Gå till innehåll

Padrinos


padrinosftw

Recommended Posts

  • 2 weeks later...
  • Svars 10,7k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

År 2014 var ett väldigt intressant sådant för mig. Började inte på topp utan var mer en ganska trög break even graf rent känslomässigt fram till mars där min första lägenhet köptes vilket kommer skrivas mer om här nere, out of this world vad lycklig jag vart iaf. Så gott som hela sommaren vart pokerfri då jag inte hade internet i nya lyan men man spenderade dagarna med nya och gamla vänner ute i solen sen kvällarna på trädgården eller hemma hos någon. Massa bad, glädje och inredningsspew. Festivaler, cava och händelserika kvällar. Det hade liksom inte funnits tid till grind ändå (visst måste jag vara ensam om att romantisera sommarminnen dagarna efter att temperaturen gått från +5 till -15?). Det spelades basket, paddlades kajak, hade extremt lyckad inflyttningsfest, open airs och svartklubbar, Berlin & Köpenhamn, Togafest, stand up paddling och ja allt möjligt. Sen stagnerade välmåendet lite, tacksamt nog korrelerade suget på det sociala livet med rastlöshet av brist på produktivitet lagom till smygstarten på hösten (coincidence?).

 

Till hösten så vart en vän anställd som vakt på Berns så varit i deras källare mer eller mindre varje helg sen dess. Besökt Hong Kong, hade lite kul födelsedagsfirande med 19 nära vänner, hängde med en väns farmor i Sätra, rebuy på tärningskvällen, tatuerat mig ännu en gång, brunchat samt levt på hamburgare och pepparkakor. Jag vet inte vad jag ska säga, fått in bra med volym och haft väldigt roligt när jag inte har spelat, lärt känna nytt folk och lyssnat på bra musik. Texten blir torr när jag komprimerar alla händelser så här men jag är mest ute efter att förmedla en genuin behaglig känsla som jag får när jag tänker tillbaka på allt detta. Med det sagt, över till målen för året som jag satte upp vid den här tidpunkten 2013!

 

 

[ ] Tjäna 1M kr på poker

Nådde inte riktigt till 1M målet tyvärr, en 227k backmånad i oktober är det mest påtagliga hindret men den egentliga orsaken är såklart att jag spelade för dåligt periodvis. Skulle absolut hävda att jag överlag sprang bra i år och det vart ändå ett rekordår så jag är inte missnöjd alls, över 150 000kr mer än förra årets rekordnotering. Nu gäller det att fortsätta kriga på så länge man kan innan det är dags att övergå till mugglarlivet.

 

 

[X] Gå på minst 5 festivaler

Bråvalla, Melt!, Popaganda, Summerburst, Dans Dakar, Big Slap. Vart en salig blandning och hysteriskt roligt, DD var en av de bästa dagarna på året där jag lärde känna en helt fantastisk ny vän. Bråvalla var stökigt, SB var klichéigt men kul, BS var roligt mest för att man träffade vänner man inte sett på länge, Melt! var i en liga för sig med väldigt klara fina minnen ifrån.

 

 

[/] Bli kär, eller mer öppen för det åtminstone

Läste igenom min årssammanfattning nyligen där det här ämnet togs upp flera gånger. Jag har grova närhetsproblem men jag har jobbat väldigt mycket på det på senaste och det känns som att det är på väg i rätt riktning även om man som kärleksfisk spazzar ur med sinnessjuka linjer titt som tätt fortfarande. Det hälsosammaste för mig vore nog om jag slutade aktivt att söka efter dysfunktionella kvinnor men det är jävligt tricky... Träffar två stycken atm och tycker väldigt mycket om båda men den ena flyttar till andra sidan planeten om en månad och den andra kom ur ett långt förhållande relativt nyligen samt verkar lite väl förälskad i alkohol. Nåväl, har iaf mått otroligt mycket bättre på den här punkten i år än 2013 och hoppas att det går att bygga vidare på i framtiden.

 

EDIT: inte meningen att förminska de två väldigt fina tjejerna till deras brister men kände att det behövdes nämnas då det är delvis det som gör de attraktiva i mina ögon. Delvis!

