Gå till innehåll

Padrinos


padrinosftw

Recommended Posts

För att man har lågt dopamin efter alkoholen och blir lockad av att höja det genom sex.

 

"Amy: You can't blame yourself. When your prefrontal cortex fails to make you happy promiscuity rewards you with the needed flood of dopamine. We, neurobiologists, refer to this as the skank reflex."

 

Tack för att du finns Emil! (=

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 10,7k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

aldrig förstått grejen med klocka för 50k :roll: tycker det är bättre att lägga pengarna på 3-4st snygga kostymer eller andra kläder t.ex.

 

Förklara gärna :)

 

obs! fattar om man är padrinos-rik

 

Jag sa exakt samma sak för ett år sedan, madness att ha en dyr klocka när en grusig visar tiden lika bra, men i år så har jag helt ändrat mig och har dreglat över IWCs i ett par veckor och beställde äntligen en igår kväll som förväntas komma hit imorgon redan. :) Vet inte riktigt hur jag kan förklara min change of mind, men som med allting så blir man mer och mer intresserad så fort man börjat gräva lite och till slut bara måste man ha! Sen har de ett ganska schysst andravärde också får man inte glömma.

 

 

2174902f.jpg

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fräsh :) pris?

 

Jag hittade till Chrono24.com som verkar vara ett riktigt bra ställe för att hitta högklassiga begagnade klockor, till en början så skambjöd jag lite till amerikanska affärer och negotiatade fram en deal ganska snabbt, men precis före jag skulle confirma så kom jag på att tullen förmodligen vill ha 25% så den affären las ner omgående. Skambjöd på ett par till och lyckades till slut prata ner en tysk affär från €4850 till €4500! Det är en 2010 års modell köpt i UK med en tidigare ägare och verkar vara i mycket fint skick, jag fick ett gäng bilder på just den klockan och den ser....klockren ut. :shock:

 

VARNING: När man väl går in på Chrono24.com så är det no turning back, alla pappersservetter i hela världen kan inte täppa till dreglandet som börjar omgående...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

aldrig förstått grejen med klocka för 50k :roll: tycker det är bättre att lägga pengarna på 3-4st snygga kostymer eller andra kläder t.ex.

 

Förklara gärna :)

 

obs! fattar om man är padrinos-rik

 

När du skrev det här tänkte jag svara, helt ärligt vid stunden såklart, att jag önskade mig just de sakerna eftersom det är saker jag inte skulle köpa för egna pengar. I alla fall inte med min nuvarande ekonomi.

 

Men så fortsatte folk att skriva och en viss person lyckades länka sidan jag letade efter där jag hittade klockan till ett relativt rimligt pris. Obehagligt sugen nu på riktigt.

 

Edit: scambudandet har börjat. Vad var det du sa om tull JV, hur är det om man får in från Hong Kong?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Väldigt osäker på hur tullen funkar, tullverkets hemsida var inte särskilt givande heller, men leta på tills du hittar en inom europa imo. Känns ju tryggare, säkrare och du är helt säker att inte bli posttaxerad. Länk till klockan på Chrono pls!

 

Edit: känns ju ganska oetiskt att "scambuda" istället för att skambuda... :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Väldigt osäker på hur tullen funkar, tullverkets hemsida var inte särskilt givande heller, men leta på tills du hittar en inom europa imo. Känns ju tryggare, säkrare och du är helt säker att inte bli posttaxerad. Länk till klockan på Chrono pls!

 

Edit: känns ju ganska oetiskt att "scambuda" istället för att skambuda... :)

 

Allting utanför EU är moms + ev. tull + 100kr av det deklarerade värdet på paketet. Är värdet under 100kr är det noll och är värdet inkl frakt under 500kr och deklarerat "gift" är det också noll. Går obv. att deklarera lägre värde på paketet för att sänka moms-satsen men mycket tveksam om någon seriös försäljare av dyra org. klockor skulle få för sig att gå med på det.

 

Sannolikheten att tullen "glömmer" att deklarera ett paket är ganska nära noll.

