Gå till innehåll

Padrinos


padrinosftw

Recommended Posts

  • Svars 10,7k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Förstår inte vad du hetsar upp dig över shaman :) Jag tyckte mitt spel var såsigt bara, säger inte att få in det är fel med AKs men sättet vi får in på kanske inte är optimalt. Jag skrev ju ett exempel på vad hans omslagsrange kunde vara där mot våran förmodade raisesynrange och fick fram 70%, skrev ju det.

 

Kallt är att missa Gran Canaria pga att man försöker vara seriös med irlsaker som skiter sig i slutändan ändå.!

 

det är min plikt i livet att försvara AKs :mrgreen:

 

nej men jag reagerade mest på att det kändes väldigt överdrivet att gå så långt att kalla det spelet för kallt. håller med om att shove är bättre. men finns många fler alternativ som kan räknas som kallt i den här handen. raise/syn och shove är ju iaf dom två bästa alternativen. men vad vet jag.. är en sitngo fisk så det spelet kanske är kallt :)

 

var en riktigt grym resa m8 :-(. hade varit riktigt kul om du hade hängt med. men det gör inget.. får köra nästa resa istället.

 

hur går pokern för er? spelar du något alls ulaf? när åker du till ö-vik?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pokern går inte alls bra. Tappat 35bi de senaste fyra speldagarna och är obv fint back för månaden. Blir nog mycket grind sista veckan i augusti nu, är iaf nöjd med att jag fått in mer volym än vanligt även om det kan bli mycket bättre.

 

Letar efter en ny TV. Stor ska den vara, minst 50" och obv väldigt bra bild. Kommer väl mest kolla på film och spela tvspel på den. Är LED mer eller mindre ett måste nu? Fungerar 600hz Plasma tex? Help plz...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Livemåndagen blir på nya klubben Oden istället, så Niklas jag tackar för inbjudan gällande öl men föreslår att vi tar den på något ställe närmare odengatan istället. Häng med och spela också!

 

Måhända. Prio för mig, och förhoppningsvis för herr padrín också, är City-Liverpool kl 21. Får se hur det blir...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

LCD SAMSUNG. imoooo

 

De två mest lockande alternativen jag hittat är en 60" LG plasma och en 55" LED LG men jag är väldigt öppen för konkreta förslag.

 

Sen har jag ett gammalt problem. När jag köpte min nuvarande TV för tre år sen köpte jag ett hemmabiosystem samtidigt. Det funkar dock inte att koppla in till ps3an, för visst behöver man ett uttag för optisk kabel för att det ska funka? Funkar bara till dvdn som aldrig används liksom :S

 

Måhända. Prio för mig, och förhoppningsvis för herr padrín också, är City-Liverpool kl 21. Får se hur det blir...

 

Mmm, det är ju det... Måste se matchen så får nog skippa turren iaf snusis.

 

EDIT: Tänkt säga det ett par gånger, men se Kidulthood och om ni gillar den så se även Adulthood. Brittiska filmer om hoodkids typ, verkligen min typ av film där man får följa flera olika personer filmen igenom i en intressant annorlunda miljö. Reeeekaaas!

 

MVH

kidulthood_150.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste vara otroligt populär som människa, vaknar varje dag av mobilen.. Sällsynt att man svarar dock, så även idag. När jag vaknade ett par timmar senare med ett par missade från ett randommobilnr skickade man standard smset "Vem?"

Svar: "Polisen. Vi vill gärna prata med dig om misshandeln du var inblandad i på tegelbruket 10 april. Kan vi ringa upp om en timme?" Klump i magen, hade glömt skiten och hade väl egentligen hoppats att de gjort detsamma. Aja, pratade med de rätt länge iaf och berättade det som jag kom ihåg det. "Okej. Kommer du kräva någon ersättning, isf hur mycket?" Öh, vad säger man liksom.. Vet att polarn fått 20k för en liknande sak men det kändes riktigt löjligt. Sa ersättning för taxi+sjukhus och 500kr för sveda och värk mest av principskäl.

 

Grindat en del idag. Närmaste irlpolaren har ju gett pokern ett försök med microrullar som han cashat ut efter rush eller accepterat busten liksom på det sedvanliga viset. För en vecka sen casha han in $300 och spelat en del varje dag sen dess och ligger b/e men ojojoj vad han tiltar.. Skriker, slår i väggar, dunkar musen i bordet och slår på datorn (allt är mina prylar). I början var det inga problem men när man själv är ner 24k för månaden och 67k sen några veckor tillbaks så är man inte jätteglad att få sina prylar förstörda för steven/lillplus...

