** Queen of Diamonds9 of Spades6 of Hearts Amplys: Bet $145.00 IRLsucks: Raise (NF) $536.00 Amplys: Call $391.00 *** TURN *** *** RIVER *** *** SUMMARY *** Total pot $1,257.00 Rake $3.00 IRLsucks: wins $1,257.00 Citera
IRLsucks Postad 21 April , 2008 Författare Rapport Postad 21 April , 2008 sombrero säger: Tycker spelet med AK är helt ok, bara man inte gör det för ofta, och mot rätt person såklart. Också att du spelar överpar såhär såklart.Du foldar ut mer händer i första handen än andra, å andra sidan har du inte 6 outs när du blir synad, så där är det mer än renbluf med kanske 3 outs. Jo absolut. bygger ju på att man ofta har 6 outs annars blir det tomtigt. Det tiltar folk gula och blåa iaf gjorde så och drog ut i förrgår mot QQ på xxx Citera
Emil Postad 21 April , 2008 Rapport Postad 21 April , 2008 så hur får du veta var du står med TT.. om han bara synar? Citera
Rooney Postad 21 April , 2008 Rapport Postad 21 April , 2008 IRLsucks säger: Du har poäng i det du säger, men fortfarande. Han har 15% pf raise. Från knappen så måste han ha iaf 20%+ i pf raise. Det är många händer. Min TT kan mycket väl vara den bästa handen här. Jag raisar för att han ska vika broadwaydelen av sin range här. Är nämligen ute efter att lira HU mot den andra liraren eller att Avatrich bara synar, isf kommer jag få han att vika. Varför pratar du om knapp när han sitter i mittenposition och raisar? Trebetta TT där är kallt... Att han ska vika och du hamna HU mot den andra killen bara ett riktigt dåligt och långsökt argument då det i princip aldrig kommer hända, och sen ser jag inte riktigt varför du skulle vilja det heller, då jag skulle bli väldigt rädd i den situationen om han inte är en riktig fisk. Även om Avatrich bara synar kommer vi ofta få det så sjukt jobbigt på floppen att det bara inte är värt det. Vi har en coldcall på raisen och utmärkt läge att jaga set, och när vi inte träffar kommer vi kunna ta hem potten ofta ändå. Trebettar faktiskt aldrig den här situationen givet orginalraisarns pfr. AQ handen är mycket fin. Precis vad jag menade! Snyggt! Dionysos säger: Rooney var lirar du? Har för mig du lirade ongame när CDS tjatade på som mest om sig själv men du verkar ändå ha koll på ipoker regs? Jag kombinerar Ongame, SvS och iPoker det lilla jag nu spelar. Slutspurt innan studenten i skolan och lite annat så väldigt lite tid över. Varit ute och rest mycket också så har inte kommit igång ordentligt i år än. Nyligen hittat tillbaka till iPoker efter att inte ha jagat där på över ett år men Avatrich känner jag igen både sen innan och har spelat ett par hundra händer med honom nu Citera
IRLsucks Postad 21 April , 2008 Författare Rapport Postad 21 April , 2008 Rooney säger: Varför pratar du om knapp när han sitter i mittenposition och raisar? Trebetta TT där är kallt... Att han ska vika och du hamna HU mot den andra killen bara ett riktigt dåligt och långsökt argument då det i princip aldrig kommer hända, och sen ser jag inte riktigt varför du skulle vilja det heller, då jag skulle bli väldigt rädd i den situationen om han inte är en riktig fisk. Även om Avatrich bara synar kommer vi ofta få det så sjukt jobbigt på floppen att det bara inte är värt det. Vi har en coldcall på raisen och utmärkt läge att jaga set, och när vi inte träffar kommer vi kunna ta hem potten ofta ändå. Trebettar faktiskt aldrig den här situationen givet orginalraisarns pfr. Jo du har rätt. Jag är hög på piroger Citera
IRLsucks Postad 21 April , 2008 Författare Rapport Postad 21 April , 2008 Ser bra ut hitills i carlos lilla race för övrigt http://www.carlospoker.com/leaderboard.php blir nog så att jag vinner både raked hands och rake racet. Får plocka med någon som får lira för den andra platsen Citera
IRLsucks Postad 21 April , 2008 Författare Rapport Postad 21 April , 2008 GAME #946892454: Texas Hold'em NL $3.00/$6.00 2008-04-21 16:44:39 Table Accompong Seat 3: IRLsucks ($1,421.84 in chips) Seat 5: Placodermi ($1,067.15 in chips) DEALER Seat 6: juetivan ($316.06 in chips) Seat 10: MrDrakir ($551.50 in chips) juetivan: Post SB $3.00 MrDrakir: Post BB $6.00 *** HOLE CARDS *** Dealt to IRLsucks IRLsucks: Raise (NF) $24.00 Placodermi: Call $24.00 juetivan: Fold MrDrakir: Fold *** FLOP *** 2 of ClubsJack of Clubs4 of Diamonds IRLsucks: Bet $48.00 Placodermi: Raise (NF) $138.00 IRLsucks: Call $90.00 *** TURN *** IRLsucks: Check Placodermi: Bet $252.00 IRLsucks: Fold *** SUMMARY *** Total pot $583.00 Rake $2.00 Placodermi: wins $583.00 Jag måste vika här va? Citera
ManOuchi Postad 21 April , 2008 Rapport Postad 21 April , 2008 Lite kallt att vika där tycker jag 44 samt 22 slår dig JJ hade han trebettat. Spelar han flushdrag likadant för att få river gratis? Citera
Recommended Posts