Gå till innehåll

Padrinos


padrinosftw

Recommended Posts

  • Svars 10,7k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Hade en mycket underhållande förfest här med mina närmsta irl, secret santa utdelning med maxgräns på 300kr vart mer underhållande än jag hade trott på förhand. För en gångs skull vid ett korvigt förkrök orkade folk engagera sig och aktivt vara sociala och hitta på lite nya nöjen. La mig blankt på ryggen sen när det gällde val av nästa destination och fick bita mig i tungan när valet föll på lokala stället som ställer 1... Drog hem, railade en pokervän lite och tiltade mig själv genom att försöka skoja med att sitta in mot honom och missa att klicka ur i tid. Spelade varsin knapp, tryckte "sit out at next bb" men lyckas bugga och sitter fortfarande in. Får KJ på QTxTT i en 3b pott som blir nercheckad på river mot hans AQ, men var ju över min högsta nivå så ändå lite surt. Småtiltad sätter jag mig på lite bord på svs bara för att, får action och droppar 13k till en shonne där såååattehhh, kvällen känns mycket onödig överlag. :-)

 

Min stackars mormor har brutit benet så ska hem och ta hand om henne imorrn, sen fotbollsträning och road trip till skåne på söndag. Kanske grindas lite imorgon då bara för att komma under 100k sträcket (=

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Nu är det dags för ulaf att en gång för alla bli seriös när det gäller poker! Eller i alla fall kolla om det går.

 

Jag är i farten med att sälja min lägenhet i stockholm vilket förhoppningsvis ger en bra vinst, och jag har starka funderingar på att investera en del i poker. Tanken är att jag ska spela ungefär tre dagar i veckan, mtt <55 dollars (200 inköp för maxnivån) på främst mindre sajter till en början. Jag kommer nog också att försöka sälja action på söndagar för att kunna lira majors med bra värde om min satsning blir av.

 

Viktigt att tänka på:

* Jag ska gå in mycket hårt för att lära mig mer, kolla videos, eventuellt ta coachning, eller hitta någon/några som vill diskutera händer.

* Stenhård money management.

* Spela många turrar med mindre startfält.

* Använda HEM.

 

Med bra disciplin tror jag att detta kommer gå bra (om jag lär mig hela tiden), och mitt mål är att kunna täcka mina extremt låga (jämfört med era) levnadskostnader, finansiera min musiksatsning och förhoppningsvis kunna gå upp i nivå efter ett tag.

 

Har funderat på att köra ett mindre variansbetonat format men cashgame är jag lite rädd för att försöka med och sng verkar helt söndergrindat av rakebackproffs. MTT är det jag tycker är kul och kan.

 

Kommentarer? Är pokern död? Är jag för dålig/rostig? Ska jag börja på ica istället? GÅR DET att leva ens på mtts med mindre startfält? Var ärliga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har också börjat spela lite igen, men kommer inte lägga fokus på poker när terminen drar igång. Men om du vill grina lite eller få en kommentar på vad jag tycker så kan vi ju börja höras på msn/fejan igen? :)

 

Jag hänger på samma stakes men spelar de enorma startfälten..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

najs! jag tror på dig.

 

tyty!

 

Jag har också börjat spela lite igen, men kommer inte lägga fokus på poker när terminen drar igång. Men om du vill grina lite eller få en kommentar på vad jag tycker så kan vi ju börja höras på msn/fejan igen? :)

 

Jag hänger på samma stakes men spelar de enorma startfälten..

 

sure mr flyt :) hur har spelet gått senaste 2 åren? :D

 

Heja ulaf!!