 

Är nöjd med dagen ändå, ett fint plus och fortsatt avnjutit paradise hotel dk. Galet bra underhållning. Liverpools tveksamma resultat ikväll vägs iaf upp lite av AIKs härliga slut men inte i närheten av tillräckligt.

 

Vill fortfarande styra upp EMOP Barca, många verkar sugna men ingen sugen nog att ta tag i det av de jag pratat med. Suger, för jag vet att jag själv aldrig kommer göra det.

 

Sen får jag gärna bli frisk också. Varit sjuk på sörens vis i över en månad nu, går upp och ner som fan men jag kan knappt sova längre pga andningsproblem i sömnen, känns som jag har lock 24/7 också.

 

Blahblahblah, mer paradise :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snyggt krappar, någon som är villig att ta på sig rollen att styra upp allt sen då? :D

 

__

 

Händer och fötter osv:

 

(€50 hu sng) Standard att checka turn va? Han var tokfirre osv...

 

Players:

Marleijn (1 769,00 in seat 1)

OMGulaf (2 231,00 in seat 2)

 

Dealer: OMGulaf

Big Blind: Marleijn (25,00)

Small Blind: OMGulaf (15,00)

 

OMGulaf was dealt: :Ts: - :7s:

 

OMGulaf Raise (47,00)

Marleijn Call (37,00)

 

Flop :Th: - :7h: - :5b:

 

Marleijn Check

OMGulaf Bet (89,00)

Marleijn Call (89,00)

 

Turn :Th: - :7h: - :5b: - :9h:

 

Marleijn Check

OMGulaf Bet (213,00)

Marleijn Call (213,00)

 

River :Th: - :7h: - :5b: - :9h: - :4b:

 

Marleijn Check

OMGulaf Bet (584,00)

Marleijn Call (584,00)

 

OMGulaf shows: Ts - 7s (two pairs, tens and sevens)

Marleijn shows: Jd - 8h (a straight, jack high)

 

 

Marleijn wins: 1 896,00 (with a straight, jack high)

 

hu nl100, antar att jag gör iaf 2 misstag i den här handen eller

 

Game # 1830790553 - Texas Hold'em No Limit EUR 0,50/1 - Table "Ghazni"

Game ended 2010-08-23 14:53:37 GMT+01:00

 

Players:

@cesup (EUR 101,50 in seat 1)

OMGulaf (EUR 116,07 in seat 2)

 

Dealer: @cesup

Big Blind: OMGulaf (1,00)

Small Blind: @cesup (0,50)

 

OMGulaf was dealt: :9h: - :Kh:

 

@cesup Raise (2,00)

OMGulaf Call (1,50)

 

Flop :Jg: - :Ts: - :Qb:

 

OMGulaf Check

@cesup Bet (3,75)

OMGulaf Raise (14,50)

@cesup Call (10,75)

 

Turn :Jg: - :Ts: - :Qb: - :9g:

 

OMGulaf Bet (24,00)

@cesup Call (24,00)

 

River :Jg: - :Ts: - :Qb: - :9g: - :Kg:

 

OMGulaf All-In (75,07)

@cesup Fold

OMGulaf Payback (75,07)

 

OMGulaf didn't show hand

 

OMGulaf wins: EUR 81,25

Rake: EUR 0,75

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och vad är problemet? Tanken är ju att vi båda ska attackera shortisen.

 

När jag öppnar har jag en nitig range som mår bra mot shortisens action, och när jag foldar är det fritt fram för chippien o attackera shortisen fr sb.

 

Något sent svar, men här kommer det ivf :-)

 

Det är ju just det som är problemet, dvs vi och chippien har inte samma agenda. Båda vill inte attackera shortisen. Vi vill det obv, men om chippien är tänkande kommer han alltid att folda till shortis här. Det finns ju olika lösningar på det, där limp/minraise är en sådan lösning. En annan lösning är ju givetvis att öppenställa.

 

Att raisesyna med AK med de här stackdjupen måste man väl ändå kunna kalla kallt? Ett spel som man förlorar pengar varje gång man gör är i min bok kallt. Sen kan det finnas anledningar till att syna ivf, t ex i metasyfte, men isolerat i just den här handen är det för mig kallt att syna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...