 

 

[X] Flytta till centrala Stockholm

Här har vi den, målet som avklarades och som varit nyckeln till en ny nivå av välmående. Jag har känt i flera år att jag behövt en ny miljö samt att jag inte ville bo kvar i mitt barndomshus som till slut vart en symbol för bilden jag hade av mig själv som människa: inkapabel till positiv förändring. Ingen kemi i världen skulle kunna framkalla den glädje som kom ut av att bara få processen avklarad, men sen har hela mitt sociala liv berikats utav detta för att inte tala om det gastronomiska hehe.

 

Tyvärr har inte husförsäljningen slutat mecka än vilket ger en ångest som ligger lite och lurar på en undermedvetet konstant. Framförallt så får den sin röst genom en återkommande mardröm där jag är inlåst i det gamla huset i ett panikartat tillstånd bland gamla minnen och rädsla för nya husägaren. Bisarrt - jag vet, men kan inte styra över mina drömmar tyvärr :)

 

 

[X] Bli mer allmänbildad

Det är ändå kul att läsa målen för det blir så påtagligt var man var i livet när man skrev dom. Har akademiska komplex men hade inga planer på att studera än, därav denna kompensation som mål (typ). Men jag har faktiskt ansträngt mig inom området i år, försöka se till att man är rimligt uppdaterad och påläst inom diverse topics samt hitta givande nya sätt att tänka och lära sig på. Och all tid till detta har lånats från diverse nötning av TV-serier, filmer och den typ av leisure som uppstår i väntan på action. Sen skadade det inte att jag startade på 0 heller :)

 

 

[X] Undvika att hamna i misärtillstånd, både fysiskt och mentalt

Lite lustigt ändå, den största downen jag hade vad jag kan minnas under året var strax efter jag skrev det här. Det var inget extremt heller, det var faktiskt efter en kul resa men där jag kom hem med en enorm känsla av att jag var otillräcklig, intellektuellt och socialt. Skulle dock aldrig påstå att det var något snarlikt en depression eller misärtillstånd, det grundade sig i att jag hade umgåtts intensivt med roliga, givande människor samtidigt som jag själv inte var på topp bara. Hade någon dipp där i samband med att jag backade väldigt mycket en bit in på hösten då även sommar withdrawal uppstod osv, men det är såna perioder man har och lyckades dessutom boka det med en väldigt bra resa till Hong Kong/Macao. Men skulle jag skriva ett mål till nästa år grundat på det här så skulle det vara att inte vara rädd för att må dåligt, helt övertygad om att det kan vara otroligt viktigt och givande, hur hemskt det än är för stunden.

 

 

[X] Uppleva underbara peakar

Hej 2013's version av Padrinos, kul att se att du redan där började visa lite flummiga tendenser! Jodå, som sagt så var både lägenhetsköp och husförsäljning enorma glädjetömningar men ovanpå det har jag haft så otroligt roliga festkvällar och intima stunder med nära & kära som varit finare än vad jag kunnat hoppats på när jag skrev det här som mål.

 

 

Tack för i år PF, låt oss alla kollektivt rusha i välmående framöver.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snyggt padde! Det enda som är svårare än att nå sina mål är att faktiskt sätta mål som går att klara av men varken är för lätta eller svåra. Ska själv klura igenom någon liknande års-TR kommande dagarna och lura ut nya mål för 2015!

 

 

Dubbar även det här till festivaldagboken på PF och tänkte se om någon har varit på Psychfest i Austin, Texas? Kan även gå under namnet "Levitation", och den springer i Maj varje år verkar det som. Planerar att dra dit i år och mottar gärna tips på hur man enklast tar sig dit och vilka städer i närheten som är sevärda för en eventuell elusive amerikansk roadtrip.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

December vart en riktigt underhållande månad tillslut ändå nu när jag tänker efter. Med den i ryggen känns det enormt bra att pröva nyårsvingarna i ett annat land med roliga människor och bra musik nu framöver.

