Gå till innehåll

Padrinos


padrinosftw

Recommended Posts

  • Har sen tidigare lyckats beställa en soffa samt hyllor till lägenheten och har idag bestämt mig för ett soffbord (dock inte vilken variant av det än).
  • Gjorde en simpel tatuering jag velat ha länge. Äger numer ett realistiskt hjärta på vänster arm och ett mer fantasiinspirerat diamantformat hjärta på höger där tankegångarna gick åt hållet om realism och molnmående med lite inslag av kärlek och fördomar. Flummigt nog?
  • Droppat tankarna om Heracleum lampan. Funderar lite på Skygarden från Flos men långt ifrån säker, tankar?
  • Köpte nya skor i torsdags. Så sent som två dagar efter var dom täckta i gräsfläckar på tygdelen, what to do PF?
  • Skrivbord, säng, matta, golvspegel samt annat smått och gott återstår att införskaffa. Har ni några tips välkomnas det givetvis även om det är förståeligt nog svårt när ni kanske inte kommer ihåg hur lägenheten ser ut :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 10,7k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Är grymt nära att klicka hem leather footstools att ha framför soffan som är ganska fina att se på och ändå LITE praktiska. Lutar åt en medium hippo och en medium rhino. Tror de kan passa bra med en svart lädersoffa på ett ljust golv i en öppen planlösning, förutsatt att man hittar ett soffbord som passar in på ett skönt sätt. Åsikter?

 

hippo-medium.jpg

 

rhino-medium.jpg

 

Hippo

 

Rhino

 

 

beach-style-living-room.jpg

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är grymt nära att klicka hem leather footstools att ha framför soffan som är ganska fina att se på och ändå LITE praktiska. Lutar åt en medium hippo och en medium rhino. Tror de kan passa bra med en svart lädersoffa på ett ljust golv i en öppen planlösning, förutsatt att man hittar ett soffbord som passar in på ett skönt sätt. Åsikter?

 

 

 

beach-style-living-room.jpg

 

nu fråga du iofs inte mig, men nej dom där hade inte kommit i närheten av mitt hem :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Säger mitt, jag har ju trots allt blivit clearad av padde att prata fritt! :

 

dom där djuren passar bara i en mancave i en källare någonstans med några riktigt schysst mancave/cigarr fåtöljer med tung valnöt överallt. Gärna ett rådjurshuvud (egenskjuten!) på väggen bakom.

 

spoilertaggar in en bild på stilen av fåtöljer jag syftar på för att en del får ju för sig jag pratar om biomöbler! Ett lågt valnötsbord att lägga upp fötterna på är ju dock att föredra men men;

 

 

 

nashvillekellerwilliams-11.jpg

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo mtp responsen jag får här så antar jag att min smak-image är ATL iaf (=

 

Mina åsikter är antagligen värda noll, but yeah.

 

Den första lampan du länkade tyckte jag var riktigt sjyst. Den där Skygarden tyckte jag kändes mycket tråkigare än den första, fortfarande snygg men inget mer typ. Nu hittar jag inte prislappen på den första men minnet säger 24k-ish, stämmer va? Om man ändå är beredd att lägga nästan 19k på en lampa så tycker jag nog att man lika gärna kan hosta upp de sista lapparna och köpa den för 24k då det känns som att även du tycker om den mer.

 

Skorna var snygga. Tyvärr har jag ingen aning om hur man får bort gräsfläckar och man har ju själv varit där tusentalsgånger. Även om jag är osäker på om jag ens har klarat mig 2 dagar utan att skita ner de. Rekordet var nog när jag var och köpte nya vita skor, tar på om direkt i affären och tar ungefär 20 steg ut ur butiken innan någon tramar på skorna och lämnar ett stort svart avtryck på mina nya vita skor.

 

Soffbordet känns svårt utan att se vilken soffa det är till så där avvaktar jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså började titta de första inläggen. Dom var från 2007. Då hade du runt 8k i rulle. Kul att du hänger i fortfarande. Ska kolla de senaste inläggen vad du skrivit :-)

 

Ja alltså, allt man har skrivit genom åren... Stor skämskudde, men det har ju ändå varit kul på något sätt. Själva pokerresan är väl mer good feeling för en annan iaf, det vart ju inte direkt WSOP vinnare och hela det köret som man hoppades på en gång i tiden (kommer ihåg hur jag envist, med sagda 8k i rulle, hävdade att jag hade valt armbandet och titeln före vinstpengarna i WSOP) men långt över en realistisk förväntan samtidigt.

