Gå till innehåll

IRLsucks GG NO RE


IRLsucks

Recommended Posts

  • Svars 1,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Om du spelar så mkt som 60k händer på 2 veckor kanske det kan vara bra att ta några dagars paus och sysselsätta hjärnan med något annat en poker. Upplever själv att man kan bli lite "passiv" och "oaktiv" med tänkandet när man grindar många bord många timmar varje dag. Man blir lite ofrivilligt som en robot.

Jaja, bara en tanke...

 

Hoppas det vänder för dig.

 

vi har varit i thailand i 2 veckor och inte rört datorer

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha ja, paus har jag haft så att det räcker :)

 

Idag har det gått ungefär som vanligt förutom att jag inte har monsterbackat första 1k händerna. Låg på 2k + i kanske 3k händer sen så tappade jag allt på 15 min på bajs bajs bajs. Har spelat bra hela dagen och var nöjd tills dess.

Då bestämmde jag mig för att idag ska jag inte bara grinda för +-0 som det brukar bli ( orkar oftast inte fortsätta när jag väl är +-0 för att jag inte pallar att visa en röd dag och är typ rädd för att backa, plus att detta brukar vara någon gång runt 04.00).

 

Gjorde istället så att jag inte kollade på PT från klockan 12 utan spelade bara en brutalt A-poker. Och se på fan, det gav till sist utdelning. Från 1200 back till 1600 + och strålande spel :)

 

Känner mig hur nöjd som hellst, första roliga sessionen sen jag kom hem från thai, jippi.

 

Hem och sova nu och upp tidigt i morgon.

 

Det är btw något sorts raise nu på carlos. Top 2 spelade händer och top 2 rake får åka till barca eller madrid eller va det nu var och spela en turre för 10k $. Skulle vara intressant om jag kunde knipa en sån plats, kul avbräck från vardagen. Borde nog ha en chans så mycket som jag spelar och rejkar . Ska bort 25e till 27e dock... får försöka sätta någon annan pajsare att spela på mitt konto medans jag är borta.

 

Har massa festliga HHs och spelideer jag skriver ner under mina sessioner som jag ska lägga upp här. Men jag spelar alltid tills så pass sent på natten och jag är alltid så hungrig att jag inte orkar :D

Samma sak gäller idag... men det är uppskrivet på min notpad och jag ska försöka lägga upp dem så fort jag orkar, men fokus är på att spela mycket atm så hehe.

 

Aja off to bed

 

gn gg!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känner mig hur nöjd som hellst, första roliga sessionen sen jag kom hem från thai, jippi.

 

vad vare som var roligt? när du gjorde höga, störiga ljud för att jag inte öppnade fönstret? när du skrek högt när du blev utdragen? när sören slog i bordet och skrek? när ni två bara tiltade hela tiden? vare det som var roligt? hade vi kul? skrattade vi?

 

kan bara tala för mej själv men jag var rädd för livet hela kvällen, grät periodvis.

....jävla huliganer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vad vare som var roligt? när du gjorde höga, störiga ljud för att jag inte öppnade fönstret? när du skrek högt när du blev utdragen? när sören slog i bordet och skrek? när ni två bara tiltade hela tiden? vare det som var roligt? hade vi kul? skrattade vi?

 

kan bara tala för mej själv men jag var rädd för livet hela kvällen, grät periodvis.

....jävla huliganer.

 

Haha,

du noterade kanske att inget sånt förekom efter kl 12.30. Det berodde på att jag spelade jävligt bra poker, visst jag blev utdragen. Men inget kunde stoppa mig just då :) Spelar alltid bra, men jävligt bra ikväll. Spelet var förbannat tight så jag lirade mkt mer aggro och körde över folk

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur pass sent får ni sitta i kontorslokalerna egentligen? Ingen chef som jagar hem er vid 18-tiden? ;)
Vilka pokerspelare hyr lokal om man måste passa tider? Låter ju fan helt jävla sjukt.

 

Btw, hur fan orkar du spela så mkt? Tröttnar du aldrig? Hur motiverar du att spela mkt å länge när du är mkt plus osv osv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag måste säga att jag är imponerad av hur många händer du hinner med. Själv sitter man här och har problem att hinna med 30 k per månad och så kör du så sjukt mycket.

