padrinosftw Postad 19 Augusti , 2010 Författare Rapport Share Postad 19 Augusti , 2010 Är helt med på vad ni säger, är openpush 16bb bättre än raise? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
pastan Postad 19 Augusti , 2010 Rapport Share Postad 19 Augusti , 2010 Är helt med på vad ni säger, är openpush 16bb bättre än raise? bättre än att raise/vik AKss med 16bb vill jättegärna höra varför det här spelet är KALLT. folk missbrukar fan ordet kallt. kan inte fatta hur det någonsin kan vara kallt att få in AKss med 16bb. men jag har nog fel då jag inte spelar sitngoes. så plz do explain Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ludvvig Postad 19 Augusti , 2010 Rapport Share Postad 19 Augusti , 2010 . Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
KungKroon Postad 19 Augusti , 2010 Rapport Share Postad 19 Augusti , 2010 Oj! Jag missreadade stackdjup! 16bb = push imo! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
padrinosftw Postad 19 Augusti , 2010 Författare Rapport Share Postad 19 Augusti , 2010 Alltså, raisefold blir ju fel som kroonan förklarar så fint, openfold har jag svårt att se att det är rätt (så lite har inte shortstacken), raisesyn känns kallt (ja, kallt shahin ) eftersom han kan pusha så jävla brett profitabelt. Raisesynar vi typ JJ+ AQs+, AKo här och möter 30% av hans range (22+,A2s+,K7s+,Q9s+,J9s+,A2o+,K8o+,QTo+,JTo) har vi ändå bara 70% vilket spontant känns för dåligt i det här läget men vad vet jag. Röstar för openpush iaf, lättspelat och svårexploaterat, blir väl lite halvtight bara obv. Men vad vet jag, förlorar så jävla mkt just nu så jag vet inte vad jag ska ta mig till : ) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ulaf Postad 19 Augusti , 2010 Rapport Share Postad 19 Augusti , 2010 man vet att det är fest när man vaknar upp på ett golv i kristineberg att dricka med måtta är ingenting för mig Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Joey Postad 19 Augusti , 2010 Rapport Share Postad 19 Augusti , 2010 Openshove måste vara rätt. Om vi inte har en raisesyn-range så kan vi ju inte gärna ha en raisefold-range heller, och det känns ju, well, kallt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
NikLasVegas Postad 19 Augusti , 2010 Rapport Share Postad 19 Augusti , 2010 man vet att det är fest när man vaknar upp på ett golv i kristineberg att dricka med måtta är ingenting för mig +1 Fantastisk efterfest. Man mår ju skit liksom... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
-PK- Postad 19 Augusti , 2010 Rapport Share Postad 19 Augusti , 2010 man vet att det är fest när man vaknar upp på ett golv i kristineberg att dricka med måtta är ingenting för mig Drog ni med de där brudarna ni satt med? Jag förstår inte vad som hände.. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ulaf Postad 19 Augusti , 2010 Rapport Share Postad 19 Augusti , 2010 Drog ni med de där brudarna ni satt med? Jag förstår inte vad som hände.. ja det gjorde vi, vi tog nån taxi har jag för mig, allt är suddigt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
pastan Postad 20 Augusti , 2010 Rapport Share Postad 20 Augusti , 2010 Alltså, raisefold blir ju fel som kroonan förklarar så fint, openfold har jag svårt att se att det är rätt (så lite har inte shortstacken), raisesyn känns kallt (ja, kallt shahin ) eftersom han kan pusha så jävla brett profitabelt. Raisesynar vi typ JJ+ AQs+, AKo här och möter 30% av hans range (22+,A2s+,K7s+,Q9s+,J9s+,A2o+,K8o+,QTo+,JTo) har vi ändå bara 70% vilket spontant känns för dåligt i det här läget men vad vet jag. Röstar för openpush iaf, lättspelat och svårexploaterat, blir väl lite halvtight bara obv. Men vad vet jag, förlorar så jävla mkt just nu så jag vet inte vad jag ska ta mig till : ) vad var det som han förklarade så fint? ser bara att han skrev; "Om vi viker 100% av våran raiserange, så ska vi nog inte ha någon raiserange öht.". det är väl extremt logiskt och std? kan iofs inte sitngoes, men har svårt att se att få in AKss med 16bb någonsin kan vara KALLT när det är en vanlig sitngo och inte någon satte med enbart två priser som är värda pissigt mycket. speciellt om vi har 70% mot hans range (hur har du räknat fram det ens?). sedan är kall i min bok att 4x/vik här med AKss. kallt är arvin på fifa. kallt var fbritalia på ipoker (ni som fattar fattar ), kallt är svensk vinter. om push är bättre så blir raise/syn med AKss kanske mindre bra. ass kong ffs "8-)" Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Snusarn Postad 20 Augusti , 2010 Rapport Share Postad 20 Augusti , 2010 Ryktet säger att det blir livemåndag på krukan. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Supertequila Postad 20 Augusti , 2010 Rapport Share Postad 20 Augusti , 2010 Jag gillar open push där eftersom FE är så otroligt mkt mer värt i det här skedet än faktisk ekvitet mot hans range. