Gå till innehåll

Padrinos


padrinosftw

Recommended Posts

Grattis, rolig läsning i vanlig ordning :D Riktigt nötiga bilder på burgare också!

 

Mer imo! :D

 

Tvärtom, det är bara motiverande. :)

 

Yay!

 

är väl mest hus i allmänhet. :) i någorlunda proximitet till Umeå och inte typ exotiskt klingande abborrträsk eller nåt i den stilen. Nå nå, bra grinda på!

 

nån gång ska man väl nivåtura:D mina 12bb/100 på nl200 räntar sig inte när jag backar rakt ut överallt ovanför.

 

Jamen det där fixar du ju, jävla varians bara!

 

fixar vi, idag leker vi med ett helt nytt koncept, pulled pork som kött, en mango coleslaw rödbetsmix som dressing med lite rädisor, portabellosvamp, mynta, rödlök, bacon, ananas, lime och en liten twist av mango/habanero senap, kastar upp en bild på instagram sen : )

 

Super fancy, ser fram emot att få dregla till bilden

 

Ägaren till Phils spelar poker fwiw.

 

Ingen man känner till väl? Vad tyckte du om stället?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 10,7k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Han sa bara att han var pokerspelare för han hörde att vi snackade om poker. Samt att han inte hade tid spela längre pga öppningen av stället.

 

Sprang kallt och kom precis efter ett helt fotbollslag kids men när man väl fick bord var burgaren rejält jäkla fin. Tror en burgare i Malmö var bättre men denna var close.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han sa bara att han var pokerspelare för han hörde att vi snackade om poker. Samt att han inte hade tid spela längre pga öppningen av stället.

 

Sprang kallt och kom precis efter ett helt fotbollslag kids men när man väl fick bord var burgaren rejält jäkla fin. Tror en burgare i Malmö var bättre men denna var close.

 

Vart?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

All hjälp med förslag på sidor/affärer i Stockholm eller specifika soffbord/lampor uppskattas

 

Bump på lampan, ingen som hade någon åsikt kring den? :(

 

4318-3-heracleum_white5_copper_e_2500fw.jpg

 

Sen när jag en dag blir rik nog att bo på större yta än 36kvm så blir det den här lilla myshörnan:

 

zliq-island-sofa-marcel-wanders-moooi-1.jpg

 

http://hivemodern.com/pages/product7323/zliq-island-sofa-marcel-wanders-moooi

 

Boka in daytime med Nina Kraviz på trädgården och Booka Shade på slakt 30e maj!

 

 

Mvh,

 

Tech no for an answer

 

Ser fram emot det äventyret, en sån där 12h fest som man inte gjort sen barnsben.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kluven kring lampan, vad är det för mått på den o var ska den hänga?

 

Kika lauritz.com, stadsauktion.se, metropol.se för beggade grejer.

 

Såg den första posten om lampan nu, vad är det för takhöjd? Rätt stor pjäs så lär ju behövas bra takhöjd för att komma till sin rätt? Inte funderat på en klassisk kristallkrona av finare sort? Den du länkar är fin men iom att den troligen inte kommer ses som en designklassiker (typ som denna http://www.lauritz.com/sv/auktion/pendel-louis-poulsen-koglen-oe-60-poul-henningsen/i3393338/) så lär du ha dåligt andrahandsvärde på den om du tröttnar o vill kränga den om några år.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska boka weekend resa till Paris och behöver hjälp av min kära pf-armé! Vart ska man bo, vilka restauranger ska man pröva och vilka klubbar lockar? Tips tack!

________

 

Är i ett ganska roligt mode, avklarade den lätta delen av en egen liten utmaning igår där jag bad en drös av produktiva/intressanta vänner och bekanta rekommendera varsin bok som på något sätt bidragit positivt till deras liv. Tänkte att man kunde få ut något positivt/nytt från en massa olika typer av människor och kanske växa lite själv på köpet om man har tur. Det var en flummig fråga och böckerna som beställdes tillslut vart följande:

 

  • Missing Microbes: How the Overuse of Antibiotics Is Fueling Our Modern Plagues - Martin Blaser
    The Black Swan: Second Edition: The Impact of the Highly Improbable: With a New Section: "On Robustness and Fragility" - Taleb
    Like a Virgin: Secrets They Won't Teach You at Business School - Richard Branson
    The power of now - Eckhart Tolle
    A New Earth: Awakening to Your Life's Purpose - Eckhart Tolle
    Pet Sematary - Stephen King
    The Wisdom of the Enneagram - Richard don Riso
    Sofies värld - Jostein Gaarder
    Anna Karenina - Lev Tolstoj
    Roms portar - Conn Iggulden
    Bright Shiny Morning - James Frey
    Tärningsspelaren - Luke Rhinehart
    Kejsaren av Portugallien - Selma Lagerlöf
    Hundra år av ensamhet - Gabriel García Márquez
    Antifragile - Taleb
    Rich Dad Poor Dad - Robert T. Kiyosaki

 

Ulafs och några andras rekommendationer fanns inte att hitta på adlibris så föll tyvärr bort från listan men har dom uteblivna nerskrivna ifall att man får för sig att göra en ny beställning framöver.

 

Försöker inte inbilla mig att jag kommer sluka hela listan inom en snar framtid men har gett mig själv chansen att ta del av saker som har betytt något för människor man respekterar (=

 

Kluven kring lampan, vad är det för mått på den o var ska den hänga?

 

Kika lauritz.com, stadsauktion.se, metropol.se för beggade grejer.