 

Tackar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

sure mr flyt :) hur har spelet gått senaste 2 åren? :D

 

Spelade knappt under hela tiden ftp låg nere, sen fick jag tillbaka lite pengar därifrån och har spelat lite under jullovet vilket har gått helt okej. Småspelar PLO50 Hu och sen Mtts upp till 55 dollar, utan att vara rullad för något utav det men är mest bara en bonus om jag skulle vinna något, och är inte inne för särskillt mycket. Men det är kul! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har dålig koll på MTT generellt MEN en coach är guld, är det nåt jag skulle lägga slantar på om jag skulle göra en seriös satsning idag så är det en duktig och prisvärd coach. Tror den genvägen är snudd på nödvändig om det ska vara värt tiden in the long run, GL!

 

EDIT: CG-pokern är inte död, MTTs kan jag inte uttala mig om men skulle förvåna mig om det dör innan CG:t gör :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har såklart noll insyn om mtt's och allt det där, men jag förstår inte varför en så pass intelligent och ödmjuk person som du inte skulle kunna lyckas med all den erfarenhet du har. Fjäskfjäsk men ärligt. Lycka till, kul att höra någon som har en positiv syn på pokern i skrivande också och faktiskt tycker att det är kul.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har dålig koll på MTT generellt MEN en coach är guld, är det nåt jag skulle lägga slantar på om jag skulle göra en seriös satsning idag så är det en duktig och prisvärd coach. Tror den genvägen är snudd på nödvändig om det ska vara värt tiden in the long run, GL!

 

EDIT: CG-pokern är inte död, MTTs kan jag inte uttala mig om men skulle förvåna mig om det dör innan CG:t gör :D

 

Ja, skulle va kul att ta någon session. Tror också att mtt är det sista formatet att dö.

 

Jag har såklart noll insyn om mtt's och allt det där, men jag förstår inte varför en så pass intelligent och ödmjuk person som du inte skulle kunna lyckas med all den erfarenhet du har. Fjäskfjäsk men ärligt. Lycka till, kul att höra någon som har en positiv syn på pokern i skrivande också och faktiskt tycker att det är kul.

 

Tack paddan! Jag tror på mig jag med. visst är det skoj! Rysligt taggad.

 

Hoppas jag kan hjälpa till att hålla dagboken vid liv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förövrigt blev jag nyss nekad en hu-resa med niklasvegas då han prioriterade grind. Så här sitter man, dödsförkyld och trånar efter sol, bad och vilda djur när en härlig irlare frågar om jag är sugen på lite värme och en 9-dagars resa till något land i Afrika eventuellt. Spot on såklart, så innan jag tänkte gå igenom djungeln av resebyråer och destinationer tänkte jag kolla här med pf i vanlig anda:

 

Vart i Afrika bör jag bege mig? Jag är ute efter värme, safari med vilda djur och en skön pool. Helst inte behöva oroa mig alltför mycket för att bli bortrövad av en gerilla (gorilla är ok).

 

Tack på förhand!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förövrigt blev jag nyss nekad en hu-resa med niklasvegas då han prioriterade grind. Så här sitter man, dödsförkyld och trånar efter sol, bad och vilda djur när en härlig irlare frågar om jag är sugen på lite värme och en 9-dagars resa till något land i Afrika eventuellt. Spot on såklart, så innan jag tänkte gå igenom djungeln av resebyråer och destinationer tänkte jag kolla här med pf i vanlig anda:

 

Vart i Afrika bör jag bege mig? Jag är ute efter värme, safari med vilda djur och en skön pool. Helst inte behöva oroa mig alltför mycket för att bli bortrövad av en gerilla (gorilla är ok).

 

Tack på förhand!

