Gå till innehåll

Padrinos


padrinosftw

Recommended Posts

  • Svars 10,7k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

ring mäklaren och säg att du inte tänker gå ner en krona i pris och att du har tröttnat på allt och överväger att hyra ut huset istället.

 

jag har sett alla säsonger av million dollar listing så du lita på mig.

 

Haha skulle precis nämna Million dollar listings!

Se igenom alla avsnitt snabbt och sedan bara kör "Fredrik Eklund"-style och bara basha ner allt och alla!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack alla för inputs, diggar era sköna aggressiva linjer men får det svårt att implicera på mina egna ranger utan att själv bli en apeshit-fisk :) Mäklaren tycker också att det är rimligt att jag kliver ner i pris där hon lägger sitt absoluta max på 150k i avdrag vilket kändes för saftigt för mig. Sa att hon skulle ta över fr o m nu men att hon inte fick gå ner mer än 100 och inga klausuler, vilket jag är väldigt övertygad om att det kommer innebära att den här affären är över och vi får börja om helt igen men någon måtta får det väl ändå vara kan jag tycka :)

 

GL me osv

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade jag varit du skulle jag absolut inte göra avdrag på priset för fel som hon kände till vid budgivningen. Om det nu är så att du är säker på att hon drar sig ur köpet om hon inte får sänkt pris för fuktlukten som hon kände till vid budgivning så får man såklart väga det mot att ta det ut på en ny visningsrunda.

 

Jag är osäker på hur snabbt du är i behov av pengar men jag personligen hade kört den hårda linjen och se om hon bluffar. Mäklaren får väl inget extra betalt för en ny visningsrunda eller vilket avtal har ni?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade jag varit du skulle jag absolut inte göra avdrag på priset för fel som hon kände till vid budgivningen. Om det nu är så att du är säker på att hon drar sig ur köpet om hon inte får sänkt pris för fuktlukten som hon kände till vid budgivning så får man såklart väga det mot att ta det ut på en ny visningsrunda.

 

Jag är osäker på hur snabbt du är i behov av pengar men jag personligen hade kört den hårda linjen och se om hon bluffar. Mäklaren får väl inget extra betalt för en ny visningsrunda eller vilket avtal har ni?

 

Är inte i något behov av försäljningspengarna omgående och mäklaren får inte något öht om huset inte blir sålt (tror det fanns en tidsgräns på 10v i kontraktet som borde närma sig sitt slut några veckor in i maj). Men att få det överstökat vore fantastiskt skönt och vad jag förstår det som ska det se riktigt dåligt ut att lägga ut huset igen(?).

 

Sovit riktigt dåligt i natt och känner mig lite trasig över det här för stunden, allt annat i livet känns helt fantastiskt men ändå hamnar all fokus på det här som är enda riktiga problemet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack alla för inputs, diggar era sköna aggressiva linjer men får det svårt att implicera på mina egna ranger utan att själv bli en apeshit-fisk :)Mäklaren tycker också att det är rimligt att jag kliver ner i pris där hon lägger sitt absoluta max på 150k i avdrag vilket kändes för saftigt för mig. Sa att hon skulle ta över fr o m nu men att hon inte fick gå ner mer än 100 och inga klausuler, vilket jag är väldigt övertygad om att det kommer innebära att den här affären är över och vi får börja om helt igen men någon måtta får det väl ändå vara kan jag tycka :)

 

GL me osv

 

Om mäklaren har provision på låt säga 5% så är väl en prissänkning på 150K endast 7500:- för mäklaren.

Hen får klart med er affär och slipper lägga ner mer tid och kan gå vidare med andra case.

Så det är väl klart isf. att mäklaren är öppen för att du ska gå ner i pris?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om mäklaren har provision på låt säga 5% så är väl en prissänkning på 150K endast 7500:- för mäklaren.

Hen får klart med er affär och slipper lägga ner mer tid och kan gå vidare med andra case.

Så det är väl klart isf. att mäklaren är öppen för att du ska gå ner i pris?

 

Hear ya, men det är svårt för en newbie att ta in allas åsikter. Hon är ändå den som är mest insatt och jag litar på henne till en viss grad ändå så hennes betyder mer än de flestas.

 

Nu lyckades hon fiska fram ett provisoriskt bud på 1,85 från en tidigare spekulant. Stå plz.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Updates?

 

Hela situationen påminner om när jag sålde min lägenhet nu sist och den gamla kärringen tjatade till sig extended tillträdesdatum hela tiden. Jag gick med på ett par extensions men när hon försökte ännu mer så sa jag ordagrannt: "Alltså, nu har jag gått tre steg och du har inte ens tagit på dig skorna. Det här är så långt jag kan sträcka mig." och hade mentalt förberett mig att bråka om hon fortsatte krångla. Hon hade check/fold ikryssat såklart... Jag tror folk ger sig ganska enkelt när de går in i en vägg, det gäller bara att våga agera vägg. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sitter bakfull och railar poker utan att ha orken till att spela själv så tänkte att jag lika gärna kan skriva av mig lite om gårdagen som var tämligen intressant.

 

Så den goa lilla väninnan som jag ska åka till Paris med har varit borta i 4 månader och skulle komma hem igår så jag bestämde shoppinghäng med hennes storasyster (som även hon precis har kommit hem från en längre resa) innan för att sen åka mot Arlanda. Cliffs är att storasystern var min första gf-ish (fast som alltid var det en komplicerad historia) och är beyond sjukhus. Hon ändrar personlighet och stil väldigt ofta, men är alltid den extremaste varianten som man kan vara (för att nämna några faser: präktig, troende, skejtare, snowboard, hip hop, "inte präktig", stureplan, nykterist, pillerknaprare och gräsälskare). Hon har dessutom starka drag av hypokondriker och mytoman, men är samtidigt helt fantastisk och pure entertainment då hon är väldigt hyper hela tiden. Med det i åtanke så kan ni förstå att jag gick runt och log/skrattade konstant i de fem timmar vi gick runt på stan. Åkte sen till Arlanda för ett fantastiskt kramkalas med lite tårar från systrarna vilket alltid är vackert att se.