 

Ska man bli riktigt bra gäller det att ha något som andra inte har. Och du har tydligen viljan att nöta :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilka pokerspelare hyr lokal om man måste passa tider? Låter ju fan helt jävla sjukt.

 

Btw, hur fan orkar du spela så mkt? Tröttnar du aldrig? Hur motiverar du att spela mkt å länge när du är mkt plus osv osv.

 

Jag har nog en rättså seriös inställning till allting jag gör.. I poker så vill jag försöka bli bättre på allt, och för tillfället så behöver både mitt bankkonto och mina pokerskills rejäl mängdträning. Då kör jag på det också. Gillar att pressa mig själv :)

 

Jag är bra på att koppla bort motgånger. Visst jag kan whina här i dagboken ( tycker iofs att det till viss del är vad en dagbok är till för ) och jag kan slå i bordet ibland, men jag låter det sällan gå ut över mitt spel.

 

Nackdelen med att spela som jag gör är helt klart att man så att säga målar in sig i ett hörn. Nu när min flickvän inte är hemma och jag inte går på krogen ( kan varken dricka eller gå ) eller tränar så passar jag på att lira poker nästan hela tiden.

Problemet är att isf så cirkulerar allting i ens liv runt pokern och om pokern går skit så känns det som att allting är skit fast än att det inte borde vara det. Klarar man inte det går det inte att lira mycket

 

Haha spela länge när man är plus är det enklaste som finns btw :D

Jobbigare att ligga 6k back man måste ta igen och det går katastrofdåligt :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, för det är inte skillsen iaf.

 

När ska du hoppa upp i nivå IRLsucks? Är det inte dags att börja dra in dom riktiga stålarna snart?

 

Har mycket att jobba på @ Nl600. Men det är på gång, jag har ju som sagt aldrig riktigt grindat 6manna "på riktigt" sen jag började på Ipoker. Jag kommer ifrån HU och jag är Noob på spelet. Tycker jag spelar bättre varje månad. Har en hel del att bli bättre på och jag vet ungefär vad det är ocskå.

 

Tills allt klaffar och jag dessutom börjar se ändring i min winrate så kommer jag stanna

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har mycket att jobba på @ Nl600. Men det är på gång, jag har ju som sagt aldrig riktigt grindat 6manna "på riktigt" sen jag började på Ipoker. Jag kommer ifrån HU och jag är Noob på spelet. Tycker jag spelar bättre varje månad. Har en hel del att bli bättre på och jag vet ungefär vad det är ocskå.

 

Tills allt klaffar och jag dessutom börjar se ändring i min winrate så kommer jag stanna

 

Vad är det för punkter du behöver förbättra ?

Kolla lite CR filmer, det är oerhört nyttigt tycker jag. I CTS senaste tar han bla upp lite om just HU spelare som sadlar om till 6 max.

Men du kanske redan matar en massa CR filmer, om inte tycker jag du skall försöka kolla 1 per dag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är det för punkter du behöver förbättra ?

Kolla lite CR filmer, det är oerhört nyttigt tycker jag. I CTS senaste tar han bla upp lite om just HU spelare som sadlar om till 6 max.

Men du kanske redan matar en massa CR filmer, om inte tycker jag du skall försöka kolla 1 per dag.

 

Haha jag har länge sagt att jag ska skriva det här mer exakt, men oftast så sitter jag med 9 bord upp när jag ska ta tag i det :) precis som nu.

 

Det är mycket detaljer men samanfattninsvis så handlar det om att bli mer svårspelad genom att med AceHud sätta folk på mer exakta ranger. Speciellt i trebetssituationer. Ska lägga upp ett spel som jag har börjat göra mer efter sessionen.

 

Jag har kollat några CR filmer men inte gett migi n jättemkt på det. Däremot så har jag blivit medlem på DeucesCracked som jag tycker är riktigt bra. Har filmerna därifrån på min Ipod och kollar så mkt jag hinner.

 

edit. Jag rekomenderar alla att kolla på Unconventional Wisdom serien.

När det gäller filmer så är det mkt bättre dessutom om man kan kolla tillsammans med någon annan. Kan man disskutera det som händer så lär man sig mer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...