 

Perioden maj-juli blir det inte många händer är jag rädd iom flytt och diverse, kommer inte få skrivbordet (vilket det nu än blir) förrän ett par veckor efter inflytt tex. Här har ni en näve då jag nitsynade river efter en liten inre konflikt:

 

 

 

Seat 3: HERO (€1,133.00 in chips)

Seat 8: Fi (€1,255.00 in chips)

 

Fi: SB €5.00

HERO: BB €10.00

*** HOLE CARDS ***

Dealt to HERO 5 of Spades6 of Spades

Fi: Raise To €20.00

HERO: Call €10.00

*** FLOP *** 3 of Spades2 of Diamonds10 of Spades

HERO: Check

Fi: Bet €24.00

HERO: Call €24.00

*** TURN *** 3 of Spades2 of Diamonds:Ts: 4 of Clubs

HERO: Check

Fi: Bet €120.00

HERO: Call €120.00

*** RIVER *** 3 of Spades2 of Diamonds:Ts:4 of Clubs5 of Clubs

HERO: Check

Fi: Bet €450.00

HERO: Call €450.00

*** SHOW DOWN ***

HERO: shows (mucked) 5 of Spades6 of Spades (Straight)

Fi: shows 7 of Spades6 of Hearts (Straight)

*** SUMMARY ***

Total pot €1,227.00 Rake €1.00

Fi: wins €1,227.00

 

 

 

Säger mitt, jag har ju trots allt blivit clearad av padde att prata fritt! :

 

dom där djuren passar bara i en mancave i en källare någonstans med några riktigt schysst mancave/cigarr fåtöljer med tung valnöt överallt. Gärna ett rådjurshuvud (egenskjuten!) på väggen bakom.

 

spoilertaggar in en bild på stilen av fåtöljer jag syftar på för att en del får ju för sig jag pratar om biomöbler! Ett lågt valnötsbord att lägga upp fötterna på är ju dock att föredra men men;

 

 

 

nashvillekellerwilliams-11.jpg

 

 

Officiellt clearad!

 

Mina åsikter är antagligen värda noll, but yeah.

 

Den första lampan du länkade tyckte jag var riktigt sjyst. Den där Skygarden tyckte jag kändes mycket tråkigare än den första, fortfarande snygg men inget mer typ. Nu hittar jag inte prislappen på den första men minnet säger 24k-ish, stämmer va? Om man ändå är beredd att lägga nästan 19k på en lampa så tycker jag nog att man lika gärna kan hosta upp de sista lapparna och köpa den för 24k då det känns som att även du tycker om den mer.

 

Skorna var snygga. Tyvärr har jag ingen aning om hur man får bort gräsfläckar och man har ju själv varit där tusentalsgånger. Även om jag är osäker på om jag ens har klarat mig 2 dagar utan att skita ner de. Rekordet var nog när jag var och köpte nya vita skor, tar på om direkt i affären och tar ungefär 20 steg ut ur butiken innan någon tramar på skorna och lämnar ett stort svart avtryck på mina nya vita skor.

 

Soffbordet känns svårt utan att se vilken soffa det är till så där avvaktar jag.

 

Klanka inte ner på dig sådär, klart inputs uppskattas!

 

När jag började kika på lampor så var min budget på papper 9-10k ish men egentligen hade jag svårt att se mig lägga mer än 5k. När jag sedan började kika runt på allvar och verkligen inte hittade något intressant och började tänka på hur mycket jag vill att lägenheten ska bli "rätt" så vart den sortens limitering lite mer diffus (inte som i att jag har råd med mer, men lägger större % av ens nw såklart). Med det sagt så måste ända Heracleum och Skygarden vara i absoluta toppen av denna diffusa budget om jag inte ska börja skära handleder dagen då pokern tar slut. Skygarden har den fördelen rent ekonomiskt att jag har turat in en bekant som får 50% på varumärken från Flos samt att själva modellen faktiskt har växt på mig. Jag gillar båda men ska försöka komma till ett beslut inom snar framtid.