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Olyckan_77 Postad 20 Augusti , 2010 Rapport Share Postad 20 Augusti , 2010 Inget fel att pusha AK här egentligen. Men vad vi gör vi då med resten av vår open-range? Överlag gillar jag en (dryg) minraise här. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Supertequila Postad 20 Augusti , 2010 Rapport Share Postad 20 Augusti , 2010 Överlag gillar jag en (dryg) minraise här. och vad är planen när han pushar, raise-fold? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Drivet Postad 20 Augusti , 2010 Rapport Share Postad 20 Augusti , 2010 och vad är planen när han pushar, raise-fold? Bet to induce Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Supertequila Postad 20 Augusti , 2010 Rapport Share Postad 20 Augusti , 2010 Bet to induce värdet av fi.s fold är så extremt mkt högre än värdet av att komma till showdown med AK så jag tycker inte det är ett bra förslag. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Olyckan_77 Postad 20 Augusti , 2010 Rapport Share Postad 20 Augusti , 2010 och vad är planen när han pushar, raise-fold? Nej, syn med denna hand. Vad gör du med övriga händer du öppnar med? openpushar du hela rangen? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Drivet Postad 20 Augusti , 2010 Rapport Share Postad 20 Augusti , 2010 värdet av fi.s fold är så extremt mkt högre än värdet av att komma till showdown med AK så jag tycker inte det är ett bra förslag. Trodde min smiley angav nivån av seriositet... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
padrinosftw Postad 20 Augusti , 2010 Författare Rapport Share Postad 20 Augusti , 2010 IKEA igår. Tavla, köksprylar och en datorstol. Polarn meckade ihop stolen medans jag lagade mat, sen städade vi hela huset. Tog bara 5h och då är ändå de två värsta rummen inte klara. Firades med lite öl och sprit, han ligger här på golvet bredvid i fosterställning nu vad var det som han förklarade så fint? ser bara att han skrev; "Om vi viker 100% av våran raiserange, så ska vi nog inte ha någon raiserange öht.". det är väl extremt logiskt och std? kan iofs inte sitngoes, men har svårt att se att få in AKss med 16bb någonsin kan vara KALLT när det är en vanlig sitngo och inte någon satte med enbart två priser som är värda pissigt mycket. speciellt om vi har 70% mot hans range (hur har du räknat fram det ens?). sedan är kall i min bok att 4x/vik här med AKss. kallt är arvin på fifa. kallt var fbritalia på ipoker (ni som fattar fattar ), kallt är svensk vinter. om push är bättre så blir raise/syn med AKss kanske mindre bra. ass kong ffs "8-)" Förstår inte vad du hetsar upp dig över shaman Jag tyckte mitt spel var såsigt bara, säger inte att få in det är fel med AKs men sättet vi får in på kanske inte är optimalt. Jag skrev ju ett exempel på vad hans omslagsrange kunde vara där mot våran förmodade raisesynrange och fick fram 70%, skrev ju det. Kallt är att missa Gran Canaria pga att man försöker vara seriös med irlsaker som skiter sig i slutändan ändå. Ryktet säger att det blir livemåndag på krukan. Haha hade glömt bort, var lite lost igår. Ses då snusarn! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Supertequila Postad 20 Augusti , 2010 Rapport Share Postad 20 Augusti , 2010 Nej, syn med denna hand. Vad gör du med övriga händer du öppnar med? openpushar du hela rangen? Jag gör nog det i princip med hela rangen ja... öppnar mkt tajtare än normalt också. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
NikLasVegas Postad 20 Augusti , 2010 Rapport Share Postad 20 Augusti , 2010 Ryktet säger att det blir livemåndag på krukan. Då skulle jag vela vara så fräck att bjuda över på en pilsner eller mer. Innan, under eller efter... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Snusarn Postad 20 Augusti , 2010 Rapport Share Postad 20 Augusti , 2010 Då skulle jag vela vara så fräck att bjuda över på en pilsner eller mer. Innan, under eller efter... Tusan så trevligt, jag tackar ja till alla tre! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Vrakman Postad 20 Augusti , 2010 Rapport Share Postad 20 Augusti , 2010 Jag gör nog det i princip med hela rangen ja... öppnar mkt tajtare än normalt också. Problemet är dock om det är en tänkande chippie, för då kommer han alltid att folda till kortis/BB här... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Supertequila Postad 20 Augusti , 2010 Rapport Share Postad 20 Augusti , 2010 Problemet är dock om det är en tänkande chippie, för då kommer han alltid att folda till kortis/BB här... Och vad är problemet? Tanken är ju att vi båda ska attackera shortisen. När jag öppnar har jag en nitig range som mår bra mot shortisens action, och när jag foldar är det fritt fram för chippien o attackera shortisen fr sb. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts