Gå till innehåll

Padrinos


padrinosftw

Recommended Posts

  • Svars 10,7k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Vid 60/40 och helstejk tjänar draken först pengar vid ett EV över 1.2/3. Vad uppskattar du ditt EV till under sm?

 

Det har du kanske rätt i, inte tänkt så långt. I ett SM specifikt så tror jag att mitt ROI kan vara uppåt 20-30% om det nu motsvarar dina siffror. Om det var ett svagare fält vilket jag antar att det var då kan det nog mycket väl vara över också trots att man är ringrostig. Vad tror du?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det har du kanske rätt i, inte tänkt så långt. I ett SM specifikt så tror jag att mitt ROI kan vara uppåt 20-30% om det nu motsvarar dina siffror. Om det var ett svagare fält vilket jag antar att det var då kan det nog mycket väl vara över också trots att man är ringrostig. Vad tror du?

 

Aldrig lirat en turre. Men vet att folk snaxxar om att kunna ligga runt 1.2/3 eller tillomed högre i WSOPME. Vilket jag antar måste vara ett lättare fält än SvSSMME, men har ingen större koll. Intresserad i hur stejkingdeals sätts bara. Hade prolly aldrig gått in som drake för 60/40, spec i en ensam turre och utan ngn chans på makeup.

 

80/20 deal med ROI at 2.0 = +400 för drake (20% vinst av bi)

70/30 deal med ROI at 1.8 = +160 för drake (8% vinst av bi)

60/40 deal med ROI at 1.2/3 = BE för drake

50/50 deal med ROI at 1.5 = -200 för drake (10% förlust av bi)

 

Vet inte hur turrespelare räknar med varians contra vinst när det gäller singeltuneringsstejk.

 

60/40 deal med ROI at 1.25 = -500 för drake (25% förlust av bi)

 

Vilket isig låter som en riktigt dålig ide. Notera att jag höll mig till efter sm innan jag påpekade.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag var förmodligen girig, aldrig räknat på det. Fick ett erbjudande på 75/25 som jag avvaktade och accepterade för sent.

 

De långvariga dealer jag haft har varit mellan 65/35 upp till 50/50 i stegrande skala. Men som du säger kanske det är dåliga villkor för en enskild.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

80/20 deal med ROI at 2.0 = +400 för drake (20% vinst av bi)

70/30 deal med ROI at 1.8 = +160 för drake (8% vinst av bi)

60/40 deal med ROI at 1.2/3 = BE för drake

50/50 deal med ROI at 1.5 = -200 för drake (10% förlust av bi)

 

Vet inte hur turrespelare räknar med varians contra vinst när det gäller singeltuneringsstejk.

 

60/40 deal med ROI at 1.25 = -500 för drake (25% förlust av bi)

 

Vilket isig låter som en riktigt dålig ide. Notera att jag höll mig till efter sm innan jag påpekade.

 

Oh, en edit!

 

60/40 deal med ROI at 1.2/3 = BE för drake

60/40 deal med ROI at 1.25 = -500 för drake (25% förlust av bi)

 

Fattar inte detta?

 

Fattar inte uträkningen heller för den delen men det är nog lätt om man får lite papper och penna.

 

Ska ha detta i åtanke om fler situationer uppstår.

 

Med långvarig stejk och make-up, har du på rak arm break-even-split för 1,2 ROI?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oh, en edit!

 

60/40 deal med ROI at 1.2/3 = BE för drake

60/40 deal med ROI at 1.25 = -500 för drake (25% förlust av bi)

 

Fattar inte detta?

 

Fattar inte uträkningen heller för den delen men det är nog lätt om man får lite papper och penna.

 

Ska ha detta i åtanke om fler situationer uppstår.

 

Med långvarig stejk och make-up, har du på rak arm break-even-split för 1,2 ROI?

Enda siffrorna som jag räknade rätt märker jag nu i efterhand.

 

1,2/3, särsklij från 1,2-1,3.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

PF är bara fyllt av haters. Ingen MJ-ryggsäck för mig då.

 

___

 

 

Körde mitt första benpass på gymmet på flera år (jaja, fortsätt hata då meta/level/sf osv jävla skåningar) och fick njuta av en hel kväll av konstant pirrande i hela undre delen av kroppen följt av grov smärta vid uppvaknandet imorse. Trots alla instinkter i kroppen tackade jag ja till två timmars badminton på förmiddagen följt av thaimat och möta upp en annan vän för att lira lite 1on1 basket. Planen var upptagen men de erbjöd sig att låta oss vara med, och efter lite tvek grundat på att ingen av oss någonsin har spelat basket på riktigt så körde vi. Galet roligt var det, är så kär i sporten trots mina fantastiska förutsättningar (172 cm, 80kg, vit, inga större talanger inom sport öht). Gick faktiskt oväntat bra också och vi fick erbjudandet om att bli regs där, sjukt kul.

 

Skönt med en bra pokermånad i november också, känns som att alla aspekter av livet klaffar just nu förutom en men vem är man egentligen att klaga på några futtiga % av livets totale då? Nej idag är jag fanimig glad!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...