 

Ty för skoliken, var mest en fml-grej med gräset då jag faktiskt tog av dom och spelade pingisen barfota på gräset men ju senare det vart desto sämre vart omdömet och ja.. Synd på ett par splitternya bara men det är ju så det är med vita sneakers :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nu fråga du iofs inte mig, men nej dom där hade inte kommit i närheten av mitt hem :-)

 

det är alltid lätt att leka tuff på internet. ses på nästa inredningsmässa så får vi se om du är lika kaxig då!!!

 

jag skulle vilja ha en gris! synd att de bara tillverkas i ett material.

 

sluta tvivla på din smak, padrinos! man ser ju på alla bilder du lägger upp att du är en modern stilikon utan dess like!

 

på tal om lampor så kunde man skymta den här hemma hos thuritz i dybban-intervjun. således ett måste-köp!

 

modern-table-lamps.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gillar Skygarden-lampan, köp! :) Tycker guld var sämsta färgen av de fyra tillgängliga btw.

 

Tyty (= Lutar väldigt mycket åt den, gillar nog mattbrun mest men inte till min inredning är jag rädd. Guld har sina fördelar, om inte annat för lolz vilket såklart är den viktigaste faktorn i spelet.

 

det är alltid lätt att leka tuff på internet. ses på nästa inredningsmässa så får vi se om du är lika kaxig då!!!

 

jag skulle vilja ha en gris! synd att de bara tillverkas i ett material.

 

sluta tvivla på din smak, padrinos! man ser ju på alla bilder du lägger upp att du är en modern stilikon utan dess like!

 

på tal om lampor så kunde man skymta den här hemma hos thuritz i dybban-intervjun. således ett måste-köp!

 

Tack för stödet och hf på Tale of Us mr jagharettbiljardbordsrum!

 

River nog fan in de där precis jätteofta.

Du blockar 67s och resten av 67 kombos går ju inte direkt alltid bet på flopp.

 

Man blir fattig av att spela rätt vet du väl

 

 

Kotten passar i varje hem ;)

 

Bespara mig >50k lampor tack :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte om någon rekommenderat det redan men galltvål funkar väldigt bra mot grönska på kläder så antar jag att det bör funka väl på skorna med. Skon verkar vara en form av tygsko? Med detta sagt vet jag inte om man bör impregnera dem efter eller dyligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skickade ju länk till designers revolt kopia av orginalet och priset 927 pund.. ;)

 

Edit: länken hade visst fallit bort..

 

http://www.designersrevolt.com/en/product/Poul_Henningsens_Artichoke_45_-White-MDE286-WHITE.php

 

That's more like it (= Men prio ligger på skrivbord nu! Är väldigt vilsen där och det är ganska brådskande tbh så tips asap beloved pf!

 

 

 

De här är dom jag har sparat, men inget känns klockrent:

 

Det får inte vara för stort, tror 150cm är väldigt borderline tbh. Gillar den gamla stilen men osäker på om det passar in. GTO vore skrivbordet Chofritz länkade ett par sidor bak men dubbelkollade och de levererar fortfarande inte till Sverige :(

 

 

 

förövrigt tycker jag värvningen av killerwolf nog får ses som årets bästa än så länge!

 

Måste väll ändå få klassas som månadens trådstart iom värvningen? Ska bli sjukt kul att läsa!!

 

Håller med er och ser fram emot att få gå på biodejt med mördarvargen från norrland.

 

Behöver du sängtips så kan jag rekommendera Bed Factory. Köpte där i februari, riktigt nöjd!

 

Ah, säng kommer man ju behöva också ja... Blir en jakt snart framöver men kommer väl få sova på golv under leveranstiden :(

 

Vet inte om någon rekommenderat det redan men galltvål funkar väldigt bra mot grönska på kläder så antar jag att det bör funka väl på skorna med. Skon verkar vara en form av tygsko? Med detta sagt vet jag inte om man bör impregnera dem efter eller dyligt.

 

Vet inte ens vad galltvål är såklart :D Tack för tipset!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...