 

Hem, slänga på sig en värdig outfit, trycka i sig lite gott vin varvat med lösviktsgodis och raila Chelseas härliga uttåg (hade vunnit 6k ish kr om dom vunnit CL men det är inget emot den verbala abuse jag skulle få utstå från en mindre sympatisk vän). In mot stan, traska ett par km i regn till en bohemisk förfest på Odenplan där våran snobbiga väninna stod ut extremt mycket sittandes under en loftsäng på en stubbe omringad av poeter och filosofer. Lite senare kommer två killar in på festen, en amerikan och en grek. Ingen verkar känna dom men dom var välkomna ändå tydligen trots att greken sa att han inte ville svara på några frågor what so ever. Min ihärdiga, spralliga lite mer uppstyrda väninna tog det som en utmaning och ställde varje fråga hon kunde komma på tills det brast för killen som ställde sig upp och halvt skrek "OK FINE I'M A DRUG DEALER, DO YOU WANT TO BUY?!" och började slå sig mot fickan. Den stackars tösen är så livrädd som det bara går för allt som har med droger att göra så hon gjorde ett struts move och begravde huvudet i magen på killen som satt bredvid i ren chock och tårar flög i ett magiskt gemensamt skrattgråt.

 

Hamnade senare på Marie Laveau där det spelades sjuk musik (på ett mindre bra vis, men fungerade i underhållande syfte) och det dansades till stängning. Lite fyllehäng utanför i regnet senare fick jag span på en väldigt onykter Adrian Lux och gick fram för att hälsa men han verkade inte så pigg på att bli jagad av fan boys så gav han någon form av komplimang innan en väninna slet bort mig då hon tydligen är osams med honom sen tidigare. Vart mycket förvirrad när hon fick oss att spontant springa därifrån men var inte läge att ifrågasätta... Kom hem lagom till att det började bli ljust och somnade in ovanpå täcket till alldeles fantastisk musik vilket kändes som en värdig avslutning.

 

En dag av konstant underhållning kompenseras härmed idag med att jag sitter och stirrar in i en datorskärm utan syfte med en pizza redan i magen och ett sockersug utöver det vanliga.

 

Glad Maj på er PF!

 

Ruederich - Top Of The World (Marek Hemmann Remix)

 

tumblr_mtcp5bGSmq1sr02vno1_250.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hade velat vara bakis idag också för då hade jag inte jobbat. -$6k idag :( - blev dock en pizza ändå. En grandiosa micropizza som tröstmat, massvis med pepsi max och nu efter värsta matkoman så skall det snaskas godis och kollas fargo. (9,2 på imdb - ny tv-serie). MEN FÖRST EN TD! MINES AND MAGIC!

 

 

hijackar din db för lite whine

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För er som inte gillar att jag spewar elektronisk musik i mina låttips så har jag två fina alternativ (bla ett till dig Diazo om du railar här)

 

Twenty One Pilots - Car radio

James Blake - Retrograde

 

Kan mycket väl vara tvåa/trea på bollen här men gillar båda låtarna starkt (=

 

hade velat vara bakis idag också för då hade jag inte jobbat. -$6k idag :( - blev dock en pizza ändå. En grandiosa micropizza som tröstmat, massvis med pepsi max och nu efter värsta matkoman så skall det snaskas godis och kollas fargo. (9,2 på imdb - ny tv-serie). MEN FÖRST EN TD! MINES AND MAGIC!

 

 

hijackar din db för lite whine

 

UL m8, feel free att se min db som din alldeles egna boxningssäck/bollplank/målarduk anytime!

 

Hört rykten om att du sitter dubbelt så högt som mig dock så det vänder du illa kvickt, lycka till om det blir fortsatt grind till Fargo (såg första avsnittet, finns potential).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

haha jasså. Mina HU-bumhuntingnivåer på SvS osv återspeglar inte mina reggrindnivåer om man säger så dem ryktena skall du definitivt ta med en rejäl nypa salt. Har sen någon gång i höstas försökt spreada - få lite "stabilitet" i resultaten månadsvis genom att börja ösa volym med shorthanded och jag har väldigt svårt med att anpassa mig, eller så är jag bara rakt av för dålig för jag vinner rakt ut på 1/2 men e typ b/e på 2/4+, dåligt sample dock men att det är rejäl kvalitetsskillnad behöver man inte 200k+ nävar för att se. Dagens session var ju bara kall dock så e väl inte så mycket att göra än att bita ihop och trycka ytterligare 3k händer imorrn och hoppas på att flipparna står den dagen, damerna stod dåligt idag:). Sjukt mycket mot för vad man är van med åren som bumhunter, medan ens gamla SH-self pre 2010 skulle ju garva åt volymen :)

 

Kanske får rätsida på det snart, testar lite grejer as we type och gnuggar videos emellanåt. Nåt måste man ju göra då det kan gå veckor mellan ärkefiskarna nu för tiden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För er som inte gillar att jag spewar elektronisk musik i mina låttips så har jag två fina alternativ (bla ett till dig Diazo om du railar här)

 

monsterrailar här : ) ska ta mig en lyssning nu efter en helt störd vecka, känns sjukt boka festandet en fredag :D

 

car radio var extremmagi, andra gilla jag fine men fastnade inte helt : )

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...