 

vh f.d ebay-pro

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beror nog lite på vad man köper, gissar att en Hublot Big Bang har förlorat det mesta om 10år :oops:

 

 

Själv önskar jag mig också en klocka i julklapp, en Rolex Air King från 90-talet :-)

 

Svårt att sia om, men risken finns. :) Men när det kommer till tidlösa klockor så är det en säker affär. :>

 

Jag hittade till Chrono24.com som verkar vara ett riktigt bra ställe för att hitta högklassiga begagnade klockor, till en början så skambjöd jag lite till amerikanska affärer och negotiatade fram en deal ganska snabbt, men precis före jag skulle confirma så kom jag på att tullen förmodligen vill ha 25% så den affären las ner omgående. Skambjöd på ett par till och lyckades till slut prata ner en tysk affär från €4850 till €4500! Det är en 2010 års modell köpt i UK med en tidigare ägare och verkar vara i mycket fint skick, jag fick ett gäng bilder på just den klockan och den ser....klockren ut. :shock:

 

VARNING: När man väl går in på Chrono24.com så är det no turning back, alla pappersservetter i hela världen kan inte täppa till dreglandet som börjar omgående...

 

Har varit sugen, men aldrig vågat använda mig av den sidan. Tar tullen avgift även om det är inom EU? Tveksamt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns inget bättre än klockor. Inte så att de minskar nämnvärt i värde heller.

 

This, köper man rätt modeller/märken är det lika safe som på banken eller bättre i dessa tider.

 

När man väl köpt sin första finns det tyvärr inget stopp man vill bara ha fler som givetvis är väldigt dyra :)

 

Här är en fin graal att suckta efter, bättre än Patek blir det inte:

 

2008623.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Köper inte era argument att "det finns inget snyggare", "finns inget bättre än klockor" eller "De minskar inte i värde"

 

Att de inte minskar i värde tror jag kan göra att vågen väger över vid köpbeslutet, men är något som du intalar dig själv för att inte få dåligt samvete över att lägga 50k på en klocka.

 

Läste runt lite och sammanfattade några anledningar, skriv gärna om ni kommer på ngt mer :)

 

Status/Snyggt?

 

Tror många inte vågar erkänna det då det känns semi-tabu, men visa att du har pengar är väl ett vanligt fenomen som alltid funnits. Men precis som kvinnor lägger pengar på dyra smycken mm. lägger vi män pengar på dyra klockor (finns inte många accessoarer att välja mellan :-) ) Dock tror jag inte det är vanligt att kvinnor lägger mer än 10k (?) på ett smycke. Kan diskuteras fram och tbx men tror ni förstår vad jag menar...

 

Kvalitet/Känsla?

 

Känslan av ett urverk med tusentals små delar och fjädrar som drivs armen och inte av något automatiskt batteri. Håller med att det känns skönt, men en vanesak i mina ögon. Att slippa ställa om klockan varje vecka är ett vanligt argument, men hur jobbigt är det att ställa om 5min varje/varannan vecka? Inte 40-50k jobbigt...

Dessutom har varje människa en mobil där man kan kolla klockan (mer praktiskt att kolla handen men som sagt inte 40-50k jobbigt..)

 

Investering/Arv?

 

Många klockor har en lång och fin historia som känns bra att ta del av, du blir en del av en grupp människor som har råd (åter igen status). Investering då de flesta av klockor i den prisklass vi pratar om görs i begränsad upplaga och blir således mer attraktiv med tiden (nämnde det i början av inlägget)

 

 

Vill inget negativt med mitt inlägg och syftar inte på folk som köper Rolex för att flasha.

Förstår att man vill ha en snygg klocka, men finns väldigt många snygga för 2-10k också enligt mig.

 

Mvh, 2k-klocka

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

@mouse: Alltså status och status, jag ser helst att folk generellt sett inte vet vad klockan kostade, jag vill absolut inte bli "shit han som köpte en klocka för 40k" (som föromdligen är precis hur IRLs skulle reagera), det skulle vara hemskt imo. Pris osar kvalitet bara imo, man vill ha det som är dyrare och att de är riktigt snygga är bara grädde på pannkakorna!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hatar all form av reklam som kläder och accessoarer har. Jag väljer alla dagar i veckan en plain skjorta, väska, klocka osv utan en fet tagg av tillverkaren. Många dyrare har lite coolare material och genomtänkt snitt. Själv så kan jag blanda second hand nonamekläder med sånt som kan kosta en månadslön.

 

Jag har blivit trackad av brorsan för mina kläders pris... när han nu pressat fram det. En vända hade jag en Dodge Charger på en tisha som han gillade men spydde i munnen när han hörde vilken "idiot" jag var... "Du jag kan köpa 100 för d priset" Jag kontrade med att inte alla som han då köper ett avgasrörssystem för 5k för att få rätta ljudet.

 

Vad något är värt är ju upp till var o en att bestämma. För övrigt funkar jag o brorsan svinbra ihop. Sköna groll över en grogg. Bra diskussioner. Bonde och fjolla lixom. =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...