 

Såg den första posten om lampan nu, vad är det för takhöjd? Rätt stor pjäs så lär ju behövas bra takhöjd för att komma till sin rätt? Inte funderat på en klassisk kristallkrona av finare sort? Den du länkar är fin men iom att den troligen inte kommer ses som en designklassiker (typ som denna http://www.lauritz.com/sv/auktion/pendel-louis-poulsen-koglen-oe-60-poul-henningsen/i3393338/) så lär du ha dåligt andrahandsvärde på den om du tröttnar o vill kränga den om några år.

 

http://www.barnebys.se söker på alla auktionssajter

 

Tack för hjälpen hörrni, återkommer till det ämnet snart!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Köper du INCERTO av Taleb får du med Black swan :)

 

http://pokerforum.nu/forum/1779774-post910.htm (hela TR)

De delar som jag kan rekommendera är:

 

- http://www.tripadvisor.se/Hotel_Review-g187147-d4062308-Reviews-Hotel_Eden-Paris_Ile_de_France.html

 

- http://www.tripadvisor.se/Restaurant_Review-g187147-d3628378-Reviews-Intuition_Gourmande-Paris_Ile_de_France.html

 

Sen är Paris en perfekt stad att bara flanera i. Ta på fotvänliga skor sen är det bara att ge sig ut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haft en riktigt fin dag promenerandes runt i stan. Börjar med en riktigt god råbiff på Urban Deli och inspektera lite möbelbutiker i krokarna som man fått rekommenderat. Promenerar mer eller mindre på måfå ett par timmar och ser till att köpa skorna jag hade span på, en present till lillebror, en skalbaggs-tshirt och ett par badbyxor. Hittade massa kul möbler och inredningsprylar men ska bara se till att få allt att passa också.

 

ofwya1.jpg

 

Efter det vart det firandes av lillebror traditionsenligt på hard rock sen en snabb promenad till lägenheten för första gången sen köpet för att måtta lite och så. Vart så jävla glad när jag var där inne och kikade, framförallt kändes den rymligare än jag målat upp i huvudet efter alla snea blickar om hur litet 36kvm är. Bara dryga två veckor kvar till inflyttning nu :-D

 

Avslutar än en gång med en låt som repeatats under dagen:

https://soundcloud.com/kalvin-morath-gibbs/dan-croll-from-nowhere-ame-remix

 

Köper du INCERTO av Taleb får du med Black swan :)

 

http://pokerforum.nu/forum/1779774-post910.htm (hela TR)

De delar som jag kan rekommendera är:

 

- http://www.tripadvisor.se/Hotel_Review-g187147-d4062308-Reviews-Hotel_Eden-Paris_Ile_de_France.html

 

- http://www.tripadvisor.se/Restaurant_Review-g187147-d3628378-Reviews-Intuition_Gourmande-Paris_Ile_de_France.html

 

Sen är Paris en perfekt stad att bara flanera i. Ta på fotvänliga skor sen är det bara att ge sig ut.

 

Röda Rummet! Så får du pluspoäng för att du är kulturell med.

 

Tytytytyty!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med bra väder kommer bra dagar och med bra dagar kommer dagboksupdates.

 

Skrev först att dagen var intensiv från minut ett men insåg snabbt att det var en lögn när följande mening var att jag tog med mig kuddarna ut på baksidan och låg och drog mig på verandan i någon timme innan jag satte fart. Hade grillat kvällen innan med trevligt folk men inte ätit sen dess så vart till att träna på tom mage på mitt älskade gym (största sorgen tillsammans med att lämna min soliga baksida) som var tomt nog att man kunde plugga in sin egen lur och träna till lite bra egen musik. Sista som händer under lite bollkastandes är att min högerhand får sig en törn men tänker inte mer på det, beger mig hem, duschar, packar ner massa god dricka och springer till bussen där jag möter upp Samir-vännen för att ha en heldag i stan. Går in på Nordiska Galleriet för femte gången för att få smakråd om lampan och lite annat innan vi tar en promenad till Prime Burger.

 

dqni3m.jpg

 

När vi väl beställer har jag inte ätit på 20h samt ett träningspass plus långpromenad i ryggen så är lite dizzy blandat med euforisk när jag stirrar ner på menyn. Kan inte bestämma mig vad jag ska ha så det blir en episk beställning i form av cheese fries, en halv dubbelburgare, en halv pulled pork burgare, en jordgubbsmilkshake och en öl. Slakten var över på fem minuter men jävlar så gott det var, blir garanterat rebuy där och rekas starkt till er hamburgarentusiaster där ute (tror kalaset gick på 260kr per huvud). Efter det möter vi upp ett gammalt sjukhus till väninna i humlegården med hennes bror och vän, dricker massa bubbel och pratar bröllopsfester och sommarevents. En hamsterliknande väninna och ett till psykfall i miniatyrförpackning ansluter en stund innan vi alla beger oss mot kungsträdgården och Size-eventet som alla <18-år människor i Stockholmstrakten attendade. Satte oss på caféet och drack oss gladare tills Angello gick på och vi hittade en dansbar yta långt bak med lite andra väninnor. Energipåfyllning i form av en dubbel cheese på donken (man vet att jag inte är nykter när det besöks) och sen in på Stockholms mest trånga nattklubb Soap Bar tills man dansade sig så trött att benen inte bar längre.

 

igcmy0.png

 

Vaknar upp idag med en extrem smärta i tumme/handled samt en iPhone som vägrar att ladda (kan ha att göra med att jag försökte rensa ur smuts med en pincett vid hemkomst i natt) men vad gör det när man har kuddar och solsängar att mysa med i solen fram till lillebrors födelsedagskalas om ett par timmar som kommer att innehålla både BBQ och tårta.

 

P.S i och med mobilens död och ett moln som inte gjort sitt jobb så saknas bilderna från igår utöver dom två som fanns att hitta på instagram.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...