 

Ikväll vart det middag igen på Roppongi med ett blandat roligt sällskap följt av ett första försök på Game Of Thrones-brädspelet. 2h tog det att läsa på reglerna som vi ändå ändrade allt eftersom vi förstod våra misstag för varje omgång som gick. 9,5 rundor och introduktion tog hela 6h men borde gå betydligt snabbare om man lyckas samla ihop ett gäng som spelat förr. Men som det var nu var det mest en skrattfest över kaosartade nördigheter.

 

Snyggt padde! Det enda som är svårare än att nå sina mål är att faktiskt sätta mål som går att klara av men varken är för lätta eller svåra. Ska själv klura igenom någon liknande års-TR kommande dagarna och lura ut nya mål för 2015!

 

Dubbar även det här till festivaldagboken på PF och tänkte se om någon har varit på Psychfest i Austin, Texas? Kan även gå under namnet "Levitation", och den springer i Maj varje år verkar det som. Planerar att dra dit i år och mottar gärna tips på hur man enklast tar sig dit och vilka städer i närheten som är sevärda för en eventuell elusive amerikansk roadtrip.

 

Ska bli skoj att se din tr och mål, sen är det ju en rätt spännande period i ditt liv med flytt osv så gl2015! Vet personligen inte hur jag gör med mål för 2015, just för att det är så lurigt och potentiellt prestationshämmande (skulle inte vara första gången man reagerar på motsatt rimligt vis)

 

Riktigt bra skrivet, sexigt eller ej, det är kul att läsa något personligt, det är ju faktiskt därför man klickar in hos just dig! Om det vankas lunch kring kungsholmen eller utgång på berns slå iväg ett mess!

 

GL 2015 och keep doing what u doing :) gott nytt!

 

Skönt att veta att även de mindre ansträngda texterna uppskattas (= Ja vore kul att styra ihop något, var år och dagar sedan man träffade en ny PF:are känns det som.

 

GL2015 själv!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hemma från Berlin och med årets antagligen lugnaste helg framför mig nu efter en fotbollsträning där den absolut sista energin i kroppen spenderades.

 

Vet inte vem av er som har gjort PR för min Cashmere-lista men hade 30 nya följare när jag kom hem varav några pokernamn som man kände igen. Cool. Cool cool cool.

 

Instämmer!

 

Ty(=

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag lyckades hitta den via någon tråd här på PF!

Den är riktigt skön!

 

Gillar även att du har "im in love with the coco"... Har du sett musikvideon till den? Den är nästan lika skön som lyricsen!

 

God fortsättning och ett bra grindår =)

 

Vadå för tråd? Känns omöjligt att jag kan ha missat något på pf ju! Haha yes, såg den efter att NBA-laget GSW dansade och sjöng till den efter varje vinst vilket ledde till lite debatt :)

 

Som sig passar är denna dagbok nu klistrad efter att Padde korats till årets forumit! :D

 

Fett sällskap man är i nu!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kör en Ludvvig och kliver ut kl3 relativt nykter efter att ha spelat. Januari skulle vara nyktert men samtidigt ska 2015 bli kärlekens år!

 

Inte helt omöjligt att jag är denne hjälte ni diskuterar. ;-)

 

http://pokerforum.nu/forum/showthread.php?p=1822957#1822957

 

Sjukt bra playlist. Nästan lika bra som denna dagbok. Tack tack!

 

Tack för reklamen herr gooner (=

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:cry: :cry: :cry: :cry:

 

Burgarfri 2015 än så länge, men inhandlade nyss några puckar som ska tillagas i dagarna.

 

Varför ska du äta mindre hamburgare?

 

Dels så får jag i mig så mycket skit varje gång det blir hamburgare; bröd, socker, tillsatser osv. Men även att det vart så bisarrt många förra året att det kändes fel, uppskattades inte alls heller mot slutet vilket kändes skevt. Men mindre (färre) är lättuppnåeligt den här gången (=

 

Och menar du mindre eller färre?

 

Wp (= Främst tänkte jag på färre men antagligen blir det även mindre när det gäller just hamburgare

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...