 

Komboresa Tanzania (safari) och Zanzibar (Pool & beach-häng)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Ingen resa bokad än, men det kommer snart. Jävla irlare som segar :(

 

 

 

Plats 1: fi (€652.67 i marker)

Plats 2: HERO (€548.93 i marker)

HERO: lägger small blind €1

fi: lägger big blind €2

*** HÅLKORT ***

Utdelat till HERO [:Ah::As:]

HERO sa, "got to go"

HERO sa, "good game"

HERO: raise €2 till €4

fi sa, "ok gg"

fi: raise €8 till €12

HERO: raise €20 till €32

fi: call €20

*** FLOPP *** [:8s::9b::6h:]

fi: check

HERO: check

*** TURN *** [:8s::9b::6h:] [:3h:]

fi: check

HERO: bet €42

fi: raise €80 till €122

HERO: call €80

*** RIVER *** [:8s::9b::6h::3h:] [:4b:]

fi: bet €498.67 och är all-in

HERO: call €394.93 och är all-in

Ej synad satsning (€103.74) returnerad till fi

*** VISNING ***

fi: visar [:Ks::Jb:] (högt kort kung)

HERO: visar [:Ah::As:] (par i ess)

HERO vann €1097.36 från potten

*** SAMMANFATTNING ***

Total pott €1097.86 | Avgift €0.50

Bord [:8s::9b::6h::3h::4b:]

Plats 1: fi (big blind) visade [:Ks::Jb:] och förlorade med högt kort kung

Plats 2: HERO (knappen) (small blind) visade [:Ah::As:] och vann (€1097.36) med par i ess

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har börjat med en väldigt skum grej, så fort jag går på toa eller w/e (lämnar datorn i >1min) så loggar jag ut fb. Undantag om det är på natten då ingen kan komma typ. Har inget att dölja eller något, men har blivit väldigt selektivt privat av mig senaste året. W/e.

 

Tänkte reka ett relativt nysläppt hip hop-album, A$AP Rockys Long Live A$AP:

 

Sen två extremt grindvänliga låtar, antar att första kan tilta många dock:

 

De gör mig glad och harmonisk iaf.

 

För er som inte tröttnat på skit och fortsätter läsa kan jag berätta att jag var obehagligt nära att svimma på gymmet flertalet gånger idag under ett inte alltför hårt pressat ben/mag-pass. Varit kräkfärdig sen dess (avslutades vid 16:30) och ska nu iväg och spela basket. Kan någon kunnig kanske rabbla på om anabola bieffekter vid cardio och styrketräningscombo? Preachat en del om att det är onyttigt för nybörjarvänner men känner att jag inte är tillräckligt insatt för att vara övertygande.

 

Första 15 dagarna på månaden var för mig magiskt bra pokermässigt, sen dess har det gått mycket segt. Når jag över 100k blir det en ny kamera (sony dsc).

 

Hejsvejs

 

nh gg :lol:

 

sjukt snyggt om det var en angle =)

 

Semiangle typ, började skriva att jag skulle dra om 10-15 min men såg att jag fick äggen och ändrade. Skoj outcome iaf (=

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blir så less när jag inte får någon respons på mina ordbajserier. Blir en löningsfredagsgrind idag som faktiskt ser lovande ut 2h in.

 

 

Plats 1: FI (€155 i marker)

Plats 2: HERO (€549.50 i marker)

HERO: lägger small blind €5

FI: lägger big blind €10

*** HÅLKORT ***

Utdelat till HERO :5g::7h:

HERO: raise €10 till €20

FI: call €10

*** FLOPP *** :Th::8h::9h:

FI: bet €20

HERO: call €20

*** TURN *** :Th::8h::9h::3h:

FI: bet €40

HERO: call €40

*** RIVER *** :Th::8h::9h::3h::6h:

FI: bet €10

HERO: raise €75 till €85

FI: call €65 och är all-in

Ej synad satsning (€10) returnerad till HERO

*** VISNING ***

HERO: visar :5g::7h: (färgstege, sexa till tia)

FI: visar :3g::4s: (färg, tia hög)

HERO vann €309.50 från potten

*** SAMMANFATTNING ***

Total pott €310 | Avgift €0.50

Bord [Th 8h 9h 3h 6h]

Plats 1: FI (big blind) visade :3g::4s: och förlorade med färg, tia hög

Plats 2: HERO (knappen) (small blind) visade :5g::7h: och vann (€309.50) med färgstege, sexa till tia

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...